Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблемна Lambda Control

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблемна Lambda Control

    Става въпрос за Tartarini TEC 99 , монтирана на Passat 1.8 20 V . Всичко е свързано както трябва ,на ключето си светят светодиодите -червен за бензин. зелените за нивото ,червения когато е само на бензин, жълтия примигва и чака за да превключи на газ когато е на положение газ.Проблема е в това че не иска да превключи от бензин на газ при определени обороти.Сигналния проводник кафяв на цвят го връзвах на една от по тънките жици към комутатора, навивах го около високоволтовите кабели ,сложих друг комутатор за да усили сигнала и пак не става.Устройството работи защото имаме друга кола с такава ламбда контрол, като ги разменя работят и двете.Проверил съм всички проводници един по един , няма прекъснати.Единствено не съм мерил ламбда сондата, възможно ли е ако е неизправна от там да е проблема.Докато успея да подкрам ламбда контрола монтирах едно обикновено ключе с което пали на бензин и при 2000 оборота превключва на газ и колата работи отлично.

    #2
    С навиване на кабела няма да стане. Нали ти казах че иска дирекна връска с жицата. Този ламбда контрол се настройва по обороти с един тример под гумения капак до светло диода от там се гласят оборотите. Обаче има и още нещо. От програмата се настройва каккъв да е сигнала *стандартен или слаб* това е според мястото кадето си го вързал. Стандартния е когато си го вързал направо на бобината а слабия е когато си го вързал преди комутатора. Има и още нещо че трябва да си избрал в програмата какъв да е моторо *колко цилиндара с колко бобини*. Е от тук излиза че не си го вързал както трябва.

    Коментар


      #3
      Благодаря ти Янко че се включи по темата , надявам се с твоя помощ и тази на другите колеги от форума да се преборим с този проблем .Имам известен опит с тази ламбда контрол (имам я на другата си кола) , знам че от потенциометъра се настройва от колко оборота да превключи на газ.Имам и софтуера за TEC 99 и интерфейсния кабел също .При първа възможност ще закача компютъра да видим какъв ще е резултата като поставя отметката на слаб сигнал . За броя на цилиндрите предполагам че тази ЛК е настроена за 4 цилиндъра (щото на другата кола си работи) , за броя на бобините не съм сигурен само.

      Коментар


        #4
        На Пасат 1,8/20V да поставиш газова уредба?????????Нямам думи да продължа.Колега,пак добре че не си сложил обикновена газова,че има и такива случаи.

        Коментар


          #5
          Да ти кажа Стефане и аз не можах да разбера защо са тези питанки ????????? Гледам и не вярвам на ушите си :D :D :D

          Коментар


            #6
            paulos написа:
            Да ти кажа Стефане и аз не можах да разбера защо са тези питанки ????????? Гледам и не вярвам на ушите си :D :D :D
            Не на ушите си,а на очите си.Ще ти обясня,ако не си се досетил.Като срешна подобно нещо,не може да мо го побере мозъка,как може на двигател 1,8 с 5 клапамна на цилиндър-125 к.с.да се поставя газова уредба макар и Ламбда-комтрол.Този двигател е много специфичен като конструкция и софтуер на работа и да се извършва такава жестока интервенция с развалянето му,наистина не го проумявам. И за това не се здържам да реагирам негативно.Проблемите ще са ти вечни докъто си с ГУ.Това е мое мнение и може въобще да не се съобразяваш с него.Всеки сам си решава какво да прави с колата си.

            Коментар


              #7
              Може и да си прав но за сега колата си е перфектна като вървеж , обороти на празен ход и мощност с газовата уредба .

              Коментар


                #8
                Проблема е решен :D .След неколкокртни консултации с разбирачи ,дори и най добрите колеги в бранша по тези въпроси се оказа че никой не знаеше откъде да се вземе сигнала.В моя случай за мотор ADR 1.8 20V 97 година Пасат (Motronic M3.8.2 ) се оказа че зад компютъра на колата има 4 букси.На най дясната от тях сигнала го взех от синя-зелено жица и ламбда контрола започна да превключва от бензин на газ.Само един от колегите беше познал за цвета на жицата но посочваше друго място къде се намира.Може би има разлика между моята кола и тези които ги дават по схемите за същия двигател ADR . Разликата се оказа ,че на схемата посочват 5 букси под компютъра а при мен бяха 4 и разположението на синьо-зелената жица ,която си е пак на най крайната отдясно букса , но се намира на различно от показаното място на схемата.

                Коментар

                Working...
                X