Абсолютно съм съгласен с двамата колеги по-горе.Ама темата е за дискусии. Да разберем по-добре точно какво ни лъжат. И да се насладим на бисерите покрай това...А и тук се подвизават такива, които си карат на тия клетки и си "икономисват" яко. Само дето икономисват истината а не горивото Естествено, обидено заявяват, че ние, които не вярваме си е за наша сметка. А те си карат икономично и не ги интересуват нашите трепети.Ами колеги, запавядайте да ми покажете ефективност и да получите обещаните от мен 300лв. + още 100 от другия колега, който се включи в инициативата "Малд икономизатор с набълбукатор".
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Водородни клетки. Браунов газ - Дискусия
Collapse
Заключена тема
X
X
-
koceto_8 написа:Абсолютно съм съгласен с двамата колеги по-горе.Ама темата е за дискусии. Да разберем по-добре точно какво ни лъжат. И да се насладим на бисерите покрай това...А и тук се подвизават такива, които си карат на тия клетки и си "икономисват" яко. Само дето икономисват истината а не горивото Естествено, обидено заявяват, че ние, които не вярваме си е за наша сметка. А те си карат икономично и не ги интересуват нашите трепети.Ами колеги, запавядайте да ми покажете ефективност и да получите обещаните от мен 300лв. + още 100 от другия колега, който се включи в инициативата "Малд икономизатор с набълбукатор".Fiat Coupe 1.8
Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.
Коментар
-
Имаше една приказка за Настрадин-Ходжа.Отишъл той при Хитър Петър и го помолил да му помогне, да стане и той умен като него.- Ходжа, много е лесно. За да поумнееш ми дай 10 жълтици, а аз ще ти дам 5 семки от ябълка. Гълташ ги и ставаш по-умен!Речено-сторено. Кихнал 10 жълтици, взел семките и се прибрал в къщи. Вечерта ги глътнал и чака да поумнее.... ден, два, три. Нещо не става работата...Връща се при Хитър Петър да прави рекламация - Виж сега, тия семки не действат. Върни ми парите.- Как така да не действат бе? Сега си по-умен. Сигурен съм!- Не, не съм. Ще ходим да се съдим!- Я по-добре купи още 5 семки за 10 жълтици и да видим действа ли.- Ти луд ли си бре? Как ще дам 10 жълтици за 5 семки от ябълка. За толкова прост ли ме имаш?- Ха! Видя ли че действат? Преди даваше 10 жълтици за 5 семки, а сега вече не искаш. Значи са подействали.Та по същата тази логика, как като си дал 1000 лв. за клетка (и си поумнял от това) ще дадеш още 80 за динотест и 20 за газанализатор?И при всичко това, пак ще си направя експеримент за себе си.Както е намекнал колегата Chaveto, малко по-нагоре, познаването и разбирането на принципите на работа на ДВГ е още една стъпка напред.Тези двигатели работят с ужасно ниско КПД. Нека колегата поясни как се променя режима на работа на ДВГ при промяна на ъгъла на предварение.По-голям ъгъл - двигателят работи с по-големи ударни натоварвания. По-малък ъгъл - още по ниско КПД. Това е съвсем на кратко и повърхностно. При много голям ъгъл - нищожно КПД + чупене на мотора.По-подробно ... нека някой който наистина разбира да сподели на разбираем език. Аз не мога да го направя добре.За мен двигател без предварение, а запалване в ГМТ и мигновено изгаряне би трябвало да има максимално КПД. Ама мигновенно изгаряне няма.От друга страна паленето след ГМТ би накарало двигателя да работ с минимални ударни натоварвания. Но и с по-ниско КПД, защото средната стойност на въртящия момент ще е доста по-ниска. Или по-просто казано няма да да има толкова голям натиск върху буталото при хода от ГМТ до ДМТ по време на работния цикъл.Моля за извинение и приемам да бъда поправен ако греша. Нямам сериозни познания по отношение на ДВГ, и това което съм написъл не е копирано, а съчинено от мен, по пътя на логиката. Сигурно съм пропуснал нещо, възможно е и тотално да съм в заблуда.Друго което ми е интересно е връзката между този ъгъл и оборотите на двигателя. Поне според мен реално имаме нужда от предварение което е няколко милисекунди (не съм сигурен колко), а не точно ъглови градуси. За да е във връзка с оборотите. Т.е палим сместа предварително, за да може да получим експлозията и налягането за бутане на цилиндъра веднага след ГМТ. При различно обороти този ъгъл би трябвало да е различен. Защото сместа изгаря за определено време (милисекунди) а не за определен ъгъл на завъртане на коляновия вал.Lancia Lybra 5.20 V.I.S. Automatic
Lancia Lybra SW 1,9JTD
Коментар
-
Общото е, че брауновият газ променя режима на горене в цилиндъра. Според беглите описания уж го ускорява. Заради температурата развита от горенето на ННО се ускорявало и горенето на гориво-въздушната смес.Колкото по-бързо изгаря сместа в цилиндъра - по голямо КПД и по-благоприятен режим от към ударно натоварване. Заради намаляване на нужното предварение.Казано с думи изглежда логично, и аха да имаме ефект от ННО газовете...Ама явно разписано с формули и прецизни изчисления нещо не излиза сметката...То за това е създадена математиката. За да ни помага да разбираме неща които са непосилни за човешката логика.Хората са различни и някои могат да ползват логиката доста по-надалече от други. Но в един момент и те стават безсилни... и идва на помощ математиката.Колкото по-добре работи логиката на определен човек - толкова по-малко математика му е нужна.От друга страна убедеността в правотата на собствената (грешна) логика е доста коварен момент. Има хора до толкова наивни, че отричат математиката, защото тя противоречи на тяхната логика. Обикновено тези хора използват и аргумента "Защото така", който е най-силният и необорим аргумен съществувал някога.Типичен пример е шопа в зоопарка, пред жирафа, и неговата констатация - "Те такова животно нема!!!"П.С.Предварително да отговоря на въпроса: "Какво общо има жирафа с математиката?"Ако това е единственото което ви хрумна да попитате... жалко.Lancia Lybra 5.20 V.I.S. Automatic
Lancia Lybra SW 1,9JTD
Коментар
-
M5kov написа:qni_hh пич, моля те... Посочи ми кола, на която фабрично се монтира такава инсталация?Кой производител няма печалба от това колата му да гори 2/100 на фона на конкуренцията 5/100?Нима за Тойота, Дженеръл моторс, WV и Фиат не работят инженери, химици, физици и куп хора на които не можеш да им изброиш титлите пред имената?И те не са го направили до сега, при положение, че HHO газа е известен от години?Ааа да беее, притискат ги петролните магнати и те не могат да се развиват... Дай по-добре да си говорим как се вари ракия и стига с тези глупости за перпетомобила
Коментар
-
siluro написа:koceto_8 написа:Абсолютно съм съгласен с двамата колеги по-горе.Ама темата е за дискусии. Да разберем по-добре точно какво ни лъжат. И да се насладим на бисерите покрай това...А и тук се подвизават такива, които си карат на тия клетки и си "икономисват" яко. Само дето икономисват истината а не горивото Естествено, обидено заявяват, че ние, които не вярваме си е за наша сметка. А те си карат икономично и не ги интересуват нашите трепети.Ами колеги, запавядайте да ми покажете ефективност и да получите обещаните от мен 300лв. + още 100 от другия колега, който се включи в инициативата "Малд икономизатор с набълбукатор".
Коментар
-
Мерцедес със водородна клетка - статия:
Завърши водородната обиколка на Mercedes-BenzТрите B-Class F-Cell доказаха на света, че водородното бъдеще на автомобила предстои.Околосветската обиколка на Mercedes-Benz с трите задвижвани от водород автомобила B-Class F-Cell завърши във Франкфурт, Германия - там от където стартира през януари тази година.В продължение на 70 дни, преминавайки през 14 страни на четири континента, всяка от колите с водородно задвижване е изминала 30 000 безвредни за околната среда километра. Целта на Mercedes-Benz F-Cell World Drive е да се покаже / докаже на света, че автомобилите с водородна горивна клетка са безвредни, удобни и сигурни, и са реална алтернатива на електрическите возила.В момента в световен мащаб има едва 200 места, в които може да се зареди от безвредното гориво, сочи информацията. Според нея наличието на 1000 такива станции в Германия би направила водородните возила удобни, колкото настоящите задвижвани от бензин или дизел. За зареждането с водород на пътешестващите Mercedes-Benz B-Class F-Cell е отговаряла мобилна "бензиностанция".
Коментар
-
Телефон със водородна клетка : статия
Телефон на Motorola с водородна горивна клетка вместо батерияMobileBulgaria.com: Канадската компания Angstrom Power успешно е подменила батерията на телефон, производен от Motorola, с водородна горивна клетка, като в резултат на промяната телефонът дори е запазил размерите си. Водородните клетки се зареждат за около 10 минути, което е доста по-малко от времето за зареждане на сегашните батерии. За момента обаче устройството е прототип, като от компанията са планирали производството му да започне през 2010 г. 0Източник:MobileBulgaria.
Коментар
-
Четири дни на автомобил с водородна клетка
Четири дни зад волана на кола, движеща се с водород 25.06.2008 17:08 6 Добави в списък за четенеНа пръв поглед "Екуинокс" изглежда като обикновена спортна кола, с изключение на думите "Клетка за гориво "Дженеръл Моторс". Снимка: sxc.huОбичам моята сладка, пъргава кола "Мини Купър", но напоследък започнах да се ядосвам всеки път, когато харчех повече от 50 долара, за да напълня резервоара.Така че когато от GM ми предложиха да шофирам за известно време като тест кола, която се движи с водород, мислех, че това ще бъде добър начин не само да спестя пари от бензин, но и да опитам технология, която според някои е начин в дългосрочен план да се реши проблемът с вредните емисии, причиняващи промени в климата. И си помислих: "Ето сега вече ще имам с какво да се похваля". Преди да седна зад волана, трябваше да се ориентирам. Видях един слайд, който показваше разликата между това, което се случва, когато има теч на гориво при колата, движеща се с водород и при тази, която е на бензин.Тъй като водородът е по-лек от въздуха, при колата, движеща се с водород, се появява тънък пламък в задната част на колата. Докато тази, която се движи с бензин, изцяло е погълната от пламъци. След като вече знаех това, бях готов да огледам колата си. В страната има само 100 коли марка "Чеви Екуинокс", които се движат с водород, и за четири дни една от тях щеше да бъде моя. Други производители също разработват коли, движещи се с водород. Например тази седмица от "Хонда" съобщиха, че започват производството на "ЕфСиЕкс Кларити" и ще пуснат 200 бройки в Япония и Съединените щати през следващите три години.На пръв поглед "Екуинокс" изглежда като обикновена спортна кола, с изключение на думите "Клетка за гориво "Дженеръл Моторс" от страната, която се намира до картинка, показваща дузина водни молекули - не точно дискретни. Когато направих малко по-подробен преглед, установих, че нямам ауспух. Вместо това водната пара излиза от четири тънки изходни тръби в задната част на колата. Изглеждаха като горещ въздух. Вътре на контролното табло има скала, която измерва в киловати колко гориво е било използвано и иконката на скалата изглежда като помпа за бензин с "Ейч" за водород.Но всъщност забелязах голямата разлика, едва когато подкарах колата - нямаше шум. Не се чувствах добре без шума на работещ двигател. Ако сте отвън, можете да чуете леки, забързани звуци, които се увеличават и намаляват, и няколкото човека, които возих, ги оприличиха на звука от много тих реактивен двигател. По време на пътуването нещата изглеждаха нормални с изключение на високото свистене на сгъстен газ, което почти постоянно ми напомняше, че карам различен тип кола. Разлика имаше и в ускоряването. Тъй като не се налагаше да се сменят скоростите, ускоряването беше изненадващо бързо. Но има и сериозни проблеми, свързани с колите, движени от водород. "Екуинокс" осигуряваше около 160 до 200 мили с пълен двигател с водород, а в моя случай ми стигаше само за около два дни. В Лос Анджелис има само четири места, където може да се зареди.Закарах колата до станцията, която се намира близо до "Дженеръл Моторс", на около 20 минути път с кола от работното ми място. Един инженер от фирмата зареди колата, като процесът траеше около 15 минути и беше напълнен половината от резервоара."Дженеръл Моторс" плащаха за горивото ми, но в реалния живот цената на производството и разпространението на водород е следващият голям проблем на колите, движещи се с водород. Обикновените методи за производство на водород също изискват енергия и произвеждане на парникови газове. Най-забавното беше да наблюдавам реакцията на другите хора. Когато закарах колата до офиса на съпругата си, за да я покажа, колегите й се струпаха, за да я разгледат. "Това е бъдещето, само с 5 долара за гориво", каза един от тях.Докато пътувах, получих няколко комплимента от външни наблюдатели. "Хубава кола!", извика един мъж, докато паркирах. "Мога ли да покарам тази кола?" попита един шофьор, докато минаваше покрай нас. Съжалявам, момчета. Колкото и да е привлекателна, тази кола все още е много далеч от истинското излизане на пазара.автор: Никола Грум, Ройтерс0.00лв.Ъ
Коментар
-
След всичко това , някои компетентни следва да млъкнат
Извадих само малки извадки от интернет пространството , разразнен от коментариите на хора , които смятат че нещо разбират, но е точно обратното . България е пълна с такива . България е пълна и с измамници , които искат да те измамят и приемат това за редно и в реда на нещата .България е чудесна , но в нея живеят много българи.Ето затова опитах и както ви писах , монтирахме водородна клетка на бус PEUGEOT J5 2.5 TD. Получих личен резултат , който ме обнадежди и ми даде положителна опитност .До края на тази седмица , ще монтираме още една водородна клетка , този път на бус ФОРД ТРАНЗИТ 2,5 2004 година .Той прави около 5 хиляди километра на месец и резултатът ще е ясен след първата седмица .Този път ще го направя с друг екип от хора и с друга модификация клетка.Тя е по скъпа и има доста електроника .Ще направя сравнение между двете клетки . Резултатите ще споделя в интернет пространстото и който иска да чете , който иска - нека не чете .вижте картинката , която обикаля софия и страната и на която пише лаконично с чрвени букви : " ГОРИ И ВОДА "прочетете и следната публикация : "Безпилотен самолет с водородна горивна клетка постави рекорд за продължителност на полетаOctober 18, 2009 През изминалата седмица ,,Ion Tiger
Коментар
-
Да колега 01, така е,Ама тука дискусията се върти не около водорода, а става въпрос за някакъв друг почти митичен газ - Брауновия газ, въобще и не си помисляй да кажеш водород, че ще ти се нахвърлят. И забележи - не го зареждаш от станция, ами колата сама си го произвежда, сама си го гори, сама си прави тока с който пак да го произведе, абе изобщо си върви с него. Тука имаш старомодния бензинов/дизелов мотор и също толкова старомодния ауспух. На колата не монтираш Водородна клетка, а една друга - Браунова, която с елекролиза, която не е точно електролиза създава тоя газ. Не се говори никъде за чист водороден двигател. Какви обнадеждаващи резултати са постигнати има достатъчно кадърни люде които с подходяща техника - разни тестери и анализатори, хора които боряват с конкретни мерни единици биха могли да измерят и опишат. Плюс това инвестицията в едни замервания съм абсолютно сигурен, че не е толкова страшна спрямо инвестицията във въпросната клетка. Странно как на никой закупил до сега тази чудесия, не му е хрумнало да отиде, да тества и да види черно на бяло точно как си е помогнал.Fiat Coupe 1.8
Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.
Коментар
-
Ако PEUGEOT J5 2.5 TD е това на снимката ми се вижда старичко да му се закачи PPS-а и да се наблюдава в реално време колко нафта минава през дюзите. Но това, че ще го сложите на бус 2004-а година е добре, незнам Форд-овете какво ги чете, но предполагам за опита ще се намери човек да гледа какво става с и без клетка.Fiat Coupe 1.8
Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.
Коментар
-
koceto_8 написа:Първо - ти си лъжец!Не си виждал как при опита по физика шишенцето се е свило и след това се е разширило. Когато си измисляш подобни работи е добре поне бегло да познаваш процеса. Поне да имаш идея за какво време става цялата работа. Или ти за разлика от обикновените хора, виждаш по 1,000,000 кадъра в секунда, вместо 25 А и подобни опити (не същите) сме правили по Химия, а не по физика. Но за това може да си се заблудил, докато за по-горното определено ЛЪЖЕШ!Стигаме до първия цитат...Това е част от парните таблици за които споменавах :P Пълно е с неточности и пропуски, но поне мерят нещата в грамове (а не в литри). Само не си спомням дали в предния си пост споменах, че е коректно газовете да се мерят на тегловен, а не на обемен принцип.Или когато се ползват обеми, то да са упоменати и температура и налягане.Също подходяща единица е "нормален литър".Ама има проблем, че "нормален литър" звучи интересно... и вместо да прочетем какво означава, започва дискусия колко е интересно и дали има "ненормални литри".Отново се появява проблема с непознаване на термините и използването на некоректни мерни единици.Целта на това което пиша не е някой да осъзнае колко е прост! Нямам сили да го направя и го осъзнавам.Просто се опитвам да помогна на тези които искат да разберат нещата малко по-добре.Стигаме и до втория цитат...За чудните свойства на водата повечето сме чели десетки статии. Как кристализира когато и говориш хубави неща... красиви кристали, а ако я псуваш докато замръзва, кристалите стават грозни. Имаше го това от някакъв японски учен. С картинки, има и книга по темата, вкл. и на Български език.Единственият проблем е че не могат да повторят резултатите при контролирани лабораторни условия.За гасенето на пожари...Влез в един сайт за пожарогасители. Има доста на Български език. Прочети какви методи на гасене има. Водата не е подходяща за гасене на определени пожари, но причината съвсем не е тази която споменаваш.Иначе колега аз не се чувствам прост. Аз съм най-умния човек живял някога на земята. Трябва да ми се кланяш постоянно.Сутрин като се събудиш, се покланяш и благодариш на Боговете, че ме има! Защото бирата аз съм я измислил.Ще те прокълна! Мога от разстояние да ти вкисвам бирата! И ще го направя! Беше предупреден!Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар