Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Газов инжекцион Стефанели - интересен проблем

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Газов инжекцион Стефанели - интересен проблем

    Здравейте колеги!Автомобила е Фиат Брава 1.6 16V. На мой познат.От два дни се борим с газовия инжекцион. На бензин безпроблемна работа. Сменени са въздушния ф-р и свещите, но не е в тях проблема, те просто си бяха за смяна.Симптоми: На газ няма мощност. Установено от мен:3-ти цилиндър не работи на газ. При изваждане на лулата на свеща, нищо не се променя. При изваждането на всяка една от другите лули, мотора се разтриса и гасне.Какво правихме:1.Размених местата на 3-ти и 4-ти газов инжектор. Не се промени нищо в работата на мотора. Само по-себе си това доказва, че дюзата на 3-ти е изправна, но може би не се управлява от газовото ЕКУ.2.Свалих компа и го отворих. Крайните стъпала са реализирани с транзистори тип NPN и са здрави. Проверих всичко до процесора. Моето мнение, е че този комп. е направен доста простичко, което го прави доста надежден. Както и да е проблем не намерих и го затворих. Разбира се преди това прозвъняхме жицата от дюзата до компа - наред.3.Върнах си на местата дюзите. Но им размених кабелите. Пак нищо не се промени в работата на мотора, което пък говори, че ЕКУ е здрав, а инжекторите се управляват едновременно! Моля потвърдете дали е така?4. Маркуча за вакуума на обратния клапан на бензиновата "рейка" е повреден. Днес ще го сменим, но едва ли е от там проблема.Давайте съвети! Благодаря!
    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

    #2
    "3.Върнах си на местата дюзите. Но им размених кабелите. Пак нищо не се промени в работата на мотора, което пък говори, че ЕКУ е здрав, а инжекторите се управляват едновременно! Моля потвърдете дали е така? "Колега инжекторите не се управляват едновременно/иначе щяха да сложат 1 общ инжектор/управлението зависи от бензиновия инжекцион а именно:два по два или всички отделно.Теста от точка 3 не е коректен тъй като даже и разпръсквача да пусне газ за 2-ри цилиндър в всмукателя на трети то трети ще поеме газта когато му дойде цикъла на пълненне и ще работи почти перфектно.Експеримента който трябва да направиш е следния:цялото управление на четвърти цилиндър прехвъли на дюзата на трети ,а от трети на четвърти. Ако четвърти тръгне а трети не тръгне бъди сигурен че проблема не е в инжекциона а по скоро в маркуча от инжектора към колектора или запушване на щуцера което е почти невъзможно.Съществува и малка вероятност проблемния цилиндър да работи по слабо при засмукване на въздух,например гарнитура на колектора или пък при пробив на маркуч за вакуум /ако сервото взима вакуум точно от този цилиндър или срещу него/.Слаба компресия на цилиндъра и още много други причини но направи теста и тогава ще го мислим пак.Освен това аз разрах че си проверил връзките между компа и газовия разпръсквач но този сигнал се формира възознова на сигнала от съответстващатата бензинова дюза към газовиия комп. така че земи да провериш и него.

    Коментар


      #3
      MEMO написа:
      "Освен това аз разрах че си проверил връзките между компа и газовия разпръсквач но този сигнал се формира възознова на сигнала от съответстващатата бензинова дюза към газовиия комп. така че земи да провериш и него.
      Т.е. за проводниците на бензиновите инжектори има закачени жици(в паралел), отиващи към газовия комп? Или бензиновите инжектори директо се прекъсват от газовия комп? Питам защото на бензин колата е добре!На проблемния цилиндър, извадих маркуча на разпръсквача и го запуших с пръст. Усеща се добър вакуум. Разпръскача нещо духа, но дали е газ . Все пак замирисва леко на газ.Възможно ли е да са настройки?
      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

      Коментар


        #4
        MEMO написа:
        "Експеримента който трябва да направиш е следния:цялото управление на четвърти цилиндър прехвъли на дюзата на трети ,а от трети на четвърти. Ако четвърти тръгне а трети не тръгне бъди сигурен че проблема не е в инжекциона а по скоро в маркуча от инжектора към колектора или запушване на щуцера което е почти невъзможно.Съществува и малка вероятност проблемния цилиндър да работи по слабо при засмукване на въздух,например гарнитура на колектора или пък при пробив на маркуч за вакуум /ако сервото взима вакуум точно от този цилиндър или срещу него/.Слаба компресия на цилиндъра и още много други причини но направи теста и тогава ще го мислим пак.
        Точно този експеримент правих и пак остана неработещ 3-ти. По тази причина свалих маркуча - не е запушен. Но щуцера не проверих, че стана много студено. Но едва ли е запушен защото с пръст се усеща вакуума при работещо ДВГ. Освен това щуцера е май заварен или залепен(може и да бъркам) и няма да мога да го сваля.
        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

        Коментар


          #5
          Re: Газов инжекцион Стефанели - интересен проблем

          Danchojn написа:
          Здравейте колеги!Автомобила е Фиат Брава 1.6 16V. На мой познат.От два дни се борим с газовия инжекцион. На бензин безпроблемна работа. Сменени са въздушния ф-р и свещите, но не е в тях проблема, те просто си бяха за смяна.Симптоми: На газ няма мощност. Установено от мен:3-ти цилиндър не работи на газ. При изваждане на лулата на свеща, нищо не се променя. При изваждането на всяка една от другите лули, мотора се разтриса и гасне.Какво правихме:1.Размених местата на 3-ти и 4-ти газов инжектор. Не се промени нищо в работата на мотора. Само по-себе си това доказва, че дюзата на 3-ти е изправна, но може би не се управлява от газовото ЕКУ.2.Свалих компа и го отворих. Крайните стъпала са реализирани с транзистори тип NPN и са здрави. Проверих всичко до процесора. Моето мнение, е че този комп. е направен доста простичко, което го прави доста надежден. Както и да е проблем не намерих и го затворих. Разбира се преди това прозвъняхме жицата от дюзата до компа - наред.3.Върнах си на местата дюзите. Но им размених кабелите. Пак нищо не се промени в работата на мотора, което пък говори, че ЕКУ е здрав, а инжекторите се управляват едновременно! Моля потвърдете дали е така?4. Маркуча за вакуума на обратния клапан на бензиновата "рейка" е повреден. Днес ще го сменим, но едва ли е от там проблема.Давайте съвети! Благодаря!
          Колега,как така разменяш кабелите?Това е все едно да размниш впръскването между 3 и 4 цилиндър?Когато трябва да впръсква на трети да пуска газ на 4-ти и обратно.Питане: закачил ли си ЕКУ-то на газта към комп,за да видиш какво показва?Проверил ли си кабела от ЕКУ на газта до кабела на бензинов инжектор 3 цилиндър?Ако имаш прекъсване там,то няма да имаш управляващ сигнал на 3-ти цилиндър и респективно той няма да работи.Би трябвало тази грешка да бъде отчетена и записана от ЕКУ-то на ГИ.
          Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
          Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

          Коментар


            #6
            Re: Газов инжекцион Стефанели - интересен проблем

            dudulia написа:
            Колега,как така разменяш кабелите?Това е все едно да размниш впръскването между 3 и 4 цилиндър?Когато трябва да впръсква на трети да пуска газ на 4-ти и обратно.Питане: закачил ли си ЕКУ-то на газта към комп,за да видиш какво показва?Проверил ли си кабела от ЕКУ на газта до кабела на бензинов инжектор 3 цилиндър?Ако имаш прекъсване там,то няма да имаш управляващ сигнал на 3-ти цилиндър и респективно той няма да работи.Би трябвало тази грешка да бъде отчетена и записана от ЕКУ-то на ГИ.
            Ами ако се управляват едновременно не е проблем да се разменят, но това в случая не помага. На диагн. не сме ходили защото през деня няма време, но и това ще стане в крайна сметка.Въпросния кабел ще проверя довечера, но защо тогава от разпръсквача на 3-ти цил. все пак нещо духа?
            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

            Коментар


              #7
              Газовия комп прекъсва сигналите към бензиновите инжектори при работа на газ и ги емулира за пред бензиновото ЕКУ -иначе то ще дава грешка а след всички експерименти до сега да те питам ти пробва ли да размениш свещи,кабели бобини .

              Коментар


                #8
                MEMO написа:
                Газовия комп прекъсва сигналите към бензиновите инжектори при работа на газ и ги емулира за пред бензиновото ЕКУ -иначе то ще дава грешка а след всички експерименти до сега да те питам ти пробва ли да размениш свещи,кабели бобини .
                Не, защото на бензин калата е добре. Свещите ги сменихме с нови. Неработещия 3-ти цилиндър по време на работа на газ дава искри. Просто извадих лулата и пробвах с една от старите свещи. По някаква причина този цилиндър не се пълни с газо-въздушна смес. И така, за сега на газ сме на три работещи цилиндъра.Разпръсквачите на този инжекцион, са по два в един корпус. 1-2 цил. на едната двойка разпр. и 3-4 на другата. Има ли изобщо смисъл да ги разменя тези двойки, при положение, че разменях 3 и 4? Но пък те са в общ корпус! За сега най-заподозряна остава ел. връзката към бензиновите инжектори.А има ли такъв филм? Бенз.разпр. се прекъсват от релета! За този цилиндър релето да не работи и да остава непрекъснато захранен бенз. разпр. Въпреки, че газовия духа на импулси. Хм, интересна работа.
                Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                Коментар


                  #9
                  Всъщност бобината е една с 4-и изхода към свещите!
                  Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                  Коментар


                    #10
                    Абе колега тоз газовия разпръсквач дет духа на импулси като го напъхаш в маркучето на четвърти цилиндър работи ли цилиндъраа от четвърти цил. разпръсквача кат го набуташ в маркучето на трети цилиндъра бачка ли. Ако трети пак не работи проблема е в мотора а не в газовото.

                    Коментар


                      #11
                      MEMO написа:
                      Абе колега тоз газовия разпръсквач дет духа на импулси като го напъхаш в маркучето на четвърти цилиндър работи ли цилиндъраа от четвърти цил. разпръсквача кат го набуташ в маркучето на трети цилиндъра бачка ли. Ако трети пак не работи проблема е в мотора а не в газовото.
                      Точно това се случва! По-горе се постарах да обясня. Размяната на 3 и 4 разпръсквач не променят нещата. Но ако е проблема в мотора защо работи перфектно на бензин?
                      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                      Коментар


                        #12
                        Ето малко развитие!Ел. връзката от бензиновите разпръсквачи до газовото еку са наред. Искам да отбележа, че всички връзки са изключително немърливо направени - без спойки, без кримпване, някои дори не добре усукани. Абе мърлява история.Снощи повторихме почти всички експерименти. Размяната на местата на 3 с 4 газов распръсквач, без да местим управлението на Еку, не води до промяна. Това отхвърля вероятността за повреден разпръсквач. Почти съм сигурен че и компа на газовото е здрав. По-горе колегата МЕМО спомена, че може въздух да смуче от някъде. Наистина се чува нещо подобно от мотора, но как да разбера от къде. Там е доста нагъсто всичко. От друга страна, на празен ход, засмукването на въздух през маркучите на газовите разпр. е еднакво на всички цилиндри. Е, поне не се усеща разлика на ръка. Има и още нещо! Като сменяхме свещите единствето свеща на 3-ти беше по-малко износена. Което говори, че е нямало искри, защото те ядат свеща. Странна работа защото в момента искри си има, освет това разменях кабелите по цилиндрите и се тая.Моля ако някой се сети какво да проверим или направим да сподели. На диагностика ще ходи следващата седмица, но мисля че няма да помогне, защото газовото ЕКУ почти го отхвърлих като проблем.Поздрави!
                        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                        Коментар


                          #13
                          ти го отхвърляш като проблем ама щом ти работи на бензин перфектно тогава е нещо в газовото няма как,а може би да видиш релето дет обръща на газ и бензин да не ти први номера то (казвам ти го защото един колега от него му правеше подобни номера колата)

                          Коментар


                            #14
                            lubomm написа:
                            ти го отхвърляш като проблем ама щом ти работи на бензин перфектно тогава е нещо в газовото няма как,а може би да видиш релето дет обръща на газ и бензин да не ти први номера то (казвам ти го защото един колега от него му правеше подобни номера колата)
                            Ако там има проблем няма ли изобщо да не работи на газ. В крайна сметка, на бензин имаме добра равномерна работа на мотора, като я настъпиш те залепва на седалката. На газ имаме неработещ цилиндър, или поне прекъсващ, незнам. Но ваденето на лулата на 3-ти не се отразява на работата на мотора на газ. На бензин като я извадя се поразтриса, но се стабилизира и не загасва. Като върна лулата се възтановява равномерната работа.
                            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                            Коментар


                              #15
                              Колега от толкова много експерименти зехме да се объркваме вече .Достатъчно е да направиш оше един опит но както ти казах по горе и нещата ще бъдат 100 процента ясни.Ще повторя пак а ти го направи точно както ти казвам. Разпръсквача на работещия четвърти цилиндър вързан към неговото си управление включи в маркуча който отива в трети цилиндър.Трети разпръсквач както си е вързан към неговото си управление забучи в маркуча на четвърти цилиндър,запали колата ако трети пак не работи а четвърти работи остави газовото на мира и се заеми с търсене на проблема в ДВГ-то.Въздух ли ще е ,слаб цилиндър ли, това ще разбереш в последствие но ще е ясно поне едно ПРОБЛЕМА НЕ Е В ГАЗОВОТО.Това че работи на бензин изобщо не е гаранция че ще работи на газ един цилиндър с компресия 6 примерно.Какъв е цвета на трета свещ и на другите.

                              Коментар

                              Working...
                              X