Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Разход на газ-Фиат 1.4 12V ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Разход на газ-Фиат 1.4 12V ?

    Колеги,колко трябва да е нормалният разход на газ на този мотор.Аз нещо не мога да разбера.Газовата ми е от месец и още не мога да схвана как да я засека коректно.Един път дава към 18-20 друг път към 12.Или аз нещо бъркам или нещо не е в час по нашите мили родни газостанции.Как може да се засече най-правилно разхода на газ и какъв трябва да е лято/зима и градско/междуградско.Иначе газовата ми е Ловато нова и казаха да ходя да я донастроят след 500-600 км.Слагах я при Павката и Лъчо в Княжево и засега съм много доволен-колата работи по-гладко,отколкото на бензин.Има емулатор на ламбдата и дюзата,че още на другия ден спря да пали на бензин и реших вместо рестарт на компютъра да сложа емулатор.А дали това е по-добрият вариант?
    Fiat 1.4 12V
    Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
    Да си втори значи да си първи сред загубилите.
    Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

    #2
    Здравей колега ,Ще споделя моят опит от този мотор на газ.Колата я взех с изпарител на 3 години и след настройка ми гореше при икономично шофиране в града лятото 12-13/100,а извън 8,5-9,5 при 120 макс. скорост.Зимата я карам в града на малки разстояния и практически недозагряла,тогава ми дава 15-16/100.Ходих при познат газаджия и ми каза,че моят изпорител ОМВЛ е добър за този мотор и не е за ремонт или смяна(бях си наумил да слагам ново ловато).Освен това каза,че по негови наблюдения и с ловатото този мотор си гори горе-долу толкова.Забелязал съм,че като заредя на една газстанция ми гори най-много.Тук сигурно ще се появят и колеги с фантастични разходи от сорта 8-10 градско,но аз не можах да го смъкна по-малко от стойностите по-горе.Тук вмятам,че съм с нов термостат,въздушен филтър и имам само емулатор на сондата.Вала ми е добре .А... и съм с нов термодатчик щото моят ми правеше големи поразии,но това го има в друга тема.Ами това от мен за сега.Успех!
    Fiat Brava 1.2,16в

    Коментар


      #3
      колега бях с БРЦ сложих турски ХЕДЕФ настроих я с мултицет и сега извънградско гори 8-5 сас скорост 100 и 10 със 120-130 а в града в Сливен 10 , в София 12-13
      Fiat Bravo 1.9 JTD 100

      Коментар


        #4
        mitkosoft написа:
        колега бях с БРЦ сложих турски ХЕДЕФ настроих я с мултицет и сега извънградско гори 8-5 сас скорост 100 и 10 със 120-130 а в града в Сливен 10 , в София 12-13
        Това са горе долу реално постижими стойности, в определени случаи Лятото дори може да се свали още разхода.
        Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
        Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

        Коментар


          #5
          Здравейте колеги с мотор 1.4 12

          От ноември 2010 съм с АГУ турски вариант без емулатори само с реле който рестартира компютъра да не трупа грешки и за сега съм доволен. Веднъж само съм засичал извънградско по маршрута София - Хасково и ми даде невероятните за мен 7,5. Бързам да уточня че съм шофирал без резки изпреварвания и крачето на ,газта от 90 до 100 км/ч не повече. Другото интересно е че малко преди да сложа АГУ смених и целия мотор заради износен разпределителен вал и успях да си намеря по-новата година мотор 1.4 12 V мисля че е 1999 на който фабрично му дават 7,5 извънградско бензин. Иначе градско все още не съм тъй като шофирам много рядко в града. Зареждам на ЕКО и от време на време Лукойл.
          Кара водно кололо
          Fiat Bravo SX 1,4 12 V LPG 8,6/100

          Коментар


            #6
            Термостата ми е сменен,добре работи оборотите са добри,само дето не знам този емълатор на дюзата и сондата какви стойности блъска,защото като мина на бензин и работи като трактор "Беларус" .Мисля си,че явно той дава някакви стойност,компютъра ги запомня и после когато карам на бензин пердаши по тях известно време.Т.е. един вид се е адаптирал грешно.Дали говоря глупости или не....И именно това дали може да повлияе на вървежа и на газ?И как е най-точният метод за засичане на разхода на газ?
            Fiat 1.4 12V
            Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
            Да си втори значи да си първи сред загубилите.
            Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

            Коментар


              #7
              valentino321 написа:
              Термостата ми е сменен,добре работи оборотите са добри,само дето не знам този емълатор на дюзата и сондата какви стойности блъска,защото като мина на бензин и работи като трактор "Беларус" .Мисля си,че явно той дава някакви стойност,компютъра ги запомня и после когато карам на бензин пердаши по тях известно време.Т.е. един вид се е адаптирал грешно.Дали говоря глупости или не....И именно това дали може да повлияе на вървежа и на газ?И как е най-точният метод за засичане на разхода на газ?
              Пълно-пълно и то извън градско, в града забрави а я засечеш точно, почти винаги дава различен разход.
              Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
              Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

              Коментар


                #8
                batproho написа:
                valentino321 написа:
                Термостата ми е сменен,добре работи оборотите са добри,само дето не знам този емълатор на дюзата и сондата какви стойности блъска,защото като мина на бензин и работи като трактор "Беларус" .Мисля си,че явно той дава някакви стойност,компютъра ги запомня и после когато карам на бензин пердаши по тях известно време.Т.е. един вид се е адаптирал грешно.Дали говоря глупости или не....И именно това дали може да повлияе на вървежа и на газ?И как е най-точният метод за засичане на разхода на газ?
                Пълно-пълно и то извън градско, в града забрави а я засечеш точно, почти винаги дава различен разход.
                Пълно-пълно в медот за засичане на бензин/дизел,защото горивото е течно и не е под налягане.При газта горе-долу наи-точно е пълно-празно.(горе-долу защото в бутилката все има малко газ останала,когато колата почне да придърпва) Газта е под високо налягане,за да се втечни и да се въбере в по-малък обем и понякога в зависимост от налягането с което пълни всекя колонка бутилката може да поеме повече или по-малко.Много хора твърдят,че влияние оказва и външната температура.Общо взето идеята е,че не винати клапанът на бутилката ще затвори след определени литри. Моята бутилка е 40 литра и съм я виждал от празна(колата не може да държи празен ход дори = много ниско налягане на газта) да събира от 32 до 37 литра.Реално ако поплавъкът затваря еднакво всеки път тези 37 литра на такава бутилка никога няма да мога да ги видя.(от съображения за сигурност бутилката не трябва да се пълни повече от 80% от вместимостта(цифрата е по спомен,да ме поправят,ако греша)) Да не говорим,че ако налягането в колонката е по-високо клапанът на бутилката не може да го спре всеки път и ако не гледа собственика колко му слатат може и да му пръснат бутилката.Например казвам му на служителят - "Пълни докато почне да трака съчмата и спираи веднага.",а тои ти отговаря "Ама то като спре да трака може още да събере." )))Явно не всеки се сеща колко е глупаво това.Малко се отплеснах в обясненията,но идеята беше да поясня защо методът пълно-пълно не е наи-добрият начин за тест на разхода на пропан-бутан.Колкото до въпросът на колегата за разходът,мисля че първият пост трябва да ти е дал яснота за разходът които може да очакваш от колата,ако караш много кротко може и да спадне още малко.Важното в случая е,че уредбата ти е нова,казали са ти да отидеш да я донастроят,защото се приема,че за тези 500-600 километра поулягат клапаните в изпарителя и се променя малко работата му.Новите обикновени газови уредби,освен ако не са настроени така,че хич да не върви колата,си горят мооого.Отиди да ти я донастроят ако си изминал километрите и после засечи пълно - празно колко ти е разходът градско и ако е много висок според даденото от колегата отиди и искаи от маисторите да ти пипнат още уредбата.Имаи предвид,че и ако си я понастъпвап редовно разходът пак ще е голям.Когато я засичаш караи така,както обикновено.Ако караш в София имаи предвид и какви са задръстванията там все пак - литър или два отгоре ако караш в пиковете часове са напълно нормални.Извънградско обикновено наистина се мери пълно-пълно,защото там е кофти да рискуваш да ти свърши газта,ако нямаш достатърно бензин,но наистина не е много точно засеченото,по-скоро става да придобиеш груба представа.
                Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха

                Коментар


                  #9
                  Колега аз за това уточних "пълно-пълно и то извън градско" но както и да е .
                  Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
                  Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

                  Коментар


                    #10
                    Колеги,страшни сте покрай Фиата станах донякъде да разбирам от коли то неволята учи беше казал някой.Другото което най-ми е помогнало досега е форума,именно и затова всеки ден съм в него,откакто имам колата.Обаче за първи път карам кола на газ и затова питам като първолак :D Другото което ме притеснява е,че сега като е малко по-топло си паля и карам само на газ,а бензина си пада независимо,че не го използвам като гориво.Не пада с много,ама си се усеща примерно веднъж на 2-3 седмици сипвам за десетина лева,защото помпата не ми е направена да спира когато съм на газ и ще ми изгори,ако няма бензин в резервоара.Обаче явно има теч отнякъде,дали не е пикаеща дюза,ама когато съм на газ тя по принцип не би трябвало да работи.Дали ако е пикаеща би могла да не затваря напълно и да пропуска и когато съм на газ или да търся теч другаде и къде би могло да има теч,не мирише на бензин поне вътре в купето,когато карам.
                    Fiat 1.4 12V
                    Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
                    Да си втори значи да си първи сред загубилите.
                    Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

                    Коментар


                      #11
                      batproho написа:
                      Колега аз за това уточних "пълно-пълно и то извън градско" но както и да е .
                      Видях колега,видях Реших просто да пообясня защо не е наи-добрият този метод.Може да му даде веднъж 7/100,веднъж 10,а тои все еднакво да я кара уж и да се чуди какво ставаА това за различният разход в града,което си написал си е така,но ако караш по едно и също време на деня/нощта и с горе-долу еднакъв стил шофиране не е голяма.При мен поне газта свършва почти винаги когато съм очаквал,пробега се намалява драстично ако покарам през едно две задръствания и бързам да се прибера примерно ))
                      Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха

                      Коментар


                        #12
                        valentino321 написа:
                        Колеги,страшни сте покрай Фиата станах донякъде да разбирам от коли то неволята учи беше казал някой.Другото което най-ми е помогнало досега е форума,именно и затова всеки ден съм в него,откакто имам колата.Обаче за първи път карам кола на газ и затова питам като първолак :D Другото което ме притеснява е,че сега като е малко по-топло си паля и карам само на газ,а бензина си пада независимо,че не го използвам като гориво.Не пада с много,ама си се усеща примерно веднъж на 2-3 седмици сипвам за десетина лева,защото помпата не ми е направена да спира когато съм на газ и ще ми изгори,ако няма бензин в резервоара.Обаче явно има теч отнякъде,дали не е пикаеща дюза,ама когато съм на газ тя по принцип не би трябвало да работи.Дали ако е пикаеща би могла да не затваря напълно и да пропуска и когато съм на газ или да търся теч другаде и къде би могло да има теч,не мирише на бензин поне вътре в купето,когато карам.
                        По принцип е възможно да има такъв проблем предполагам,но ако е теч по бензинопровода,когато палиш след примерно 1-2 дни стояла на място кола,ще запали след повечко вътрене докато подкачи.(това ако сълзи леко де).Не знам защо не са ти направили да изклчва помпата,когато караш на газ.Освен ако нямат нещо наум.за което аз не се сещам,то са постъпили глупаво.Прекъсването на захранването е елементарно и се прави с реле.Нямам познат досега на които да ме му изключва бензина,като мине на газ,затова вземи ги попитаи тези маистори защо са взели такова решение и ако не поучиш задоволителен за теб отговор ги помоли да го направят със спиране на помпата при минаване на газ.За течове така или иначе поразгледаи,пък нека другите колеги се включат за дюзата.
                        Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха

                        Коментар


                          #13
                          Не се правело така,защото щяла да изгори по-бързо.А така или иначе си циркулирал бензина,все едно дали дюзата пръска или не нямало разлика.Та с оглед на това било глупаво и излишно да се спира,защото само се затлачвала системата.
                          Fiat 1.4 12V
                          Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
                          Да си втори значи да си първи сред загубилите.
                          Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

                          Коментар


                            #14
                            Колега, тоя мотор едно време как ли не го мъчих ама под 10-11/100 не можах да го докарам.Помпата изгаря ако няма гориво в резервоара.За мен не е препоръчително да се спира.Загубата на гориво и за мен е от "пикаеща" дюза.
                            Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                            Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                            Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                            http://forum.fiat-bg.org

                            Коментар


                              #15
                              Иначе ми сложиха прословутата пет милиметрова плочка-гарнитурка дето повдига моното нагоре от смесителната плочка и прави разхода по-добър.
                              Fiat 1.4 12V
                              Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
                              Да си втори значи да си първи сред загубилите.
                              Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

                              Коментар

                              Working...
                              X