Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Странно гаснене на газ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Странно гаснене на газ

    Здравейте колеги,От доста време не бях писал във форума, и сега отново искам да се консултирам с вас. Колата е Браво 1.6/16/103 ’98. Най-накрая и аз вече съм газифициран. Сложих ГИ Bardolini с редуктор Tomasetto и евро сонда (ако така се казва). Като цяло никакви забележки нямам относно разход, монтаж и работа на газ, но има едно дребно проблемече, което от време на време става и е дразнещо и неприятно. Когато тръгвам от място или ускорявам и изредя 1-2-3 и след това пусна на свободна, оборотите падат рязко и не остават на 800 (както ако е на място на празен ход), а падат до 500 за 1-2 секунди, след това се качват на 800. Стрелката буквално се опира в ограничителя. На 4-5 такива спадания, един път ми гасне и е много неконфортно ако в този момент спирам или правя завой. Това също се случва и на дълъг път ако карам на пета скорост и изключа на свободна. Като цяло в движение изключа ли от скорост и обортие са над 2000, като спадат не спират на 800. Иначе от 1500 ако изключа е ок. От сервиза, където ми я слагаха правихме тестове по време на каране с вързан лап топ, уж всичко е нормално. Пратиха ме да закача колата на компютър - никакви грешки. Пробвахме да махнем тръбата от въздухоотвода до филтъра, също и кутийката за въздух, която е преди стъпковия мотор. Сменихме стъпковия мотор с друг, отново без промяна. На бензин и преди ми е правило впечатление, че малко падат но не толко забележимо и проблемно. Падат до 700 и пак се качват на 800, което не е проблем. Аз имам лични съмнение в датчика за въздух преди клапата за въздух.Ще се радвам ако ми дадете съвет как да постъпя, или лични Ваши предположения от къде е проблема.

    #2
    може би проблема ти е близък до такъв какъвто беше моят.според мен проблема може да е от стъпковото моторче за поддържане на оборотите на празен ход. ако искаш демонирай го и го почисти, но бъде много внимателен защото ако го разпилееш трудно се сглабя. най-добре ще е да намериш някой с изрядна кола и да ги размените и да тестваш. Такъв проблем при мен ми беше скъсил живота, но след подмяната (понеже почистването непомогна. ново струва межди 70-100лв) на моторчето неща се оправиха, ако пак започне да ми гансе го свалям и почиствам само буталцето и леглото на блока на двигателя.това е.надявам се да съм ти бил полезен
    FIAT BRAVA 1,6 16V 103 к.с.

    Коментар


      #3
      Провери си вакум маркучите,ако някой от тях взема въздух почват така да играят оборотите
      Peugeot 307 2.0i ГИ
      ex: Fiat Brava 1.6 16V 90hp

      Коментар


        #4
        И аз имах същи проблем ,че даже и гаснеше ... Едно вакум маркуче си висеше , боднах къде му е мястото и сега е пушка

        Коментар


          #5
          За стъпковото моторче, не е от него. Газаджията го почисти, това беше първото за което се сети. Пробвахме в сервиза за диагностика с друго - пак е така.Тези вакум маркучи... къде се намират? Нямам си и на идея къде да ги потърся и къде да гледам за измъкнато такова.

          Коментар


            #6
            Ами там при съединенията при тръбите за въздуха .. мойто висеше

            Коментар


              #7
              Да, разбрах кои са. Сега ги гледах всичките - на място са си и са стегнати.

              Коментар


                #8
                Ами има временен вариант да натегнеш ограничителя на газта !Поне няма да ти гасне докато не го оправиш....

                Коментар


                  #9
                  Това си го мислех и аз в краен случай. Дали има нещо такова, като софтуера който е на ГИ да не пасва за моята кола и да дтрябва да се ъпдейтне с друга версия?

                  Коментар


                    #10
                    Едва ли е това.. щом ти го прави на бензин проблема е друг...просто при газта повече се усеща.

                    Коментар


                      #11
                      Нещо друго, което забравих да спомена, е че когато климатика е пуснат и оборотите се вдигнат малко, такъв спад няма. Падат си до 1000 и плавно слизат до 900. Един вид като е пуснат климатика и тогава оборотите си се качват автоматично малко, като пусна на свободна, това че е включен климатика не позволява така да падат оборотите.

                      Коментар


                        #12
                        Колега,според мен проблемът не е от засмукване на въздух.За да си сигурен,че нямаш засмукване то провери маркуча,който отива към МАП-датчика и маркучлето,което отива към регулатора на налягането на бензина.Много е вероятно това маркучле да се е вкаменило и напукало. Пипането на ограничителя на дроселовата клапа е нежелателно,защото е заводски калибровано.Ако натегнеш от жилото на газта,пак не е добра идея. Не си споменал с какви колектори си (метални или пластмасови),но ако си с метални ти препоръчвам да откачиш минуса на акумулатора за няколко часа,да го закачиш и след това обучиш бензиновото ЕКУ на бензин(палене на място без газ и оставняне на колата да загрее,гасене,палене отново и потегляне). После покарай 50-тина километра на бензин и виж дали ще ти прави същите номера.Ако не ги прави иди при газаджийте да ти настроят добре уредбата.Нека да обърнат внимание на времената на бензиновите инжектори при загрял двигател,преди да се прехвърли на газ и какви стават след като колата мине на газ.За справка при мен времената са около 3,30 мсек.
                        Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                        Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                        Коментар


                          #13
                          dudulia мерси за съветите, ще пробвам това, което зависи от мен. Относно колеторите - метални са. Друго, което съм срещал по форумите и го забелязвам на моята кола, е че не било хубаво маркучите от рейката до колеториte, и маркуча от редуктора към рейката да са дълги. При мен от рейката към колекторите са около 15см. максимум 20см. Редуктора е монтиран под в. филтър от странa на купето, а рейката зад радиатора. Това разтояние ми се вижда голямо. Там маркуча може би е около 60-70см. Дали това оказва влияние в моя случай?

                          Коментар


                            #14
                            Sharky05 написа:
                            dudulia мерси за съветите, ще пробвам това, което зависи от мен. Относно колеторите - метални са. Друго, което съм срещал по форумите и го забелязвам на моята кола, е че не било хубаво маркучите от рейката до колеториte, и маркуча от редуктора към рейката да са дълги. При мен от рейката към колекторите са около 15см. максимум 20см. Редуктора е монтиран под в. филтър от странa на купето, а рейката зад радиатора. Това разтояние ми се вижда голямо. Там маркуча може би е около 60-70см. Дали това оказва влияние в моя случай?
                            Идеален си с тази дължина.При нашият мотор аз не виждам как може да се сложат по-къси маркучи,а и до 20см няма никакви проблеми!За твое сведение при мен маркучите на БРЦ-то ми бяха 40см,но аз преместих рейката и скъсих маркучите на 20-25см.
                            Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                            Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                            Коментар


                              #15
                              Между другото виждам, че си от Хасково. ГИ-то го слагах при Камен на входа от към Д-град. Ходих и до сервиза на Бош (май така се казава) по пътя за болярово, на едно кюше . Всички наистина ми обърнаха внимание но за съжаление не можаха да открият от какво е. А и с това рали е затворено всичко...

                              Коментар

                              Working...
                              X