Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Моля за съвет относно ГИ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Ето една добре обоснована причина заради което съм против газта.А има поне още три-четири сериозни причини в допълнение на тази.

    Коментар


      #17
      Immortal написа:
      Колега, аз позлвам ГИ полска, АG Zenit на Дедрата. Слагаха ми я в Ямбол, след това неколкократно и колегата qnisZ ми я донастройва. Струваше ми 1280 лв.Каквото и да се прави по тази уредба, страшно съжалявам за това, че я сложих. Работи добре, не ми е създавала никакви проблеми. Обаче - разходът ми на газ е много над очакванията ми. Сметките ми за ’избиване’ излязоха криви.На бензин на дълъг път колата ми гори 7/100, а на газ не може да се свали под 10/100. Сам си сметни дали има файда от такава газова. За градско шофиране сметките са малко по-други (10/100 бензин срещу 11/100 газ), но аз предимно шофирам извън градско.На Делтата сложихме подобна полска уредба, по-нов модел AC, слага я колегата qnisZ. Там нещата с разхода седят по-добре, явно се дължи на по-високата компресия на този мотор.Имам и наблюдения над българските Фобос. Мой приятел сложи такава на Алфа 155, с двигател 1.8 16V twinspark. Оплаквания за доста по-висок разход и той има. Няколко пъти ходи за донастройки, но все същата работа.Не те отказвам да си слагаш ГИ. Просто съвсем честно ти казвам, да нямаш много високи очаквания за кой знае каква икономия. Да не говорим, че на всеки 1000 км слагам и поне 30 лв бензин - за палене и за каране преди да включи на газ (включва по температура и обороти). Случвало ми се е зимата изобщо да не може да включи на газ, докато стигна до офиса (на другия край на града).Аз се подведох по многото приказки, че ГИ не вдигали разхода или вдигали до литър максимум... остави тая работа. Бакшишки митове.П.С. Бившето ми служебно Ауди А4 и то беше с ГИ, само че с Ланди Ренцо за 2 бона. Гори твърдо 10/100 (1.6 двигател). Каква беше изненадата ми, когато веднъж реших да видя как ще е на бензин... падна под 7 !!!
      Колега при мен нещата стоят по следният начин.Бравата е с ГИ БРЦ.Върви много,проблеми не съм имал за близо 40К км на газ,с изключение на един изгорял датчик за температурата на газта в началото.Проблема е във високия разход.Разход 9-10/100 извънградско.Този разход е в резултат на неправилно подбрана уредба.По неизвестни за мен причини ми е поставена уредба за автомобили с мощност около 120 киловата.За сравнение моята кола е 66 киловата.Проблема е в неправилно подбрани по размер инжектори и редуктор.Лошото е,че при тази уредба инжекторите са доста скъпи (около 100-130 лева на парче)В момента ми правят побългаряване и се надявам да успея да постигна някакъв резултат.На Мареата съм с ГИ Зенит.За сега оплаквания нямам.Разход 8,5/100 извънградско.Мисля,че има възможност разхода да падне още,но за това ще мога да докладвам след 2-3 дни.Между другото термостата ми не работи коректно и температурата на охлаждащата течност по време на движение извънградско е 55-60 градуса,което също води до по-висок разход.Изчакай,ако не бързаш и ще ти кажа резултата след някои промени.Към колегата Immortal.На каква кола е поставена уредбата и колко киловата е?Имаш ли интерфейсен кабел и софтуер?
      Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
      Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

      Коментар


        #18
        @duduliaКолега,става въпрос за газов инжексион,а не за обикновена газова уредба.ГИ има ламбда-регулиране непрекъснато в реално време и подържа Ламбда=1/оптимална смес/.Ако е налице Ламбда регулирането не може да имаш преразход от богата смес независимо каква е уредбата.Много въздух-повече гориво,малко въздух-по малко гориво.То за това се слага ГИ защото реализира точно това изискване.Как ще получиш за определено количество въздух-повече гориво от нужното ако всичко е в ред.Може дюзите да са ти по голями,но тогава контролера ще свие мили секундите на подаването на гориво и ще спази изискването за Ламбда=1.Това с елементарно измерване може да се установи и да се разбере работи ли колата под коректно ламбда регулиране или има някъде грешка.Не е необходимо да подменяш дюзи и уредби и правиш излишни разходи за да разбереш в оптимален режим ли ти работи колата.

        Коментар


          #19
          Stefan Hadjov написа:
          @duduliaКолега,става въпрос за газов инжексион,а не за обикновена газова уредба.ГИ има ламбда-регулиране непрекъснато в реално време и подържа Ламбда=1/оптимална смес/.Ако е налице Ламбда регулирането не може да имаш преразход от богата смес независимо каква е уредбата.Много въздух-повече гориво,малко въздух-по малко гориво.То за това се слага ГИ защото реализира точно това изискване.Как ще получиш за определено количество въздух-повече гориво от нужното ако всичко е в ред.Може дюзите да са ти по голями,но тогава контролера ще свие мили секундите на подаването на гориво и ще спази изискването за Ламбда=1.Това с елементарно измерване може да се установи и да се разбере работи ли колата под коректно ламбда регулиране или има някъде грешка.Не е необходимо да подменяш дюзи и уредби и правиш излишни разходи за да разбереш в оптимален режим ли ти работи колата.
          1. не мога да се съглася - нали все пак при ускорение се работи на богата смес - точно тогава се получава този ’преразход’2. освен това - по-големите инжектори са ’по-нечувствителни’ - с малка промяна на времената --> по-голямо изменение на обема на впръсканото гориво - ерго не може да се поддържа оптимална смес

          Коментар


            #20
            u_bo написа:
            Stefan Hadjov написа:
            @duduliaКолега,става въпрос за газов инжексион,а не за обикновена газова уредба.ГИ има ламбда-регулиране непрекъснато в реално време и подържа Ламбда=1/оптимална смес/.Ако е налице Ламбда регулирането не може да имаш преразход от богата смес независимо каква е уредбата.Много въздух-повече гориво,малко въздух-по малко гориво.То за това се слага ГИ защото реализира точно това изискване.Как ще получиш за определено количество въздух-повече гориво от нужното ако всичко е в ред.Може дюзите да са ти по голями,но тогава контролера ще свие мили секундите на подаването на гориво и ще спази изискването за Ламбда=1.Това с елементарно измерване може да се установи и да се разбере работи ли колата под коректно ламбда регулиране или има някъде грешка.Не е необходимо да подменяш дюзи и уредби и правиш излишни разходи за да разбереш в оптимален режим ли ти работи колата.
            1. не мога да се съглася - нали все пак при ускорение се работи на богата смес - точно тогава се получава този ’преразход’2. освен това - по-големите инжектори са ’по-нечувствителни’ - с малка промяна на времената --> по-голямо изменение на обема на впръсканото гориво - ерго не може да се поддържа оптимална смес
            Отговарям ти лаконично по номера на възраженията ти:1.Как се работи при ускорение зависи от заложения софтуер по така наречения отворен цикъл.И зависи това за двете системи на горивоподаване.2.По голямите инжектори са еднакво чувствителни,защото са предвидени да извършват изменения в по-голямо количествено отношение спрямо по-малките.Покаже ли ти Ламбда сондата -режим=1,то всичко е еднакво независимо инжектора.

            Коментар


              #21
              @ duduliaКолега, софтуер имам, но все още нямам кабел.Но, с колегата qnisZ сме си играли много с тази мойта уредба. Сменяхме инжекторите, какви ли не настройки сме правили... няма и няма.Термостатът ми е чисто нов - и него го смених най-вече заради това - температурата кове на около 80-85 градуса (малко под 90). Колата е 71 kW (101 к.с.). На изпарителя след малко ще видя какво пише, че не помня дали изобщо нещо пишеше...В началото между другото разходът беше още по-голям. При нормално каране стигаше до 12-13, а при настъпване - до 16/100 (извънградско). До 10 го свалихме с колегата qnisZ, но под тази стойност не ще и не ще.

              Коментар


                #22
                Stefan Hadjov написа:
                ...
                ама ХИЧ не съм съгласен ша са бийм уе по твоята логика излиза , че НЯМА значение от хардуера, защото софтуера може да адаптира всичко !?!?!?!?!пример защо не съм съгласен - цифрите са супер примерни и само за илюстрация:ако инжектор1 е за 3500 см3 мотор -> пуска за 1мс - 50 млако инжектор2 е за 1500 см3 мотор -> пуска за 1мс - 20 млто при възможност от страна на ЕКУ да коригира със стъпка 0.1 мс --> - за инжектор1 това прави точност - 5 мл - за инжектор2 това прави точност - 2 мли ако оптималното впръскване е 56 мл --> инжектор 1 ще го докара до 60 мл ( на 55 ще е бедна и ще го вдигне)инжектор 2 ще го докара до 56 мл ( точно !!!)сега убедих ли те?

                Коментар


                  #23
                  u_bo написа:
                  Stefan Hadjov написа:
                  ...
                  ама ХИЧ не съм съгласен ша са бийм уе по твоята логика излиза , че НЯМА значение от хардуера, защото софтуера може да адаптира всичко !?!?!?!?!пример защо не съм съгласен - цифрите са супер примерни и само за илюстрация:ако инжектор1 е за 3500 см3 мотор -> пуска за 1мс - 50 млако инжектор2 е за 1500 см3 мотор -> пуска за 1мс - 20 млто при възможност от страна на ЕКУ да коригира със стъпка 0.1 мс --> - за инжектор1 това прави точност - 5 мл - за инжектор2 това прави точност - 2 мли ако оптималното впръскване е 56 мл --> инжектор 1 ще го докара до 60 мл ( на 55 ще е бедна и ще го вдигне)инжектор 2 ще го докара до 56 мл ( точно !!!)сега убедих ли те?
                  E,и ти намери кого да упрекнеш,че подценявам хардуера.Па аз повече зачитам хардуера отколкото софтуера.В своя пример ти отиваш в крайности.И естествено софтуера не може да корегира такива отклонения в случая.А ти прочете ли ми поста какво съм написъл:че трябва да се направи замерване за да се установи налице ли е в случая Ламбда регулиране и колко е Ламбда.Ако отклоненията са голями,тогава няма да може софтуера да извърши необходимото регулиране.Това се вижда веднага с измерване.И ако има отклонение,тогава да пристъпва за замяна на дюзи.А не на принципа проба-грешка-пари на вятъра.Мисля,че ме разбираш какво имам в пред вид.

                  Коментар


                    #24
                    Здравейте колеги.Чета спора ви и ме хвърляте в размисъл.Предният ми фиат беше типо моноинжекция на газ нямал съм проблеми.Тази е Брава 1.6 ще слагам ГИ и съм се спрял на Фобос б Плевен.Сега съм в Португалия и като се върна в началото на май ще имам 2 седмици да реша какво да сложа и да го сложа.Дайте ми някакъв разумен разход за такава газова уредба ,чел съм много и всеки казва различни неща.Бравата има разход на бензин 10-11 градско зимата,между 6и 7.5л.извънградско зависи от карането.Благодаря ви предвариелно дайте съвет.В Португалия бензина е доста скъп
                    Fiat Sedici 1.9 MultiJet 120 Hp

                    Коментар


                      #25
                      Г-н Хаджов,теорията и логиката е ясна,но защо ли фирмите са направили различни инжектори,различни редуктори и т.н,при еднакъв софтуер и контролер?Явно има неща,които котролера не може да контролира.В този ред на мисли,т.к. аз не съм монтьор и не разбирам от ДВГ, искам да ви попитам дали чисто практически сте наблюдавали при конкретният двигател 1,6 16 клапана в някакъв режим на натовареност бензиновите инжектори да отварят за време под 3 милисекунди?Аз лично нямам такъв спомен,но може и да греша.И както в моят случай газовите инжектори са за двигател с близо 2 пъти по-голяма мощност,то дали не се стига до момент, в който да не може да се контролира горивоподаването?Т.е. колкото и да намаля ЕКУ-то на колата инжекторното време на бензин,то се стига до момент,когато повече не може.
                      Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                      Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                      Коментар


                        #26
                        milen11 написа:
                        Здравейте колеги.Чета спора ви и ме хвърляте в размисъл.Предният ми фиат беше типо моноинжекция на газ нямал съм проблеми.Тази е Брава 1.6 ще слагам ГИ и съм се спрял на Фобос б Плевен.Сега съм в Португалия и като се върна в началото на май ще имам 2 седмици да реша какво да сложа и да го сложа.Дайте ми някакъв разумен разход за такава газова уредба ,чел съм много и всеки казва различни неща.Бравата има разход на бензин 10-11 градско зимата,между 6и 7.5л.извънградско зависи от карането.Благодаря ви предвариелно дайте съвет.В Португалия бензина е доста скъп
                        С Брава 1.6 съм и съм си сложил точно ГИ Фобос преди 1 година и около 10к километра. Единствения проблем който се появи беше че при по-продължително каране в интервала 90-100 почваше да придърпва. Оказа се бедна смес и го оправиха газаджиите. По пътя Бургас - София съм засичал че със средна скорост около 100-110 ми гори някъде около 8/100. От Бургас до Стара Загора веднъж си наложих да карам с около 85 и ми даде 8,5 и след това не съм повторил експеримента. От Лукойл на изхода на София до Лукойл някъде към Пловдив имаше май при твърдо 140 с намаляване смао на тунелите беше около 10 разхода. Разбира се за да са съвсем точни цифрите трябва да се зарежда на една и съща колонка , но в моя случай с 30 литрова бутилка няма как. Градско никога не съм засичал , но няма да е малко тъй като на газ се поотпуска малко повече крака на светофарите. Предвиди си и разходи за термостат ако не ти работи.
                        Brava 1.6 ELX

                        Коментар


                          #27
                          dudulia написа:
                          Г-н Хаджов,теорията и логиката е ясна,но защо ли фирмите са направили различни инжектори,различни редуктори и т.н,при еднакъв софтуер и контролер?Явно има неща,които котролера не може да контролира.В този ред на мисли,т.к. аз не съм монтьор и не разбирам от ДВГ, искам да ви попитам дали чисто практически сте наблюдавали при конкретният двигател 1,6 16 клапана в някакъв режим на натовареност бензиновите инжектори да отварят за време под 3 милисекунди?Аз лично нямам такъв спомен,но може и да греша.И както в моят случай газовите инжектори са за двигател с близо 2 пъти по-голяма мощност,то дали не се стига до момент, в който да не може да се контролира горивоподаването?Т.е. колкото и да намаля ЕКУ-то на колата инжекторното време на бензин,то се стига до момент,когато повече не може.
                          Абсолютно е възможно това което твърдиш,на за да сме сигурни,че е така се прави измерване с газ анализатор на ауспуха и добър мултицет или осцилограф на ламбда сондата.Прави се изкуствено обогатявяне и след това обедняване на сместа и се наблюдава реакцията на ламбда сондата.Ако се правят корекции в този момент и сместа се нормализира на Ламбда =1,значи всичко е ОК.Ако ламбда сондата не може да влезе в нормите,то значи че има аномалии в хардуера/дюзи или нещо друго/ и тогава се определя кое е за подмяна. По втория ти въпрос:Бензиновите инжектори отварят нормално с 3-3,5 мсек на празен ход при загрял двигател.Лесно може да ги накараш да падне под 3 мсек.Тури им осцилоскопа,запуши входа на филтърната кутия с един парцал за да намалиш въздуха и ще видиш веднага как показанието на мсек на инжекторите ще падне и до 2 мсек.Не си ли виждал какви измишльотини правят газаджиите когато искат да обогатят горивната смес при обикновена газова уредба и не знаят как да го постигнат-слагат разни гъби дунапренови и парцали във входящата част на филтърната кутия за да намалят количеството входящ въздух без да държат сметка че пада рязко мощноста при високи натоварвания.По интелигентните от тях слагат разни бленди с намален входящ отвор,което си чисто скопяване на мотора при високи натоварвания.Като дойде някой приятел след като е бил на газова настройка при някой газаджия,ако знаеш какви неща съм вадил от всмукателните тръби преди филтъра,направо съм се хващал за главата.За това си позволявам да твърдя,че слагането на газова уредба си е разваляне на колата.А има и още колко други проблеми................с тия газови уредби.Ламбда контрола е крачка напред,но и там има други проблеми и разваля работата на бензин.Който кара градско на къси разстояния най често няма време да влезе в газов режим и язък за газовата уредба и парите за нея.Абе то ако ставаше щеше фирмата да го направи.

                          Коментар


                            #28
                            Карам Ланчия Дедра комби 1.8 16в VVT 131 коня от около 2 години имам ГИ Фобос,монтиран в Плевен.досега не съм имал никакви проблеми (над 27 000 км).разхода ми градско е 12.5-13 (при нормално каране) и около 8-8.5 извън града (до 120 км/ч).за този мотор и конете му мисля че разхода ми е повече от приличен,единствено което ме дразни е,че не е настроена мн добре.никога не бих сложил обикновенна газова поради ред извесни причини.относно противниците на газ...всеки си има свое мнение и сам си взима решенията.преди време един мой колега върл противник на газта се вслуша в думите ми да монтира газова,положителните резултати бяха налице веднага веднага:подобряване на семейното положение :D (жена му била по спокойна като и искал 10 лв за газ вместо 20 за бензин,да ходи за риба,кара много повече,ходи навсякаде без да се притеснява за разходите и те така.
                            Lancia Dedra SW1.8EX/Lybra SW 1.8 2000EX/Lybra Berlina 1.9jtd 2003 EX/Lybra SW 1.9jtd 115hp 2002
                            Lancia Ypsilon 1.4I 95Hp Platino 2004 Selespeed
                            Chrysler Voyager 2.5CRD 143hp 2002

                            Коментар


                              #29
                              Решението е взето на 90% Неска се разходих до сервиза (вариант 3 ) и поговорих с едно от момчетата Обясними доста добре и ми се стори надежден ,но това с времето ще си покажеНай-вероятно във вторник ще ми монтират ГИ и след това ще мога да дам мнение

                              Коментар


                                #30
                                Сервиза го разбрахме,а системата?Каргаз ли ще монтираш?Доколкото ми е известно окомплектовката е с български редуктор,а за инжекторите не знам.Все пак аз лично бих проверил с какви компоненти е ГИ?
                                Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                                Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                                Коментар

                                Working...
                                X