Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблеми с Fiat Bravo 1.8GT и ГИ-РЕШЕН

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблеми с Fiat Bravo 1.8GT и ГИ-РЕШЕН

    Здравейте на всички от форума,реших да пусна тема за първи път и да споделя главоболията си с моята количка.На скоро се сдобих с Fiat Bravo 1.8GT 1997г.,което закупих от колега от форума.Покарах колата,гледахме я на диагностика,малко припукваше при каране на газ като отнемам газта-изглеждаше преодолимо,както и да е това че беше с ГИ наклони везните и направихме сделка/разбира се имаше някои проблеми ,но тук ще разкажа само за този с газовия инжекцион/Всичко започна с прибирането ми обратно към Пловдив когато газта в бутилката свърши и колата премина автоматично на бензин.И така започна едно придърпване в ниските обороти до 2500.Оставих колата на газаджия който предварително бях разучил че работи с тази марка ГИ ,а именно EMMEGAS,ще попитате защо съм я оставил там като първо на бензин трябва да я оправя,ами както писах по горе имаше някои проблеми единия от които беше че при зареждане на газ течеше от маркуча на външното зарядно и трябваше да го оправя, за да заредя,Отивам при него казвам му проблемите, че тече газ,пука като се кара на газ,и последвалото придърпване на бензин.Разбрахме се че ще направи външното зареждане и ще настрои газовата и всичко ще е ОК.Отивам аз взимам колата,всичко вече е наред сменена медна тръба настроена газова/питах защо е пукало в гърнето като отнемам газта-било от богата смес и вече е коригирано/плащам си и тръгвам доволен.Карам си аз близо 5 км. градско и пак започва пукането, и междувременно на загрял двигател нещо мудна ми се вижда пък и леко придърпва/в последствие забелязвам че когато е студена колата на газ върви перфекто,но започне ли да наближава нормална работна температура има и пръдърпване и мудност/...Отивам на следващия ден пак при същите майстори,включиха колата на компютър да видят евентуално за грешки /бензиновото ECU/,гледаха 10-15мин. няма грешки ,всички датчици бачкат,всичко работи,но на бензин придърпва, а на настроен ГИ продължава да пука.Свалиха свещите накрая и викат от тях е смени и гарнитурата на капака че има малко омасляване около свещите.На 2 и 3 цилиндър бяха доста захабени в интерес на истината имаха загар докато на 1 и 4 бяха в доста по добро състояние.След 2 дни бях с нови свещи избрани по сервизната книжка и нова гарнитура с О пръстените.И така карам 2 дни/120км близо/симптомите не изчезват,продължава си пукотевицата на газ+придърпването като загрее и като че ли отшумяващо придърпване на бензин.Пак отивам при майсторите и има казвам че не е от свещите и гарнитурата,просто настройка пак да направят ,а те искат още пари,при което си тръгвам и решавам повече там да не ходя/всеки път за настройка по 30лв няма да им дам,че нали вече съм си платил 2 пъти и сега ощеее/Засилвам четенето по форумите и по специално тук,запознавам се постепенно с "нещата".Случайно попаднах на един познат -колегата от този форум-madheadbg,който има същия мотор и е с ГИ,разказах му проблема и ме посъветва да разкача акумулатора за 3 часа да се ресетне компа/да се самообучи наново/ на колата и след това да карам само на бензин.Така и направих и чудото стана на бензин вече няма ядове върви, че пушек се вдига,карах я така 3 дни или около 150км.С madheadbg стигаме до извода че не е настроена ГИ и некъдърни майстори колкото искаш.Решавам да ходя до Карлово при човека който е монтирал ГИ,прави струва ,сменя настройки, дюзи,много си игра човека,докарахме до момент в който само пука в гърнето/лошото е че след един ден пак придърпваше/.Стигна до заключение че проблема може да е в гърнетата,или в някои от цилиндрите.Колата е без катализатор ,на негово място е права тръба.Разбрахме се да меря и компресия,което и направих след 3-4 дни/през това време карах само на газ/,вадим свещите и изненада -1 и 4 са бели ,а 2 и 3 са керемидено червени,компресията еднаква на цилиндрите 13.5 приблизително,Веднага се свързах с човека в Карлово,обясних му ситуацията и ме праща при вносителите на ГИ EMMEGAS, които са пловдивска фирма,защото проблема може да е в газовите инжектори.Междувременно през този период се скапва отново вървенето на бензин.След няколко дни отивам при вносителите които са и сервиз,обяснявам им всичко единия ми вика колата не работи на бензин добре първо я оправи и после ела,аз пак обяснявам, че се скапва от настройките на газ,той пак вика "не",дойде другия му колега съгласи се да погледне инжекторите.Отивам на другия ден разглобява и пак изненада,инжекторите много замърсени,следва чистене и нови настройки,но нещо не става.Слагат ми по малки дюзи/старите бяха 2.2мм,новите не знам никой не казва/Понеже през цялото време се запознавам със софтуера на ГИ-то и показанията от датчици и т.н.,и ми правят впечатление няколко неща.Първо със старите дюзи в Карлово човека като прави настройките налягането в рейката беше 0.8 бара и времето на впръскване на безиновите инжектори беше около 2.4ms /бях карал само на бензин и всичко беше наред/,а сега в Пловдив времето на впръскване около 2.1ms и налягане в газовата рейка го повишиха до 1.3 бара.Така направиха настройките ,изрязват колата и пукане няма,аз съм доволен уж вече проблеми няма да има,плащам и потеглям.Още една изненада следва след като си тръгнах от "сервиза",аз настъпвам педала на газта и колата започва да придърпва до 2000 оборота/много сериозно придърпване/ ,а след това набира, но доста мудно,ако леко подавам газ горе долу бива, е поне не пука вече,поне едно нещо да е наред.Викам си "утре пак тук и да си свършат работата както трябва".Отивам както се бях заканил обяснявам им проблема и им казвам че газчица не стига малко да обогатят сместа и се започна-ако обогатили щяло много да гори,щяло пак да започне да пука в гърнето,понеже на мястото на катализатора било права тръба също е проблем,трябва да слагам гърне иначе пак щяло да гърми.С една дума -ГИ е наред а колата НЕ.Реших там да не ходя за сега.Много въпроси възникват,особено защо още в началото не хванаха замърсените газови инжектори и т.н.Колеги в общи линии е това,цял роман стана амаа..няма как,така си карам и фиатаОще малко инфо:сменил съм консумативи,измерени са бубините, датчици проверени,грешки в компа на колата няма,През цялото време съм навъртял към 900км,разход на бензин около 7-7.5 на газ 11-11.5,карам предимно извън градаАко някой може да помогне с нещо,препоръчаха ми да говоря с Янко,и това ще стане в най скоро времеБлагодаря предварително
    Fiat Bravo 1.8GT:ГИ

    #2
    виж колегата Atanas71 да ти препоръча майстор.но четейки ти проблемите - за мен проблема е кофти ГИможе и да се оправи само със смяна на ГИ ЕКУ... след като официалния сервиз са такива галоши,НО е трябвало да идеш при тях със ресетната и карана само на бензин кола - това пък е твойта грешкаиначе решението е в действията на колегата Scorpion_BV :http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...c&start=25НО - само ако ти е нарфед всичко по ГИ, в което се съмнявам леко

    Коментар


      #3
      Колега единствения ти проблем е в настройката на газ инжекцион.Ако намериш добър майстор ще забравиш завинаги за проблема.В други теми съм писал за принципа на настройка но пак ще кажа накратко автомобила работи на бензин ,през софттуера се гледат бензиновите времена обръщаш на гази променяш коефицента докато БЕНЗИНОВОТО време на газ стане еднакво с бензиновото време на бензин .Повтаряш това за колкото може повече обороти и натоварвания /в движение/.За да са коректни бензиновите времена по които ще правиш газовите трябва бензиновия комп. да е ЗАНУЛЕН /тоест да не се е адаптирал по некадърни газови настройки/.Пукане има при всички автомобили та дори и на бензин и е нормално ,съвсем друг въпрос е че при повечето видове автомобили не се чува заради добрата изпускателна система а конкретно ти ще продължаваш да го чуваш докато не си сложиш нова и оригинална генерация Пак ти казвам че пукането не е признак за лоша центровка нито за богата смес.Колкото до налягането за което говориш то е точно определено за марката изпарител но некадърните майстори или тези които нямат софтуер предпочитат да намалят налягането вместо коефицента или диаметъра на дюзите,ефекта е почти същия само дето изпарителя не подържа оптималното за него налягане което се изразява в други проблеми ,а налягането което ти си видял е диференциално тоест разлика между налягане в рейката и подналягане в колектора ,трябва да е от 1,3 до1,7 но точно за твоя изпарител намери документация и го направи колкото пише производителя ,след това вече ще си проличи дали дюзите са големи или малки и ще направиш коефицента.За сведение при мен при диф. налягане 1,5 и дюзи 2мм автомобила върви и гори перфектно а двиг. ми е като твоя само дето е с вариатор и18 коня повече. Помисли добре върху това което ти казах за да знаеш какво да искаш от майстора.

      Коментар


        #4
        МЕМО , а какъв точно е твоя ГИ? чисто любопитство

        Коментар


          #5
          комп .БАРДОЛИНИ ,рейка MATRIX ,изпарител ТОМАСЕТО ,евросонда БРЦ

          Коментар


            #6
            Добре де, как така правите времената на газовите инжектори равни с тези на бензиновите, при положение, че стехиометричната смес при газ е различна (17, до колкото знам)? Тоест, опита да вкарате толкова газ, колкото би трябвало да влезе бензин, ще води до богата смес. Ако пък го компенсирате с по-ниско налягане в газовата рейка, например, това би заблуждавало ламбда сондата, защото ще отчита повече кислород в изгорелите газове. Според мен, ГИ трябва да си има отделни карти и да бъде истинска инжекционна система, а не да се опитва да копира работата на бензин.

            Коментар


              #7
              Не времената на газовите инж.колега а на бензиновите при работа на газ които трябва да са равни на бензиновите при работа на бензин при всички други равни условия .Колега просто нямам време за теория в момента но съм писал достатъчно така че потърси с търсачката и ще разбереш логиката на управление.

              Коментар


                #8
                MEMO написа:
                Не времената на газовите инж.колега а на бензиновите при работа на газ които трябва да са равни на бензиновите при работа на бензин при всички други равни условия .Колега просто нямам време за теория в момента но съм писал достатъчно така че потърси с търсачката и ще разбереш логиката на управление.
                ТОВА е ключа за бараката - важното в цялата тема , за неразбралите

                Коментар


                  #9
                  Това е пределно ясно, нещо съвсем друго съм попитал: Коректно ли е ГИ да използва времената на бензиновите инжектори, за да изчислява времената на газовите такива, при положение, че горенето при двете горива е различно?

                  Коментар


                    #10
                    tomny написа:
                    Това е пределно ясно, нещо съвсем друго съм попитал: Коректно ли е ГИ да използва времената на бензиновите инжектори, за да изчислява времената на газовите такива, при положение, че горенето при двете горива е различно?
                    Ами нали му трябва база, спрямо която да работи с коефициент. Просто бензиновия комп не знае че има газ и си мени времената, за да компенсира сместа. Целта е да не се стреми да компенсира (самоадаптира )
                    Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
                    Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
                    FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
                    Powered by Total & Fobos LPG

                    Коментар


                      #11
                      tomny написа:
                      Това е пределно ясно, нещо съвсем друго съм попитал: Коректно ли е ГИ да използва времената на бензиновите инжектори, за да изчислява времената на газовите такива, при положение, че горенето при двете горива е различно?
                      Да коректно е колега защото бензиновия комп.определя бензиновите времена според горивните си карти и данните от ламбдасондата.Когато караш на газ ламбдасондата работи бензиновия комп определя времената според нея ,а от бензиновите времена се определят газовите като бенз. времена се умножават по коефицента.По този начин бенз. комп. се стреми да подържа ламбда винаги близка до 1 като индиректно командва газовите времена.А разликите в горивата ,наляганията в рейките и бързината на бензиновите и газовите разпръсквачи се компенсират от горепосочения коефицент.Разбира се газовия комп прави и много други корекциии например по: температура на газта и изменение на диференциалното налягане което пък е пряко свързано с отваряне на дросела и моментните обороти на двигателя.Ето и един пример: Ако автомобила работи с диференциално налягане 1,5 бара ,коефицент 1,5 и диаметър на дюзите 2мм.ако увеличим диаметъра на дюзите на 2,5мм или пък увеличим налягането от изпарителя на 2 бара следва да намалим коефицента примерно на единица/а всичко умножено по 1 е 1/,логиката в тоя случай казва че нямаме нужда от газово ЕКУ и директно можем да свържем газовите разпръсквачи към бензиновото ЕКУ и колата ще работи перфектно , но ще загубим корекциите по температура на газта които са важни.Мисля,че някой от форума си беше правил експеримент с две горива и един газов комп. и бяха успешни.Някой сега ще каже "ами за кво ни са газови ЕКУ-та тогава като може чрез прецизна настройка да се елиминират"Да ама е много трудно защото газовите разпръсквачи са много по бавни от бензиновите и при повишаване на налягането намаляват времето си за отваряне а повишват времето си за затваряне,и ако при ниски обороти времената са около 2 милисекунди при 5000 оборота времената стават над 20 милисекунди и се получава така че разпръсквачите още не са затворили и трябва вече да отварят /започват да стоят постоянно отворени и не работят/ за това бързите разпръсквачи като КЕЙХИН и МАТРИКС СА МНОГО ПО-СКЪПИ ОТ НОРМАЛНИТЕ.Затова и изпарителите трябва да се настройват с коректно налягане при което разпръсквачите ще работят добре а не като някои майстори които за да докарат сместа пипат налягането вместо да си направят труда чрез софтуера да коригират коефицента.Затова и колите с газови инжекциони на високи обороти са скопени ,защото всички карат с гадни дюзи и за да нямат проблеми им се намаляват коефицентите /времената/на високи обороти /натоварвания/.

                      Коментар


                        #12
                        u_bo написа:
                        виж колегата Atanas71 да ти препоръча майстор.но четейки ти проблемите - за мен проблема е кофти ГИможе и да се оправи само със смяна на ГИ ЕКУ... след като официалния сервиз са такива галоши,НО е трябвало да идеш при тях със ресетната и карана само на бензин кола - това пък е твойта грешкаиначе решението е в действията на колегата Scorpion_BV :http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...c&start=25НО - само ако ти е нарфед всичко по ГИ, в което се съмнявам леко
                        Колега ,според тях няма значение бензиновото ЕКУ,аз намекнах че с ресета му се беше оправила,но никой не го отчете,вместо това ми се присмиваха че съм бил "ГОЛЯМ МАЙСТОР"-"МНОГО РАЗБИРАМ"-да не споменавам по добре още...И за мен проблема си остава до настройка.Днес забелязах че отново припуква ,но в много по -малко от преди и на по ниски обороти/по това отношение като че ли има подобрени/.Според мен само с едно закачане и настройка не може всичко да наред,но отидеш ли пак ,вече си лош.Ето един линк с демо настройка на този ГИ,имам софтуера само кабелче липства,но мисля че ще намеря,кога не е ясно,мисля че има собствена карта ...http://vaasauto.com/products.php
                        Fiat Bravo 1.8GT:ГИ

                        Коментар


                          #13
                          Колега недей дава повече пари на простаци дето не са виждали ФИАТ ,купи си кабела колкото и пари да струва ще си ги избиеш а ще помагаш и на колеги.И моя комп може да работи със собствена горивна карта ,но тя се използва само за много претенциозни автомобили,повечето майстори я гледат като"голям камък" и не могат даже да схванат за какво служи.Лично аз съм си пускал компа да работи с тази карта и съм се опитвал да я насройвам и мнението ми е че е почти невъзможно да бъде настроена .Ако имаш пари за диностенд и някой мапер се хване да ти настрои картата върху диното и пуснеш компа да работи с нея ще постигнеш най добрия възможен резултат,ама дали има някой който да се хване с тази работа не знам.

                          Коментар


                            #14
                            темата стана , чак прекалено полезна колега , възможно ли е да са ’забравили’ да ти сложат филтър на газа след редуктор/изпарителя?това би обяснило проблемите ти.изобщо някой провери ли филтрите?в клапана ?и след редуктора?

                            Коментар


                              #15
                              u_bo написа:
                              темата стана , чак прекалено полезна колега , възможно ли е да са ’забравили’ да ти сложат филтър на газа след редуктор/изпарителя?това би обяснило проблемите ти.изобщо някой провери ли филтрите?в клапана ?и след редуктора?
                              Не, не са проверявали,филтър имам,ще сменям този след изпарителя,не ми се вярва да е от там честно казано
                              Fiat Bravo 1.8GT:ГИ

                              Коментар

                              Working...
                              X