Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Водородни клетки. Браунов газ. Общо описание.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Разчистих темата от мненията извън темата (който се интересува от тях, да ги търси в Премахнати теми). По изключение оставих тези, свързани с тестовете (макар за това да има отделна тема), защото иначе се губи връзката.Моля преди да пишете тук, погледнете заглавието и преценете дали мнението ви е по темата и дали е в съответствие с правилата на форума. Това се отнася за всички пишещи тук, независимо от техния статут във форума.
    ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

    Коментар


      zgabrovski написа:
      И това е решение.Един съвет от мен колега: Купи си калиева основа. Не знам дали содата няма да направи химическа реакция с метала на пластините.Калиева основа продават в ХТИ, колегата billy72 е дал линк по горе.Как си монтирал пластините?Напрежението не трябва да е повече от 2,3-2,4 волта между две.
      Колега мерси за помоща, ами чесно казано сега прохождам в тази територия, направих го с 6 пластини от които и 6-те бяха свързани 3 + 3 -след като го пусках ми гореше предпазителя който слагах, с брат ми се занимаваме с това и той прочел, че трябвало да има няколко не свързани към тока пластини за охлаждане и да се сложило сода, защото преди това въобще не балбуникаше. Та сега го направих 5 пластини, от които 2 са + 1 - и 2 са за охлаждане, днес се мъчих и го зглобих, но не остана време да видя дали няма пак да изгорее предпазителя.След като ми каза това за 2,3 2,4 волта си направих изчислението, че 12 волта делено на 5 е 2,4, обаче двето не са ми включени никаде и маи уравнението ми не става.Дали ще стане да го пусна и да го меря колко волта дава м/у две?Или да чакам, ако изгори предпазителя от 30 ампера, значи не става и да го мисля.Ще кача снимки утре на самото устройство, ако ми остане време, че си имам малко проблеми с гаджето и малко не ми е до водородни бомби :D

      Коментар


        След като го включиш, взимаш мултицета и ще мериш от първата пластина кум следващата и натам какво ще е напрежението. При 12бр пластини аз го докарах някъде над 1.5V една + една - и останалите неутрални, но много малко кипи....Затова една + една - и 4-ри неутрални. Следващото което съм замислил е с 5-неутрални, но и там ще си го нагаждам както на мен ми хареса. Защото ще мина на размер 200мм диаметър.Иначе от колегата трябва да си купя един възвратен клапан, че ми писна да взривявам съда с водата

        Коментар


          Колеги, моите наблюдения показват че трябва да са 5 неутрални пластини, при което напрежението е около 2,3 волта между тях. Не забравяйте, че напрежението при работещ алтернатор е 13,8 волта, а не 12.Много важно също така е да няма циркулация на електролит между пластините. Тази циркулация води до намаляне на производителността на клетката.
          Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
          Fiat Linea 1.3 Multijet'08
          Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
          http://forum.fiat-bg.org

          Коментар


            Аз ли грешно чета или вие неточно се изразявате ...Означава ли , че "неутралните" пластини не са свързани никъде , висят си свободно (електрически) само като един вид сепаратори между крайните две , на които сте подали напрежение от мрежата на автомобила ? В такъв случай имате една клетка с по-големичко разстояние между електродите . Ако не са свързани последователно " неутралните " и електролита им е изолиран от къде ще протече така нужния за електролизата ток ? Поправете ме , а най-добре дайте електрическа схема за какво служат "неутралните" пластини
            Brava 1.6 16V 103 10/97
            http://www.aardvark.co.nz/hho.shtml
            http://www.msnbc.msn.com/id/29899191/

            Коментар


              Един опит за илюстративно представяне на процесите в автомобила, от гледна точка на вграждането на електролизна клетка (вж. прикачения hho.pdf). Предварително ще се съглася с тези, които ще кажат, че това е излишно, тъй като законите на термодинамиката ясно го дефинират. Това представяне е за хора, които обичат картинки.За да бъде разглеждането най-чисто и в полза на идеята за електролизна клетка, се правят следните допускания:1. Всеки модул работи с КПД=99% и отделя 1% енергия във вид на различни загуби;2. Само 1% от произведената механична енергия се отделя за производство на ел-енергия;3. Не се потребява ел-енергия за нищо друго (електроника, осветление, запалителна уредба, климатик, аудио и т.н.), освен за електролизната клетка.Обозначение на потоците енергия:Със зелен цвят- тези, които са същинската цел на автомобила, а именно да се движи;С червен цвят-тези, които се губят от триене, загряване от протичащ ток и т.н.;С жълт цвят- тези, които не са основни, а с цел подобряване на горенето чрез електролизна клетка.Очевидно е, че допълнителният контур, предназначен за подобряване на горенето, внася допълнителни загуби. Процентът енергия отделен за този контур би могъл да се остави в основния, полезен поток. Дори и при тези идеализирано малки загуби, газът [H2+O2] в какво количество ще бъде, колко ще подбри горенето и колко повече от 99% ? Спестеното количество фосилно гориво, като енергия повече ли ще бъде от тази необходима, за да работи допълнителният контур?Ако счетем, че количеството енергия, отклонена от основния, полезен поток, не е достатъчна за производството на [H2+O2], до какво ще доведе увеличаването й? Няма ли да доведе до увеличаване на загубите в алтернатора и в електролизната клетка? Отклоняваме полезна енергия, за да я преведем през допълнителен контур с цел да произведем подобрение на горенето плюс допълнителни загуби. Енергията, обаче, която сме разходвали за производството на газа, винаги ще е по-малка от отделената от него при горенето, поради КПД-то на алтернатора и електролизната клетка.Моля, някой да подобри схемата, като й добави конкретни числа за по-голяма нагледност или за доказване на собствена теза. Могат да се ползват всякакви стойности от множеството на реалните неотрицателни числа, дори и да не звучат правдоподобно.
              Прикачени файлове

              Коментар


                Колеги, моята ври доста добре, отидох днес до безиностанцията и се върнах и не изгоря предпазителя ми, водата става малко раждива, но гледам в youtube пак е същото, измерих между две пластини, свързана и не свързана и протича ток за моя изненада, беше ми 5 волта на мен доколкото видях с един скапан мултицет, брат ми каза, че имало ток, защото водата провежда ток.Моето без тези допълнителни пластини за охлаждане гореше предпазителя и генератора ми свирукаше много силно, с което показваше че много ампери дърпа, сега понамаля тоя шум и си работи доста добре, с брат ми го сложихме в един по голям съд с вода за да видим дали не изпуска от някъде и уж нямаше, палехме от горе с запалка и доста гърмеше има доста енергие в това, като си помисли човек че е от вода, а нея я има в изобилие, някои ден дано го измислят да е изцяло на вода, ще си караме на воля ех мечти Моето без сода не балбука въобще и без да има за охлаждане не ставаше за нищо.Утре ще проверя дали съм свързал двете да са плюс и 1 минус ,ако не е така, ще го направя, защото брата пробвал и по двата начина и така вряло повече и ще го направя да ми е през контакт, че така е беля работа, ако го забравя ще стане мазало.Даже и през контакт, пак ще му оставя и копче, но поне като изключа ще съм спокоен.

                Коментар


                  Може и по някоя лампичка да им свържеш на "охлаждащите " пластини да го използваш тоя ток , така или иначе си тече
                  Brava 1.6 16V 103 10/97
                  http://www.aardvark.co.nz/hho.shtml
                  http://www.msnbc.msn.com/id/29899191/

                  Коментар


                    KGT написа:
                    Може и по някоя лампичка да им свържеш на "охлаждащите " пластини да го използваш тоя ток , така или иначе си тече
                    Оркестърът свири туш! Много е забавно.

                    Коментар


                      Е, момчета, както се казва, благодаря, че се запознахме. Мен скоро ще ме гонят. Бат’ Здравко, благодаря за съдействието, че малко се поуморих. Имам мускулна треска от смешките ти.Намалиха ми "поведението". Много съм непослушен и задавам въпроси, които развалят на хората с "набълбъкваторите" бизнеса.Особени благодарности и адмирации към KGT, kolev, valentino321, M5kov, Totko, lov. Ако пропуснах някого, моля за извинение.Тъй като zgabrovski доказа, че може да продава на себе си и да си обяснява сам, не съм напълно сигурен, че zgabrovski, chaveto и DEMENTOR не са един и същ човек, но им/му препоръчвам да кара(т) смело напред, все някой ден ще им/му се получи. И намалете малко тревата, че ако ви се привидят някой по-грандиозни неща... ПАЗИ БОЖЕ!

                      Коментар


                        колега zgabrovski, колко струва системата на твоята кола.също гледам вече имате в каталога и маф/мап емулатори, предвиждате ли и продажбата на пауър боксове.виждам и една грешка. продавате "широко импулсен модулатор" , сигурно е широчинно импулсен модулатор.

                        Коментар


                          ebrehu написа:
                          Е, момчета, както се казва, благодаря, че се запознахме. Мен скоро ще ме гонят. Бат’ Здравко, благодаря за съдействието, че малко се поуморих. Имам мускулна треска от смешките ти.Намалиха ми "поведението". Много съм непослушен и задавам въпроси, които развалят на хората с "набълбъкваторите" бизнеса.Особени благодарности и адмирации към KGT, kolev, valentino321, M5kov, Totko, lov. Ако пропуснах някого, моля за извинение.Тъй като zgabrovski доказа, че може да продава на себе си и да си обяснява сам, не съм напълно сигурен, че zgabrovski, chaveto и DEMENTOR не са един и същ човек, но им/му препоръчвам да кара(т) смело напред, все някой ден ще им/му се получи. И намалете малко тревата, че ако ви се привидят някой по-грандиозни неща... ПАЗИ БОЖЕ!
                          Ееее по голяма смешка не бях чувал! По отношение на Dementor, мен i Chaveto По отношение на неутралните пластини: Идеята е следната - в двата края на клетката на активните пластини се подава + и -. Тока протича през неутралните пластини, които са от метал. Процеса на електролиза се случва между пластините. Желателно е електролита да бъде изолиран във всяка една от секциите, да няма циркулация и съответно загуби , тъй като при напрежение от 2,5 волта и нагоре се получава загряване на електролита, буквално завиране.@Chaveto и @Dementor : Колеги, благодаря за разумното отношение!@Chaveto : С удоволствие ще ти помогна за всичко което правиш! Каквито и въпроси да имаш, ще споделя опита който имам!@ebrehu: И тук те моля да застанеш с името си както аз съм го направил!
                          Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                          Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                          Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                          http://forum.fiat-bg.org

                          Коментар


                            zgabrovski написа:
                            По отношение на неутралните пластини: Идеята е следната - в двата края на клетката на активните пластини се подава + и -. Тока протича през неутралните пластини, които са от метал. Процеса на електролиза се случва между пластините. Желателно е електролита да бъде изолиран във всяка една от секциите, да няма циркулация и съответно загуби , тъй като при напрежение от 2,5 волта и нагоре се получава загряване на електролита, буквално завиране.
                            А ако не са метални а диелектрични тези неутрални сепараторчета ? Перфорирани примерно за да не пречат на флуктуациите на електролита ?Къде ги мериш тези 2.5 V ? Между крайните , "активни" пластини , между две от неактивните или пък някаква друга комбинация ?
                            Brava 1.6 16V 103 10/97
                            http://www.aardvark.co.nz/hho.shtml
                            http://www.msnbc.msn.com/id/29899191/

                            Коментар


                              zgabrovski написа:
                              По отношение на неутралните пластини: Идеята е следната - в двата края на клетката на активните пластини се подава + и -. Тока протича през неутралните пластини, които са от метал. Процеса на електролиза се случва между пластините. Желателно е електролита да бъде изолиран във всяка една от секциите, да няма циркулация и съответно загуби , тъй като при напрежение от 2,5 волта и нагоре се получава загряване на електролита, буквално завиране.
                              колега, недей така. инженер си все пак. то и електролита ти е електропроводим. потенциала между "активните" /хаха/ пластини ти е един и същ независимо колко железа ще нахакаш между тях. с тия "неутрални" пластини единствено увеличаваш обема между електродите. стига с тия мистики.

                              Коментар


                                kolev написа:
                                zgabrovski написа:
                                По отношение на неутралните пластини: Идеята е следната - в двата края на клетката на активните пластини се подава + и -. Тока протича през неутралните пластини, които са от метал. Процеса на електролиза се случва между пластините. Желателно е електролита да бъде изолиран във всяка една от секциите, да няма циркулация и съответно загуби , тъй като при напрежение от 2,5 волта и нагоре се получава загряване на електролита, буквално завиране.
                                колега, недей така. инженер си все пак. то и електролита ти е електропроводим. потенциала между "активните" /хаха/ пластини ти е един и същ независимо колко железа ще нахакаш между тях. с тия "неутрални" пластини единствено увеличаваш обема между електродите. стига с тия мистики.
                                Не виждам никакви мистики!За да протече процеса на електролиза ефективно е необходимо напрежението между пластините да бъде около 2 волта.Процеса се случва на повърхността на пластините, не е все едно дали са 2 пластини или 7, при 7 площта е много по голяма!@KGT: Напрежението се мери между всеки 2 пластини. Реално всички пластини са активни, просто в терминологията е възприето да се наричат активни тези на които се подава напрежението.В прикачения файл направих един разррез на клетката. На крайните пластини се подава напрежението, което е 13,8 волта. Със син цвят съм обозначил електролита, а с жълт - "неутралните" пластини.
                                Прикачени файлове
                                Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                                Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                                Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                                http://forum.fiat-bg.org

                                Коментар

                                Working...
                                X