Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем: Висок разход на Типо

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем: Висок разход на Типо

    Здравейте колеги! Мозъкът ми е малко спекъл в момента и идея си нямам дали съм в правилната категория за което се извинявам, ако е не съм.Та да премина към проблема с любимото типо. Двигателя е 1.4 бензин 90-та година с обикновено АГУ. Разхода ми е супер завишен. Нещо от порядъка на 15-18/100 смесен като повече от половината км като засичах преминаха през извънградско при скорост не-повече от 100км/ч. Наясно съм, че ще излезнат хиляда недоуточнения, които давам. Масло и в.филтър са сменени преди 3 хил.км. изпарителя е на не-повече от 30-35хил. като идея си нямам дали е пипано нещо по него. Като бонус от към вървене няма какво да кажа. Всеки знае как върви баба яга на 20 год. 1.4 с газ. Знам само, че колкото повече давам газ, толкова повече се приближавам до газстанцията за зареждане. Ще ви помоля за съвети откъм какво да погледна,какво да сменя. Само да обобщя, че съм шофьор от година и половина и доста неща не са ми много ясни все още,но имам приятел в сервиз и ще помага при нужда.

    #2
    Пробвай да регулираш изпарителя при газаджия,но предварително ще ти кажа,че ефекта няма да е покъртителен.През зимата газта върви като топъл хляб ,за пример давам моето типо 1,6 карбуратор с чисто нов изпарител еммегаз гори 12-15/100 газ градско,а извън града 9.Това е зимата,на лято се надявам до падне малко
    Fiat Brava 1.2,16в

    Коментар


      #3
      какъв е мотора , карбуратор или моно,ако е карбуратор мога да помогна ,мойта не ми е горяла повече от 8 на дълго,ако е моно ,другите да помагат
      типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
      хюндай акцент 1.5 CNG
      киа каренс +метан

      Коментар


        #4
        dan4o написа:
        какъв е мотора , карбуратор или моно,ако е карбуратор мога да помогна ,мойта не ми е горяла повече от 8 на дълго,ако е моно ,другите да помагат
        Карбуратор е.По отношение на колегата по-горе. Колега много хора въртяха сукаха и т.н. Даже и аз се помъчих един ден ама ефект никакъв (само си оправих оборотите).

        Коментар


          #5
          като казах да помогна ,имах предвид да ти кажа как да си я оправиш/настроиш , а не аз лично да ти я настройвам ( и това е възможно ,ама не ми се разправя),а и не съм газаджия ,и ако ти я правя е за да не губя форма.а не за пари, ама щом ти дори не можеш да си я оправиш ,как аз ще мога.........
          типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
          хюндай акцент 1.5 CNG
          киа каренс +метан

          Коментар


            #6
            dan4o написа:
            като казах да помогна ,имах предвид да ти кажа как да си я оправиш/настроиш , а не аз лично да ти я настройвам ( и това е възможно ,ама не ми се разправя),а и не съм газаджия ,и ако ти я правя е за да не губя форма.а не за пари, ама щом ти дори не можеш да си я оправиш ,как аз ще мога.........
            Добре, ако можеш дай съвет как да пробвам да я настроя.

            Коментар


              #7
              сега трябва да се направи оценка на състоянието на колата,гори ли масло,да нямаш разминат зъб на ангренажа(проверява се лесно ,на пластмасовия капак имаш едно капаче ,като го вдигнеш на горе се вижда белега ,долу коляновия вал да съвпадне с 0 градуса,,горе трябва да ти съвпадне белега на колелото с белега на капачето -както казах това може да се провери без да се разглабя нищо)да нямаш някой клапан с по малка топлинна хлабина?просто такъв разход не мога да си го обясня .свещи ,на колко километра са и какви са ,колко ти е междуелектродното разтояние ,плочката къде е сложена ,отгоре на карбуратора или е на въздухопроводакакъв е изпарителя ,тройник ли имаш или единичник (кранчето на маркуча за газта)ами доста въпроси ,ама при такъв разход да нямаш теч на газ ?ако са ти разминали зъб на ангренажа може да имаш такива разходи или ако имаш намалена топлинна хлабина на някой клапани тогава няма да ти работи някой цилиндър .от свещи може да ти качи 0.5-1 литър ,ама може да са се събрали много кофти обстоятелства на веднъжнормален разход смесено ми е 8-8.5 /100 сега зимата ,лятото пада под 8 ,колата си вдига 140 ,повече не съм вдигал с неяградско 10-11 /100 това е на първо време питанията ,ако ти се разправя ,провери ги ,ако си в пловдив може да я погледна ,ама такъв разход си е за рекорд ......
              типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
              хюндай акцент 1.5 CNG
              киа каренс +метан

              Коментар


                #8
                За ангренажа мога да кажа само, че е сменен преди не повече от 1000км. Смениха ми го в сервиз и незнам оттам дали ще има проблем, но забелязах, че по кутията на ангренажа има масло. Това нормално ли е? Смисъл през "фугите на кутията" ако мога така да го нареча има масло. За свещите неразбирам много сега ще ида до един приятел да провери точно за какво става въпрос. За останалите неща съм малко "босичък" и ще направя снимки, за да улесня преценката ти. Довечера ще кача снимките. П.С. Благодаря за времето, което отделяш.

                Коментар


                  #9
                  ами да ти кажа ,преди 20години и аз бях бос ,почнах с трабант,после с жигула ,ама с москвич станах монтьор ,не се притеснявайако се научиш да си правиш колите ще може да караш коли от по 1000-1500лв и да ти служат все едно си купил кола 5000-6000та за ангранажа -заставаш пред двигателя,от ляво е пласмасовия капак на ангренажа,в горния край на капака го разгледай внимателноима един плъзгащ капак ,като резе е,повдига се на горе и се отваря прозорче през което се вижда ангренажното колело на разпределителния вал.включваш колата на 4 или 5 предвака ,дърпаш на пред и наблюдаваш колелото(ангренажното).на пласмасовия какпак има едно зъбче ,на колелото има един белег,не можеш да го объркаш,дърпаш докато колелото застане на белега,долу на коляновия вал трябва да е на нула градуса,а и още нещо се сетих ,ти си с делко ,трябва да се види центровката-трябва да е 2-3 градуса по напред от настроката за бензин-демек вместо 10 градуса на празен ход да е 12-13 градуса с изваден маркуч на вакума,като го закачиш обратно да стане по не 17-20-значи ти работи вакумрегулаторатова за сега
                  типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
                  хюндай акцент 1.5 CNG
                  киа каренс +метан

                  Коментар


                    #10
                    Колега нямах време да погледна това което си написал, но ще го направя в много скоро време. Обаче долових един проблем. Когато вадя първия кабел на свещите (ляво->дясно) бие зверски ток. Иначе оборотите падат. Незнам лошо ли е много или не е. Смисъл бие ток като докосна нещо метално и държа кабела. Мисля, че нетрябва да е така.

                    Коментар


                      #11
                      по въпросите които задаваш мисля че няма да мога да ти помогна,идеята е поне малко да си в час и да ти дам насока
                      типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
                      хюндай акцент 1.5 CNG
                      киа каренс +метан

                      Коментар


                        #12
                        Frozenjack написа:
                        Колега нямах време да погледна това което си написал, но ще го направя в много скоро време. Обаче долових един проблем. Когато вадя първия кабел на свещите (ляво->дясно) бие зверски ток. Иначе оборотите падат. Незнам лошо ли е много или не е. Смисъл бие ток като докосна нещо метално и държа кабела. Мисля, че нетрябва да е така.
                        Ами бие ток,защото по кабелите тече такъв(не знам волтажа,но е доста висок),затова и дебелите автомобилни кабели за свещи се и наричат високоволтови.Оборотите ти падат,защото цилиндърът на чиято свещ си извадил кабела не работи,т.е. - колата ти работи на 3 цилиндъра.Не си прави експерименти насляпо,като не разбираш - намери някои приятел които може наживо да ти обясни кое как се прави или отиди в сервиз.Никои не се е родил научен,така че не се притесняваи да питаш.Колкото до разходът ти - съвсем си е нормален за зимата,ако примерно не ти затвяря плътно термостата и колата работи повече студена,а така не изпарява както трябва газта и се покачва доста разхода.Дори и с всичко изправно по колата градско под 10 в някакъв перфектен случаи няма да я видиш,наи-вероятно дори 12 и това лятото.Извънградско,ако е наистина продължително без много изпреварвания и намаляния,примерно по магистралата или ненатоварен път аз съм давал наи-малко 8,5 , обикновено е пак 10 или отгоре,но не карам с 90 по магистралата все пак.Свещи и кабели ще се усетят ако са за смяна по много други фактори,а и специално свещите няма да ти вдигнат толкова разхода.Кабелите може на тъмно да ги напръскаш отдалеч с пръскалка за гладене,на мъгла,за да видиш дали искрят някъде - които кабел искри(ако има такъв) е за смяна.Искрите не са огромни,трябва да се позагледаш след като напръскаш и наистина да е тъмно.На работещ двигател не вади кабелите от свещите никога - няма какво да се разбере по този начин по твоя проблем.За клапани въобще и дума не може да стане да ги провериш,защото си иска разглобяване.Може да се замери компресия,което евентуално ще покаже ако има някои доста нагорял клапан - компресията ще е доста ниска - това не иска разглобяване,махат се само свещите и се върти на стартер с манометър поставен на мястото не свещта и така цилиндър след цилиндър.Прави се на загрял двигетел(не че не съм си мерил моя студен,но не трябвало така).Това е наи-добре да стане при твои познат които е правил процедурата и преди,така или иначе единият върти,а другият мери.Термостатът можеш да провериш,като сутрин запалиш колата студена и докато работи пипаш горния маркуч от радиатора до термостата,ако тои след няколко минути се позатопли,а вътре показанието ти е примерно 50 градуса или няма и толкова - то термостатът ти не затваря плътно,заради което колата загрява по-бавно и зимата се качва разходът.Термостатът трябва да отваря някъде между 80 и 90 градуса в зависимост от конкретния модел.Ако термостатът и кабелите и компресията ти са добре може да пробваш да смениш въздушния филтър(ако е на повече от няколко хиляди километра) и да се направи една нова и читава настроика на газовата уредба.Връткане на сляпо нищо не постига.Колата трябва да се настрои или от газаджия на газ-анализатор или поне на слух - всеки читав газаджия трябва да може да го направи,но и тогава разодът ти няма да стане магически от 18 на 10.Моята газова уредба последно съм си настроивал сам,защото и след газ-анализи и няколко посещения при газаджии така и не останах напълно доволен.След настроиката от мен колата даде посочените 10 и 8,5 съответно в посока към София и на връщане + каране из София,това без щадене на автомобила.В града обаче рядко имам разход под 12 и то при по-топло време.Тази последна зима ми дава 16/100 градско,понеже и моят термостат пропуска леко,но не съм го сменил,зашото е сравнително нов и скъп,а и не карах много тази зима.За другата ще се сменя,че летото и с него и без него все тая почти.Ето ти един термостат в студено време как вдига разхода.Успешни мъки и дано сполучиш
                        Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха

                        Коментар


                          #13
                          Това което написа колегата Na4ko_0 трябва да се сложи в рамка и всеки който има кола на газ да си го закачи на стената и да си го препрочита от време на време.Такива хора са истински полезни на форума.
                          Fiat Brava 1.2,16в

                          Коментар


                            #14
                            Благодаря на всички колеги, които писаха по темата ми и много ми помогнаха, както сега, така и за в бъдеще. Относно колата. Ако щете вярвайте ама и аз незнам какво стана с нея. Ходих при един от най-добрите в газаджий в града. Нямаше време човека да я гледа само пипна леко изпарителя. Каза ми, че нямам проблеми с изпарителя, защото лесно се поддава на настройка. Каза да опитам да карам по леко и да сменя въздушен филтър.В допълнение смених една свещ (кабела по който най-вероятно бие ток не съм), филтъра не съм. Заредих точно 10 литра газ, като преди това имаше най-много 1 литър. Карам я супер спокойно, така бавничко и резултата е 98 км и вече неможе да вдигне над 2000 оборота, което при мен е показателно за зареждане на газ. Явно всичко е в галенето на автомобила , а може и причината да е и затоплянето на времето. П.С. Довиждане, до нови срещи. Сега ми предстои закупуване на винетка и включване в нова стачка,ако има такива, за да видят хората, че има много хора които са недоволни и дано постигнем нещо.

                            Коментар

                            Working...
                            X