Здравейте, колеги!Още съм зелена и не ги разбирам много нещата, затова искам да попитам ще се намали ли мощността на колата ако й сложа газова уредба.Колата ми е Пунто Спортинг 1.2 16V 85к.с. Има хубав ряз, което мен много ме устройва и затова не искам да я скопявам с газ, но предвид цените на горивата взех да се замислям, че много повече ще си обикалям ако карам на газ. Само че не ми се иска да става бавна Има и друго, което не знам дали е от значение - с пластмасови колекторни тръби е ( знам, че трябва да е газов инжекцион или обикновена с там няква клапа дето се слага ) Просто искам да е пъргава като сега. Възможно ли е?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
НАМАЛЯВА ЛИ МОЩНОСТТА НА КОЛАТА АКО Й СЕ СЛОЖИ ГАЗ
Collapse
X
-
С клапа без клапа ако гръмне си се сцепват колекторите,виждал съм бакшиши с по 4-5 кихалки на колекторите и като се взриви (защото не им се дават 150-200 лв за кабели и свещи) стават много странни фигурки с колектора :D,с газовия инжекцион всичко си е до настройка,може да се направи и да няма разлика ама разхода ще ти е малко по голям.
-
Мощността намалява на газ. Не е нещо прекалено очебийно, на равен път почти не се усеща, но по нанагорнище е осезаемо. Има и други неизбежни проблеми при работа на газ. Ако някой ти каже, че няма никакви проблеми на газ, или пък че на газ колата му има същата мощност и разход, както на бензин, значи лъже или не познава автомобила си. Разходът се вдига поне с един пункт, но като направиш равносметката, установяваш, че при сегашните цени на газта и бензина печелиш 7-8 лв. на 100 км. А това никак не е малко. Имай предвид, че щом двигателят е пълна инжекция, трябва да монтираш газов инжекцион, независимо дали си с метални или пластмасови колектори. Другото е фолклор и извращение с колата, всеки сериозен майстор-газаджия ще ти го каже. А цените на ГИ започват от 800 лв. за турските инжекциони и стигат до 1400-1600 лв. за марковите.mims написа:Ахам аз съм кат болна има ли й нещо на колата, така че мира няма му дам Значи да разбирам, че си заслужава да й сложа газ?Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Еми аз съм с газов инжекцион и въпреки твърденията когато си я слогах че разхода няма да се промени не е изобщо така. Освен в разхода газта скопява доста и мощността особенно го усещам на магистралата когато намаля до 90-100 км и триаа да ускоря бързо.С две думи друго си е на бензин ,ама и доста по скъпо.Виж бейби не сме глупаци,
ние сме отбор от здравеняци.
Да бъдеш с нас знам, че го желаеш,
така че качвай се на дансинга и започвай да играеш!
http://www.youtube.com/watch?v=UDWnMXzgeZo
Коментар
-
fiatmaniak написа:Еми аз съм с газов инжекцион и въпреки твърденията когато си я слогах че разхода няма да се промени не е изобщо така. Освен в разхода газта скопява доста и мощността особенно го усещам на магистралата когато намаля до 90-100 км и триаа да ускоря бързо.С две думи друго си е на бензин ,ама и доста по скъпо.Punto Sporting 1.2 16V 85 h.p. - ex, but first in my heart
AudiLina A3 1.8 20V 125 h.p. - NOW DRIVING
Коментар
-
Опасенията са ти напълно неоснователни! Аз лично не мога да намеря никаква разлика във вървежа между газ и бензин,но с едно условие,че не търся еднакъв разход.При мен последното засичане е 8,5 литра газ.Ако карах на бензин при същите условия разхода ми щеше да е 7-7,5.Ако скопя колата да ми харчи 7-7,5 л. няма да имам тази динамика. Освен това ГИ на фобос предлагат възможност за нормален ,икономичен и спортен стил на каране.Сигурен съм,че сложиш ли газ, ще забравиш да караш на бензин.Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
dudulia написа:Опасенията са ти напълно неоснователни! Аз лично не мога да намеря никаква разлика във вървежа между газ и бензин,но с едно условие,че не търся еднакъв разход.При мен последното засичане е 8,5 литра газ.Ако карах на бензин при същите условия разхода ми щеше да е 7-7,5.Ако скопя колата да ми харчи 7-7,5 л. няма да имам тази динамика. Освен това ГИ на фобос предлагат възможност за нормален ,икономичен и спортен стил на каране.Сигурен съм,че сложиш ли газ, ще забравиш да караш на бензин.
Коментар
-
landi написа:dudulia написа:Опасенията са ти напълно неоснователни! Аз лично не мога да намеря никаква разлика във вървежа между газ и бензин,но с едно условие,че не търся еднакъв разход.При мен последното засичане е 8,5 литра газ.Ако карах на бензин при същите условия разхода ми щеше да е 7-7,5.Ако скопя колата да ми харчи 7-7,5 л. няма да имам тази динамика. Освен това ГИ на фобос предлагат възможност за нормален ,икономичен и спортен стил на каране.Сигурен съм,че сложиш ли газ, ще забравиш да караш на бензин.Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
Мислех че,сте запознат с тия три режима за да ми ги разясните защото аз не виждам логика и как би могло да стане това.Само двете Бг системи имат подобна опция и ми се вижда малко като рекламен трик.Според мен няма как да стане защото автомобила работи винаги с оптимална горивна смес.Разсъждавам така ако пуснем повече газ за спортен режим инж. времена на бензин ще паднат и ще засече богата смес -чека ще светне и обратния ефект ще го има на икономичен режим.Може някъде да бъркам ако имаш инфо дай за да си изясня този въпрос?Благодаря предварително. :D
Коментар
-
Режимите съществуват и при двете български системи BSM и FOBOS като при фобоса се превключват от ключа в купето а при бардолинито софтуерно.Изхожда се от вече установените коефиценти като те в определен диапазон от бензинови времена се увеличават/спортен/ или намаляват/икономичен/ с определен процент по подразбиране 10 процента при фобоса и може да се променя,а при бардолинито с всяка нова версия на софта вкарват и нови алгоритми за промяна /според опита придобит до момента/Например аз карам на спортен режим бардолинито но коефицентите съм ги нагласил да са същите като на нормален и има разлика в поведението на колата ,просто алгоритмите по които се изчисляват промените в коефицентите при преходи между режимите на работа на мотора са други и колата се държи много по добре .Дори има и някаква логика защото бензиновия а оттам и газовия комп използвуват ламбда сондата за корекции само при установени или бавно променящи се режими на шофиране /например :постоянно натоварване ,скорост и положение на дросела/ В градски условия обаче тези режими са непостижими и се работи изцяло по горивни карти така че ефект се усеща.Друг е въпроса че е напълно безсмислено ако автомобила е настроен добре .В общи линии при икономичния режим на фобос колата се спъва и ако се кара бавно леко пада разхода ,ако се гони обаче става по голям от този при същото каране и нормален режим.При BSM логиката на управление е друга и например при икономичен режим не страда максималната скорост а просто става по мудна при набиране и рязко ускорение .И двете системи не пипат коефицентите до 1500 оборота и не оказват влияние на адаптацията за ниски обороти и палене ,естествено че се бъркат в адаптацията за по високи обороти и натоварвания ама нас пък това не ни и интересува защото само палим и подгряваме на бензин а по нататък си караме с адаптиран за газ комп.. И последно Фобоса реже или прибавя процентно към времената което е много тъпо решение ,Бардолинито много по интелигентно се намесва в работата на мотора но пък работата му изцяло зависи от програмистите и изпитателите на софтуера.
Коментар
-
.Дори има и някаква логика защото бензиновия а оттам и газовия комп използвуват ламбда сондата за корекции само при установени или бавно променящи се режими на шофиране /например :постоянно натоварване ,скорост и положение на дросела/ В градски условия обаче тези режими са непостижими и се работи изцяло по горивни карти така че ефект се усеща.Друг е въпроса че е напълно безсмислено ако автомобила е настроен добре . Аз мислех че ламбда сондата при работа на газ се ползва само за информация на настройващия.Значи правилно съм мислел че при оптимална настройка тия режими са си рекламен трик и са напълно безмислени. .И двете системи не пипат коефицентите до 1500 оборота и не оказват влияние на адаптацията за ниски обороти и палене ,естествено че се бъркат в адаптацията за по високи обороти и натоварвания ама нас пък това не ни и интересува защото само палим и подгряваме на бензин а по нататък си караме с адаптиран за газ комп Добре при работа над 1500оборота какво става с бензиновия комп.Например работи с 10% богата смес коректора бързия веднага коригира сместа -10% и след време бавния работи на -10% и коригира сместа за да стане оптимална така че какво се постига с това?Освен да светне чека?Нещо не проумявам или както си мисля е ала-бала.Каквито и алгоритми да се ползват автомобила си иска оптималната смес.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар