Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нестабилни обороти на празен ход, с климатик гасне

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Нестабилни обороти на празен ход, с климатик гасне

    Колеги здравейте. Колата ми е Фиат Брава 1,6 16 97г. Искам първо консултация по интернет, преди да тръгна по майстори. От около половин - една година ми правеше впечатление че тихите обороти на колата са нестабилни т.е. веднъж работи като часовник друг път започва да тресе цялото купе както на газ така и на бензин. Отидох на газаджия да регулира гаста. Всичко беше ОК до след 30-40 мин когато, на място купето започна да тресе да бучи от ниски обороти (само дето не угасна). Кръгом и при газаджията - почисти ми стъпковото моторче, малко бъзна гаста и горе долу добре както преди, веднъж работи като часовник друг започва да тресе купето но поносимо. Отдавах го на стара кола или вманиачаване от моя страна. ДА, ама НЕ, днес ми угасна както си чаках на един светофар с работещ климатик. Забелязах че като го изключа климатика оборотите падат и трудно почти не стабилизира оборотите. Колата ми гасне когато климатика е включен от бутона в купето и той периодично си включва и изключва и когато изключи, двигателя и купето притрисат и колата угасвана гас. На бензин го прави същото само че не гасне а остава да се тресе силничко. Отдавам го на факта че на гас колата е малко "спъната" и респективно мощността е намалена. Всичко това колата го прави при нормално загрял двигател, стрелката на средата, сутрин като я запаля оборотите са 1000-1200, с процеса на заграване падат бавно. Този гаден комер с гасненето го отиграх и на паркинга пред блока и безотказно гасне след 1-3мин работа на място и включен климатик, иначе без климатик работи монотонно, чаках я 10-15мин. Иначе колата се е форсирала сама 2-3 пъти за малко и то беше много от одавна и само когато е студена сутрин. Цялия този проблем е по-силно изразен на газ и по-малко на бензин. Пробвах и с въртене на копчето за тихите обороти на газта с +-2оборота на копчето, но резултат няма. Газовата е ловато без емулатор, като обърна на бензин лампата на инжекциона гасне. До сега с нея не съм имал такива проблеми, разхода ми е около 8/100 на дълго при 90-100км/ч ,градското не го мисля. Проблема е по-силно изразен на газ отколкото на бензин, а понякога дори изчезва, т.е. работи си нормално и няма закономерност в появата му.Какво може да се направи по моя въпрос? Предварително Благодаря

    #2
    Re: Нестабилни обороти на празен ход, с климатик гасне

    Колеги по моя въпрос никой ли няма компетентно мнение. Нека някой разбиращ да каже евентуалните причини. Газовата не беше така, не го свързвам с ремонт. Просто се видях в приключение с нея.

    Коментар


      #3
      виж, аз не съм спец, ама щом ти го прави и на газ и на бенз, не е проблема в газовото.. при мен като включа климатика и оборотите на празен падат много. е аз си имам по принцип проблем с автоматичното им регулиране.. при теб щом казваш, че газаджията е чистил стъпково моторче, и нещата са се оправили за малко, защо не помислиш да вземеш от някъде за проба или нещо такова.. все пак чистене не е като ново. то не служи ли за това стъпковото, да регулира оборотите когато не натискаш газта?

      Коментар


        #4
        joy_boy написа:
        виж, аз не съм спец, ама щом ти го прави и на газ и на бенз, не е проблема в газовото.. при мен като включа климатика и оборотите на празен падат много. е аз си имам по принцип проблем с автоматичното им регулиране.. при теб щом казваш, че газаджията е чистил стъпково моторче, и нещата са се оправили за малко, защо не помислиш да вземеш от някъде за проба или нещо такова.. все пак чистене не е като ново. то не служи ли за това стъпковото, да регулира оборотите когато не натискаш газта?
        Може би не се изразих правилно, колега. Значи, на бензин не гасне никога, а само на газ гасне. Пробвах и с ново стъпково моторче - безрезултатно, никаква промяна. Ей сега си играх два часа пред блока със настрйка на изпарителя и нищо не става, когато климатика ИЗКЛЮЧИ сам, на колата и падат оборотите и гасне. Моторчето е почистено, пробвал съм с друго и отделно с ново, но безрезултатно. Датчика за температурата е верен. Нещо което играе роля в тихите обороти, там мисля че е проблема, защото го има и на бенз, но там не гасне а само притриса и после стабилизира горе долу, и с едно леко изфорсиране се оправя. И най-странното е че не го прави всеки път. Щом вдигне температура до ~40С и нагоре, и оборотите понамалеят гледай какво става. Просто няма оправия, видях се в чудо.

        Коментар


          #5
          махаш плюса на акумолатора за 3-4 часа, поставяш го отново, палиш на бензин и без да подаваш газ чакаш 15 минути. после караш 30-40 км. на бенз и си готов. аз го имах същият проблем почистих степ мотора и започнаха да ми играят оборотите. оказа се че компа има нужда от обучение. ако това не помогне се насочваш към степ мотора или някой датчик. ама след елкон
          F/I/A/T/ Stilo 1.9 16v 04г.
          F/I/A/T/ Marea 1.6 16v 97г. - EX

          Коментар


            #6
            Хайде колеги, никой ли не може да помогне

            Коментар


              #7
              Ами вече ти помогнаха мисля ,направи експеримента и после пак пиши. Ефекта от каране на газ без емулации е този,има и колеги дето нямат такива проблеми но това по скоро е резултат от некоректна работа на ЕКУ и самообучението му.

              Коментар


                #8
                MEMO написа:
                Ами вече ти помогнаха мисля ,направи експеримента и после пак пиши. Ефекта от каране на газ без емулации е този,има и колеги дето нямат такива проблеми но това по скоро е резултат от некоректна работа на ЕКУ и самообучението му.
                Колега МЕМО, май не си чел внимателно това което съм написал. Включително съм пробвал и метода на колегата bbw, но пак няма ефект. Ето сега мапример, като се прибрах от работа го пробвах "упажнението" и всичко е ОК. А сега де, коментара на разбирачите какъв е Успех

                Коментар


                  #9
                  mihr написа:
                  MEMO написа:
                  Ами вече ти помогнаха мисля ,направи експеримента и после пак пиши. Ефекта от каране на газ без емулации е този,има и колеги дето нямат такива проблеми но това по скоро е резултат от некоректна работа на ЕКУ и самообучението му.
                  Колега МЕМО, май не си чел внимателно това което съм написал. Включително съм пробвал и метода на колегата bbw, но пак няма ефект. Ето сега мапример, като се прибрах от работа го пробвах "упажнението" и всичко е ОК. А сега де, коментара на разбирачите какъв е Успех
                  Елкон мина ли? какво излезе? Има ли натрупани грешки /заради липсата на емулатор/ новият МПХ с който си опитвал направи ли му самообучение? П.С. Щом ти светва лампата на инжекторите ЕКУ то трупа грешки от работата на газ. Може би ще трябва да помислиш за емулатор.
                  F/I/A/T/ Stilo 1.9 16v 04г.
                  F/I/A/T/ Marea 1.6 16v 97г. - EX

                  Коментар


                    #10
                    Когато карам на газ свети инжекциона защото не работят инжекторите - нормално. Когато мина на бензин инжектора веднага изгасва. Иначе колата си работи нормално ако не се използва климатика. Направо шах с пешка

                    Коментар


                      #11
                      mihr написа:
                      Когато карам на газ свети инжекциона защото не работят инжекторите - нормално. Когато мина на бензин инжектора веднага изгасва. Иначе колата си работи нормално ако не се използва климатика. Направо шах с пешка
                      ЕЛКОН
                      F/I/A/T/ Stilo 1.9 16v 04г.
                      F/I/A/T/ Marea 1.6 16v 97г. - EX

                      Коментар


                        #12
                        Може да прозвучи странно, но какво е това ЕЛКОН ?

                        Коментар


                          #13
                          http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=44

                          Коментар


                            #14
                            пуши ли ти колата черно.. или синьо?какъв е ауспуха - чист или със сажди? , какви са ако има - мазни или сухи

                            Коментар


                              #15
                              u_bo написа:
                              пуши ли ти колата черно.. или синьо?какъв е ауспуха - чист или със сажди? , какви са ако има - мазни или сухи
                              Нито пуши, нито има сажди

                              Коментар

                              Working...
                              X