Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ламбда контрол на газова - Браво 1.4

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ламбда контрол на газова - Браво 1.4

    Гледам че има някакъв блок на който пише "Lambda GAS" който обаче е елиминиран, защото от него стърчат кабели в свободно безтегловно състояние. Според моя майстор въпросното нещо е било Ламбда-контрол за газовата, обаче е имало някакъв вентил, който в момента е заменен с обикновен електромагнитен клапан с врътка.Та въпро са ми е има ли смисъл да се "съживява" това чудо, някой знае ли колко би струвала тая операция и дали има някакъ ефект към намаляване на разхода на газ от това и подобряване на динамиката на колата?Колата е Браво 1.4, Газовата е BRC, поставяна е в Италия. Харчи около 10/100 градско.
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
    Fiat Linea 1.3 Multijet'08
    Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
    http://forum.fiat-bg.org

    #2
    Ефекта от такъв контрол се изразява в максимум 1л / 100 км. Особенно на извънградско. Другата полза е, че този стъпков мотор /това което ти липсва и е заменено с някакъв винтил/ е че регулира прецизно количеството гориво и доста те предпазва от така наречените "гърмежи". Динамиката се подобрява значително защото се следи и положението на дроселовата клапа. Хубаво е да го имаш, но...! Ще трябва да изнамериш къде монтират този вид газови уредби. Ще трябва тази фирма да има същият модел "Lambda GAs control" и съответно същият тъпков мотор, схема на свързвани и съответният софтуер, тъй като настройката се прави само с компютър. Според мен това не е лесна задача в България и най-вероятно ще ти предложат направо нов "Lambda control". Това ще ти струва около 800 лв. Или само 300-400 ако оставят твоят изпарител и старата арматура.
    PUNTO Selecta

    Коментар


      #3
      Литър на сто - кой ти го дава , а особенно ако се подобри динамиката...Колкото до гърмежи - тя е моноинжекция, гърмежи до сега не е имала...Моя майстор ми беше споменал че за около 250 лв max ще го подкара това чудо, единствено би ме поблазнила промяната в динамиката...
      Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
      Fiat Linea 1.3 Multijet'08
      Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
      http://forum.fiat-bg.org

      Коментар


        #4
        zgabrovski написа:
        Моя майстор ми беше споменал че за около 250 лв max ще го подкара това чудо, единствено би ме поблазнила промяната в динамиката...
        Много са 250лв. според мен спрямо ефекта, който ще постигнеш

        Коментар


          #5
          съвсем безплатно:като искаш да върви,леко си развий троника ,няма да гърми ,ама ще гори повечефиатите са с по къс ход на коляновиа вал от колкото диаметъра на буталото и в ниски обороти нямаш голям въртящ момент,карай го около 2500 там дърпа повече
          типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
          хюндай акцент 1.5 CNG
          киа каренс +метан

          Коментар


            #6
            Е това с тройника е ясно. И съвсем не е безплатно - после се ръсиш повече за гориво. В момента дори съм я "скопил" леко за да дава по малък разход.Това което ме човърка обаче е как другата кола с газовия инжекцион харчи с 2/100 по малко, има добра динамика и затова се чудя за тоя ламбда контрол, дали няма да завиши динамиката като същевременно и леко свали разхода на гориво?
            Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
            Fiat Linea 1.3 Multijet'08
            Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
            http://forum.fiat-bg.org

            Коментар


              #7
              Няма да повиши динамиката, но определено ще свали разхода с 1 литър, НО ако намериш читав майстор да ти я свърже и настрои, освен това ако си карал дълго на газ ламбдата ти вече се скапала /ако още не е - скоро/ иначе ламбда контрола не работи без нея.Но ако все пак решиш че не ти е нужен ламбда контрола, измисли някаква разумна цена и драсни едно ЛС!ПС А газовият инжекцион работи на друг принцип, там има инжектори почти като на бензин, а и името му много точно илюстрира това което е , а именно инжекционна система която обаче впръсква газ, докато при конвенционалната газова - ефекта е все едно си с карб - меша се газ и въздух в смукателния колектор и от там който цилиндър колкото си дръпне, с други думи не е оптимално разпределението на горивната смес по цилиндрите, а се получават и детонации щото сместа се пали още в колектора!
              Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
              Uno 75 1.5i.e.8V 88`

              Коментар

              Working...
              X