Колеги, въпроса ми е по повод автоматичните ключове за прехвърляне от бензин на газ. Аз съм с автоматичен ключ, който превключва на газ на определени обороти на двигателя. Изпарителят ми е BRC електрически. Майстора, който ми монтира газовата ми каза, че не е добре да преминавам от бензин на газ в движение, но не ми каза защо. По принцип гледам да спазвам тази препоръка, но ми се е случвало без да се усетя като настъпя малко повече педала и да превключи на газ. Това се случва най-вече сутрин, когато карам бавничко на бензин докато загрее и се наложи да понастъпя на някое кръстовище или светофар, но се е случвало като бързам за някъде, при топъл двигател, да забравя да я изфорсирам на място преди тръгване. Като резултата от превключването в движение се получава за момент придръпване или въобще не го усещам (при загрял двигател), а само чувам "цъкването" на релето.Та въпроса ми е вредно ли е това превключване в движение? Ако да - защо? А ако не - пак защо?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Вредно ли е превключването на газ в движение?
Collapse
X
-
Не мисля че е вредно по никакъв начин за двигателя. Друг е въпроса, че тази логика, да се превключва на газ при определени обороти, нещо не ми се струва правилна... пък и това по същество не е "автоматично" превключване, а "ръчно" само че вместо копче се използва педала за газта.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
-
Да и за мене е странно... при мене ключа на инжекциона превключва на газ при достигане на 70 градуса което е много по-логично от колкото това с оборотите... А на другата кола съм забелязал че само когато се пали е на бензин, след което след 1 -2 сек. минава на газ, просто гледам само как "прецъква" в мига на паленето...Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
zgabrovski написа:Да и за мене е странно... при мене ключа на инжекциона превключва на газ при достигане на 70 градуса което е много по-логично от колкото това с оборотите... А на другата кола съм забелязал че само когато се пали е на бензин, след което след 1 -2 сек. минава на газ, просто гледам само как "прецъква" в мига на паленето...Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
София , Горубляне ,ул. Самоковско Шосе 1 (срещу ОМВ на автоборсите) 978-20-82 973-67-24 0877-27-20-21
Коментар
-
The_Machine написа:Мисля , че ме разбрахте... наистина най-добрите автоматични ключове са с термо датчик , но изпълнението е скъпо - трябва да се навива нов датчик , самия ключ мисля , че беше скъп...Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Хм... може би наистина може да се ползва този за показателя на температурата , но остава въпроса с калиброването...Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
София , Горубляне ,ул. Самоковско Шосе 1 (срещу ОМВ на автоборсите) 978-20-82 973-67-24 0877-27-20-21
Коментар
-
The_Machine написа:Просто мотора си вдига оборотите , за да не изгасне и ключето за превключване не е настроено хубаво и за туй превключва...Иначе по въпроса - превключването в движение не е вредно , а дори напротив - може да спести малко гориво :DA относно кое е по-добре... газовият инжекцион от 2000 лв или "обикновената" газова за 400-450 лв? Мисля , че ме разбрахте... наистина най-добрите автоматични ключове са с термо датчик , но изпълнението е скъпо - трябва да се навива нов датчик , самия ключ мисля , че беше скъп...FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
Аз също съм с автоматичен превключвач и избягвам да превключвам в движение, защото се усеща едно придърпване на колата, както все едно, че палиш "на скорост". Това до известна степен натоварва трансмисията на колата и при по-силни тласъци може да възникнат повреди по съединител, скоростна кутия и т.н.Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F
Коментар
-
Petko написа:Аз също съм с автоматичен превключвач и избягвам да превключвам в движение, защото се усеща едно придърпване на колата, както все едно, че палиш "на скорост". Това до известна степен натоварва трансмисията на колата и при по-силни тласъци може да възникнат повреди по съединител, скоростна кутия и т.н.VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
kiro_of_the_day написа:Petko написа:Аз също съм с автоматичен превключвач и избягвам да превключвам в движение, защото се усеща едно придърпване на колата, както все едно, че палиш "на скорост". Това до известна степен натоварва трансмисията на колата и при по-силни тласъци може да възникнат повреди по съединител, скоростна кутия и т.н.Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Yavor написа:Е аз затова пък винаги преминавам на празен ход а не при зацепен мотор - като изфорсирам до към 2500 (на мен ми преминава на около 1800 - така го настроих) и пусна педала то си цъква и даже не се забелязва смущение в работата на мотора.FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
brat_John написа:А не ти ли се е случвало да забравиш да превключиш и като настъпиш да премине на газ при зацепен мотор? За това ми е въпроса!Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Yavor написа:brat_John написа:А не ти ли се е случвало да забравиш да превключиш и като настъпиш да премине на газ при зацепен мотор? За това ми е въпроса!VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
[quote="Yavor"]Не, моя навик е като запаля - поработва на бензин10-15 сек, форсирам, минава на газ и тръгвам.[quote]Дори и в студено време !!! И колко време караш така? Спомням си, че май ти беше си изключил помпата. Ами нали било хубаво да се кара на бензин заради инжектораFIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
Taкааам... оптимална температура... ами добре е мотора да е подминал поне 50-те градуса... поне при мен така си превключвам (газовата ми е обикновена дърта АГУ60 на търновския завод и е на 10 години , сега скоро за първи път сменях мембраните), но тук важи максимата колкото повече - толкова по-добре... важи и за газовите инжекциони , и за обикновените изпарители...Електрически - просто клапанът , който ти определя дали да пуска газ изпарителя или не е с електро-магнитен клапан , докато "вакуумните" имат една мембрана в повече и маркуче до колекторите или въобще до точка , от която може да се извлича вакуум от двигателя - палиш , вакуума засмуква мембраната и изпарителя започва да пуска газ.Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
София , Горубляне ,ул. Самоковско Шосе 1 (срещу ОМВ на автоборсите) 978-20-82 973-67-24 0877-27-20-21
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар