Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

НАМАЛЯВА ЛИ МОЩНОСТТА НА КОЛАТА АКО Й СЕ СЛОЖИ ГАЗ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    НАМАЛЯВА ЛИ МОЩНОСТТА НА КОЛАТА АКО Й СЕ СЛОЖИ ГАЗ

    Здравейте, колеги!Още съм зелена и не ги разбирам много нещата, затова искам да попитам ще се намали ли мощността на колата ако й сложа газова уредба.Колата ми е Пунто Спортинг 1.2 16V 85к.с. Има хубав ряз, което мен много ме устройва и затова не искам да я скопявам с газ, но предвид цените на горивата взех да се замислям, че много повече ще си обикалям ако карам на газ. Само че не ми се иска да става бавна Има и друго, което не знам дали е от значение - с пластмасови колекторни тръби е ( знам, че трябва да е газов инжекцион или обикновена с там няква клапа дето се слага ) Просто искам да е пъргава като сега. Възможно ли е?
    Punto Sporting 1.2 16V 85 h.p. - ex, but first in my heart
    AudiLina A3 1.8 20V 125 h.p. - NOW DRIVING

    #2
    С клапа без клапа ако гръмне си се сцепват колекторите,виждал съм бакшиши с по 4-5 кихалки на колекторите и като се взриви (защото не им се дават 150-200 лв за кабели и свещи) стават много странни фигурки с колектора :D,с газовия инжекцион всичко си е до настройка,може да се направи и да няма разлика ама разхода ще ти е малко по голям.

    Коментар


      #3
      Разходът дори и да е по-голям не ме бърка толкова, щото едва ли ще ми струва колкото 8 бензин.Въпросът е да си фърка както сега
      Punto Sporting 1.2 16V 85 h.p. - ex, but first in my heart
      AudiLina A3 1.8 20V 125 h.p. - NOW DRIVING

      Коментар


        #4
        Стига човека който ти я слага да знае какво да направи с настройките на ГИ ще си фърка както си трябва,а не да и бодне там някакви си настройки и после да си се виждате през седмица.

        Коментар


          #5
          Ахам аз съм кат болна има ли й нещо на колата, така че мира няма му дам Значи да разбирам, че си заслужава да й сложа газ?
          Punto Sporting 1.2 16V 85 h.p. - ex, but first in my heart
          AudiLina A3 1.8 20V 125 h.p. - NOW DRIVING

          Коментар


            #6
            Мощността намалява на газ. Не е нещо прекалено очебийно, на равен път почти не се усеща, но по нанагорнище е осезаемо. Има и други неизбежни проблеми при работа на газ. Ако някой ти каже, че няма никакви проблеми на газ, или пък че на газ колата му има същата мощност и разход, както на бензин, значи лъже или не познава автомобила си. Разходът се вдига поне с един пункт, но като направиш равносметката, установяваш, че при сегашните цени на газта и бензина печелиш 7-8 лв. на 100 км. А това никак не е малко. Имай предвид, че щом двигателят е пълна инжекция, трябва да монтираш газов инжекцион, независимо дали си с метални или пластмасови колектори. Другото е фолклор и извращение с колата, всеки сериозен майстор-газаджия ще ти го каже. А цените на ГИ започват от 800 лв. за турските инжекциони и стигат до 1400-1600 лв. за марковите.
            mims написа:
            Ахам аз съм кат болна има ли й нещо на колата, така че мира няма му дам Значи да разбирам, че си заслужава да й сложа газ?
            Да обобщим: Заслужава си, но доста ще боледуваш, ако газифицираш колата :D . Не е същото, както на бензин.
            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

            Коментар


              #7
              Еми аз съм с газов инжекцион и въпреки твърденията когато си я слогах че разхода няма да се промени не е изобщо така. Освен в разхода газта скопява доста и мощността особенно го усещам на магистралата когато намаля до 90-100 км и триаа да ускоря бързо.С две думи друго си е на бензин ,ама и доста по скъпо.
              Виж бейби не сме глупаци,
              ние сме отбор от здравеняци.
              Да бъдеш с нас знам, че го желаеш,
              така че качвай се на дансинга и започвай да играеш!
              http://www.youtube.com/watch?v=UDWnMXzgeZo

              Коментар


                #8
                fiatmaniak написа:
                Еми аз съм с газов инжекцион и въпреки твърденията когато си я слогах че разхода няма да се промени не е изобщо така. Освен в разхода газта скопява доста и мощността особенно го усещам на магистралата когато намаля до 90-100 км и триаа да ускоря бързо.С две думи друго си е на бензин ,ама и доста по скъпо.
                Точно от това се опасявах Yellow_Flash_Colorz_PDT_33 да взема да си купя едно GT над 100 коня, та кат му сложа газ все едно имам 80 ... ОК мерси момчета
                Punto Sporting 1.2 16V 85 h.p. - ex, but first in my heart
                AudiLina A3 1.8 20V 125 h.p. - NOW DRIVING

                Коментар


                  #9
                  При правилно подбран ГИ и настройки разликата в мощноста не трябва да е повече от 4% а,разхода не повече от 15% над този на бензин. :D

                  Коментар


                    #10
                    Опасенията са ти напълно неоснователни! Аз лично не мога да намеря никаква разлика във вървежа между газ и бензин,но с едно условие,че не търся еднакъв разход.При мен последното засичане е 8,5 литра газ.Ако карах на бензин при същите условия разхода ми щеше да е 7-7,5.Ако скопя колата да ми харчи 7-7,5 л. няма да имам тази динамика. Освен това ГИ на фобос предлагат възможност за нормален ,икономичен и спортен стил на каране.Сигурен съм,че сложиш ли газ, ще забравиш да караш на бензин.
                    Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                    Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                    Коментар


                      #11
                      dudulia написа:
                      Опасенията са ти напълно неоснователни! Аз лично не мога да намеря никаква разлика във вървежа между газ и бензин,но с едно условие,че не търся еднакъв разход.При мен последното засичане е 8,5 литра газ.Ако карах на бензин при същите условия разхода ми щеше да е 7-7,5.Ако скопя колата да ми харчи 7-7,5 л. няма да имам тази динамика. Освен това ГИ на фобос предлагат възможност за нормален ,икономичен и спортен стил на каране.Сигурен съм,че сложиш ли газ, ще забравиш да караш на бензин.
                      Колега би ли ми обяснил ако обичаш как става тая работа с трите режима,ще ти бъда много благодарен.Благодаря предварително.

                      Коментар


                        #12
                        landi написа:
                        dudulia написа:
                        Опасенията са ти напълно неоснователни! Аз лично не мога да намеря никаква разлика във вървежа между газ и бензин,но с едно условие,че не търся еднакъв разход.При мен последното засичане е 8,5 литра газ.Ако карах на бензин при същите условия разхода ми щеше да е 7-7,5.Ако скопя колата да ми харчи 7-7,5 л. няма да имам тази динамика. Освен това ГИ на фобос предлагат възможност за нормален ,икономичен и спортен стил на каране.Сигурен съм,че сложиш ли газ, ще забравиш да караш на бензин.
                        Колега би ли ми обяснил ако обичаш как става тая работа с трите режима,ще ти бъда много благодарен.Благодаря предварително.
                        Колега не съм разглеждал подробно фобос системата. Разглеждал съм софтуера и има настройка за тези режими,от където предполагам,че са налични.
                        Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                        Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                        Коментар


                          #13
                          Мислех че,сте запознат с тия три режима за да ми ги разясните защото аз не виждам логика и как би могло да стане това.Само двете Бг системи имат подобна опция и ми се вижда малко като рекламен трик.Според мен няма как да стане защото автомобила работи винаги с оптимална горивна смес.Разсъждавам така ако пуснем повече газ за спортен режим инж. времена на бензин ще паднат и ще засече богата смес -чека ще светне и обратния ефект ще го има на икономичен режим.Може някъде да бъркам ако имаш инфо дай за да си изясня този въпрос?Благодаря предварително. :D

                          Коментар


                            #14
                            Режимите съществуват и при двете български системи BSM и FOBOS като при фобоса се превключват от ключа в купето а при бардолинито софтуерно.Изхожда се от вече установените коефиценти като те в определен диапазон от бензинови времена се увеличават/спортен/ или намаляват/икономичен/ с определен процент по подразбиране 10 процента при фобоса и може да се променя,а при бардолинито с всяка нова версия на софта вкарват и нови алгоритми за промяна /според опита придобит до момента/Например аз карам на спортен режим бардолинито но коефицентите съм ги нагласил да са същите като на нормален и има разлика в поведението на колата ,просто алгоритмите по които се изчисляват промените в коефицентите при преходи между режимите на работа на мотора са други и колата се държи много по добре .Дори има и някаква логика защото бензиновия а оттам и газовия комп използвуват ламбда сондата за корекции само при установени или бавно променящи се режими на шофиране /например :постоянно натоварване ,скорост и положение на дросела/ В градски условия обаче тези режими са непостижими и се работи изцяло по горивни карти така че ефект се усеща.Друг е въпроса че е напълно безсмислено ако автомобила е настроен добре .В общи линии при икономичния режим на фобос колата се спъва и ако се кара бавно леко пада разхода ,ако се гони обаче става по голям от този при същото каране и нормален режим.При BSM логиката на управление е друга и например при икономичен режим не страда максималната скорост а просто става по мудна при набиране и рязко ускорение .И двете системи не пипат коефицентите до 1500 оборота и не оказват влияние на адаптацията за ниски обороти и палене ,естествено че се бъркат в адаптацията за по високи обороти и натоварвания ама нас пък това не ни и интересува защото само палим и подгряваме на бензин а по нататък си караме с адаптиран за газ комп.. И последно Фобоса реже или прибавя процентно към времената което е много тъпо решение ,Бардолинито много по интелигентно се намесва в работата на мотора но пък работата му изцяло зависи от програмистите и изпитателите на софтуера.

                            Коментар


                              #15
                              .Дори има и някаква логика защото бензиновия а оттам и газовия комп използвуват ламбда сондата за корекции само при установени или бавно променящи се режими на шофиране /например :постоянно натоварване ,скорост и положение на дросела/ В градски условия обаче тези режими са непостижими и се работи изцяло по горивни карти така че ефект се усеща.Друг е въпроса че е напълно безсмислено ако автомобила е настроен добре . Аз мислех че ламбда сондата при работа на газ се ползва само за информация на настройващия.Значи правилно съм мислел че при оптимална настройка тия режими са си рекламен трик и са напълно безмислени. .И двете системи не пипат коефицентите до 1500 оборота и не оказват влияние на адаптацията за ниски обороти и палене ,естествено че се бъркат в адаптацията за по високи обороти и натоварвания ама нас пък това не ни и интересува защото само палим и подгряваме на бензин а по нататък си караме с адаптиран за газ комп Добре при работа над 1500оборота какво става с бензиновия комп.Например работи с 10% богата смес коректора бързия веднага коригира сместа -10% и след време бавния работи на -10% и коригира сместа за да стане оптимална така че какво се постига с това?Освен да светне чека?Нещо не проумявам или както си мисля е ала-бала.Каквито и алгоритми да се ползват автомобила си иска оптималната смес.

                              Коментар

                              Working...
                              X