Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

има ли някой с TAP на 'многобобинните' двигатели

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    има ли някой с TAP на 'многобобинните' двигатели

    търсих информация за ТАП и монтажа му на двигатели с бобина на всеки цилиндър / 1.8 16В и 2.0 20В/но не намерих нищо достоверно.Има ли някой с такъв ДВГ и монтиран ТАП?

    #2
    Re: има ли някой с TAP на ’многобобинните’ двигатели

    u_bo написа:
    търсих информация за ТАП и монтажа му на двигатели с бобина на всеки цилиндър / 1.8 16В и 2.0 20В/но не намерих нищо достоверно.Има ли някой с такъв ДВГ и монтиран ТАП?
    И мен ме интересува темата
    Barchetta "98 , Vitara "97

    Коментар


      #3
      Прочетете тази тема http://www.renault-bg.com/smf/index....7228.0Може би ще намерите отговори на някои въпроси.Аз лично съм се ориентирал към този ТАП.
      Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
      Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

      Коментар


        #4
        dudulia написа:
        Прочетете тази тема http://www.renault-bg.com/smf/index....7228.0Може би ще намерите отговори на някои въпроси.Аз лично съм се ориентирал към този ТАП.
        май до сега на ФИАТ няма монтиран,.ще чакаме да се похвалиш в тази тема , че си го монтирал.

        Коментар


          #5
          u_bo написа:
          dudulia написа:
          Прочетете тази тема http://www.renault-bg.com/smf/index....7228.0Може би ще намерите отговори на някои въпроси.Аз лично съм се ориентирал към този ТАП.
          май до сега на ФИАТ няма монтиран,.ще чакаме да се похвалиш в тази тема , че си го монтирал.
          При отиване в София ще го направя,но не знам кога ще се случи.Възникнаха доста проблеми и не ми остава време да отида до Сф.При всички случаи ще има коментар от моя страна.Надявам се до месец да има отзвук.Иначе в първоначалното инфо пише,че е 4 канален,което ме навежда на мисълта,че ще става за 1,8 двигател.
          Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
          Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

          Коментар


            #6
            А има ли смисъл от ТАП при този двигател? ЕКУ-то не връща ли и без това аванса максимално, на ръба на детонацията?

            Коментар


              #7
              При многобубинните двигатели се слага на датчика и от там мести центровката. Екуто на двигателя мести центровката в по малки граници от необходимото за това е препорачително да го има ТАПа.
              "Умният човек не вярва на всичко което чуе,
              не казва всичко, което знае и не харчи всичко което има."

              Коментар


                #8
                Еку-то си дава предварение по работните карти и според показанията на детонационния датчик отнема три пъти по 2 градуса,тъй като най високооктановия стандартен бензин е 100 не вярвам максималното предварение което може да даде еку-то да е достатъчно за добра работа на газ.За този мотор с комп хитачи на сайта на АЕВ се предлага съвсем стандартен едноканален аванспроцесор който се свързва към датчика на маховика.Винаги съм си мислил че при ползване на такъв аванс процесор ще се получи разсъгласуване и грешка м/у датчика на вала и фазовия но това беше докато двата ми разпределителни вала не превъртяха с по два зъба спрямо коляновия.,аз си карах така повече от 4000 км и грешка не се получи.Искам още да кажа че четири канални аванс процесори се използват единствено за двигатели с четири бобини и ЧЕТИРИ КНОК /ДЕТОНАЦИОННИ /СЕНЗОРА.Това там се налага защото предварението на различните цилиндри е различно и за всеки цилиндър се определя от собствения му детонационен датчик.Пълна глупост е да се използвува четири канален аванспроцесор за двигател с един детонационен датчик защото предварението на всички цилиндри на този двигател е винаги еднакво и няма никакъв смисъл да го променяме след ЕКУ-то за всички цилиндри с четири канален аванспроцесор като можем да въздействаме още на входа на ЕКУ -то с едноканален аванспроцесор ,ЕФЕКТА Е СЪЩИЯ.Ето и един от процесорите на АЕБ който става за този мотор,същия става за всички двигатели на фиат за които се сещам както и за всички туинспаркове на алфа..
                Прикачени файлове

                Коментар


                  #9
                  MEMO написа:
                  Еку-то си дава предварение по работните карти и според показанията на детонационния датчик отнема три пъти по 2 градуса,тъй като най високооктановия стандартен бензин е 100 не вярвам максималното предварение което може да даде еку-то да е достатъчно за добра работа на газ.За този мотор с комп хитачи на сайта на АЕВ се предлага съвсем стандартен едноканален аванспроцесор който се свързва към датчика на маховика.Винаги съм си мислил че при ползване на такъв аванс процесор ще се получи разсъгласуване и грешка м/у датчика на вала и фазовия но това беше докато двата ми разпределителни вала не превъртяха с по два зъба спрямо коляновия.,аз си карах така повече от 4000 км и грешка не се получи.Искам още да кажа че четири канални аванс процесори се използват единствено за двигатели с четири бобини и ЧЕТИРИ КНОК /ДЕТОНАЦИОННИ /СЕНЗОРА.Това там се налага защото предварението на различните цилиндри е различно и за всеки цилиндър се определя от собствения му детонационен датчик.Пълна глупост е да се използвува четири канален аванспроцесор за двигател с един детонационен датчик защото предварението на всички цилиндри на този двигател е винаги еднакво и няма никакъв смисъл да го променяме след ЕКУ-то за всички цилиндри с четири канален аванспроцесор като можем да въздействаме още на входа на ЕКУ -то с едноканален аванспроцесор ,ЕФЕКТА Е СЪЩИЯ.Ето и един от процесорите на АЕБ който става за този мотор,същия става за всички двигатели на фиат за които се сещам както и за всички туинспаркове на алфа..
                  това което аз намерих от АЕБ беше ТАП с нужда от препрограмиране за съответния ДВГ / става и за моя ДВГ , но не се доверявам на БГ ’майстори’,че ще го програмират правилно. дам, с различна програма го дават за 1.8 --> 510N-12 , повечето са с 510NНе ти разбрах поста в частта с превъртането на р.валове.Поясни:1. имал си проблем с ТАП-а ПРЕДИ да ти превъртят валовете, или2. проблем се е появил СЛЕД като са ти превъртяли валовете.а сега как си: - с правилно зацепени валове и ТАП ? или ..?

                  Коментар


                    #10
                    Да тапа е 510N-12 но по важното в случая е че е едноканален и се свързва към датчика на коляновия вал и ТPS-а за следене на оборотите. За валовете казах защото допреди да ми превърти ремъка с два зъба си мислех ,че ако сложа тап на датчика на маховика ЕКУ-то ще вижда че центровката на разпределителните валове е с толкова градуса закъснение спрямо коляновия вал на колкото е настроен тапа и това би била единствената причина да си сложа четириканален тап .Оказа се обаче че въпреки че ЕКУ-то следи и двата датчика/на кол.вал и на изпускателния разпределителен вал/ не дава грешка при разсъгласуването на показанията им. 510N-12 се продава програмиран.Както вече казах по важното е че е едноканален и се свързва само към към датчика за запалването а предварението на което може да се настрои е 6-9-12 и 15 градуса което означава че на този мотор могат да се сложат 99 процента от аванспроцесорите които се продават в България.Аз нямам ТАП не мисля че би оправдал парите си защото и без него колата ми върви като на бензин а разхода ми е страхотен. Схемата на свързване може да се види на този линк в технически инструкции /pdf/.http://www.aeb.it/products/timing-ad...ocessors/cobra

                    Коментар


                      #11
                      MEMO написа:
                      Да тапа е 510N-12 но по важното в случая е че е едноканален и се свързва към датчика на коляновия вал и ТPS-а за следене на оборотите. ..
                      всъщност не е ли:
                      ПОПРАВКА написа:
                      Да тапа е 510N-12 но по важното в случая е че е едноканален и се свързва към датчика на коляновия вал и ТPS-а и към сигнала за оборотомера / или към инжектор/ за следене на оборотите...
                      По-интересно е в случая, че инструкцията на италиански е различна в тази си част от инструкциите на английски и испански ?!?!? В италианската изобщо липсва кафяв кабел и пояснението за вързването му.ето защо колегата dudulia се е ориентирал към БГ производство , след като в инструкцията на АЕБ си има несъответствия.МЕМО - Да кажеш ориентировъчна цена за този тап, виждам че си навътре в нещата.

                      Коментар


                        #12
                        Мисля че някъде в нета бях мяркал цена от 150 лева и 20лева за оригинален кабелаж ама сега не мога да се сетя къде.Не мисля е е нужно изобщо следене на обороти по оборотомер или инжектор ,най малкото защото оборотомера взима сигнал от входа на аванспроцесора а и тапа сам може да си раздели броя на искрите на 4 и да си сметне сам оборотите.

                        Коментар


                          #13
                          Даже и 150лв. с монтажа.
                          "Умният човек не вярва на всичко което чуе,
                          не казва всичко, което знае и не харчи всичко което има."

                          Коментар

                          Working...
                          X