Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Газова уредба - Fiat Tipo 1.6 DOHC

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Paparac написа:
    Не - просто 2 дупки и 2 щуцера
    Kъде > ? Нали не сме с карбуратори, какво си пробил>?[/quote]Добре де - моноинжекцията не е ли карбуратор с дюза - грубо казано?!!Разпробива се над дроселната клапа...Само че е малко "тънка" работа - трябват много остри свредла и след това метчик за да се навие резбата - ще те излъжа с каква стъпка беше.. Просто беше доста отдавна и не си спомням! Но като си вземеш щуцерите ще видиш каква е резбата - само казвам, че не е обикновена, а доста ситна - затова трябва и специален метчик.
    FIAT TIPO 1.6 i.e DGT 149С2.046

    Коментар


      #32
      geshabeli написа:
      И мен ме интересува цена. Бях се отказал от газа, сега пак се хванах. Някой скоро да е слагал за моно газова и да му е излязла без пари че и перфектна? :DЕдит: Става въпрос за същото чудо на инженерната мисъл. И колегата ако може да сподели тук или на лична цената и мястото.
      Мястото е пред блока и в работилницата в мазето - стига да имаш необходимият инструмент!Изпарителят е от 140 - 170 лева зависи от марката и модела. Моят си го купих за 150. Медна тръбичка 6 мм. - около 20-25 лева, 8 мм - 2-3 лева - само от бутилката до чашката за зареждане. Тръби за водният кръг - 3 метра, 2 щуцера, тройник 3 броя. Газов клапан - 30 лева и за електронната схема (превключвателя газ-бензин) не повече от 5-6 лева.Ами колега направи си сметка и реши дали ще можеш да се справиш. Значи и ма възможност и за слагане на плочка вместо разпробиване, но няколко газаджии ме посъветваха, че този начин специално за моят модел двигател е по-удачен. Споменах по-горе какви са недостатъците на плочката - увеличава въздушната междина между дюзата и дроселната клапа и се влошава работата на бензин. За което естествено се препоръчват емулатори, газови инжекциони и сума ти други не до там необходими аксесоари, които натоварват до голяма степен цената на газовото устройство. При добро желание за работа, малко предварителна подготовка и малка помощ за издърпването на тръбичката от бутилката до двигателният отсек можеш да се справиш за не повече от 5-6 часа (колкото и в един сервиз за АГУ).Плюсовете са следните:1. Правиш го за твоята кола, т.е. внимателно и качествено.2. Спестяваш известна сума пари, които могат да ти послужат за друг вид ремонтна дейност3. При поява на някакъв проблем по газовото устройство, няма да е необходимо да се обръщаш винаги към сервизи, защото вече ще си един достатъчно подготвен специалист по АГУ.Има и втори вариант:Не ти се занимава даваш 400 лева и си готов, но без да знаеш "специалистите" какво са правили по автомобила ти!УСПЕХ!
      FIAT TIPO 1.6 i.e DGT 149С2.046

      Коментар


        #33
        Аз имам друга идея и ще видим какво ще се получи. Тези неща да си ги взема, бутилка на старо, и да запитам един познат газаджия колко за слагането. Сам няма да се справя или поне, не качествено. Обаче смятам и да гледам като се слага, че и да партнирам за да постигна качествения ефект. Сега първо ще ходя да разпитвам газаджията дали е съгласен пък после ще видим. А някой от София да знае изпарители на БРЦ откъде може да си вземе човек? Плюс другите простотии?
        Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
        Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

        Коментар


          #34
          бих си позволил да дам няколко съвета. 1. изпарителя е напълно ненужно да е чисто нов. той е едно парче желязо с няколко дупки откъдето да минава газта. всичко останало се върши от мембраните. искам да кажа, че аз например преди няма и месец си търсих изпарител 2 ръка. от друг форум за 30 кинта си взех брц до 100кв, с обогатител. като го отворих вътре слънце. личи му, че не е ползван повече от 5-6-7к км, дори мембраните нови и чистички. вместо да даваш 170 лв, дай 30 за някой дори със заминали мембрани и си ги смени сам /въобще не е никаква философия ако имаш шестограми в повечето случай-търси такъв с шестограми/ мембраните са 15-20 лв зависи от марката. така за максимум 50 лв получаваш също чисто нов изпарител. клапана на газта е подобно. рядко му гори някоя намотка, ако не е отварян и да е прекъсната жичка и после правена един клапан може да кара 15 год./личен опит на баща ми с руски клапан. 90 год. монтирана уредба и 2005 продадена със същия си оригинален клапан/. вътре има 1 електромагнит и това е. скапва се гумичката, която затваря посредством този електромагнит. с времето се втвърдява и скъсва и почва да не затваря добре. с една замбичка от вътрешна автомобилна гума може да се направи за 5 секунди и си имаш чисто нов клапан. това е при положение, че не е отварян и късан отвътре. ще ти струва към 10 кинта клапана.
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #35
            за типото със щуцери

            колега и аз съм със същото типо и ще слагам газ затва живо ме интересува къде си пробил точно инжекцията
            не подценявайте италианските коли
            Tipo 1.6 (149.C2.046)

            Коментар


              #36
              И така - няма да пускам нова тема. Ще ъпна тази, за да доизбистрим монтирането на смесителна плочка на точно това моно на GM.Ето го комплекта, който го дават по каталога на BRC.
              Прикачени файлове

              Коментар


                #37
                До тук - добре, обаче - такова нещо в България не се продава. Има го в някакъв сайт и ставало за джийп чероки 4.0 л. и за опел комбо 1.6, ама струва 73 евро. Това е цена без доставката.Въвеждам номера по BRC в гугъл за инструкция по монтажа и пак разтърсвам гредата.
                Прикачени файлове

                Коментар


                  #38
                  Нищо общо няма със северния елен. Тялото на моното е монолитно и не се дели, както са го описали в инструкцията. Дори и да се помъча да повдигна тялото на дюзата и регулатора на налягането на бензина, очевидно е, че 12 мм нагоре няма как да отиде заради щу церите на бензинопроводите. Давайте конструктивни предложения какво правим! Ето една снимка на моното с колекторите!
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                    #39
                    Ако някой има готови конструктивни решения направо да слага снимки на монтажа и да казва диаметър на плочката, брой на отворите, диаметър на отворите... разход на гориво, настройки на изпарителя...

                    Коментар


                      #40
                      Много интересна тема . Бях забравил че съм писал тук. Значи по онова време слагах на въпросното типо газовата и пробвах с една жигулска плочка , която орязах така че да я навра под дюзата. Горе долу стана така карах колата около половин година, с горе долу нормален разход и никакъв вървеж, после пробвах със щуцери и така не стана като хората много вървеше и много гореше и накрая ми писна и махнах и продадох уредбата . Карах около година на бензин и реших наново да вляза във филма с газта. тогава на късмет намерих плочка от един газаджийски магазин в Шумен точно правена за двувалката . Плочката влиза над дроселната клапа като за монтажа се налага да се подигне дюзата за да влезе плочката след това се слага обратно дюзата и си караш. Маркучите за газта минават през отвори в кутията на филтъра . Другото не се променя с изключение, че артисва пласмаската която е нахлузена около дюзата. Нея пробвах да я орежа и да я сложа , то стана ама така влиза малко въздух и разхода е висок . Накрая е без тази пласмаса. Разхода е добър извън града е средно 8-8,5 при скорости 90-100-110 макс. 120км/ч. оттам нагоре става по фрапантен но честно казано се ядва-140-150км. по магистрала е около 10. В града е леко висок- под 13 не пада освен в неделя на пенсионерско каране, зимата си е 15-16 . По магистрала със около 100 км. съм правил разход 7,5 .За момента ми е трудно да направя снимки, но другата събота ще сменям масло и филтри и като я разкостя ще нащтракам някоя снимка. Мога да проверя в тоя магазин дали се продава още тая плочка ако евентуално иска някой колега. Цената е около 25-30 лв. мисля . Други подробности около газифицирането на тая кола също мога да споделя . Моята е газифицирах сам . Дет се вика й знам кътните зъби . Поздрави !!!
                      не подценявайте италианските коли
                      Tipo 1.6 (149.C2.046)

                      Коментар


                        #41
                        Като се порових из темата ми дойде музата и рекох да напиша какво съм сложил на мойта двувалка. Значи уредбата е с обикновенна бутилка надлъжно на багажника до десния подкалник. Зареждачка на бронята, отпред съм сложил турски клапан и турски изпарител "Волтран " ( от финасови съображения ). Засега за около година и половина съм минал около 20 хил. км. и нямам грижи. Настройката не е сложна дет се вика като всяка газова . Интересното е че не съм слагал автоматичен ключ. Сложих един двусекционен превключвател и ползвам тока за управление на бензиновата помпа. Хем там си има готов монтиран предпазител, хем минава през конт. ключ и освен това когато угасне мотора помпата спира . Използвам това за да мога през ключа хем да спра помпата когато съм на газ и хем газта да спира когато угася мотора, и понеже ключа е с две секции през другата спирам и дюзата когато съм на газ . Към уредбата има монтиран и ламбда емулатор. Без него не става, свети лампата и постоянно дава я бедна я богата смес като грешка. За дюзата няма нужда от емулатор. Между другото колата си пали нормално на газ и на -15 градуса. При добра регулировка колата пали на газ даже без да се натиска педала на газта. Дет се вика се едно си караш на бензин сядаш палиш и караш. Динамиката е добра даже в ниски обороти добре влачи за разлика от на бензин. Естествено на бензин си е друга работа във високите. Ама нали пък газта я слагаме за икономия не за силов тунинг. Ако има въпроси ще помагам .....
                        не подценявайте италианските коли
                        Tipo 1.6 (149.C2.046)

                        Коментар


                          #42
                          Трябва да ти кажа, че в една друга тема (вече не помне коя) прочетох, че беше писал да се вземе сигнал от помпата. И аз така направих, че и същата жица прекъснах през реле, за да се изключва помпата. Системата работи - благодаря ти за съвета. Аз също съм без автоматичен ключ. Просто - един двупозиционен превключвател. До тук добре. И аз сам монтирах газовата, като остана само плочката. Газаджиите ми искат 100 лева и два дена да оставя колата при тях, само за изработка и монтиране на смесителната плочка и настройка на газовата.Айде малко снимки и от мен как съм се справил.
                          Прикачени файлове

                          Коментар


                            #43
                            В проект е адаптор, който да показва отчитането на нивомера на евросондата директно на бензиномера в положение на ключето, когато колата работи на газ. Я да те помоля, ако имаш под ръка схемката за ламбда-емулатора. Май още едно реле и за него ще слагам. (Не виждам, как смесителната плочка от каталога на BRC може да се монтира на нашето моно. Дори ми се прокрадва мисълта, че и размерите, които дават може да не са коректни.)

                            Коментар


                              #44
                              Колега ако имаш още снимки на моното ,да го огледам, ще се сетя как беше/имал съм газова на такъв мотор/ и също ,ще потърся плочката/смесителя/ ,мисля че я пазя.

                              Коментар


                                #45
                                Ми колега добре си се справил . Само като гледам монтажното положение на бутилката нещо ме съмнява . Трябва да е под ъгъл 45 градуса. На някои сонди е 30 градуса . На самата сонда го пише. Инъче и мойта бутилка е такава и е на същото място. Монтажа на плочката не е философия . Трябва да си свалиш кутията на филтъра , повдигаш дюзата (тя е на 4 болчета) после се нахлузва плочката и после всичко обратно . само си избираш място за две дупки на кутията за маркучите за газта. Като гледам с тия маркучи дет са на изпарителя май си взел вода от парното . Ако е така е груба грешка . При мен даже и с тетки системата ми зема 20-30 % от парното особено при -15 C. Такова е мойто мнение . Най лесно и хубаво е от малките маркучета за отопление на инжекциона. Само че навремето не ги знаех тия неща и още като слагах първата газова си накълцах парното и т.н. Инъче моя изпарител е сложен над казанчето на спирачките(над сервото) и така хем за газта е 50 см. маркуча хем и за отопление съм ползвал по 20-30 см. маркучи. За схемката на ламбдата съм я взел някъде из нета не помня от кой форум , може и да е от тук , затова ще я потърся из моя комп и ще ти я пратя на лично за да не си я познае някой и да ме обвинят в плагиатство. А ако наистина имаш проблеми с плочката може другата седмица да ти потърся из Шумен и евнтуално да ти пратя. Ама да дадеш на газаджия 100 лв. за това е пладнешки обир.
                                не подценявайте италианските коли
                                Tipo 1.6 (149.C2.046)

                                Коментар

                                Working...
                                X