Здравейте колегиКакви са признаците на спечени мембрани. как да разбера дали вече са за смяна. сменях ги веднъж още като купих колата т.е повече от 2 години. и преди някой да каже - "не върви и гори повече" ще кажа че тя баба ЯГА не си вържи и гори много още от предната смяна, така че това ми опада автоматично като критерий.Сега ми прави един проблем който си мисля че е от там. Понякога /напоследък все по често/ като изключа от скорост оборотите си остават високи например карам съм със 60 км/ч на 2000об , изключвам от скорост, а оборотите остават на 2000 още около 5-10 сек, след което падат. това го прави само на газ и при топъл мотор. Ако превключа на бенз веднага си падат на 700-900, Изфорсирам за да обърна отново на газ и пак застават за около 10 сек. на 2000-2200 /зависи колко съм натиснал педала на газта/. не съм забелязал закономерност в появата на този проблем - когато си иска го прави друг път не. Колата е марея 1.6 97 г. а уредбата е обикновенна /беше ЛКС/.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
питане за мембрани на изпарител
Collapse
X
-
смени си възд филтър първо и малко пипни настройките. въобще не е задължително да е от мембрани, не че не може, но този ефект го има и при кофти настройка. можеш да почистиш и моторчето, но там където запушва дупката- бъркаш с клечка за уши. нищо, че на бенз е окLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
-
pakumba написа:да, настройка на изпарител. да не би да задържа оборотите след смяната на филтъра?F/I/A/T/ Stilo 1.9 16v 04г.
F/I/A/T/ Marea 1.6 16v 97г. - EX
Коментар
-
много добре знам какъв е ефекта- доскоро го имах, като карах с вакуумен изпарител. тогава чистех честичко моторчето- но не самото него, а так, където запушва дупката за въздуха и се оправяше. откакто смених изпарителя с ел нямам този проблем /стария вакуумен беше с чисто нови мембрани, сменени от мен/ препоръчвам ти като начало реглаж и почистване на което ти казах и след това да сменяш мембрани. имай предвид, че са големи боклуци мембраните от 20 лв- български. дори не пасват точно по дупките....Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
pakumba написа:много добре знам какъв е ефекта- доскоро го имах, като карах с вакуумен изпарител. тогава чистех честичко моторчето- но не самото него, а так, където запушва дупката за въздуха и се оправяше. откакто смених изпарителя с ел нямам този проблем /стария вакуумен беше с чисто нови мембрани, сменени от мен/ препоръчвам ти като начало реглаж и почистване на което ти казах и след това да сменяш мембрани. имай предвид, че са големи боклуци мембраните от 20 лв- български. дори не пасват точно по дупките....F/I/A/T/ Stilo 1.9 16v 04г.
F/I/A/T/ Marea 1.6 16v 97г. - EX
Коментар
-
pakumba написа:смени си възд филтър първо и малко пипни настройките. въобще не е задължително да е от мембрани, не че не може, но този ефект го има и при кофти настройка. можеш да почистиш и моторчето, но там където запушва дупката- бъркаш с клечка за уши. нищо, че на бенз е окF/I/A/T/ Stilo 1.9 16v 04г.
F/I/A/T/ Marea 1.6 16v 97г. - EX
Коментар
-
не може да е клеясала- ти си въртял врътката за източване на боклуци вероятно. няма как да клеяса тази на оборотите, защото не е стегната в нищо, а натиска една пружинка.... ако ти го прави и на двете горива е ясно- моторче празен ходLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
pakumba написа:не може да е клеясала- ти си въртял врътката за източване на боклуци вероятно. няма как да клеяса тази на оборотите, защото не е стегната в нищо, а натиска една пружинка.... ако ти го прави и на двете горива е ясно- моторче празен ходF/I/A/T/ Stilo 1.9 16v 04г.
F/I/A/T/ Marea 1.6 16v 97г. - EX
Коментар
-
колеги, продължавам тази тема, защото проблема си остава. след интервенциите преди 2 месеца, имаше подобрение, но не за дълго. От може би 2 седмици или малко повече проблема се повтаря. отново откачих акумолатора, но този път нищо не стана. повторих и пак нищо не стана. на бензин колата си работи добре, а на газ задържа оборотите високи. тъкмо реших да отида на така дълго отлагания елкон и колата започна да мирише на газ. проверих маркучите и установих че имам две скоби, които не стягат добре, а от там изтича по малко газ.подмених ги, но миризмата си остана. няколко дни се опитвах да локализирам източника и установих че идва от ауспуха. т.е. от там мирише на неизгоряла газ. в движение не се усеща, но на сфетофар на място направо ще се удуша ако прозореца е отворен. Навъртях врътката за притока на газ, почти до край с цел да направя сместа по бедна, защото очевидно в момента е богата. Резултата беше нулев. и така стигнах до газаджия днес. Човека ровичка и провери всички връзки за изтичане на гориво и установи че такова няма. запалих мотора и веднага се размириса. започна да стиска с клещи маркуча точно преди смесителя и после да отпуска. повтори тази операция няколко пъти, побърника отдолу при изпарителя и каза че сместа е богата и мембраните са за смяна. навил винта за празния ход до край, но изпарителя пак пускал много газ. какво мислите колеги. този извод ми се вижда логичен, но нещо нямам вяра на методите за проверка, не закачи колата на газ анализатор или нещо такова. по типичния гаражен метод с клещите. много съмнително ми стана.F/I/A/T/ Stilo 1.9 16v 04г.
F/I/A/T/ Marea 1.6 16v 97г. - EX
Коментар
-
Щом не затваря добре ще трябва да смениш и гумичките и да провериш лостовите механизми да не засядат някъде, те гумичките са по важни от самите мембрани. Мембраната за високото налягане която е отзад при водната риза на изпарителя има за цел да редуцира налягането до някаква стойност и ако тази стойност е много висока другата мембрана също не може да оправи нещата и никога не може да се вкара в режим въпросният изпарител. Също така при някой изпарители това налягане се регулира с дебелината на гумичката и ако искаш всичко да е както си трябва се сменят мембраните от човек който има нужните инструменти да замери наляганията на изпарителя. Разбира се можеш и сам да си смениш всичко и изпарителя да работи съвсем нормално. За мен проблема ти е в гумичките на изпарителя и затова не може да се регулира.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар