Преди много години беше хит при карбураторите устроиствата за принудителен празен ход-една проста системка се грижеше да затваря вентила за празен ход на карбуратора когато дроселовата клапа е затоврена напълно а оборотите на мотора са над 1500 - 2000 оборота /когато използваме двигателя като спирачка/. Мисля да пробвам същата идея само че вместо вентила на карбуратора да изключвам вентила на изпрителя /при електрическите изпарители, предполагам че може да се реализира и при вакуумните - с електромагнитен вентил да се спира вакуума/ . При инжекционите може да се ползва сигнал от дюзите и с проста схемичка да се спира вентила на газта когато дюзите не работят. Ако някои разполага с повечко свободно време и желание може да развие идеята и да провери дали има осезаем ефект
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Идея за малко икономиика на газ
Collapse
X
-
Съгласен съм с колегата. Щом спреш притока на газ ще ти угасне двигателя. Изпарителят няма възможност както при карбуратора да пуска газ за празен ход. Ако искаш да правиш икономия при спускане по дълъг наклон, единствения начин е да изключиш от скорост, а когато ползваш двигателя за спирачка, набутването (с газта) е абсолютно сигурноFIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
brat_John написа:Съгласен съм с колегата. Щом спреш притока на газ ще ти угасне двигателя. Изпарителят няма възможност както при карбуратора да пуска газ за празен ход. Ако искаш да правиш икономия при спускане по дълъг наклон, единствения начин е да изключиш от скорост, а когато ползваш двигателя за спирачка, набутването (с газта) е абсолютно сигурноJeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99
Коментар
-
Аз също имам такива идеи. Икономията би трябвало да е чувствителна, особенно при правилно използване на мотора като спирачка. Също би трябвало да се подобри и спирачният момент при спиране с двигателя. Реализацията обаче е малко под въпрос... ако се спре газта от изпарителя, то остатъчната газ от втората степен ще си постъпва в двигателя още известно време, а точно в момента, когато оборотите паднат и трябва да се подаде газ за да не изгасне двигателя, ще трябва време за ново напълване...Според мене трябва да се сложи електровентил непосредствено преди смесителната плочка. Изискванията към този вентил са малко странни - не е нужно да уплътнява абсолютно при затворено положение, но за сметка на това трябва да осигурява голямо сечение при отворено състояние - нещо като малка дроселна клапичка с диаметър примерно 10..12ммFiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
brat_John написа:Съгласен съм с колегата. Щом спреш притока на газ ще ти угасне двигателя. Изпарителят няма възможност както при карбуратора да пуска газ за празен ход. Ако искаш да правиш икономия при спускане по дълъг наклон, единствения начин е да изключиш от скорост, а когато ползваш двигателя за спирачка, набутването (с газта) е абсолютно сигурно125s/1600ccm/100ps
Коментар
-
FIAT 125s написа:,ами нали ако няма газ ще гасне колата.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Консумацията на гориво при принудителен празен ход е доста по-високо от консумацията при обикновенният празен ход, защото оборотите на двигателя са доста по-високи от нормалните за празен ход и дори и през малкият процеп на дроселната клапа се засмуква значително количество горивна смес.[/quote]Ами не знам дали наистина е така при бензин,ама гледъл съм на бордови комп. на кола и разхода на празен ход който видях при него е по-голям от колкото на принудителен празен ход???И все пак при изпарителя особенно при ваккумния няма такъв огромен разход,или пускане на газ когато колата спира на скорост.Много по-умни хора от мен са го измислили изпарителя :D ,и са помислили за всичко!"- вакуумни - използва се вакуумът на двигателя, който се взема от смукателните колектори. Той задейства вакуумната мембрана на редуктора, а тя от своя страна задейства лостова система с клапанче, което започва да пропуска газ от входа на редуктора (до този момент навътре към редуктора не може да постъпи газ) "http://www.avtogaz.com/cgi-bin/advice.pl?3125s/1600ccm/100ps
Коментар
-
FIAT 125s написа:Ами не знам дали наистина е така при бензин,ама гледъл съм на бордови комп. на кола и разхода на празен ход който видях при него е по-голям от колкото на принудителен празен ход???Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Изпарителя има една много проста функция да изпарява газта и да поддържа постоянно налягане на изхода-нищо повече. Аз съм пробвал когато дълго време се спускам на скорост да изключвам подаването на газта ефект върху работата на мотора няма. Даже си мисля че поставянето на вентил в близост до самия смесител ще дава още по добър резултат няма да има никаква инертност в системата съвсем като газов инжекцион Само да ми остане малко време и ще пробвам. Едва ли ще падне с 2-3 на 100 разхода но и с 1 литър да е пак е нещо.
Коментар
-
брееее
Тази идея никак ама никак не ми харесва на мен,особено за коли с ЕКУ.Та да ви задам аз следната задачка:Колата е на место.Подаваме газ до 5000оборота и пускаме газта.По принцип ако сте забелязали оборотите не падат изведнъж а бавно.А си представете ко става ако сложите един такъв клапан да спира гаста.Та нали дори и да не си в движение подаваш газ и пускаш,клапата се затваря ,но оборотите падат БАВНО!!!!!!!!! И ако в този момент затвори клапанчето което искате да слагате си представете колко барзо ще падат оборотите и ко ще става.МАЛЕ МАЛЕ.Не ми се говори особено ако е некое браво/а.Ще има ШАШ на компа.Дори и на празен ход независимо какъв е колата си иска горивце.Наблюдавал сам икономаизер правен специален сложен на Лада.Празния ход изобщо не черпи повече гориво но си черпи.Оставете ги тия мераци .Колко искате да ви гори 5/100 ли???? :DFIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила
Коментар
-
Re: брееее
galinchooo написа:Тази идея никак ама никак не ми харесва на мен,особено за коли с ЕКУ.Та да ви задам аз следната задачка:Колата е на место.Подаваме газ до 5000оборота и пускаме газта.По принцип ако сте забелязали оборотите не падат изведнъж а бавно.А си представете ко става ако сложите един такъв клапан да спира гаста.Та нали дори и да не си в движение подаваш газ и пускаш,клапата се затваря ,но оборотите падат БАВНО!!!!!!!!! И ако в този момент затвори клапанчето което искате да слагате си представете колко барзо ще падат оборотите и ко ще става.МАЛЕ МАЛЕ.Не ми се говори особено ако е некое браво/а.Ще има ШАШ на компа.Дори и на празен ход независимо какъв е колата си иска горивце.Наблюдавал сам икономаизер правен специален сложен на Лада.Празния ход изобщо не черпи повече гориво но си черпи.Оставете ги тия мераци .Колко искате да ви гори 5/100 ли???? :DJeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99
Коментар
-
stenli написа:Изпарителя има една много проста функция да изпарява газта и да поддържа постоянно налягане на изхода-нищо повече. Аз съм пробвал когато дълго време се спускам на скорост да изключвам подаването на газта ефект върху работата на мотора няма. Даже си мисля че поставянето на вентил в близост до самия смесител ще дава още по добър резултат няма да има никаква инертност в системата съвсем като газов инжекцион Само да ми остане малко време и ще пробвам. Едва ли ще падне с 2-3 на 100 разхода но и с 1 литър да е пак е нещо.125s/1600ccm/100ps
Коментар
-
Според наблюденията ми на различни борд компютри на автомобили с 1.6-2.0 литра обем разхода на празен ход е около 1.3-1.8 л на час и се покачва средно с около литър на 1000 оборота на място. А при моноинжекциите много добре се вижда и с просто око как след като отнемеш газта на място дюзата спира подаването на гориво до достигане на около 1000 оборота. Още по добре това се вижда с уред за диагностика как времето за отваряне на дюзите пада до нула при отнемане на газта до достигане на зададените обороти.
Коментар
-
FIAT 125s написа:Махнете маркуча на тройника от изпариреля,откачете и малкия ваккум ,даите на контакт (да е включен газовия клапан), смукнете леко с уста в маркучето на малкия ваккум-трябва от изпарителя на мястото на откачения тройник да почне да излиза газ.Засмучете още по-силно -газта ще спре да излиза.(силния вакум е когато дросела е затворен)Това е една от защитите на изпарителя и не пуска газ когато дросела е затворен.-Да редуцил е ,но не подържа еднакво налягане и дебит ,а взависимост от нуждите на мотора.(иначе ще имаме и постоянен разход сигурно)Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар