Здравейте колеги. проблема ми е следния. Колата придръпва м/у 1400-2000об./мин, но това се получава само когато се поддържа скоростта независимо от скоросттната предавка. Придръпването го има на бензин и на газ, като е по-силно изразен на газ, появи се постепенно (забелязах го преди 1-2год. и с времето насам се засили и сега е много неприятно) Ако в твзи обороти подам или онема педала на газта няма проблеми. Т.е. няма значение дали карам на 1-ва с 15км/ч или на 5-та с 60км/ч важното е колата да е в тези обороти и да се поддържа скоростта. Придръпването е стршно силно ако се задържи педала натиснат на едно ниво, непрекъснато си "играя" с леко отнемане и подаване на газ. Газовата е обикновена Ловато, колата Брава 1,6 / 16 / 103 без ламбда контрол. Сменени свещи и кабели, въздушен филтър. Нека колегите които разбират да си кажат компетентното мнение, като ще помогнат освен на мен а и на много други колеги със същите проблеми. Предварително благодаря
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Придръпва м/у 1400-2000rpm Брава 1,6 / 16 / 103
Collapse
X
-
Колега, аз имам същия проблем, но все още не съм открил решението.При мен обаче не епостоянно, а когато се случи, то не след дълго ми светва лампата на инжекциона, а да кажем след 5 минути изгасваи пак положенито е долу-горе ок.Моят съвет е да я закачиш на кодочетец.Един колега в съседна тема пък говори за грешка фазов сензор, със същите симптоми, но кой знае..?Друг в подобна тема говореше че със нова ламбда сонда е решил проблема.едит: грешка, темите не са съседни , а са в съседен раздел: бензинови двигателиFIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
-
Моето скромно мнение е различно - тампоните на двигателя са заминали. Попринцип има два варианта - колелата се движат по-бавно от мотора и мотора ги засилва или колелата се движат по-бързо и двигателя е като спирачка. Но когато заминат тампоните има и друго положение: Когато съвпадне движението на двигателя с това на колелата се получава малко странно, защото двигателя помръдва и в един момент е "наведен" назад (когато се ускорява), но в следващия е като спирачка и се засилва напред, но като няма накъде вече, отново почва да действа като спирачка и придърпва много кофти. И колата се тресе. При мен има нещо подобно, но е повече като загуба на мощност. Онзи ден сменях ляв калник и видях, че кутията на филтъра по чудо не се е разпаднала. Тръгнах по моргите и на 3-4 места не го взех, защото нямаше едно разклонение тръбата му. Това разклонение е при чупката пред филтъра, тая дето го свързва с голямата пластмаса над радиатора. Към него ми е вързана една черна кутийка, която няма жици към нея, нито дупки. Казаха ми, че в тая кутия имало нещо тип активен въглен, но по автокъщите го изолирали, че се получавало гадно придъпрване след износването му, а не искали това да съвпадне с test-drive-a. Ако можете погледнете дали имате такова нещо и пишете. Ако съм го обяснил прекалено сложно, утре като е светло ще го снимам.Fiat Marea 1.8 16V 1998'
Коментар
-
C4XPL0SIV3 написа:Моето скромно мнение е различно - тампоните на двигателя са заминали. Попринцип има два варианта - колелата се движат по-бавно от мотора и мотора ги засилва или колелата се движат по-бързо и двигателя е като спирачка. Но когато заминат тампоните има и друго положение: Когато съвпадне движението на двигателя с това на колелата се получава малко странно, защото двигателя помръдва и в един момент е "наведен" назад (когато се ускорява), но в следващия е като спирачка и се засилва напред, но като няма накъде вече, отново почва да действа като спирачка и придърпва много кофти. И колата се тресе. При мен има нещо подобно, но е повече като загуба на мощност. Онзи ден сменях ляв калник и видях, че кутията на филтъра по чудо не се е разпаднала. Тръгнах по моргите и на 3-4 места не го взех, защото нямаше едно разклонение тръбата му. Това разклонение е при чупката пред филтъра, тая дето го свързва с голямата пластмаса над радиатора. Към него ми е вързана една черна кутийка, която няма жици към нея, нито дупки. Казаха ми, че в тая кутия имало нещо тип активен въглен, но по автокъщите го изолирали, че се получавало гадно придъпрване след износването му, а не искали това да съвпадне с test-drive-a. Ако можете погледнете дали имате такова нещо и пишете. Ако съм го обяснил прекалено сложно, утре като е светло ще го снимам.
Коментар
-
Колега пусни и малко повече газ на тая кола и проблема ще изчезне на газ а за бензина може да смуче въздух отнякъде включително и от филтъра с активен въглен за изпаренията от резервоара който се намира в десния подкалник и е свързан с син маркуч за всмукателните колектори,всички дупки и дефекти на всмукателните тръби които се намират преди дебитомера не могат да окажат влияние на работата на мотора.
Коментар
-
MEMO написа:Колега пусни и малко повече газ на тая кола и проблема ще изчезне на газ а за бензина може да смуче въздух отнякъде включително и от филтъра с активен въглен за изпаренията от резервоара който се намира в десния подкалник и е свързан с син маркуч за всмукателните колектори,всички дупки и дефекти на всмукателните тръби които се намират преди дебитомера не могат да окажат влияние на работата на мотора.
Коментар
-
Ето снимка. Това е като махнах тръбата от "пластмасата над радиатора" към филтъра, че иначе не може да се види. Аз сега сменях кутията на филтъра и тъй като не намерих такава с разклонче, взех една друга и и го присадих от старата. Вие може и да нямате, не твърдя, че е от това, но при мен има малко съмнения, защото силикона не си е свършил добре работата. Събота-неделя ще го откача, че сега не и се вади и фар и ще пробвам как е. И все пак не мога да разбера каква е тази кутийка и при положение, че е просто някъде там и е вързана с една тръбичка, как може да оказва влияние и каква и е целта като цяло...Иначе и на сервиз ще я карам да ми настроят газовото, че ме шашва... Преди на празна бутилка слагах 10 лева (тогава 10 литра, че стоя 4-5 месеца пред нас без да се мърда) и минавах 65 километра. Сега с 10 лева (9 литра и много малко) първия път минах 32 километра, втория 40 и сега съм сложил 20 лева и ще видим какво ще покаже. Вярно, че сега я карах с климатик, но да удвоява разхода ми се струва доста странно...Fiat Marea 1.8 16V 1998'
Коментар
-
Колеги, някой знае ли наистина накъде води въздухопровода в посока надолу на снимката на C4XPL0SIV3?На мен ми идва само една идея, след като проблема е и на бензин и на газ, и след като не прилича на проблем с запалителната система.Та мисълта ми е за ел.магманитния клапан на канистъра с активен въглен за бензиновите пари. Ако той спира да работи в неочаквани за компютъра моменти, то е напълно нормално двигателя да получава на моменти повече гориво (бензинови пари) в точно този диапазон (леко натоварване). При п.х. е възможно той по принцип да си е отворен и да не влияе по такъв начин. При по-голямо натоварване, е нормално да няма влияние, защото тогава подава миниатюрно количесто гориво в процентно отношение.Утре ще пробвам нещо в тази посока, ако не е много лошо времето и ще пиша.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
:D Всъщност системата не е сложна - просто една кутийка с активен въглен, която събира бензиновите пари от резервоара при престой на колата. Когато запалиш събраните пари постъпват дозирано от клапан за изгаряне в ДВГ. Всъщност мисля че системата е законово изискване, а не желание на автопроизводителите.Факта, че си оправил проблема с развиване на газта, ме води до същия извод в предишния ми пост.Аз нищо друго общо между газ и бензин не виждам, освен запалването, но него го отписахме вече, защото и аз съм със семени кабели, свещи и бобина, които не оправиха вървенето "на тласъци" между 1400 и 2000 об.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
mihr написа:Колега stanleyhacker, ти ме хвърли в размисъл :D . Не знаех че тази кола има толкова сложни системи. Тя мойта започна на бензин да не работи добре особено когато е студена, но поне газта я оправих за сега, да чукна на дърво :DBrava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар