Предстои ни смяна на газовите сонди с "евросонди". Който има вече опит, познания за марки "евросонди", цени , качества, ментета на маркови продукти и как да се предпазим от ментета, който може да даде съвет, нека го направи.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
евросонди
Collapse
X
-
Евронивомера(R6701) отговаря на по висок стандарт от обикновенния нивомер(R6700).Обикновеният нивомер включва в устройството си два крана за спиране на газта от зарядното устройство и към изпарителя,скоростен клапан и определени модели включват и клапан за високо налягане.Скоростният клапан спира потока на газта от бутилката към изпарителя при внезапно повишаване на дебита(например скъсване на тръбата).Клапанът за високо налягане позволява контролираното изпускане на части на газта при повишаване на налягането в бутилката(например при деформиране на бутилката вследствие удър или при награване вследствие пожар или други условия.). Освен всички изброени до сега устройства Евронивомера включва и електрически клапан и клапан който след зареждане затваря входа на бутилката откъм зарядното устройство(при приключване на зареждането от бутилката към зарядното няма поток на газ).По-виският стандарт на Евронивомера предполага и използването на по-качестевни материали при направата му.Освен това евронивомера е в употреба доста време.Моето мнение е че е задължително да се използва Евронивомер не само от законна гледна точка,независимо какво ви предлагат.Все пак се предполага че вие ще карате колата,т.е е както за ваша безопастност така и за безопаснотта на околните.Досега на газови уредби монтирани преди 2005г. е било разрешено да бъдат без "евросонда", а със стария тип. Газовите бутилки имат "срок на годност" 5 години, след който трябва да минават тест (надуват ги под налягане с вода 30% повече от налягането на колонката в газостанциите). Попринцип регулацията е била при преглед на бутилката да се сменя и сондата (ако е от старите). Много хора обаче са изментили и си спестявали този разход. И изобщо е настъпил лек хаос и "плавното внедряване" на евросонди е пропаднало напълно.В края на 2010г. обаче се навършват 5 години от последната възможна дата за "нов монтаж" на газова уредба от стария тип (със старата сонда). Поради тази причина през 2011г. НЕ е възможно хем да сте със заверена АГУ, хем да сте със стара сонда. Така, че реално през 2011г. евросондите стават напълно задължителни! Тоест заверките на бутилки няма да минат, а от там - чичко полицай може да глобява... а и вече по бензиностанциите гледам, че чат пат се пулят в паспортите.Евросондата била с по-високо ниво на безопасност. Имала допълнителен електрически клапан, който пуска само при подаден контакт на колата. И още един за прекомерно високо налягане (по газ станциите нямало как да се получи такова нещо, но с т.нар. "айдуци" разни самозванци си правели преливания от бутилки и можело теоретично да стане проблем, но практически - не... т.е. има презастраховка). Така, че ако наистина са по-добри - това е само един плюс, с който да облекчите болката причинена от финансовия удар.Допълнителна информация - масово на пазара имало турски и италиански евросонди. Човекът, с който извърших по-горната консултация каза, че турските са доста скапани и често му правели проблеми.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Tornado написа:Евронивомера(R6701) отговаря на по висок стандарт от обикновенния нивомер(R6700).Обикновеният нивомер включва в устройството си два крана за спиране на газта от зарядното устройство и към изпарителя,скоростен клапан и определени модели включват и клапан за високо налягане.Скоростният клапан спира потока на газта от бутилката към изпарителя при внезапно повишаване на дебита(например скъсване на тръбата).Клапанът за високо налягане позволява контролираното изпускане на части на газта при повишаване на налягането в бутилката(например при деформиране на бутилката вследствие удър или при награване вследствие пожар или други условия.). Освен всички изброени до сега устройства Евронивомера включва и електрически клапан и клапан който след зареждане затваря входа на бутилката откъм зарядното устройство(при приключване на зареждането от бутилката към зарядното няма поток на газ).По-виският стандарт на Евронивомера предполага и използването на по-качестевни материали при направата му.Освен това евронивомера е в употреба доста време.Моето мнение е че е задължително да се използва Евронивомер не само от законна гледна точка,независимо какво ви предлагат.Все пак се предполага че вие ще карате колата,т.е е както за ваша безопастност така и за безопаснотта на околните.Досега на газови уредби монтирани преди 2005г. е било разрешено да бъдат без "евросонда", а със стария тип. Газовите бутилки имат "срок на годност" 5 години, след който трябва да минават тест (надуват ги под налягане с вода 30% повече от налягането на колонката в газостанциите). Попринцип регулацията е била при преглед на бутилката да се сменя и сондата (ако е от старите). Много хора обаче са изментили и си спестявали този разход. И изобщо е настъпил лек хаос и "плавното внедряване" на евросонди е пропаднало напълно.В края на 2010г. обаче се навършват 5 години от последната възможна дата за "нов монтаж" на газова уредба от стария тип (със старата сонда). Поради тази причина през 2011г. НЕ е възможно хем да сте със заверена АГУ, хем да сте със стара сонда. Така, че реално през 2011г. евросондите стават напълно задължителни! Тоест заверките на бутилки няма да минат, а от там - чичко полицай може да глобява... а и вече по бензиностанциите гледам, че чат пат се пулят в паспортите.Евросондата била с по-високо ниво на безопасност. Имала допълнителен електрически клапан, който пуска само при подаден контакт на колата. И още един за прекомерно високо налягане (по газ станциите нямало как да се получи такова нещо, но с т.нар. "айдуци" разни самозванци си правели преливания от бутилки и можело теоретично да стане проблем, но практически - не... т.е. има презастраховка). Така, че ако наистина са по-добри - това е само един плюс, с който да облекчите болката причинена от финансовия удар.Допълнителна информация - масово на пазара имало турски и италиански евросонди. Човекът, с който извърших по-горната консултация каза, че турските са доста скапани и често му правели проблеми.Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
Аз смених сондата миналата седмица, защото на старата (R6700) и беше перманентно отворен клапана за високо налягане и ми изпускаше газ от него. За 125лв (евросонда+монтаж+почистване на бутилка, тръби и клапан (няма да повярвате за 16 месеца колко много графит имаше по системата - сега ме е яд че не снимах)) ми поставиха турска. Газаджията ми офертира 125лв за турска и 150лв за италианска. Казах му да сложи каквато той прецени - ето, че аз съм с турска. Сигнала за клапана на сондата го взе от клапана за газта (намиращ се в двигателния отсег). Гаранцията и на двете сонди е една година - получих гаранционна карта и документ, който трябва да представя при минаване на следващ преглед на АГУ. Сега при преминаване на газ отчетливо чувам отварянето на двата клапана.Евро нивомера ми изглежад като този (не зная дали е абсолютно същия):Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
във всяка тема, в която видя някой да се двуумо между нещо турско по газовата, гледам да пиша, та да му спестя много болка...За съжаление имам много опит и то горчив с турския боклуци по газовата.Имах турски изпарител- като се опитах да му отворя болтовете да сменя мембраните, не успях да отвия нито един, защото са еврейски звезди и всички ги заоблих, за сравнение ловатото е с щестограм и няма как да не се развия болта. После имах чисто нова турска сонда, ама не евросонда, а обикновенна. Еми първо пълнеше адссссссски бавно, около 10 мин за 25 литра, въртях я, суках я и тц. Отваряй бутилката. после пък не мога да го направя да изключва като се напълни, пак отварях няколко пъти, въртях цялата бутилка... пълен боклук, смених я с нова. После 2 клапана газови смених турски, правих ги и двата по няколко пъти и втория нов, на 6 месеца го хванах, че изпуска, засилих го и всичко турско по колата смених с ловато и нямам грижи. Дали да си вземеш турска евросонда си реши сам.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
pakumba написа:във всяка тема, в която видя някой да се двуумо между нещо турско по газовата, гледам да пиша, та да му спестя много болка...За съжаление имам много опит и то горчив с турския боклуци по газовата.Имах турски изпарител- като се опитах да му отворя болтовете да сменя мембраните, не успях да отвия нито един, защото са еврейски звезди и всички ги заоблих, за сравнение ловатото е с щестограм и няма как да не се развия болта. После имах чисто нова турска сонда, ама не евросонда, а обикновенна. Еми първо пълнеше адссссссски бавно, около 10 мин за 25 литра, въртях я, суках я и тц. Отваряй бутилката. после пък не мога да го направя да изключва като се напълни, пак отварях няколко пъти, въртях цялата бутилка... пълен боклук, смених я с нова. После 2 клапана газови смених турски, правих ги и двата по няколко пъти и втория нов, на 6 месеца го хванах, че изпуска, засилих го и всичко турско по колата смених с ловато и нямам грижи. Дали да си вземеш турска евросонда си реши сам.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар