Danchojn написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Измамата Браунов газ (HHO) и кой има интерес от нея
Collapse
Заключена тема
X
X
-
-
chaveto написа:Danchojn написа:Обяснете чисто физически, от къде идва икономията на гориво. Смятам, че ще е полезно на всички.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Г-н инж. кажете ми защо бензиновият атмосферен двигател има максимално ограничено КПД от 25%? Ако ми отговорите правилно, ще продължим разговора. Даже сега като го препрочитам виждам че е безмислено да се спори, защото искате разговора да се превърне във Ваш монолог. Съжалявам на мен ми писна да ме правят на идиот - по телевизия, радио, че дори и в един техничекси форум, който малко или много е този. Да пренебрегвате значението на времето, да пренебрегвате основни принципи в механиката и физиката и след това да твърдите че " НЕ... Значи ти нищо не си вложил в тях... то си е там и без теб да те има... така че изобщо не те разбирам какво ми говориш", само показва колко изгубен сте от този свят. Пак казвам, ако всичко това беше истина, този свят щеше да се "счупи" буквално. Ужас хора с какви вярвания са инженери. Жалко, колко жалко ...
Коментар
-
InjStoichevБлагодаря за отговора.Не съм целял да ви обидя...........................Да прав сте за пропан бутана. Не оспорвам факта че системата работи. Имам двама приятели с такова нещо, те твърдят, че има икономия................ Може да се разсъждава и от друга гледна точка. МОЖЕ БИ ТУК ВООБЩЕ НЕ ИГРАЕ ЗАКОНА ЗА ЗАПАЗВАНЕ НА ЕНЕРГИЯТА. Защо мисля така. Защото, двг е даденост. Ако на един и същ двг му сипваш различно гориво, ще получиш различни мощности и различни икономии. Също така, има едни течности, които в много малко количество могат да подобрят изгарянето на огромно количество обикновено гориво. Т.е. основното гориво и тук си остава това, за което е произведен автомобила, и все едно се добавя подобрител. В случая подобрителя е водата която се досипва. В този ред на мисли си вадя следния извод - Икономията ако я има не идва от изгарянето на брауновия газ, а от изгарянето му заедно с основното гориво. С две думи, като променяме горивото на един и същ двг, ние получаваме по-лош или по-добър разход, няма как друго яче. Ако това е вярно то Първия принцип на термодинамиката изобщо не участва в случая.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
InjStoichev , ако наистина си инженер и си получил образованието си в наш университет... започвам да се чудя има ли смисъл да си губя времето за да получа същите три букви като твоите от ника ти. Говориш пълни глупости, вервай! Някога може и да си знаел физика, ама сега имаш само бегли спомени от наученото. Закона за запазването на енегрията е инвариантен, без знчение ти какво казваш. Валиден е навсякъде, в релативистичната механика, в квантовата, в нерелативистичната.., а той пък произхожда от закона за запазване на импулса, който също е валиден навсякъде и е един от основните закони в механиката, да не кажа и основният. 100 години се доказват тези 2 закона, че са валидни във всички системи. Ако има икономия от това, което необосновано наричате браунов газ, то тя идва от по-доброто изгаряне на въглеводорода, т.е. извличане на повече от собствената му енергия. И пак казвам - ако има икономия. Същият ефект може да се постигне с плазмено запалване. Праскаш 2мм между електродите (може и 4 електродни свещи да сложиш - по-добре), подаваш 50kV с корекция на времето (увеличаваш го лекичко) вместо 15 между тях и си готов със същата икономия. Айде обясни от къде ще дойде тази икономия, направена само с електронна схема. Това за разлика от брауновите клетки е доказано, че работи (на дино стенд)."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Да се включа и аз Някъде бях чел че : Бензина изгаря с доста голяма скорост и заради несъвършенното хомогенизиране изгарят капчиците по повръхността. А брауновият газ подобрява хомогенизирането т.е. намалява размера на тези капчици. Поне така съм го разбрал. А относно икономията скоро попитах познат който монтира такива системи и той ми отговори че засега няма достатъчно статистика ,и че на един и същи модел кола и двигател на единия дава икономия а другия не.
Коментар
-
Synthy написа:Ако има икономия от това, което необосновано наричате браунов газ, то тя идва от по-доброто изгаряне на въглеводорода, т.е. извличане на повече от собствената му енергия. И пак казвам - ако има икономия. Същият ефект може да се постигне с плазмено запалване. Праскаш 2мм между електродите (може и 4 електродни свещи да сложиш - по-добре), подаваш 50kV с корекция на времето (увеличаваш го лекичко) вместо 15 между тях и си готов със същата икономия. Айде обясни от къде ще дойде тази икономия, направена само с електронна схема. Това за разлика от брауновите клетки е доказано, че работи (на дино стенд).
Коментар
-
chaveto написа:Колега @Danchojn аз също не целя заяждане. Просто попитах ти какво мнение имаш по въпроса. Затова дадох примера с карбуратор-инжекцион...... Просто се до усъвършенства процеса.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Още нещо интересно. В България има фирма която притежава ако не ме лъже паметта близо 60 комбайни. Няма да споменавам имена умишлено. Те купуват гориво от определо място. В началото на тази година за увелечели обработваемите площи с близо 1000декара. Горивото което закупуват е с 30% по-малко. Всички комбайни са с монтирани "бълбукатори", от кого незнам. Сега, дали се дължи на тях това нещо или са затегнали по този повод контрола с кражбите на гориво не знам. Хората обаче са направили инвестиция, немалка. Аз лично се въздържам само заради факта, че някои неща ми се изплъзват и немога да навържа всички нишки. Ако не беше и кризата обаче, със сигурност щях вече да съм се заровил в нещата и имам резултати.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Искам да помоля нещо собствениците на коли с клетка за браунов газ - съберете малко такъв газ в някакъв балон, плик или нещо подобно. После го компресирайте (ударете го с паве ако искате). И кажете какъв е резултата (стойте надалече). Има ли взрив или няма?Това го казвам, защото се твърди, че брауновият газ може да се компресира без проблеми до 5 бара без да се взриви. Това е немислимо с газа, излезъл от обикновен електролизер (все тая как се нарича клетката).За протокола: газа, излизащ от такава клетка гори със скоростта на въглеводородно гориво с октаново число 50, но гори много равномерно - без детонации. Просто гори бързо."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
В техниката не стават чудеса и революции - запомнете това! Всичко е постигнато като резултат от теоретични изчисления, после експерименти на опитни образци, после малка серия и накрая голяма серия. Не може до вчера КПД-то на бензиновия двигател да е било 25%, както пишете тук и изведнъж от утре става 30%. Всеки двигател преобразува някакъв вид енергия в механична и има т.н. баланс на мощностите. Ако в него влиза единица енергия, то точно определена част от нея се превръща в механична работа, а друга също толкова точно определена част се разсейва в околното пространство. Нека поразсъждаваме заедно. Ако този газ подобрява горивния процес в ДВГ, то в какво следва да се изразява това подобрение - вероятно ще увеличи отдаваната механична мощност, съответно работа? При едни и същи обороти на вала на двигателя, това означава увеличаване на въртящия момент. Той пък се постига с увеличаване на ефективното налягане в цилиндрите. То пък зависи от количеството гориво, изгарящо в цилиндрите и времето, през което това налягане действа върху челото на буталото при такт разширение. Ако сместа гори по-бързо, това ще увеличи до известна степен налягането в цилиндъра, като едва ли цялата част ще успее да се превърне в механична работа, но със сигурност ще повиши температурата на стените на цилиндъра, а оттам и загубите. Ако гори по-бавно, то отдава по-голяма част от енергията си, но това не се връзва с октановото число 50, което един колега тук посочи. Съвременните двигатели имат висока степен на компресия, което изключва използването на нискооктаново гориво, тъй като те детонират. Нека приемем, че октановото число е високо, например е 100. Тогава скоростта на горене е ниска, енергията на горивото се използва по-добре, особено ако променим предварението на запалването. От друга страна обаче нека приемем, че добавяме в цилиндъра по-малко конвенционално гориво, в случая бензин, за да постигнем все пак някаква икономия. Бензинът се състои от въглеродни и водородни атоми, които в процеса на горенето се съединяват с кислорода от въздуха и се отделя топлина. Ако намалим количеството на въглеродните атоми за сметка на водородните, неминуемо отделеното количество топлина ще намалее, тъй като при горенето на въглерода се отделя много повече топлина. По тази причина тежките горива, т.е. съдържащите повече въглеродни атоми, са по- калорични - сравнете мазут и бензин например. Пак се връщаме в началото. В горивовъздушната смес на определено съотношение между количеството гориво и въздух съответства точно определена скорост на горене. Променяйки количеството на водородните и въглеродните атоми в сместа, променяме скоростта на горене. В атмосферния въздух кислорода е точно 21% на морското равнище. Всеки ДВГ се изчислява да работи с този процент кислород на въздуха, подаван в цилиндрите, с изключение на някои специални двигатели със затворен цикъл. Добавяйки смес от водородни и кислородни атоми, при неизменно съотношение на въглеродните и водородни атоми в бензина излиза, че задължително трябва да се намали количеството бензин, защото част от необходимия за пълното му изгаряне кислород от въздуха е бил изместен от брауновия газ. От тук пак се връщаме към намалената мощност, вследствие заместването на част от въглеродните атоми от водородни и кръга се затваря. Забележете - никой не отрича, че с браунов газ ДВГ може да работи. Важно е да се знае, че всеки двигател се изчислява да работи с точно определен тип гориво, дори многогоривните дизели например. При тях се променят някои параметри, в зависимост от вида на използваното гориво в момента, но в случая не е толкова важна икономичността, а съвсем други неща.Накрая искам да подчертая, че законите на физиката не са измислени от някой, който е стоял под ябълката например, а са резултат от дълги изчисления, наблюдения и опити. Не се опитвайте да обяснявате разни явления от позицията, че законите на физиката в този случай не важат. За добро или за лошо поне засега никой не е доказал, че дори един закон не е верен, да не говорим за няколко.
Коментар
-
chaveto написа:Това за физиката не съм го измислил аз, има хора които се занимават да променят закони.Хайде сега на макро ниво си представи въже дълго 20м което минава през макара, двата края на въжето са на земята. Средата е 10м колкото повече идва при теб от въжето толкова по малко остава от другата страна. В случая като прескочим момента на изравняване на силите и въжето само ще започне да се качва нагоре. Един + при качването на керемидите, въжето го няма в сметката Да вече има триене от макарата..........., но има и нещо друго. Човека който ще дърпа въжето стой в по удобно положение........... а това не влиза във физичните закони. Капиш.Проблема на повечето които се бият в гърдите, че са инженери...... са ограничени от страна на мислене. Това на което са ги учили някога...... в даден момент веднага го използват и не мислят дали няма друга странаПроблема на повечето които се бият в гърдите, че са инженери...... са ограничени от страна на мислене. Това на което са ги учили някога...... в даден момент веднага го използват и не мислят дали няма друга страна
Коментар
-
veselin10 написа:По тъп спор не съм чел. В последните 2 страници има егати смешните разсъждения. Това с дървата и нефта направо ме разби. Доказва, че докато колегата си е изкарвал инженерството май повечко е купонясвал отколкото чел...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар