Здравейте многоуважавани от мен пичове!!!Голям фен съм и на форумчето и на вас !!! Та значи имам проблем със скапания изпарител ! На старият ми му се спукаха мембраните и го замених с нов но турски , (съвета беше на майстора) от тогава се почна с проблемите пукане,трескане,придърпване и разхода се вдигна.Как ли не регулирахме тоя смаачкан ВОЛТРАН и пак неще и неще,отначалото се оправи и след някои друг километър пак старата песен на нов глас.Смених и свещите да видя дали не е от това и след смяната беше горе долу добре и даже замених въздушния филтър (който беше спортен) с оргиналния на колата за да намали малко и разхода и от тогава се почна пак съштото и просто колата не може да се кара!Моля някой за съвет или поне да обясни тия две врътки на изпаритела за какво служат коя за какво е и колко г/д оборода да ги отвия за ориентир!(месри предварително на всички обърнали внимание)
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
ПРОБЛЕМ С ИЗПАРИТЕЛЯ
Collapse
X
-
Аз за 20 хил. км. нямам проблем с Волтрана . За тях се чуваше че ако имат дефекти са от типа на пукнат корпус течаща водна риза и такива . Разхода мисля ми е нормален . По принцип не мисля че проблема е в изпарителя и, в настройката му , още повече , че говориш за пукане и разни такива проблеми които няма да са от изпарителя. Може да смениш майстора и да видиш какво ще стане . Не че съм против по хубавия изпарител , ама за цената си турската реплика е добра .не подценявайте италианските коли
Tipo 1.6 (149.C2.046)
Коментар
-
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...start=75ето тук съм описал на колегата как да си настрои газовата. Разбира се незнам дали ще можеш да си я настроиш с мултицет ама може и без него . На снимките в тази тема виждаш изпарител Ловато което е едно към едно с волтрана . За да започнеш отначало и без газаджии Загряваш колата до работна темп. примерно на бензин ( ако колата не работи като хората на бензин и на газ няма да стане ). След като е топла гасиш завиваш врътката за сместа на изпарителя (пласмасова черна ). Тя ти е регулировката на изпарителя . месинговия винт го завиваш докрай и не го мислиш. Ако се наложи с него най - накрая ще се занимаваме . Сега врътката на изпарителя като е завита докрай я отвиваш да речем около 1,5 -2 оборота и тройника (кранчето ) който е на маркуча към плочката също го отвиваш около 2 оборота . Палиш ако работи без да гасне почваш да завиваш изпарителя докато почне да глъхне мотора и връщаш малко за да имаш стабилни обороти . След това пробваш да я форсираш ако се форсира добре завивай по малко кранчето ( тройника ) докато спре да се форсира . Там ти е границата връщаш по малко тройника докато почне да се форсира . Пробваш на вървене как е ако е мудна може да отвиваш по малко тройника докато ти хареса . Ама имай предвид че от момента на глъхненето до добрия въреж е най много оборот оттам на сетне само давиш мотора . Ако се оцепва добре а при потегляне ти прихлъцва може да обогатиш леко сместа от врътката на изпарителя. Значи по принцип врътките се въртят плавно и по малко за да се усеща промяната , без да ги правиш на чакръци . Ако с това не заработи поне малко нормално или изпарителя е проблем , което ме съмнява ил нещо друго има по колата . Ще коментираме пак ако трябва .не подценявайте италианските коли
Tipo 1.6 (149.C2.046)
Коментар
-
БЛАГОДАРЯ много за полезната информация на колегата ! Оказа се че е бобината която ме е мъчила от доста време сега я смених,направих регулаж по описаната по горе схема и за сега върви добре ! Оказва се че сега имам здрав изпарител Ловато и чисто здрави свещи и кабели които съм заменил напразноп.п.(ако някой има интерес за тях нека пише на лична така или иначе аз ще си карам с тези дето съм сега)
Коментар
-
Значи понеже каза, че всичко е ново не съм се сещал за бобина . Но описания проблем наистина води до бобина понякога . Радвам се че се е оправила колата . Аз затова винаги казвам , че колата трябва да работи добре и на бензин преди да се прави на газ . Ето в случая такъв електрически проблем трябва да се види и при работа на бензин, а не веднага да се търси проблем в газта. Относно Ламбда -сондата аз закачам мултицета без да разкачам нищо. Използвам една топлийка или игла като запоявам кабелче за нея и я свързвам на едното пипало на уреда. Иглата зе забожда в кабела , които искаме да измерим без даже да го заголваме или режем . Другото пипало на маса и меря. Така е правилно защото не нарушаваш веригата и можеш да премериш как ти работи и на бензин . То този начин на мерене е удобен въобще при всякакви мерения по колата . На повечето коли сондата колебае от 0 до 1 волт ( най често от 0,1 -0,8 V ). Като работи на газ колата няма да го има това колебание защото няма корекция на сместа, която се прави с промяна на времената на впръскване на дюзата (дюзите). Просто обикновенния изпарител е настроен на определена смес и толкова. На празен ход няма промяна, а сондата отчита само една стойност и тя се променя само ако въртите изпарителя или ако форсирате колата . Затова компютрите на колите отчитат грешка в Ламбда сондата или грешка в сместа, защото компа променя времената на дюзите , променя предварение и т.н. и на сондата не вижда промяна в сместа , защото ние сме му задали определено количество гориво, а той няма как да знае че работим на газ. Затова се слагат и Ламбда емулатори. А как да намерите кой е точно кабела на сондата ? Ми по цвят няма да стане -всяка кола си е за себе си . Обикновенно повечето съвременни коли са с 4 кабела като два са за подгряване на сондата и друугите два са маса и сигнал. Най -просто е мултицета на обхват около 20 волта и мерите едно по едно на работещ двигател докато намерите кабелчето , което колебае от 0-1. на единия трябва да има 12 В. а другите два са маса . Мери се на работещ двигател и то загрят до работна темп. инъче е възможно да няма показания от сондата. Ако има нещо ще обяснявам . Поздрави .не подценявайте италианските коли
Tipo 1.6 (149.C2.046)
Коментар
-
Ми по принцип освен при газаджиите , които се цупят като искаш само мембрани без те да ти ги сменят има и магазини за части за газови уредби . В Шумен знам два и съм купувал оттам цели уредби както и отделни части . Предполагам и в другите градове има такива магазини . Там се продават и комплекти мембранине подценявайте италианските коли
Tipo 1.6 (149.C2.046)
Коментар
-
Мембраните може да се сменят . Взима се комплект какъвто е за съответния изпарител и оттам нататък от колата се демонтира стария разглобява се като се внимава да не се разхърчат разните пружинки, а инъче каквото извадиш старо на същото място се слага новото от комплекта и така. После обратно сглобяваш монтаж на колата и регулиране наново . Има доста описания из нета за разглобяване на този или онзи изпарител.не подценявайте италианските коли
Tipo 1.6 (149.C2.046)
Коментар
-
кола
Ето нагледно как става дори може само от едната страна да се разглоби другата е за охлаждането http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=63624
Коментар
-
Re: кола
kluchar написа:Ето нагледно как става дори може само от едната страна да се разглоби другата е за охлаждането http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=63624
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар