Абе колеги, брава 1.6 16в 103 коня обикновенно ловато, imam oxygen simylator i oshte edno na nego pishe E4 simulator, след 1000-2000 км каране на газ компа записва грешка в ламда сондата и трябва да ходя на диагностика да я трият, иначе на бензин колата получава прекалено богата смес почва да пуши като трактор и да се тресе целия двигател в порядъка 2200 - 2700 оборота. Почистих си дюзите тия дни и искам тая грешка да престане да се записва понеже все пак е зима и е добре колата да е добре и на бензин... чувам нещо за ламда контрол, ако си сложа такъв дали ще има ефект и няма да се записва тази грешка..
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с емулатор/симулатор ламбда сонда
Collapse
X
-
nedialk00Етикети: –
-
nedialk00
-
Колега, незнам защо си давате парите за разни емулатори и симулатори. Тези устройства лъжат ECU-то, т.н. компютър на двигателя само ако е монтирана обикновено АГУ. В действителност се прекъсва връзката с инжекторите впръскващи бензин в цилиндрите, други спират и бензиновата помпа. Това се прави при монтаж на обикновено АГУ. Тези залъгалки се слагат точно за да не записва грешки компютъра, просто няма нужда от тях е моето мнение. Това че ти дава богата смес и чади отзад, мирише на неизгорял бензин говори, че бензина в цилиндрите е много и/или не изгаря цялото количество, съответно се проверява запалителната система: свещи, кабели, бобина/и и задължително ламбда сондата, тя определя основното количество бензин н цилиндрите, допълнителните неща които също определят количеството на бензина е температурен датчик свързан директно с ECU-то. Дюзите е нормално да се позапушат като се кара на газ, за тази цел се купува и слага добавка в бензина като зареждаш бензин, добре да си намислиш някакъв пробег на газ, и някакъв на бензин, но с добавка за почистване на инжектори и горивна система. Относно този ламбда контрол - това устройство представлява стъпков мотор, и кутийка с процесор. Как се монтира: на изхода на изпарителя и тройника за регулиране на газта. Как работи: взима сигнал от ламбда сондата и стъпковия мотор отваря и затваря пътя на газта, т.е. следи се горивната смес да е оптимална. Добре е стъпковия мотор да е разположен по близо до смесителната плочка. Оптималната горивна смес ще се получи само при изправна ламбда сонда. Може би това е проблема при теб. Ето и малко информация за ламбда контрола от производителя, който е в гр. Горна Оряховица. http://www.runel-tech.com/?p=productsMore&iProduct=8Palio Weekend 1.6 16V 100 1998
Punto MK2 1.2 16 V 80 1999
Коментар
-
Palioweek написа:Колега, незнам защо си давате парите за разни емулатори и симулатори. Тези устройства лъжат ECU-то, т.н. компютър на двигателя само ако е монтирана обикновено АГУ. В действителност се прекъсва връзката с инжекторите впръскващи бензин в цилиндрите, други спират и бензиновата помпа. Това се прави при монтаж на обикновено АГУ. Тези залъгалки се слагат точно за да не записва грешки компютъра, просто няма нужда от тях е моето мнение.Stop giving directions, just say "Follow me."
Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit
Коментар
-
nedialk00
Днес ходих на диагностика, имах записана грешка ламбда сонда и стъпков мотор изтриха се ; ламбда сондата работи добре; рестартираха бензиновата система и колата в момента е в перфектно състояние даде ми 6.5/100 на бензин - средна скорост 130км/ч
Коментар
-
u_bo
Palioweek написа:Колега, незнам защо си давате парите за разни емулатори и симулатори. Тези устройства лъжат ECU-то, т.н. компютър на двигателя само ако е монтирана обикновено АГУ. В действителност се прекъсва връзката с инжекторите впръскващи бензин в цилиндрите, други спират и бензиновата помпа. Това се прави при монтаж на обикновено АГУ. Тези залъгалки се слагат точно за да не записва грешки компютъра, просто няма нужда от тях е моето мнение.Palioweek написа:Относно този ламбда контрол - това устройство представлява стъпков мотор, и кутийка с процесор. Как се монтира: на изхода на изпарителя и тройника за регулиране на газта. Как работи: взима сигнал от ламбда сондата и стъпковия мотор отваря и затваря пътя на газта, т.е. следи се горивната смес да е оптимална. Добре е стъпковия мотор да е разположен по близо до смесителната плочка. Оптималната горивна смес ще се получи само при изправна ламбда сонда. Може би това е проблема при теб. Ето и малко информация за ламбда контрола от производителя, който е в гр. Горна Оряховица. http://www.runel-tech.com/?p=productsMore&iProduct=8
Коментар
-
nedialk00
-
u_bo
nedialk00 написа:както написах по-горе всичко вече е наред, благодаря за съветите все пак
Коментар
-
nedialk00
проблема се върна, и днес махнахме ламбда емулатора и сложихме просто реле когато карам на газ ламбда сомдата да не работи и да ми свети лампичката на таблото, ама това не е проблем; остана само симулатора на дюзите; утре ще изтрия грешката която е записала пак колата и се надявам вече да няма проблеми
Коментар
-
u_bo
nedialk00 написа:проблема се върна, и днес махнахме ламбда емулатора и сложихме просто реле когато карам на газ ламбда сомдата да не работи и да ми свети лампичката на таблото, ама това не е проблем; остана само симулатора на дюзите; утре ще изтрия грешката която е записала пак колата и се надявам вече да няма проблеми
Коментар
-
Колега едно мнение и от мене."Не питай старило а питай патило".Преди 4 години го имах същия проблем на Пунтото-1,2 MPI/75kcс обисновенна електрическа Ловато +ламда контрол Заволи.Ламда контрола няма да ти реши проблема с грешките в компа.Фиатите са известни с това че компа им трудно се лъже с разни там емулатори на ламбда сондата.Един мой съвет-подържам колегата от поста по-горе-оправи си колата да върви перфектно на бензин -карай я 1 месец само на бензин за да видиш дали си изчистил проблемите и компа е спрял да натрупва грешки.След това махни емулатора на ламбда сондата и прекъсни с реле изхода на сондата към компа в режим ГАЗ.При този режим подай към компа чрез контакта на това реле +0,7V .Това става много просто:+12V серийно един резистор 1-2k и1 силициев диод с катода(-)към маса.От + на диода през контакта на релето към компа.Поне така аз си реших проблема с натрупването на грешка в режим ГАЗ и спрях да давам луди пари за диагностика всеки път когато колата започваше да забива нос.Хайде успех!
Коментар
-
nedialk00
благодаря за съвета, това и направих махнах емулатора и сложих реле когато карам на газ ламдата изобщо да не работи; сега отивам да изчистя грешката от компютъра и ще карам да видя дали се е оправила, че "вдигнах ръце" вече
Коментар
-
Krasimir Kostov написа:Колега едно мнение и от мене."Не питай старило а питай патило".Преди 4 години го имах същия проблем на Пунтото-1,2 MPI/75kcс обисновенна електрическа Ловато +ламда контрол Заволи.Ламда контрола няма да ти реши проблема с грешките в компа.Фиатите са известни с това че компа им трудно се лъже с разни там емулатори на ламбда сондата.Един мой съвет-подържам колегата от поста по-горе-оправи си колата да върви перфектно на бензин -карай я 1 месец само на бензин за да видиш дали си изчистил проблемите и компа е спрял да натрупва грешки.След това махни емулатора на ламбда сондата и прекъсни с реле изхода на сондата към компа в режим ГАЗ.При този режим подай към компа чрез контакта на това реле +0,7V .Това става много просто:+12V серийно един резистор 1-2k и1 силициев диод с катода(-)към маса.От + на диода през контакта на релето към компа.Поне така аз си реших проблема с натрупването на грешка в режим ГАЗ и спрях да давам луди пари за диагностика всеки път когато колата започваше да забива нос.Хайде успех!Fiat Brava 1.2,16в
Коментар
-
nedialk00
релето ще прави сигнал към компа = системата не работи, докато карам на газ; а когато прехвърля на бензин ламбдата ще се включва; и на мен освен грешка ламда сонда ми обърква някви стойности забравих какви, като ходя на диагностика за да го оправят дават въстановяване на аналитичните стойности не съм сигурен дали бяха аналитични нещо такова надявам се да се оправи
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар