Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Моля кажете от къде се спира бензиновата помпа на Браво

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Slavi_Lancia написа:
    Стефане ако си сложиш една АГУ ша се родиш брат, няма да има кво да ти се опре, ко се чудиш още не знам. Сигурен съм че така ще я направиш че няма да има дертове с нищо.
    Това вече ще е феномен - JTD-то на газ
    Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

    Коментар


      #17
      Stefan Hadjov написа:
      infineon написа:
      Единия начин е намираш и кабела, режеш и шунтираш с реле.
      Второ реле не ти трябва.Помпата си има собствено реле.Управлявай него.
      ДА ДА АМА НЕ Това реле управлява още един куп други работи. Изключиш ли му намотката посмъртно няма да запалиш колата. Когато не си правил дадена операция недей да даваш съвети.
      BRAVA 1.4 12v - 1998г.


      http://vbox7.com/play:124bedab

      Коментар


        #18
        лично мнение - тая тема е за коша - Защо ? толкова противоречия и неверни неща ... че не ми се коментира.За пореден път се убеждавам в компетентност на колегата Хаджов - по-добре ще е ако някой хора използват по-нормален тон в постовете си към него, вместо да демонстрират лично отношение.Относно релетата и веригите / сиреч по темата/аз мога да кажа САМО как е на 1.8 GT до 1998 - като се спре релето /прекъсвам му ’-’ на управлението/ се спира само помпата.един съвет към хората които отскоро четят форума: има колеги чиито постове трябва да се четат с доверие , има и други колеги.Аз лично се доверявам на информацията на колегата Хаджов, Слави_фена_на_Ланчия, Торнадо, 1115,оги28б , Хитко, Атанас71, специалиста, //// , стенли .... и сигурно забравям някой, но има колеги, чиито съвети са ....................( не искам да нарушавам правилата на форума като напиша това което мисля)Основна грешка е , че доста хора обобщават - а не трябва да се забравя че от модел до модел има разлика, както и от версия на модел до по-нова версия. Така че ако някой не е сигурен за конкретен случай - да каже на точно коя версия на модела е намерил .... например датчик мерещ налягане в бензиновата рейка - и подаващ информацията на ЕКУ ........ ще се погледне в ЕПЕР и ще се разбере истината. Нали?

        Коментар


          #19
          аз съм с браво 1,6 с металните колектори-97 год. преди време се пробвах да си спра помпата и по съвет ооттук точно се разрочих в бушоните отпред в пластмасовата кутия- те са 2 на брой. единия не си спомням за какво беше, но другия ми отговаряше на нуждите и го прекъснах, да ама като запалих и обърна на газ колата гасне и се пускаше вентилатора на радитора или пък беше обратното, позабравил съм, ама така или иначе оттам не знам какво друго се прекъсва, но очевидно и по тоците е нещо, защото гаснеше. вързах си обратно нещата и оставих така. скоро ми протече едно маркуче на бенз магистрала и понеже нямах време да се занимавам с него в момента направо махнах буксата на инерционния прекъсвач под седалката. той е много по добро и лесно решение- не се рови никъде и която и жица да се прекъсне работата става идеално, а и тази верига си е направена да спира помпата специално. така че препоръчват там да се върже
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #20
            pakumba написа:
            аз съм с браво 1,6 с металните колектори-97 год. преди време се пробвах да си спра помпата и по съвет ооттук точно се разрочих в бушоните отпред в пластмасовата кутия- те са 2 на брой. единия не си спомням за какво беше, но другия ми отговаряше на нуждите и го прекъснах, да ама като запалих и обърна на газ колата гасне и се пускаше вентилатора на радитора или пък беше обратното, позабравил съм, ама така или иначе оттам не знам какво друго се прекъсва, но очевидно и по тоците е нещо, защото гаснеше. вързах си обратно нещата и оставих така. скоро ми протече едно маркуче на бенз магистрала и понеже нямах време да се занимавам с него в момента направо махнах буксата на инерционния прекъсвач под седалката. той е много по добро и лесно решение- не се рови никъде и която и жица да се прекъсне работата става идеално, а и тази верига си е направена да спира помпата специално. така че препоръчват там да се върже
            Колега,ти повтаряш точно решението на колегата u_bo,което е описъл в горния пост.Той прекъсва минуса на бензиновата помпа,а той минава точно през инерционния клапан на помпата,което ти правиш с прекъсването му.Няма в случая абсолютни решения.Наистина при различните модели и вариантите им се прилагат и различни решения.Трябва предварително да се проучи конкретното решение за конкретен модел и да се вземе оптималното решение за изключване на помпата.Зависи и от конкретния модел ГУ.

            Коментар


              #21
              препоръчват= препоръчвам съм искал да пиша
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #22
                Stefan Hadjov написа:
                Yavor написа:
                Помпата се спира като се прекъсне с реле бушона намиращ се под пластмасата зад моното на стената на бокса.Там има 2 бушона - единия е за инжектора, другия за помпата. Прекъсва се кабела на този за помпата като се свързва на нормално затворените контакти на релето - т.е. да прекъсва тока на помпата само като му се подаде + от газовия клапан. Проблеми няма - не трупа грешки. На снимката - номер 3 са двата бушона за които говоря. Само дето при мен бяха сложени не един до друг, а един зад друг, та се наложи да ги разпознавам.Номер 5 според диаграмата са релетата за помпата и инджекцията, ако искате управлявайте тях.Аз така съм го направил че за 20 секунди мога да възстановя заводския вид на окабеляването ако се наложи - т.е. се повреди релето което съм сложил.
                1.Не му давай неправилни съвети да си усложнява живота и да дава излишни пари.Никакво реле не му трябва за да прекъсне помпата.Фабрично помпата си има реле,което задейства три неща:помпата,инжектора и нагреватела на ламбда сензора.Като подаде с ключето плюс или отнеме плюс на операционната намотка на релето то се изключват и трите неща,които не му трябват при работа на газ.2.Грешиш! Не се допуска предпазител на инжектора и той няма такъв.За предпазителите за които говориш единия е за помпата-15А,а другия е за нагреватела на Ламбда сензора-10 А.
                1. Другарю Хаджов - парите, за които говориш, са 5 лева за читаво реле и 50 стотинки за кабел - така че набутването не е съществено.2. Обясни ми как ще управляваш фабричното реле без друго реле което да познава че колата е минала на газ за да спре помпата ? Или може би ще сложиш електронен блок да го прави за да е по евтинко? Т.е. като мине колата на газ как ще спираш тока на релето за да спре то помпата?3. Ти сам си описал причината поради която фабричното реле не трябва да се пипа - то подава ток и на подгрева на ламбдата - а ако има ламбда контрол като мене дали това няма да доведе до проблеми?И те моля на тема газови уредби да не се опитваш да даваш акъл след като не си монтирал поне една в живота си и си им такъв противник.Уважавам твоите мнения и виждам че теоретично си много компетентен - явно си чел много, за което свалям шапка. Наясно си с много неща, но не с всичко, очевидно.@Pakumba - гледам че човека е с мотор като моя - затова смея да давам акъл че може да се прекъсне бушона - наясно съм с инсталацията и ефектите от това. Макар че това което ти описваш като случка ми говори за друг проблем - по скоро не изолирани кабели или нещо подобно. Добре че не си изгорил компира.
                Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                Коментар


                  #23
                  Yavor написа:
                  [@Pakumba - гледам че човека е с мотор като моя - затова смея да давам акъл че може да се прекъсне бушона - наясно съм с инсталацията и ефектите от това. Макар че това което ти описваш като случка ми говори за друг проблем - по скоро не изолирани кабели или нещо подобно. Добре че не си изгорил компира.
                  ама аз съм с 1,6, климатик/там има едни зависимости, че като пуснеш климата тръгва и вентилатора на радитора и т.н./, а за недобре изолираните кабели е просто абсурд. това се получи при мен и съм на 100%. не ми пречи да разьвия двете врътки още сега, да запаля на газ и да махна бушона /май 20 амп беше/ и знам, че ще изгасне, защото и тогава го правих. не може да се дължи на недобре изолирани кабели. така или иначе няма значение, след тези случки знам откъде ще прекъсна помпата най-лесно и бързо и безопастно.
                  Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                  Fiat Bravo'97 1,6 16v
                  Fiat Tempra'91 1,6 mono

                  Коментар


                    #24
                    Yavor написа:
                    Stefan Hadjov написа:
                    Yavor написа:
                    Помпата се спира като се прекъсне с реле бушона намиращ се под пластмасата зад моното на стената на бокса.Там има 2 бушона - единия е за инжектора, другия за помпата. Прекъсва се кабела на този за помпата като се свързва на нормално затворените контакти на релето - т.е. да прекъсва тока на помпата само като му се подаде + от газовия клапан. Проблеми няма - не трупа грешки. На снимката - номер 3 са двата бушона за които говоря. Само дето при мен бяха сложени не един до друг, а един зад друг, та се наложи да ги разпознавам.Номер 5 според диаграмата са релетата за помпата и инджекцията, ако искате управлявайте тях.Аз така съм го направил че за 20 секунди мога да възстановя заводския вид на окабеляването ако се наложи - т.е. се повреди релето което съм сложил.
                    1.Не му давай неправилни съвети да си усложнява живота и да дава излишни пари.Никакво реле не му трябва за да прекъсне помпата.Фабрично помпата си има реле,което задейства три неща:помпата,инжектора и нагреватела на ламбда сензора.Като подаде с ключето плюс или отнеме плюс на операционната намотка на релето то се изключват и трите неща,които не му трябват при работа на газ.2.Грешиш! Не се допуска предпазител на инжектора и той няма такъв.За предпазителите за които говориш единия е за помпата-15А,а другия е за нагреватела на Ламбда сензора-10 А.
                    1. Другарю Хаджов - парите, за които говориш, са 5 лева за читаво реле и 50 стотинки за кабел - така че набутването не е съществено.2. Обясни ми как ще управляваш фабричното реле без друго реле което да познава че колата е минала на газ за да спре помпата ? Или може би ще сложиш електронен блок да го прави за да е по евтинко? Т.е. като мине колата на газ как ще спираш тока на релето за да спре то помпата?3. Ти сам си описал причината поради която фабричното реле не трябва да се пипа - то подава ток и на подгрева на ламбдата - а ако има ламбда контрол като мене дали това няма да доведе до проблеми?И те моля на тема газови уредби да не се опитваш да даваш акъл след като не си монтирал поне една в живота си и си им такъв противник.Уважавам твоите мнения и виждам че теоретично си много компетентен - явно си чел много, за което свалям шапка. Наясно си с много неща, но не с всичко, очевидно.@Pakumba - гледам че човека е с мотор като моя - затова смея да давам акъл че може да се прекъсне бушона - наясно съм с инсталацията и ефектите от това. Макар че това което ти описваш като случка ми говори за друг проблем - по скоро не изолирани кабели или нещо подобно. Добре че не си изгорил компира.
                    Ами ще ти отговоря веднага.Понеже става въпрос за 1,4/12V конкретно:1.Първо зависи от ГУ която ще се монтира,и това ще определи какво трябва да се спира при работа на бензин и какво не трябва.2.В конкретния случай ако искаш да спреш помпа,дюза,нагревател на Ламбда сензора е достатъчно да прекъснеш "+" на операционната намотка на фабричното реле което управлява и трите изброени.Въпрос на схемно решение и реализация.Не ти трябва друго реле.3.Ако искаш да прекъснеш само помпата,тогава и прекъсни минуса,който е постоянно зададен.Пак въпрос на схемно решение.4.Ако искаш да прекъснеш помпата и дюзата,а да оставиш включен нагреватела на Ламбда сензора то приложи варианта от т.2 като прехвърлиш нагреватела на Ламбдата да се управлява от другото реле/основното за контролера/ Както виждаш,всичко се свежда до какво искаш конкретно да направиш,кава ГУ ще монтираш и какво схемно решение ще приложиш.Но едно е от ясно по ясно.Според мене във всички случаи няма никакво основание да се оставя да работи бензиновата помпа,когато двигателя работи на газ,освен ако иска собственика на колата често да си я подменя.А и няма никакво основание да товариш силовата верига на колата с допълнителна консумация от 8-10А. И на края трябва да ти кажа,че със сугурност няма абсолютно никакво значение колко уредби си монтирал през живота си за да имаш мнение по въпросите които се обсъждат.Непрекъснато се сблъсквам с огромните проблеми които създават тези които са монтирали безброй много и продължават да монтират.До болка са ми познати и всичко ми е ясно.Аз не монтирам ГУ,но непрекъснато ми се налага да демонтирам такива поставени от хора които само това правят.В крайна сметка аз не налагам на никого мнението си.Изказвам го,както всеки има право на това.Който иска може да се съобрази с него,а който не е съгласен може да го отмине или се аргументира в противното.Призива ти недей да пишеш в този форим ми наподобава на нещо много комунистическо.Щом нещо не ни изнася трябва да се премахне.

                    Коментар


                      #25
                      Признай обаче че най простото и работещо перфектно решение е точно поставянто на допълнително реле което да спира + или - на помпата. Всчико останало е допълнително усложняване.Аз лично не съм ’майстор’ или специалист нито по бензинови мотори, нито по газови уредби, но просто дългите години ’борба’ с горепосочените ме научи сам да разсъдавам, да чета и да си правя нещата така че да работят безотказно.Призива ми е - не недей да пишеш. а ВЪЗДЪРЖАЙ се ПОНЯКОГА - има разлика. Лично мен видял ли се ме да се изказвам някъде където не съм наясно - наприме в Дизелови двигатели.Да не говорим че там никой не можа да ми подскаже проблема с подгрева на Пунтото, както и майсторите по които ходих - докато накрая не се надупих в един мразовит Декеврииски ден с мултицета и схемата в ръка и открих прекъснат кабел, работещ когато си иска. Ама това е друга тема.А относно спиранеот на помпата сме абсолютно на едно мнение - за мен спирането й е задължително, както и паленето на бензин ако искаме да имаме нормално работещ автомобил и на двете горива.Също при монтаж на АГУ на автомобил с ЕКУ - са задължителни емулатор ламбда сонда, емулатор дюза/и и ламбда контрол ако искаме всичко да е наред. Това прави 150-200лв отгоре но си заслужава.Някой ще каже - ’ами то наближава цената на ГИ" - да ама първо не е ГИ - монтаже е много по елементарен, както и демонтажа, както и проблеми те при ГИ, когато се появят са доста по неприятни и трудни за отстраняване без посещение на специализиран сервиз, където отново опираме до господата ’майстори’.
                      Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                      Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                      ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                      Коментар


                        #26
                        Yavor написа:
                        Признай обаче че най простото и работещо перфектно решение е точно поставянто на допълнително реле което да спира + или - на помпата. Всчико останало е допълнително усложняване.Аз лично не съм ’майстор’ или специалист нито по бензинови мотори, нито по газови уредби, но просто дългите години ’борба’ с горепосочените ме научи сам да разсъдавам, да чета и да си правя нещата така че да работят безотказно.Призива ми е - не недей да пишеш. а ВЪЗДЪРЖАЙ се ПОНЯКОГА - има разлика. Лично мен видял ли се ме да се изказвам някъде където не съм наясно - наприме в Дизелови двигатели.Да не говорим че там никой не можа да ми подскаже проблема с подгрева на Пунтото, както и майсторите по които ходих - докато накрая не се надупих в един мразовит Декеврииски ден с мултицета и схемата в ръка и открих прекъснат кабел, работещ когато си иска. Ама това е друга тема.А относно спиранеот на помпата сме абсолютно на едно мнение - за мен спирането й е задължително, както и паленето на бензин ако искаме да имаме нормално работещ автомобил и на двете горива.Също при монтаж на АГУ на автомобил с ЕКУ - са задължителни емулатор ламбда сонда, емулатор дюза/и и ламбда контрол ако искаме всичко да е наред. Това прави 150-200лв отгоре но си заслужава.Някой ще каже - ’ами то наближава цената на ГИ" - да ама първо не е ГИ - монтаже е много по елементарен, както и демонтажа, както и проблеми те при ГИ, когато се появят са доста по неприятни и трудни за отстраняване без посещение на специализиран сервиз, където отново опираме до господата ’майстори’.
                        Ами ето на,ти сам стигаш до най рационалното решение което бях предложил още в най първия си пост.Щом трябва да прекъсваш дюзата за да поставиш емулатор,щом трябва и Ламбдата за да поставиш и на нея емулатор и щом трябва да се прекъсва и помпата,ами прекъсни цялото реле,което ги управлява и трите.Може да ги прекъснеш по различен начин,зависи от схемно решение,но за мене е най добре и функционално да съава с централния превключвател газ/бензин.Щом преминеш на Газ всичко това отпада и превключва емулаторите.Щом си на бензин възстановява фабричната верига.Е,разбира се ако основния ти превключвател не разполага с излишни превкл.изводи може да се ползва реле с повече изводи.Пак въпрос на решение.

                        Коментар


                          #27

                          Коментар


                            #28
                            deadairplane написа:
                            Когато една помпа нагнетява има няколко начина да достигнеш определено налягане и после нагнетяването да спре. Единия е да спреш помпата и да я включиш когато налягането падне под минимума а другия е да изпускаш излишното налягане с клапан.
                            Да така е,но ти може би не знаеш,че този клапан може да е чисто механичен и да няма никаква връзка с контролера,каквото е случая на обсъждащите в темата.Впрочем когато споделяш нещо би трябвало да кажеш за кой мотор става въпрос,версия на модела,година на производство за да не се изпада в недоразумения и излишни спорове и обиди.Ако беше по наясно с нещата щеше да знаеш,че може да са не така както ги описваш,а твърде различни.Но аз няма да ти изнасям лекции.Прекалено си самонадеян.

                            Коментар


                              #29

                              Коментар


                                #30
                                deadairplane написа:
                                Stefan Hadjov написа:
                                deadairplane написа:
                                Когато една помпа нагнетява има няколко начина да достигнеш определено налягане и после нагнетяването да спре. Единия е да спреш помпата и да я включиш когато налягането падне под минимума а другия е да изпускаш излишното налягане с клапан.
                                Да така е,но ти може би не знаеш,че този клапан може да е чисто механичен и да няма никаква връзка с контролера,каквото е случая на обсъждащите в темата.Впрочем когато споделяш нещо би трябвало да кажеш за кой мотор става въпрос,версия на модела,година на производство за да не се изпада в недоразумения и излишни спорове и обиди.Ако беше по наясно с нещата щеше да знаеш,че може да са не така както ги описваш,а твърде различни.Но аз няма да ти изнасям лекции.Прекалено си самонадеян.
                                Още в първия си пост написах на колегата:
                                deadairplane написа:
                                infineon написа:
                                Единия начин е намираш и кабела, режеш и шунтираш с реле.По лесния начин е навеждаш се под седалката и измъкваш буксата под аварийния бутон. Аз го направих така за по мързеливо. :D
                                Голяма грешка. Той може да си го позволи защото е с 1,4 моно. Обаче при тебе ЕКУто следи състоянието на помпата. Изключва се + на помпата, с реле. Обаче да не объркаш защото там са 2 букси. Втората е за нивомера на таблото.
                                Тоест автора на темата е с 1,4 и може да направи каквото си поиска и няма да има последствия. Колегата @infineon е с 1,6 и при него нещата стоят по начина по-който описвам.Прав си за абележката, че тези неща трябва да се уточняват, за да не се изпада в такива ситуации. Както виждаш съм го уточнил в първия си пост.
                                Tи май пак не си разбрал за какво става въпрос.За кой ли път.Не само за 1,4,а и за 1,6 може да си изключи помпата и клапана му за налягане е чисто механичен и няма нищо общо с контролера на двигателя.Още ли не разбра за кое 1,6 се говори и обсъжда та непрекъснато си навил на пръста си този дето е в резервоара.Вземи се занимай повече с инж.с-ми на отделните двигатели,внимавай за какво се говори и пише и след това спори.

                                Коментар

                                Working...
                                X