Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

НЕ на ТОЗИ сервиз и на ТОЗИ газов инжекцион!!!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    НЕ на ТОЗИ сервиз и на ТОЗИ газов инжекцион!!!

    Здравейте,аз преди 2-3 месеца смених Типото със Ситроен С5 с V6 двигател (207 PS). Но попаднах на един много некадърен сервиз за газови уредби и на кофти газов инжекцион. И мисля, че информацията би била полезна за някои от Вас. тук ще споделя моите впечатления СД Аутогаз в Княжево, Nobus Ltd и системата Agat VRtec (повече подробности по-надолу). Голям ферман се получи, но за два месеца просто много се събра... Както всичко предполагам и тук ще има други мнения, добри отзиви и т.н. Просто пиша какво ми мина през главата, просто да не се случи и на някой друг от Вас!В началото на март се излъгах да отида в сервиз "СД Аутогаз" ЕООД на Евлия Челеби 70 и да ми монтират руски газов инжекцион Agat VRtec с бутилка на мястото на резервната гума (43 л). С тях се свързах чрез уж официалния им представител за БГ - Nobus Ltd или по-точно Николай Неев (http://www.slavgasbg.com/). Моят съвет е - НЕ ходете при Николай Неев и при сервиза на Евлия Челеби и не си слагайте въпросната Агат система!Относно сервиза и работата им Бутилката беше захваната само е една шпилка и се клатеше! Накарах ги да я хванат и с втора - "Ама защо да дупчим колата, ще си я хванеш с пяна!"o Дупките, пробити за газовите тръби имаха все оща кала по тях, нямаше никакво допълнително оплътнение между тръбите и метала. Разбира се тръбите бяха захванати много здраво със свински опашки (поне да бяха взели по-голям размер, да държат по-яки). При въпроса ми защо не са ги захванали със съответните метални и гумирани скоби - "Защо да дупчим колата?"o Преди монтажа: "43 л бутилка ще се събере тук, повече не може. Но ние ги правим да хващат 40 л!" (нормално е около 36 л, проста математика!). Изрично им казах, да я направят да се пълни на 80% както си му е редно! След първите две зареждания беше ясно - бутилката се пълни на 100 %! На едно ОМВ заредих 42.9 литра газ в 43 л бутилка ! Тия са луди. Обяснението им: "Ние така ги правим, няма страшно. Нали има изпускателен клапън на сондата!" А къде ще я изпусне тази газ - в купето. където съм аз и други пътници... Да не говорим, че би трябвало тръбите за газта да са така сложени, т.е. примерно в маркуч, тъй че при тез на газ тя да излиза извън купето (нали е по-тежка от газта). И като отидох да оправят бутилката последва коментарът: "Трябва да плащаш за труд, че ние нали сега работим..." Наглостта няма край! Разбира се категорично отказах да платя каквото и да било, понеже това си е техен проблем, че не са си свършили работата като хората, както аз исках! В последствие бутилката започна да събира само около 28-30 литра газ. Хм, май пак бяха сложили неподходяща сонда!o След монтажа трябваше лично да заредя газ, че те не могли. Казах им преди това да ми направят паспорта, че иначе на някои бензиностанции правят проблеми. Не ме послушаха, трябваше да се разкарвам два пъти... След това ги помолих да проверят за течове на газ.- "Няма течове!"- "Вие откъде сте сигурни, че няма течове, след като въобще не сте проверили?!" (все пак аз направих първото зареждане!)- "Няма течове, карай!"След около 300 км се оказа, че маркучът на единия инжектор изпуска газ откъм рейката! затегнах, проверих и другите... Нямало течове, а?! При следващото посещение в сервиза като им разправях - "Няма течове! Къде има течове?" o tikvata Разбира се вместо антифриз ми бяха доляли само вода и то не достатъчно. (поне като ми сменяха изпарителя ги видях). Добре, че колата започва да пищи За уредбата Agat VRtec - била уникална. Да, мога да потвърдя - уникален боклук, който явно се произвежда само в понеделник!o Още в деня на монтажа, датчика за температурата не работеше и даваше грешка и не можеше да се превключи на газ. След около 1-1.5 часа г-н Неев се дотътри с друг датчик. Нищо, че живееше на 5 минути пеша от сервиза! Смениха, тръгна, направиха настройка.o Първи тест по магистралата. Като карам на газ и ми пада нивото на бензина (нали съм с бордови компютър). При следващото посещение в сервиза ми казаха да си резетвам нивомера като пъхна отверка в резервоара, само да натисне тази горната клапа. Хаха, голям майтап. То ако ставаше така... След време установих, че като си поддържаш резервоара на около половината пълен и след време си резетва автоматично и показва пак правилно. Гледам, че в BRC bg прелагат такъв модул за 50 лв.Та първо каране по магистралата. С около 130 се държеше добре, при 150-160 започваше да прекъсва и ми изписа "Antipolution fault". Стартирах двигателя наново - изчезна (добре). След първите 300 км колата пак изпищя заради "Antipolution fault" и "Catalyc conversion fault". Съответно едно прекъсване и на газ и на бензин. След рестарт (чрез откачане на акумулатора), поне работата на бензин се стабилизира. Чека свети! Отидох в сервиза - компютъра на ГИ-то си било изгубило настройките и имаше някакви настройки за 4-ри цилиндров двигател (моят е 6-цилиндров). Настройха го отново.o След това периодично разни газови инжектори започнаха да отказват, изключваха цилиндри. На бензин тръгваше едва след рестарт чре акумулатора (добре, че поне е с бързи клеми, за които на човек не му трябват инструменти). Това се случваше предимно след около 30-50 км по магистралата. Така и не можаха да разберат от какво е. А и г-н Неев като официален представител на Славгаз за България нямаше абсолютно никакви резервни части. Нито инжектори, нито контролер, нищо. Не знам откъде беше намерил този Агат, когато му се обадих да го питам за монтажа. Явно сбирщайн оттук-оттам. Уж беше поръчал, все проблеми с митницата и не знам си какво и днес пристигат, утре пристигат... и така седмица-две подред. Новите инжектори пристигнаха, сменихме ги. Нещата не се подобриха особено - пак изключваше по един, по два инжектора. И то пак когато я "позасиля" със 120-130 по магистралата (хм, което за тази кола не е никак много). И контролера сменихме като за него ходихме чак до Благоевград. Тогава си беше направил експеримент с други инжектори (някакви полски, не помня точно какви бяха - DT Gas или Valtek) и уж през целия път гледа на компютъра си. Никакъв резултат. Освен, че такива настройки направи, че трябваше да се връщаме на бензин!o По едното време поне ми остави bluetooth interface да мога да гледам какво става (софтуера поне е безплатен). Качих я на магистралата (той разбира се нямаше никакъв интерес и никакво желание да дойде с мен и да погледне в движение какво става). За 10-тина км стана ясно - температурата на изпарителя/газта падаше до 20 градуса при 130 км/ч. Човек затова си плаща, за да си диагностицира сам уредбата! На следващия ден отново в сервиза им. Вързаха изпарителя по друг начин. Нов тест - същата работа, разлика около 2-3 градуса. После сам си го вързах последователно преди парното - още 2-3 градуса отгоре. Отново в сервиза. Обяснение на проблема никакво. Тогава г-н Неев започна да дава едни идей - "Ще ти сложим този изпарител на Бигаз или този на Милано (турски, ГИ-то с този е с няколко стотин лева по-евтин!)" На Бигаз изпарителя беше с прекалено малка мощност (до 140 kW, моят двигател все пак е 152 kW, а и все пак изпарителя трябва да има по-голяма мощност от двигателя). Все пак отказах. Аз като клиент трябва да му обяснявам, че това не може да се монтира?! Ново предложение: "Ще ти монтирам на GasTech, но е за 8 цилиндров двигател и няма да ползваме 2-та цилиндъра". Сумата, която щеше да ми бъде върната беше минимална, при разлика от около 200 лв. Нов експеримент с колата ми?! Не, мерси.o Свързах се директно със Славгаз. Отговорът им беше, че ми трябва по-голям изпарител VRtec и че г-н Неев бил поръчал няколко бройки, за което той нищо не ми беше споменал. След около две седмици (вече е след Великден) изпарителите пристигнаха. Отидох за смяна. От сервиза се започнаха пак едни пазарлъци: "Ама то сега ще сменяме изпарител, ще работим, трябва да ни платиш." Как тъй ще плащам, ГИ е в гаранция и за месец и половина и изминати около 3000 км (поне половината от които на бензин със светещ чек!). Наглостта им няма край. "Оправяйте се с г-н Неев! Аз веднъж съм си платил, имам гаранция, а то все още не е започнало да работи!". После ми се жалваше, че му били отдържали 40 лв за смяна на изпарителя. А моите допълнителни разходи за ходене до сервиза им, за карането на бензин в авариен режим, след като прекрасната им система на няколко пъти ме оставя на пътя, за завишения с много проценти разход на газ - това не ги интересува.o След като смениха изпарителя, разбира се нищо не се подобри, освен че този при 130 км/ч вече поддържахе около 50 градуса. Разходът се вдигна още - първо зареждане и каране в градско - около 26 л/100 км (28 литра за 110 км, при показания на борд компютър около 14,5-15 л/100 км). Изънградско - при показания около 9.3 - 9.6 л/100 км харчеше около 14-15 л газ. Хм, нали максимум 10-15% завишен разход на газ спрямо бензин. А и никакво вървене - мисли се, придърпва. А според софтуер настройката е супер. Даже и г-н Дойновски погледна (благодарности за което) - но и той се хвана за главата. След настройка с него разходът градско падна на 20л/100 км (при 14.5 според БК).Ново предложение за експеримент от страна на г-н Неев - "Ще ти сложим от новите инжектори 16-са серия, че са по-бързи. Но са М-ки" (М серия означава, че са за цилиндър с максимален обем 0.45 л, моите са по 0.5 л!) Как може да му минават такива идеи въобще да монтира нещо, което не е никак предназначено за тази кола?! o tikvata: На края на нервите си, омръзна ми от размотаване, губене на време, пари и безсмислени експерименти без систематичен подход!След около два месеца с прекрасната система и изминати вече около 4500-5000 км мога да кажа следното: Системата според мен е пълен боклук и е безобразие за такова нещо да се искат 1510 лв (с включен монтаж и т.н.). Постоянно трупане на грешки и изключване на цилиндри. Един път за отрицателно време натрупа толкова много грешки на газ, че чак светна СТОП-лампата и колата изгасна в движение!!! И после докато запали...Г-н Неев и от сервиза не са никак компетентни и се занимават с нещо, което не им е работа! Знаят май само да натиснат бутона "Автонастройка" и дотам. А да не говорим, че аз трябваше да им обяснявам какви допълнителни функции има пс-софтуера (лог файлове и тем подобни). Това не е нормално!!! Все пак съм клиент, а не ги монтирам аз тези уредби!Г-н Неев само дава празни обещания - "Ще измислим някаква компенсация. Ще ти сменя свещите, ще измислим нещо друго". И накрая нищо! Коментарът му през цялото време: "Смени си колата и ще се оправи!" Хората не на празно са казали: "На калпава ракета, Космосът и крив!" Колата на бензин си върви просто перфектно, никакви, ама никакви проблеми.Поне най-накрая го демонтираха този боклук. Разбира се парите за монтажа не ми ги върнаха. Тъй че като тегля чертата се получава следното 250 лв загубени само заради монтаж и демонтаж (рекламация).o изминали 4500-5000 км, около 2000 на бензин, другите с много завишен разход на газ и кофти вървеж. Просто не ми се смята вече, но не са малко загуби. С тях сигурно излиза на цената на нещо качествено: Бигаз, БРЦ, Принс и т.н.Дано никой друг да не попада на тия или на тем подобни!

    #2
    много кофти случка

    Коментар


      #3
      Въпросната система беше монтирана преди време на сеат-а на баща ми. След 2 месеца ходене по мъките...последва демонтаж!
      Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
      Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
      FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
      Powered by Total & Fobos LPG

      Коментар


        #4
        съчувствия за размотаването,с обикновенна уредба не става ли има изпарители за големи киловати,доста от проблемите които споменаваш ги няма там
        типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
        хюндай акцент 1.5 CNG
        киа каренс +метан

        Коментар


          #5
          Само лоши неща съм чувал за руските газови инжекциони, първите модели се казваха ГИГ или Громико, всички които си монтираха такива боклуци преди три или четири години за по 1400 лева ( и аз бях мераклия ), сега останаха без никаква поддръжка и се налага да заменят всичко с ново, руснаците спрели да работят с тези стари системи и продават само новите ( като тая дето е свалил колегата ) е как не ги е срам ?

          Коментар


            #6
            Проблема е повече в некадърниците дето са го слагали според мен. Руснаците правят много хубави неща. Аз лично знам два автомобила с руски газови инжекциони дето са навъртяли доста километри вече. Единия е Алфа 156, другия е Мондео 2002-ра. На Мондеото си го сложи приятеля ми сам. Само настройката му я прави газаджия. Никакви ядове нямат и двете коли. Та не са виновни братушките, че в БГ и куцо и съката стана инжЕнЕр и слага газ на де що види. Да не говорим, че новите коли след 2000-та са много скарани с газовите системи. Моя съвет е, преди да се хвърлите да слагате газ, разровете се в нета, направете си едно проучване по форумите за добри и лоши сервизи, проблеми с различните марки и модели газови системи и изберете това което е с най-малък риск да ви създава грижи. Всеки опит да спестите 100-200лв. накрая може да ви излезе през носа. Това е най-голямата далавера на интернета, че има безплатна информация и с малко ръчкане с google, ще сте в час с всичко дето има на пазара...
            KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
            Land Rover Discovery 2.5TD '94
            EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
            EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
            EX: Fiat Regata 1.7D '84

            Коментар

            Working...
            X