Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Газова уредба - Fiat Tipo 1.6 DOHC

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Сетих се нещо важно . Ако някой те зарибява да дупчиш и да слагаш щуцери не се връзвай . Става трагично. Колата върви зверски ама аз като пробвах освен вървежа нямаше нищо друго смислено хем е висок разхода хем нямаше настройване на тихите обороти. И освен това сега в къщи си имам един надупчен корпус за инжекцията дето не става за нищо . На късмет от една морга си бях намерил такъв здрав и сега съм с него. По добре търси плочка и почакай малко ако трябва , че да не се ядосваш като мен с тия неща, че след дупченето на корпуса и на бензин не работеше. И си мисля , че газаджиите ако нямата точната плочка ще опърпат накоя подобна и ще я наврат там и после ще има да ти слягат капачки от дезодорант на филтъра и да те убеждават че на тая кола е така и че неможе другояче и ще се вкараш във филм. Понеже работя в Търново съжалявам че няма как да ида до Шумен по рано от другата събота и да ти съдействам . Ако искаш може да се опитам да ти обясня как в Шумен да намериш въпросния магазин и тъй като си от Варна мисля че може да прескочиш с влака например и да придвижиш въпроса във времето.
    не подценявайте италианските коли
    Tipo 1.6 (149.C2.046)

    Коментар


      #47
      Качвам ти точната схема. Значи моята е такава и съм я направил едно към едно . Взема захранване от газовия клапан . Значи като я изпълняваш схемата е важно през нормално затворения контакт на релето да се затваря веригата на ламбда сондата и като включиш на газ на компа да се подават импулсите от емулатора . горе долу това на практика е схема на генератор на 1 херц с някакви правоъгълни импулси. Не съм го гледал с осцилоскоп ама и няма нужда -така и така си работи. Доколокото разбрах от схемата тримера променя леко стръмноста на падане и покачване на фронта на импулса. Общо взето променя стръмноста на фронта. това само си го мисля защото съм наблюдавал с цифров мултицет. Най -важно е да видиш с мултицета дали стойноста се изменя от 0,1 до около 0,8-0,9 волта . Може да пробваш от тримера да го направиш да се изменя по бавно ,защото на наште коли е сравнително бавна корекцията на сондата. просто е по стара инжекцията , ама ако не ти се занимава просто го остави на средно положение и толкова . Само си провери изходното напрежение преди да включваш към колата , щото ако объркаш нещо да не останеш без комп. , че не се и намират такива . Ако има нещо питай . Между другото снимката неможах да я пратя на Л.С.
      Прикачени файлове
      не подценявайте италианските коли
      Tipo 1.6 (149.C2.046)

      Коментар


        #48
        Малииииии, златен си! Нямам думи просто! Веднага започвам да я правя платката. Само не ми стига акъла къде да я монтирам. Ето къде съм сложил релейния блок на газовата. Сега и още едно реле ще трябва да добавя за ламбда-емулатора. Минава ми през ума да вградя платката на емулатора в самото реле. Всъщност идеята на емулатора е да не трупа компа грешки и да не свети лампата за инжекцията на таблото, така че и аз ще оставя тримера в средно положение.
        Прикачени файлове

        Коментар


          #49
          Значи, относно монтажа на бутилката и сондата - очаквах такъв въпрос. Понеже, понякога нощувам в колата и реших да заложа на сигурността, като монтирам чистонова бутилка и чистонова евросонда. Евросондата е италианска BRC. Дават я с все там сертификати. Има я в 3 изпълнения - за монатаж на оста на гърловината на бутилката при 0 градуса, при 30 градуса и при 90 градуса. Е тая моята е за монтаж при 90 градуса и за диаметър на бутилката 244 мм - сиреч - вертикална ос на гърловината. Реших, че ще мога да спестя място в багажника по този начин.Изработил съм две "трупчета", които съм монтирал под бутилката - от една страна да не се овлажнява от конденза мокета и да засмърди на мухъл и от друга - да не стои във влажния мокет дъното на бутилката и да ръждясва. С други думи - бутилката няма физически контакт с кечетата. Предлагат се и бутилки 25 литра, които точно се вместват "открай-докрай" със същия диаметър, но си помислих, че ако някой идиот ме удари отзад и на задната седялка пред бутилката имам пътник... не ми се мисли къде ще му я навре. Затова реших да си дам 15-сантиметра резерва за в такъв случай (то да не дава господ, ама като са ми добри спирачките... )Относно отоплението на изпарителя - да, четох, че си писал да пусна маркучи от отоплението на моното, но там щуцера е Ф8мм. Пък дупката му сигурно е 5-6мм. Чесах се по кухата кратуна и си викам - аз тоз изпарител където съм го сложил и няма да има такъв дебит, за да се отоплява. Затуй реших от парното "да взема вода". Моя клапан на радиаторчето е бутафорен и не се затваря и при двете положения. Просто е "избушен" преди мен от масторите. По тези съображения пуснах маркучите за отопление на изпарителя последователно на парното. Не съм го кълцал, споко. Пък за плочката - дилемата е всъщност полиема - от една страна съм на работа, без възможност да се освободя от 9 до 17.30 включително и съботата. Нямам вариант да мръдна до Шумен. Пък и да намеря магазина там, без колата - какво да им кажа? Каква плочка търся? За каква кола? Ще се сетят ли? От друга страна, на 2 и 3-ти колега от форума е решил да спре нацяло от движение такова типо и ми предлага каквото искам, това да си взема от него. То е с газова. Плочката може да е същата, може и да не. Пак на 2 и 3-ти имаме сбирка на форума на Китен - 400 км на бензин, ако не съм сложил плочката... Май ще навра нарая маркуча от изпарителя в моното. Де да знам. За да се узакони уредбата и за да получа паспорт за нея, колата трябва да работи на газ, за да се проверят връзките за пропуски на газ при прегледа. Иначе до 1-2 секунди се самоизключват и трите клапана.

          Коментар


            #50
            Значи за емулатора имам една снимка ама не можах да я намеря да ти я покажа какво представлява. Ама се събира релето с платката в пласмасова кутийка наполовина на цигарена кутия. За платката бях ползвал от тия готовите с много дупки и точки дето като запоиш елементите само свързваш после с калай и стават цели пътеки . Отне ми около час да ида до магазина да дам 5 лв.за части и още час да го направя . В колата също се слага за около час .Дет се вика работата е от сутринта до обед. Освен това при мен няма други релета . Ключа който ползвам е за около 3 ампера и всичко минава през него . Така просто си улесних монтажа. Емулатора ми е вътре в купето точно до ключа за газовата. Относно плочката дано да ти намерят колегите такава, ако не по добре не си осирай колата. С маркуч в моното нищо няма да стане и както ти казах със щуцери също не е добре . Знам че най големия мерак е като сглобиш всичко да чуеш гласа на колата и да я покараш ама все пак трябва търпение смесителната плочка е най важния компонент и по добре да потраеш. За бутилката и моята е 20 литра като събира 16-17 реално и спокойно се минават 200 км. Ама честно казано най добре върви колата а и за разхода е добре ако има поне 1/4 ниво т.е. за нашите бутилки винаги е хубаво да има 3-4 литра хастар дет се вика . Затова на 150 км. си доливам. То на мен и без това ми е все толкова пробега Търново - Шумен + малко градско са около 150 км. и зареждам около 15-16 лева. Ако бутилката няма хастар с последните 2 литра например разхода е поне с 15-20 % по висок. Това са лични наблюдения. Инъче да те питам тази евросонда дето си я сложил има ли вграден нивомер (електрически ) понеже си писал че искаш да правиш да ти показва нивото в бутилката. Питам защото нали за догодина ще трябва и аз да слагам че ще са задължителни . На моята съм накачил едни магарии с 3 РИД ампули и изполвам че на стрелката има магнит и той при въртенето си ми цъка поред ампулите. Така имам нивомер на 3 степени (със светодиоди) който приблизително показват през 5 литра. Горе долу извън града на всеки 50-60 км. ми угасва деление и като останат около 3-4 литра ми мига резерва. Абе голям мерак ми беше да го направя ама съм се гъзил 3-4 дена по 2 -3 часа в багажника да го настроя това. За отоплението на изпарителя спокоино е можело да си ползваш отоплението на колекторите - какво като е на Ф 8 мм. Не му пречи . има преходници от 8 към 16 мм , от 10 към 16 мм. и т.н. На баща ми на Кромата отоплението на изпарителя представлява маркучето което връща антифриза към изравнителното казанче. Всички се смяха и казаха че няма да стане - да ама не - и зимата и лятото си се топли както трябва изпарителя даже не се обезвъздушава. За срещата в Китен ми се ходи ама за мен пътуването ще е като твоите 400 км. на бензин . За мен са 600 на газ. Абе по добре лятото като ходя към морето да се разбрем - може из Варна да се видим някоя неделя и да обменим опит . По принцип лятото неделите си хойкаме до морето и обратно за през деня то колко е Шумен -Варна. За сега само поздрави на морето !!!!
            не подценявайте италианските коли
            Tipo 1.6 (149.C2.046)

            Коментар


              #51
              Забравих да кажа светодиода в схемата на емулатора е важен и не е сложен там просто да мига (той по принцип си мига де - като работи ). Има някаква стабилизираща функция , но е достатъчно да го запоиш на платката и готово.
              не подценявайте италианските коли
              Tipo 1.6 (149.C2.046)

              Коментар


                #52
                ...За отоплението на изпарителя спокоино е можело да си ползваш отоплението на колекторите - какво като е на Ф 8 мм. Не му пречи . има преходници от 8 към 16 мм , от 10 към 16 мм. и т.н...
                Потвърждавам. Докато газта беше на типовия мотор, изпарителя се "топлеше" от подгрева на колектора. Сега с алфовия, го топля от подгрева на дроселащуцера е 6 мм, вътр. сигурно 4 мм и си му стига и зиме и лете.
                AR 75 2.5 V6 `08.86 - Ех
                AR 155 1.7 TS `07.93 - сиромашки тунинг, + JR, APEX, + B6 отзад - замина за скрап...
                FIAT Tipo 1.6 `12.93 835С1.000 С АГУ тунинг - вече 2.0 TS 8V Turbo с ескрите от горната...

                Коментар


                  #53
                  Така си е . Значи на изпарителя му трябва температура над 30 - 40 градуса за да изпарява газта качествено. Никога не е проблем да се държи тази температура от съвсем малко дебит. Колкото и да е малък диаметъра ако системата е обезвъздушена няма грижи. Както писах по - горе на баща ми колата си отопля изпарителя от това което се връща в изравнителното казанче. Там е все едно да пуснеш чешмата да тече с лека струйка топла вода и колкото мине толкова . Но все пак имам достатъчно отопление. Така че съм на 200 % сигурен че митологията за отопление на изпарителя от парното е разбита .
                  не подценявайте италианските коли
                  Tipo 1.6 (149.C2.046)

                  Коментар


                    #54
                    Нивомера на евросондата е с двойно отчитане - на една ос са закачени механична стрелкова система - като на обикновените сонди и потенциометър с два извода - като на електронните сонди. С други думи има вариант за отчитане на нивото направо от бутилката и/или извеждане на информацията отпред към таблото. Та този потенциометър изменя съпротивлението си от празно към пълно така както от 1-2 до 90 ома. За сравнение нивомера на резервоара за бензина от празно към пълно, изменя съпротивлението си така както от 350 ома до 2-3 ома. Или иначе казано - не само че е инвертирано, ами е и с друго съпротивление. Та вече говорих с колегата ilkor да проектира такъв инвертиращ усилвалел (адаптор), работещ в линеен режим, да се прехвърля информацията на таблото на бензиномера. Когато съм на газ - да отчита нивото на газта, когато съм на бензин - да си отчита нивото на бензина. Аз съм с дигитално табло и при положение, че бутилката събира 16 литра газ и имам 12 светодиода - ще ми отчита буквално всеки литър. Е не точно така, но почти. Другия вариант, от който честно казано малко се страхувам, да не повредя сондата е да разглобя тоя оригиналния потенциометър и да монтирам друг, който да изменя характеристиката си както тоя на бензина.

                    Коментар


                      #55
                      Татко има двувалка, като нашите и има и газ. По семейни и лични причини реших да не го занимам. Вчера, обаче ми се обажда нашия, че колата не палела на бензин. Това е друга тема - вече установихме причината. Та докато правих диагностиката успях да измеря смесителната плочка. Диаметър - 36-37мм, височина - 15мм, диаметър на щуцерите - 10мм. Неговата много трудно пали на газ. Ако е по-студенко - абсурд. Говоря за първо палене на суден двигател. То и изпарителя му е някакъв си... не съм го и чувал, а и незнам от кога не е регулиран. Затова си помислих и че смесителната му плочка не е подходящо подбрана. И какво ми направи друго впечатление - въздушната междина между смесителната плочка и дюзата е е под сантиметър. Ето снмките.
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                        #56
                        Моята плочка е едно към едно с тази от снимките. Повярвай няма друг вариант. Ако има възможност за някаква промяна тя ще е в диаметъра на самата плочка ама честно казано тази си е перфектна. Това че не пали като хората е сигурно от регулировка или от самия изпарител- незнам точно. Има и друга уловка - понеже при мене , а както разбрах и ти си се вързал към бензиновата помпа , като дадеш на контакт бензиновата помпа подкачва гориво за около 2-3 сек. Обаче ако съм с ключа в позиция на газ се получава лека почерпка със газ понеже изпарителя е електрически и за 2-3 сек. ми натича малко . Ефекта е че колата пали от четвърт даже без натискане на педала . само зимата малко като запали й натискам педала -съвсем леко за да задържи обороти в първия момнет. Сега лятото е без грижи. Вървежа е добър с тази плочка , естествено не е като на бензин но е съпоставимо. Общо взето колата завяхва на високите обороти само на големите предавки (4 и 5-та). Там ми е трудно да я развъртя над 4500 оборота ама това си е около 160 км. на 5-та. Инъче на 1 и 2-ра си дига до 7000 - 8000 . Това че плочката е с малка междина между дюзата не е проблем , а и то няма как да стане по тънка . Освен това като я покараш ще видиш , че и така влиза доста въздух и може при скорости 90-100 км и нагоре да ти гасне по инерция. Особено като видях на твоите снимки ,че филтъра ти е без малкия въздуховод . така става по голям отвора и ще влиза повечко въздух. Инъче звука е все едно си със спортен филтър.
                        не подценявайте италианските коли
                        Tipo 1.6 (149.C2.046)

                        Коментар


                          #57
                          Значи на снимката ми с жълто съм показал въпросния въздуховод . Тръбичката най отпред дето стига до фара е с по малък диаметър от кутията на филтъра и като е сложена става по точно дозирането на въздуха , а на твоите снимки видях че я няма . С зелено съм показал информативно местото където съм сложил моя изпарител. Тя снимката е малко преди да сложа газовата. А за сондата си мисля че няма да е трудно да се направи да показва на таблото ама не съм мислил каква да е електрониката . Но по добре недей да я разглобяваш нека си е в оригинален вид . Инъче може да се белосваш само .
                          Прикачени файлове
                          не подценявайте италианските коли
                          Tipo 1.6 (149.C2.046)

                          Коментар


                            #58
                            Ами добре, значи ще направя корекция на отоплението на изпарителя с маркучи 8мм, преходници 8 към 16 мм и ще "взема вода" последователно на моното. Притесненията са ми, че ми е далеч изпарителя, а и маркучите се издигат над нивото на преливния съд, прескачайки рога и няма да е достатъчен дебита за отопление. При теб е друга работа, щото изпарителя е много близко. Маркучите нямат толкова много хидравлично съпротивление.Щях да питам - значи проводника от компа до конектора на ламбдата, който минава по рога е екраниран. Ти пускал ли си екранирани кабели до емулатора. Или и с обиновени жици става?А и друго - смесителната плочка на моното на колата на татко се опитах да я разклатя, да видя дали мърда, дали се върти. Не - твърдо е захваната, но дали е залепена с нещо или е запресована в гърлото на моното?Колегата, за който споменах, че ще си спира колата от движение (bubachko) ми беше дал подобна схема за ламбда емулатора, за която му били казали, че става за нашите двувалки, но аз не бях сигурен. Не ми стискаше да изгърмя компа, ако схемата не е подходяща.
                            Прикачени файлове

                            Коментар


                              #59
                              Що се отнася до отчитането на показанията на нивата на газта и на бензина на един уред... Мисля си го така... За да не се налага да пускам допълнително жици от багажника (където са ми бутилката и резервоара) напред към таблото, щото то вече си има пуснати фабрично, а именно тези от нивомера за бензина, откачам конектора на измервателната сонда за бензина, между тях слагам релета директно монтирани на "бидонната" капачка на резервоара, управлявани от сигнала за включване на клапана на евросондата. В кутията на евросондата пък мога да монтирам платката на "адапторчето" и по този начин в зависимост на кое гориво съм превключил - имам на таблото индикация за количеството. Като типо бипауър ще стане. Поздрави за сега на Велико Търново. Преди го имах тоз’ град за краен квартал на Варна - то колко са 230 км. Два пъти съм бил търновски зет!

                              Коментар


                                #60
                                Относно симулатора на ламбда сондата, схемата е подходяща за сонда с 4 кабела т.е. която има отопление. Няма значение какъв е двигателя. На Браво 1.4 съм го направил симулатора по подобна на дадената от теб схема и няма грижи близо две години вече. Сложи реле вместо прекъсвач. Колкото до нивомера мисля, че правилно си се насочил за използване на наличните кабели и "врътка" с релета.
                                Fiat Bravo 11'97
                                1.4 12V A/C

                                Коментар

                                Working...
                                X