Вече монтирах всичко с изключение на маркуча, който е от въздухозаборника до въздушния филтър и побръмчахме на място на газ. За утре ще ходя на газаджия за настройки.Върти ми се из главата да използвам за маркуч маншон от кормилна рейка с подходящи размери.За сега директно на газ не иска да запали. Паля на бензин и като изфорсирам до 2-3000 оборота - прехвърлям на газ, но не може да поддържа празните обороти. Не ми е светвала на таблото лампичката за инжекцията. Оставих я да угасне сама колата, като отнех педала на газта и след 1-2 сек изчаткаха релетата и газовите клапани. Проверих със сапунка снадките на медните тръби - няма изпускания и не мирише на газ нито вътре в купето, нито около изпарителя. Напук на всичките ми очаквания изпарителя се загрява доста бързо, което означава, че дебита на антифриза през него е достатъчен дори с 8мм шлангове и хванати последователно на моното. . До тук добре.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Газова уредба - Fiat Tipo 1.6 DOHC
Collapse
X
-
За какво ти е да ходиш на газаджия да си даваш парите и да ти я направят да върви едва едва . Значи палиш я - като загрее взимаш мултицета и закачаш на ламбда сондата. Тройника ти да речем е отвит на 2-3 оборота. Почваш да отпускаш от изпарителя по малко примерно по четвърт оборот и гледаш на уреда. търсим стойност около 0.5-0.6 волта на празен ход. Със всяко отвиване на изпарителя изфорсирвай мотора за да се поопъва мембраната. Като докараш стойност на уреда почни да завиваш горе тройника докато почне при подаване на газ да глъхне мотора . След това връщаш четърт тройника за почне да се форсира и проверяваш сместа. Ако трябва отпускаш изпарителя малко за да стигнеш пак до 0,5-0.6 волта. Пробваш как върви . Ако не ти харесва отускаш още четвърт от тройника докато почне да ускорява добре и да си развърта оборотите. И пак накрая си проверяваш сместа и ако трябва коригираш от изпарителя. Идеята е че като постигнеш нормален вървеж и развъртане на оборотите тройника не го пипаш никога повече в процеса на експолатация. Разбира се е хубаво да засечеш и разход с 5 лв. примерно . Ако ти се струва че лапа много може малко да я спънеш от тройника с леко притваряне и толкова. Но винаги е хубаво сместа измерена по сондата да е около 0.5-0.6 волта даже зимата и до 0.7 да е . Все пак вървенето спрямо бензина ще е различно и обикновенно там е психологическия момент, но свикнеш ли финансово ще притръпнеш с вървежа. Има и нещо интересно . При мен сместа при пълна бутилка и с 2 литра на дъното е различна заради разликите в налягането на газта в бутилката. Като постигнеш оптимални резултати е добре да я напълниш догоре и последно да си пипнеш сместта на пълна бутилка . Ако тогава я направиш 0.7 волта при почти празна бутилка все още ще имаш горе долу правилна смес. Имай предвид че при вкл. на консуматори ( фарове, парно и т.н ) ще забележиш леко обедняване. Това е горе долу цялата работа с регулирането . Не е сложно -то е като да регулираш карбуратор. И с времето като си го можеш няма да се занимаваш с газаджии да ти взимат парите само. Ти дет се вика всичко сам си направил ся една регулировка колко му е . При мен докато постигна резултат се наложи да я пробвам няколко пъти с по 5 лв. Още повече ако се научиш може да я правиш така че да ти е по добре за града или за извън. Може да е по икономична или по динамична и т.н. Ако има нещо питай за регулирането. Във времето само ще ти се налага да променяш малко регулировката на изпарителя заради постепенното запушване на филтъра и при смяна на същия . Поздрави !!!не подценявайте италианските коли
Tipo 1.6 (149.C2.046)
Коментар
-
Добреееее! Така ще направя! Моят изпарител има две "врътки". На снимката по-долу се вижда - едната е бронзовата, а другата е пластмасова - точно до маркуча за отоплението. Коя за какво е и как да ги въртя. Освен това трябва да добавя, че изпарителя го купих от колега от форума, който до последно го е карал на браво 1.6 16в. И така си е с настройките за него двигател - разхода му е бил около 7 - 7,5/100 извън града. Теоретично, би трябвало изпарителя да е настроен и аз да си поиграя с тройника. Относно ламбда-сондата - тя нали се прекъсва през релето при работа на газ. Така - на прекъсната жица ли закачам уреда? Между маса и свободния извод на сондата?
Коментар
-
///// написа:Добреееее! Така ще направя! Моят изпарител има две "врътки". На снимката по-долу се вижда - едната е бронзовата, а другата е пластмасова - точно до маркуча за отоплението. Коя за какво е и как да ги въртя. Освен това трябва да добавя, че изпарителя го купих от колега от форума, който до последно го е карал на браво 1.6 16в. И така си е с настройките за него двигател - разхода му е бил около 7 - 7,5/100 извън града. Теоретично, би трябвало изпарителя да е настроен и аз да си поиграя с тройника.FIAT BRAVO 1.6
FIAT COUPE 1.8-POWER OF LOVE-EX
LANCIA LYBRA 1.8 SW-NOW
Коментар
-
Филтъра е станал много готин . Ще взема и аз така да го направя, и моя се е закъсал там. За изпарителя се върти черната врътка дето е процепена за отверка, тя е пласмасова и е голям диаметър. А месинговия винт не го пипай . Той е за байпасна газ и явно е регулиран-даже на новите е сложен в някакво положение заводски. Но да ти кажа не е вярно че изпарителя е регулиран. Той е бил ама за друга кола с друга плочка с друг дебит на въздуха (на Бравото е два пъти по голяма дроселната клапа )и т.н.. Пробвай първо както съм ти го описал все едно слагаш нов изпарител , просто се абстрахирай от това че е бил на друга кола. Освен това Двувалката е капризна откъм сместа и трябва точно да се регулира. На мен ми се е налагало с 1 мм. да мръдна винта за сместа за да я настроя точно. А това за разход 7 на 100 -забрави . Тоя мотор е с къси скорости и под 7,5 е рекорд . Един единствен път съм правил 6,9 /100 ама със скорост 65-70 км/ч. От Търново До Шумен 2 часа и половина . И Москвичите ме изпреварваха по пътя. Тогава имах причина и трябваше да се движа така . Никога не бих си го причинил пак . Голямо влачене беше. Но да ти кажа разход 8 извън града е идеален. На магистрала със 100-110 може и 7,5 , а за града под 12 забрави . Ама пък погледнато финансово си е добре така че не му мисли. Особено като гледаш колегите от другата тема за Браво 1,4 за какви разходи си говорят -аз със двувалката съм цар . Да не говорим че Двувалката на газ върви повече от такова Браво на бензин. За ламбдата като мериш сместа закачай уреда на самата сонда -незвисимо че е прекъсната тя си отчита сместа , каквато и да е -ти просто стойностите които показва на газ не ги подаваш на компа ама пък са полезни за теб да си регулираш газовата . Гледай на Ламбда сондата като на газанализатор.не подценявайте италианските коли
Tipo 1.6 (149.C2.046)
Коментар
-
Аха, разбрах! Голямо благодарско! Много имам да те черпя. Направо си невероятен! Днес си поиграх малко с настройките. То било лесно и много забавно! "Мъртвите" обороти "спят" и на газ и на бензин. Няма "гърмежи" и дори не се забелязва прехода от газ на бензин и обратно. Пробвах да засилвам колата и изключвам от скорост, като връщам рязко педала на газта - кове си мъртвите обороти - няма да угасне, няма да хлъцне - работи много равномерно и тихо. Колата има добра тяга, която надминава очакванията ми, може би защото оставих сместа мъничко обогатена, но тестовете продължават. Ще видим тия осем литра в бутилката за какъв пробег ще ми стигнат. Нулирах дневния километраж. (Естествено, друг е въпроса доколко ми е точен уреда и доколко ламбда-сондата е още ламбда-сонда.)
Коментар
-
Ех най после тръгна и на газ. Поздравления. !!! Като гледам на снимките сместа е идеална . Ако ти гори много ( а много е над 14 градско) може малко да я спънеш от тройника . Но от обедняване на сместа няма смисъл.Ама да знаеш като се правят тестове регулировки и проби става нереален разхода в смисъл че от 8 литра да речем ти 1 го изгаряш на място да форсираш и да регулираш , а и като се пробва вървеж винаги си лапва на ускорение колата . Мойта е оптимално настроена и си е най добре така . А инъче как е с паленето . Аз мойта напоследък я карам само на газ. И зимата и т.н. чукна и си пали и карам .не подценявайте италианските коли
Tipo 1.6 (149.C2.046)
Коментар
-
Твърде вероятно да е от това. Минава известно време докато се достигне нужно количество газ в маркуча към смесителната плочка. Апропо да питам нещо (мисля, че е коментирано, ама нещо не можах да намеря точен и конкретен отговор), изпарителя как е по-правилно да се монтира, надлъжно или напречно на купето?Fiat Bravo 11'97
1.4 12V A/C
Коментар
-
Ами това с паленето не е проблем . Може и наистина да е от по дългия маркуч. Мойта пали от ряз. Ама при мен маруча е 20 см. И освен това при всяко подаване на контакт ми натича малко газ преди да завъртя. А относно монтажа е по правилно изпарителя да е така монтиран че мембраната му да е напречно на посоката на движение за да не се влияе при тръгване и спиране т.е. да се избегне инертноста й . То не че не може и инъче ама има вероятност при рязко спиране да угасне мотора и някакви такива странични ефекти . Въпреки че доколкото знам съвременните изпарители не са капризни в това отношение . На един приятел на Бравото го монтирахме точно така и въпреки това няма проблеми . Мисля че е по важно да се намери местенце за монтаж в коша такова че да е лесно хем за поставяне , хем за регулиране и за обслужване, а ако може и да е напречно на движението е идеално.не подценявайте италианските коли
Tipo 1.6 (149.C2.046)
Коментар
-
///// написа:Аха, разбрах! Голямо благодарско! Много имам да те черпя. Направо си невероятен! Днес си поиграх малко с настройките. То било лесно и много забавно! "Мъртвите" обороти "спят" и на газ и на бензин. Няма "гърмежи" и дори не се забелязва прехода от газ на бензин и обратно. Пробвах да засилвам колата и изключвам от скорост, като връщам рязко педала на газта - кове си мъртвите обороти - няма да угасне, няма да хлъцне - работи много равномерно и тихо. Колата има добра тяга, която надминава очакванията ми, може би защото оставих сместа мъничко обогатена, но тестовете продължават. Ще видим тия осем литра в бутилката за какъв пробег ще ми стигнат. Нулирах дневния километраж. (Естествено, друг е въпроса доколко ми е точен уреда и доколко ламбда-сондата е още ламбда-сонда.)FIAT BRAVO 1.6
FIAT COUPE 1.8-POWER OF LOVE-EX
LANCIA LYBRA 1.8 SW-NOW
Коментар
-
Аз не мисля че може да тръгне повече от на бензин колата ама по принцип добре се представя и при оптимални настройки е съпоставима с карането на бензин. Финансовото измерение обикновенно стига до извода че на газ не пестиш пари ама поне караш повече, което си е опция ,така и така колата е за каране . А за почерпка пари винаги се намират...Поздрави !!!не подценявайте италианските коли
Tipo 1.6 (149.C2.046)
Коментар
-
Ново двайсет! Значи, ако колата я карам само на бензин, (без да превключвам на газ), след като я угася - после пали от осминка. Обаче ако съм превключвал на газ и после няма значенине на какво съм я угасил, няма знамчение колко километра преди изгасянето съм превключил на пак бензин, няма значение колко е стояла и няма значение дали е топла или студена - много трудно пали (то на газ е ясно), но и на бензин. Един път запали ли, обаче - после всеки път пали на бензин пак от осминка. Някакви идеи, че ми замина стартера от въртене, пък и ставам за смях на колегите с гоуфове и хлопели, след като съм печелил много басове кои ще запали по-бързо, дори и в най-кучия студ?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар