Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Бензинови дюзи

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Бензинови дюзи

    Колеги,често се случва преди започване на зимния сезон да се сетим че колата ни е имала и бензинова система,даже някой иска да си е направи да работи на бензин както едно време.Тогава и идват проблеми за повечето съфорумци.Ще споделя личния си опит,от близо 1.5 години Темпрата я карам и паля само на газ.Резервоара е свален с надеждата като си намеря помпа за по-бързо.Помпа си намерих скоро след това обаче така и не се наканих да я монтирам.Наканих се най-сетне и почнах ама здравата да се ядосвам.Първо помпата която взех е втора употреба от катастрофирала кола,проверих я че работи и я потопих в бензин.Сега година по късно помпата не тръгна.Принудих се дая разглобя и зглобя на ново зада тръгне.Монтирах я и веднага нов проблем колата неще на бензин въпреки изправната помпа и налягане в рейката.Разбирасе дюзи са запушени.Тук е мястото да кажа че напомощ се притече ХИТ-КО и неговите момчета.Занесох му дюзите,между другото много имат ултразвукови вани но никой няма стенд за изпитване на дюзи какъвто има ХИТ-КО.И така вече имам нова помпа и нови дюзи ,появи се проблем при монтажа на дюзите протекоха от уплътненията,смених ги с нови.Колата заработи перфекно и тъкмо си мислех че вече се свърши с мъките и се почна едно неравномерно прихълцване на около 5-10 секунди веднъж(говоря за празен ход на мотора).Съответно на газ този проблем го няма и се започна едно умуване защо и откъде е проблема.До отговора стигнах малко случайно и в същото време беше въпрос на време.Първо си проверих свещите имам си тестер едната нещо неми допаднаи за това ги смених всичките ,но проблема остана.Закачих я на Визата-всичко си е наред нама грешки.Няма да ви мъча повече оказа се че има пукната мембрана на регулатора на бензина,на същия на който му правех замерване и корекция на работата.През вакумния маркуч който управлява регулатора постъпва бензин в смукателния колектор и от там в следствие на нерегламентираното преобогатяване на сместа се получават тези претрисания.Първото което направих е да променя захранването на релето на горивната помпа,т.с да я управлявам от ключа на АГУ-то,защото ако се върти помпата ще ми вкарва бензин докато работи на газ.Сега съм на тема търсене на регулатор нещо втора употреба и на изгодна цена.Поздрави и дано съм бил полезен с патилата си и на други колеги!!!

    #2
    Аз лично съм против спирането на помпата поради много причини. Винаги паля на бензин и след това минавам на газ и никога не допълвам бутилката. Винаги свършва газта и карам на бензин. Преди години се караше повече на бензин докато стигна до газ станция, но сега вече трябва да сия карам аз на бензин за да поработи. А пък и постоянно по време на движение си я обръщам на бензин когато се налага да я сръчкам. Много малко хора спазват тези неща и после имат проблеми.

    Коментар


      #3
      колеги не спирайте помпата при работа на газ, особенно при пълните инжекциони. аз се бях вкарал в един филм заради това че карах 5-6 месеца с изгоряла помпа. след смяната и подмених всичко по горивната и система. аз лично внимавам винаги да имам ~15 литра бензин.
      F/I/A/T/ Stilo 1.9 16v 04г.
      F/I/A/T/ Marea 1.6 16v 97г. - EX

      Коментар


        #4
        Поне 1/4 трябва да има за да може да се охлажда помпата.

        Коментар


          #5
          chaveto написа:
          Поне 1/4 трябва да има за да може да се охлажда помпата.
          Не е лошо да се внимава в час.Споделих че към настоящия момент има проблем с регулатора на бензина.От тук следва че на каквото и да карам колата ако работи помпата ще постъпва бензин в смукателния колектор,което е не допустимо.Де е Киро на кирия да кара на газ и да му свършва бензина?Когато работи на бензин и си на резерва кой ти охлажда помпата?По една случайност конструкторите са решили проблема с охлаждането,като са прекарали потока от гориво да мине през самата помпа.Врърнатото гориво пък се събира и стои в кошницата,така че дори и 5 л. да има вътре щом е в състояние да го засмуче ще го достави а по тоя начин и ще се охлади,и от вътре и от вън.Друг е въпроса с хигиената на дюзите,а от частност и за помпата.За да не се стига до блокиране на дюзите то през тях трябва често(може би всеки старт не е достатъчен)да преминава гориво.В момента на пазара има и разни добавки за бензина които уж трябва да предотвратят подобни убразования.Колко са ефикасни е друга тема.Като гледам как ръсте цената на газта и като си правя разни аритметики,то скоро напълно ще изчезне смисъла от каране на газ в градски условия. Успех!!!

          Коментар


            #6
            Че що да не спирам помпата докато карам на газ? Не виждам никакъв смисъл от работата и когато прехвърля на газ.
            Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ

            Коментар


              #7
              Защото всичко натам по системата започва да устава на сухо и да се загрява. Помпата може да остане пълна с вода или нещо друго и нали се сещаш какъв ще е ефекта за нея като стои накисната. Колега @specialista разбрах каква е причината да спреш помпата и не съм казвал, че си направил грешка. За мен 5л бензин ми се струват малко защото както казах си карам на бензин. А и не искам да рискувам за 10лв да дам после 150+ за помпа. Добавки съм сипвал и ефект 0 може би нямам проблем и затова не мога да усетя разлика.

              Коментар


                #8
                chaveto написа:
                Защото всичко натам по системата започва да устава на сухо и да се загрява. Помпата може да остане пълна с вода или нещо друго и нали се сещаш какъв ще е ефекта за нея като стои накисната. Колега @specialista разбрах каква е причината да спреш помпата и не съм казвал, че си направил грешка. За мен 5л бензин ми се струват малко защото както казах си карам на бензин. А и не искам да рискувам за 10лв да дам после 150+ за помпа. Добавки съм сипвал и ефект 0 може би нямам проблем и затова не мога да усетя разлика.
                Добре де нали всеки ден я паля по 10 пъти на безин, от къде ще дойде тая вода. Като казвам че съм си спрял помпата не значи че съм я изолирал напълно, просто като прехвърля на газ тя спира. И аз като теб доста често хвърлям на бензин като се наложи да я посръчкам, тъй че не виждам проблем.
                Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ

                Коментар


                  #9
                  Мисля си дали при мен проблема не е подобен и за да разбера,някой може ли да ми каже кой е бушона на помпата?Искам да я запаля на бензин,да мина на газ (длъжен съм да го направя така заради ГИ) и след това да изключа помпата.Имам едно гадно придърпване,което е свързано с пускането на газта, на скорост.
                  Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                  Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                  Коментар


                    #10
                    Колега @maskarata ние говорим за продължително спиране на помпата. Има хора които умишлено спират всичко на бензин и след това ама нещо и стана. Това с помпата е така и така.

                    Коментар

                    Working...
                    X