Колега значи до колкото разбрах аз закараме на маса и на ландасонда (пуската е под чения капак над акомулатора) и каква трябва да е графиката която трябва да се получи ? Как да разберя точната графика ?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как се определя дали е бедна или богата сместа с мултицет?
Collapse
X
-
Здравейте Колеги. Тези дни нямам време и се забавих с отговорите... На снимката която качвам се вижда графиката на ламбда сондата когато автомобила работи на бензин. За настройката на гас за пояснение в снимката съм маркитал две зони в бяло и черно. При работа на газ на гас графиката в бялата зона тябва да се докара до почти права черта, А пиковете в черната зона да бъдат на приблизително равно отстояние от нулевата линия. Настройката по графика е трудоемка и изисква някои технически познания. На колегите който ще се опитат успех.П.П. Нека който се опита да прави настройка да качи снимка с получената му графика.Ще кача и аз но първо да си сменя Изпарителя че сегашния се предаде.
Коментар
-
"Взема се един мултицепт *аз използвам цифров* и се свързва към кабела за сигнала на ламбда сондата а другия край на маса. Уреда се пуска на обхват 2в. и се следи показанията. Като се знае че на колите с ламбда сонда на 1в. нормалната горивна смес е 0.45/0.50в. Се настройва по следния начин.Колата се запалва и се остава да загрее е до нормална температура.След като е загряла колата се превключва на газ и се настройват тихите обороти като се следи показания та на уреда *и като се знае че на тихи колата работи най добре с леко богата смес* се настройва да роботи на показания някъде около 0.7/0.75в. *в този диапазон двигателя работи най добре.След това един човек вдига оборотите на около 3000 и се настройва от винта за сместа *тройника* на показания от 0.3в. до 0.45в. за нормално *за добра динамика може и още малко до 0.6в.* и за икономично показания 0.05 до 0.20в.След това се проверяват пак тихите и ако се регулира изпарителя само с един винт и са се променили ги нагласяте но после пак на високите че се променя чуствителноста на изпарителя. Ако изпарителя е с два винта за регулиране няма нужда да ги регулирате на високи пак."Това е цитат от една друга тема и колегата го е написал много точно,въпреки,че при мен има някакви проблеми и в ниските обороти се настройва добре,но след 2000об./мин ми дава винаги под 0.1V (много бедна смес),колкото и да развивам "тройника" и явно отворчетата за газта на смесителя ми идват малки ,че аз сам си го правих и ги оставих по-малки,за да мога да си ги регулирам постепенно чрез опитване,докато оцеля точния им размер за моя двигател,че тея ментета,който продават,са с 2-3 пъти повече като обща площ на отворчетата спрямо големия отвор за въздуха.П.П. Но и аз определено мисля да пробвам метода на колегата с тази програма и да видя какво ще излезе след това,само да успея да хвана как се работи с програмата.FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP
Коментар
-
milcho_michev написа:"Взема се един мултицепт *аз използвам цифров* и се свързва към кабела за сигнала на ламбда сондата а другия край на маса. Уреда се пуска на обхват 2в. и се следи показанията. Като се знае че на колите с ламбда сонда на 1в. нормалната горивна смес е 0.45/0.50в. Се настройва по следния начин.Колата се запалва и се остава да загрее е до нормална температура.След като е загряла колата се превключва на газ и се настройват тихите обороти като се следи показания та на уреда *и като се знае че на тихи колата работи най добре с леко богата смес* се настройва да роботи на показания някъде около 0.7/0.75в. *в този диапазон двигателя работи най добре.След това един човек вдига оборотите на около 3000 и се настройва от винта за сместа *тройника* на показания от 0.3в. до 0.45в. за нормално *за добра динамика може и още малко до 0.6в.* и за икономично показания 0.05 до 0.20в.След това се проверяват пак тихите и ако се регулира изпарителя само с един винт и са се променили ги нагласяте но после пак на високите че се променя чуствителноста на изпарителя. Ако изпарителя е с два винта за регулиране няма нужда да ги регулирате на високи пак."Това е цитат от една друга тема и колегата го е написал много точно,въпреки,че при мен има някакви проблеми и в ниските обороти се настройва добре,но след 2000об./мин ми дава винаги под 0.1V (много бедна смес),колкото и да развивам "тройника" и явно отворчетата за газта на смесителя ми идват малки ,че аз сам си го правих и ги оставих по-малки,за да мога да си ги регулирам постепенно чрез опитване,докато оцеля точния им размер за моя двигател,че тея ментета,който продават,са с 2-3 пъти повече като обща площ на отворчетата спрямо големия отвор за въздуха.П.П. Но и аз определено мисля да пробвам метода на колегата с тази програма и да видя какво ще излезе след това,само да успея да хвана как се работи с програмата.Fiat Brava 1.8 ELX 113 HP
BMW E46 2.0i 150 HP
Коментар
-
Колега първо погледна ли какви стойности ти дава на бензин?Сигурен ли си,че всичко ти е наред със сондата и най-вече като мериш на бензин не трябва да е със откачен кабел на сондата,че компа ти отчита грешка и влиза в авариен режим и подава постоянно богата смес!!!Аз при мен съм си запоил за тази цел едно свободно кабелче към кабела на сондата,че така или инъче си играх да запоявам кабелите като прекъсвах сондата да минава през реле,когато е на газ,че още не съм си направил Ламбда симулатора,а колата за сега и така се държи добре и не ми се занимава нещо с това в момента.FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP
Коментар
-
milcho_michev написа:Колега първо погледна ли какви стойности ти дава на бензин?Сигурен ли си,че всичко ти е наред със сондата и най-вече като мериш на бензин не трябва да е със откачен кабел на сондата,че компа ти отчита грешка и влиза в авариен режим и подава постоянно богата смес!!!Аз при мен съм си запоил за тази цел едно свободно кабелче към кабела на сондата,че така или инъче си играх да запоявам кабелите като прекъсвах сондата да минава през реле,когато е на газ,че още не съм си направил Ламбда симулатора,а колата за сега и така се държи добре и не ми се занимава нещо с това в момента.Fiat Brava 1.8 ELX 113 HP
BMW E46 2.0i 150 HP
Коментар
-
malinovjr написа:Здравейте Колеги. Тези дни нямам време и се забавих с отговорите... На снимката която качвам се вижда графиката на ламбда сондата когато автомобила работи на бензин. За настройката на гас за пояснение в снимката съм маркитал две зони в бяло и черно. При работа на газ на гас графиката в бялата зона тябва да се докара до почти права черта, А пиковете в черната зона да бъдат на приблизително равно отстояние от нулевата линия. Настройката по графика е трудоемка и изисква някои технически познания. На колегите който ще се опитат успех.П.П. Нека който се опита да прави настройка да качи снимка с получената му графика.Ще кача и аз но първо да си сменя Изпарителя че сегашния се предаде.
Коментар
-
malinovjr написа:Колега проследи кабела на Сондата и ще намериш буксата. Тя се намира под един черен капак кадето ти е изведен и кабела за диагностика. И друго проблема при работа на бензин едва ли е от ламбда сондата .
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар