MEMO написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблеми с Fiat Bravo 1.8GT и ГИ-РЕШЕН
Collapse
X
-
-
Колега бензиновото ЕКУ взима информация за сместа единствено от ламбда сондата точно затова то не се стреми към 14:1 а към ламбда=1,оптимална е сместа при която се достига ламбда =1 ,с две думи ламбда 1 се постига на бензин при съотношение 14,7 към 1, а при газ ламбда= 1 се постига при съотношение 17 към1.Смятам че това отговаря на всичките ти въпроси.Или още по елементарно казано бензиновото ЕКУ отчита ламбда=1 тоест идеална смес при каране на газ само когато съотношението газ/въздух е 17към1.
Коментар
-
Колега, ти май не си наясно как работи ламбда сонадата. Тя мери количеството кислород в изгорелите газове. При нашите теснолентови сонди е доста условно, но ако се абстрахираме от това, при смес 14,7 тя дава напрежение 0,5V. , и това е приемливо за бензиновото ЕКУ, всяка друга стойност ще бъде коригирана от него. Това, обаче, е неприемливо за карането на газ, защото води до преобогатена смес, тъй като оптималната такава е 17 (14,7<17). Ламбда сондата не е интелигентен инструмент, за да разбира на какво гориво работи двигателя, и да си коригира показанията от това, тя просто подава напрежение на ЕКУ, за което ламбда=1 при смес 14,7:1. (0,5V напрежение). Карането с оптимална газова смес винаги ще подава грешна информация на бензиновото ЕКУ, поради различното съотношение на стехиометричната смес при двете горива. И това звучи логично за проблема на автора на темата.
Коментар
-
Колега още един път и за последно ти казвам че Еку то не го интересува изобщо с какво гориво караш и в какво съотношение е то с въздуха, за него е важно само ламбдата да е равна на 1 а тя е равна на едно при съотношение 17:1 на газ.Карането с оптимална газова смес винаги ще подава грешна информация на бензиновото ЕКУ, поради различното съотношение на стехиометричната смес при двете горива.-----ТОВА КОЕТО СИ НАПИСАЛ Е ГРЕШНО ЗАЩОТО Карането с оптимална газова смес ще подава винаги верна информация на екуто ламбда=1 именно защото щом сместа е оптимална колИчеството неизгорял кислород е такова че ламбдата да показва 1.
Коментар
-
Колега, първо, нека да смекчим тона. И второ, ЕКУ-то не знае какво е ламбда. То търси напрежение от сондата = 0,5 волта, и се стреми да образува така сместа, че стойността му да е в тези граници. При каране на газ, 0,5 волта от сондата = богата смес. Недей да повтаряш едно и също, опитай се разбереш какво имам предвид.
Коментар
-
Колеги не сме тук да се караме ,а да споделяме опит.Всички сме наясно че правилна настройка може да се постигне,хем на газ да е добре -хем на бензин.Въпросът е има ли кой да я направи както трябва.До колкото знам трябва сондата да показва на празен и на двете горива еднакво.Fiat Bravo 1.8GT:ГИ
Коментар
-
А ми тогава отиваш някъде където имат софт с ресетнато еку , и казваш :добър ден - Искам да промените коефицента на работа така че когато колата работи на газ.бензиновите времена да са еднакви с тези на бензин при същите условия и натоварване/в движение/- Можете ли да го направите ако кажат да плащаш чак след като се увериш че са я направили и ти си направил едно кръгче с колата в присъствието на майстора, ако кажат не или пък смутолевят нещо обръщаш се обратно и си тръгваш.
Коментар
-
MEMO написа:А ми тогава отваш някъде където имат софт с ресетнато еку , и казваш :добър ден - Искам да промените коефицента на работа така че когато колата работи на газ.бензиновите времена да са еднакви с тези на бензин при същите условия и натоварване/в движение/- Можете ли да го направите ако кажат да плащаш чак след като се увериш че са я направили и ти си направил едно кръгче с колата в присъствието на майстора, ако кажат не или пък смутолевят нещо обръщаш се обратно и си тръгваш.Fiat Bravo 1.8GT:ГИ
Коментар
-
Колега,ще изкажа моето скромно мнение относно ГИ.Първото и най-важно условие за да бъде един ГИ настроен добре е безупречната работа на колата,на бензин.Имаш ли там проблем,забрави да настроиш уредбата правилно.Тук предимство имат конвенционалните газови уредби,защото при тях недобрата работа на двигателя на бензин не им виляе толкова осезаемо.Именно от тук трябва да започнеш разрешаването на проблема!Оправяш колата да работи перфектно на бензин.Не знам колко километра е карана на газ,но е много вероятно да има частично запушване на дюзите и от там колата да ти бъде мудна.Преди да престъпиш към чистене на дюзите на ултразвук бих те посъветвал да откачиш акумулатора за известно време и след това да караш само на бензин 50-тина километра.Ако не се оправят нещата,то изчисти дюзите.Дори и да не са запушени напълно една профилактика няма да им бъде излишна.Важно усовие за добрата работа на газ е запалителната система.Погледни свещите на колата и ако не знаеш на колко километра са ги смени!След като колата тръгне добре на бензин идва момента за регулирането на ГИ.Без да претендирам,че разбирам от тази материя,след много ровене в интернет и експерименти с моите ГИ стигнах до следният извод.ГИ работи добре при правилно подбрани дюзи и редуктор(изпарител).Ако дюзите са ти по-големи или по-малки,колкото и да настройваш няма да достигнеш до перфектните резултати.В твоят случай времената на газовите инжектори са твърде малки!!!Нормално при 1,6 мотор бензиновите инжектори при празен ход са с време около 3,5 мсек.При тези стойности на бензин мисля, че е нормално времето на газовият инжектор да е около 5 милисекунди,а налягането на газта да е около 1-1,3Мбар.В случая при теб с време на газовите инжектори около 2мсек на празен ход говори за 2 неща.Или прекалено голямо налягане на редуктора,или прекалено големи инжектори,а може би и двете.Не знам дали твоите инжектори са с щуцери или са различни видове инжектори.Ако си с инжектори на които се навиват щуцери,то тогава могат да се навият такива с по-малки отвори.Ако пък са определени типове инжектори,то тогава се налага или тяхната подмяна с подходящи или поставянето на щуцери с по-малък диаметър.Мисля че при теб проблемите се крият точно в това.Време от 2 мсек е крайно недостатъчно и почти съм сигурен,че твоите инжектори не могат да смогнат да отварят и затварят при това време.Като цяло най-новите инжектори на ланди ренцо,брц,кейхин успяват да постигнат подобно времетраене и то трудно,така че това време определено не е нормален режим на работа на твоят инжектор и той определено не работи добре.Ако успееш да докараш инжекторно време около 5 мсек на газовите инжектори,то мисля,че ще имаш желани резултати.Аз от доста време се мъча с настройката на моето БРЦ поради неправилно подбрани инжектори.ОБщо взето и при мен проблема е като при теб.Инжектори за доста по-мощни двигатели.Другата седмица ще вкарвам бравата в бокса и ще започвам по описаният по-горе ред.Иначе и при мен ми казват,че колата е перфектна,но аз знам,че не е наред и както по всичко личи сам ще трябва да си реша проблемите.Иначе опираме до хвърляне на пари по диагностики без резултат. Успех!Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
dudulia написа:Колега,ще изкажа моето скромно мнение относно ГИ.Първото и най-важно условие за да бъде един ГИ настроен добре е безупречната работа на колата,на бензин.Имаш ли там проблем,забрави да настроиш уредбата правилно.Тук предимство имат конвенционалните газови уредби,защото при тях недобрата работа на двигателя на бензин не им виляе толкова осезаемо.Именно от тук трябва да започнеш разрешаването на проблема!Оправяш колата да работи перфектно на бензин.Не знам колко километра е карана на газ,но е много вероятно да има частично запушване на дюзите и от там колата да ти бъде мудна.Преди да престъпиш към чистене на дюзите на ултразвук бих те посъветвал да откачиш акумулатора за известно време и след това да караш само на бензин 50-тина километра.Ако не се оправят нещата,то изчисти дюзите.Дори и да не са запушени напълно една профилактика няма да им бъде излишна.Важно усовие за добрата работа на газ е запалителната система.Погледни свещите на колата и ако не знаеш на колко километра са ги смени!След като колата тръгне добре на бензин идва момента за регулирането на ГИ.Без да претендирам,че разбирам от тази материя,след много ровене в интернет и експерименти с моите ГИ стигнах до следният извод.ГИ работи добре при правилно подбрани дюзи и редуктор(изпарител).Ако дюзите са ти по-големи или по-малки,колкото и да настройваш няма да достигнеш до перфектните резултати.В твоят случай времената на газовите инжектори са твърде малки!!!Нормално при 1,6 мотор бензиновите инжектори при празен ход са с време около 3,5 мсек.При тези стойности на бензин мисля, че е нормално времето на газовият инжектор да е около 5 милисекунди,а налягането на газта да е около 1-1,3Мбар.В случая при теб с време на газовите инжектори около 2мсек на празен ход говори за 2 неща.Или прекалено голямо налягане на редуктора,или прекалено големи инжектори,а може би и двете.Не знам дали твоите инжектори са с щуцери или са различни видове инжектори.Ако си с инжектори на които се навиват щуцери,то тогава могат да се навият такива с по-малки отвори.Ако пък са определени типове инжектори,то тогава се налага или тяхната подмяна с подходящи или поставянето на щуцери с по-малък диаметър.Мисля че при теб проблемите се крият точно в това.Време от 2 мсек е крайно недостатъчно и почти съм сигурен,че твоите инжектори не могат да смогнат да отварят и затварят при това време.Като цяло най-новите инжектори на ланди ренцо,брц,кейхин успяват да постигнат подобно времетраене и то трудно,така че това време определено не е нормален режим на работа на твоят инжектор и той определено не работи добре.Ако успееш да докараш инжекторно време около 5 мсек на газовите инжектори,то мисля,че ще имаш желани резултати.Аз от доста време се мъча с настройката на моето БРЦ поради неправилно подбрани инжектори.ОБщо взето и при мен проблема е като при теб.Инжектори за доста по-мощни двигатели.Другата седмица ще вкарвам бравата в бокса и ще започвам по описаният по-горе ред.Иначе и при мен ми казват,че колата е перфектна,но аз знам,че не е наред и както по всичко личи сам ще трябва да си реша проблемите.Иначе опираме до хвърляне на пари по диагностики без резултат. Успех!Fiat Bravo 1.8GT:ГИ
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар