Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за ламбда контрола.....

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16

    Коментар


      #17
      ППХ не е за икономия, от него икономия едва ли се прави (поне не и такава, която да се усети). За удобство е.А това с клапана е умряла работа, точно както си мисля, заради интерността (по-горе подробно е описано какво ще се случи при спиране на клапана от изпарителя). Най-ефективно според мен би било на ламбда контрола да се подава затварящ сигнал. Следи се сигнала от ЕКУ-то, и се подава когато е нужно напрежението, което затваря ламбда контрола. След натискане на педала, сигнала за затваряне спира, и ламбда контрола започва да си се управлява както си му е реда - според ламбда сондата (преди това пак ще се опитва, но затварящото напрежение ще е достатъчно за да не му оказва влияние сигнала от ламбда сондата). Това на теория. на практика... някой практик да каже
      "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
      Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
      Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

      Коментар


        #18
        van_dal написа:
        Yavor къде са ти предлтагали такава система и горе-долу каква е била цената. Това, което описваш е точно каквото ми трява, за да направя уредбата максимално ефективна. Варианта е да разпиатам по нашите газаджии, ама те са бая изостанали с материала и едва ли ще са чували за такова уст-во.
        Тази система ми я предлагаше колегата qniz - втора употреба беше и на добра цена - защо ли не я взех тогава...Сега щях да мога да споделям опит - ама на, мързел...Иначе разковничето за разхода на газ за мене се крие в самата газ. От известно време зареждам само на ОПЕТ - разхода ми падна с повече от 2/100!Значи - с 54литра газ - 535км, от които 320км извънградско в мой си стил - 110-130км/ч и 205км градско - с много спиране и тръгване и доста студени стартове - в рамките на десетина дни. Ако бях с Шелска газ ( с каквато карах досега) разхода едва ли щеше да е под 12/100 - какъвто е бил много пъти досега. Сега съм сложил от тази газ за 20лв - 16литра - да видим само градско какъв разход ще даде. При моето каране и режим ако мина над 120км значи е супер газта!
        Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

        Коментар


          #19
          deadairplane написа:
          Synthy написа:
          Обаче пък... тогава май ще се получи инертност, нали?
          Yavor написа:
          Помислете - ако се спре газта от клапана - в изпарителя остава газ която изгаря и после като се подаде газ трябва макар и минимално време за да се напълни.Най вероятно ефекта ще е придърпване при подаване на газ.Според мен може да стане чрез клапан, но монтиран след изпарителя - между ламбда контрола и плочката.Само ме притеснява реакцията на самия ламбда контрол, който ще продължи да взема инфо от ламбда сондата и ще се опитва да обоготява сместа като отваря допълнително - т.е. като тръгне газта ще има момент на задавяне.
          Според мене в тези цитати се крие отговора защо няма да стане. Където и да сложиш клапан след него остава относително голям обем от тръбопроводи или в най-лошия случай към тръбопроводите добавен и самия изпарител. Този обем трябва да бъде запълнен с газ след натискане педала на газта, а това иска време. Това би означавало, че трябва да се натиска газта преди да свърши наклона, защото в противен случай двигателя ще остане без гориво и ще угасне. Като добавим и закъснението в клапана или каквото решите да използвате и то става прекалено сложно. В крайна сметка управлението на такъв автомобил става прекалено сложно, а естествената реакция е да подадеш газ когато наклона свърши а не преди това. Един такъв автомобил ще може да си го управлява само собственика и то след доста "угасяния" на двигателя докато му свикне. А грешките в ламбда контрола които биха се натрупали (както и Явор спомена), те как ще бъдат компенсирани? А и в крайна сметка при почти двойно по ниска цена на газта в сравнение с тази на бензина, дали не издребнявате в желанието си за икономии? Като искате, чак такива икономии има ГИ, за тази работа. Айде стига, това вече е прекалено дребнаво.
          Не са толкова големи тези закъснения, за които си мислим всички. Освен това всички говорим с предположения. На практика един колега с Типо и ел. изпарител беше си направил такова и май всичко беше ОК. Нека колегата ме извини, че не му помня ника. По въпроса: то и на бензин при моноинжекцион има доста обем за пълнене - тяло на моното, колектори, камери, но на практика забавяния и задавяния не се наблюдават. След като забавяне няма, нека при газ добавим пълненето на маркуча от изпарителя до плочката. , който обаче е с по-малък обем от целия останал път - колектори и т.н. за пълнене. Освен това не мисля , че същия маркуч се изпразва докрай. Все пак няма откъде да влезе въздух, на мястото на излязлата газ. Така че смятам че си е напълно възможно и препоръчително за обикновени газови. И тука не става въпрос толкова за икономия, доколкото по-добрия спирачен ефект на двигателя и запазването му от детонационно горене, както и изпускателната система при ППХ.
          FIAT BRAVO II 1.4 GPL
          FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
          FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
          FIAT UNO 1.5

          Коментар


            #20
            deadairplane написа:
            ... в крайна сметка при почти двойно по ниска цена на газта в сравнение с тази на бензина, дали не издребнявате в желанието си за икономии? Като искате, чак такива икономии има ГИ, за тази работа. Айде стига, това вече е прекалено дребнаво.
            Колега изобщо не става въпрос за повече икономия, защото аз съм доволен от разхода на моето браво, което е около 9 извънградско и 11 в града, един ГИ дава същите показатели в най-добрия случай 0,5л. надолу. Искам да спра гасненето по инерция, но понеже това не може да се получи трява да карам или с извадена филтърна тръба, или да карам постоянно на скорост, а когато се кара на скорост газовата отчита оборотите и си вкарава доста газ, даже и ламбда контрол не помага в този случай....за това търся накакво устройство, което да спира притока на газ при ППХ. Варианта е клапана да не спира притока на газ максимално, а да подава някакво минимално количество газ например колкото да поддържа 4-500 об. и когато се натисне педала на газта няма да има никакво замисляне.
            --Старата ръжда любов не хваща!--
            156 sportwagon 1,9 jtd 115
            ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

            Коментар


              #21

              Коментар


                #22
                махни въздуховода межу филтъра и пласмасата отпред няма д аимаш никаква негативна намеса спрямо двигателя
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #23
                  Ами хора аз точно това ви обеснявам, че искам тази тръба да си е свързана, за да не се губи мощност при по-висока скорост.
                  --Старата ръжда любов не хваща!--
                  156 sportwagon 1,9 jtd 115
                  ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

                  Коментар


                    #24
                    мисля, че при 1,8 е като при 1,6 въздуховода. не съм чел внимателно темата, но ква мощност губило? единствената и то теоритична загуба на мощност е, че ако махнеш тръбата ще смуче по-топъл въздух, ама за мен тва е пренебрежително малко
                    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                    Fiat Bravo'97 1,6 16v
                    Fiat Tempra'91 1,6 mono

                    Коментар


                      #25
                      Не знам колко теоретично губи, но има чувствителна разлика при скорост над 120км/ч с извадена тръба и без.
                      --Старата ръжда любов не хваща!--
                      156 sportwagon 1,9 jtd 115
                      ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

                      Коментар


                        #26
                        van_dal написа:
                        Не знам колко теоретично губи, но има чувствителна разлика при скорост над 120км/ч с извадена тръба и без.
                        тогава проблема ти е обратен- не че не достига въздух, а й идва много въздуха. пак питам дали при 1,6 и 1,8 въздухосборника е еднакъв? за да не приказвам простии затва. самия въздухосборник е доста стестен и това в голяма степен ограничава въздуха, което на газ е важно, особенно като ти е неточна плочата- като при мен. пробвай само за експеримента- махни тръбата и на това което е към възд филтър сложи един чорапогащник- обуй я и вдигни пак 120- ако върви по-добре или върви както с тръбата- това е проблема!
                        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                        Fiat Bravo'97 1,6 16v
                        Fiat Tempra'91 1,6 mono

                        Коментар


                          #27
                          Мисля, че 1,6 и 1,8 имат разлика в тръбите, най-малкото е, че 1,6 има някаква допълнителна резонаторна кутия преди колекторите. Струва ми се, че и чорап да сложа пак ще гасне, но това не ми пречи да пробвам.
                          --Старата ръжда любов не хваща!--
                          156 sportwagon 1,9 jtd 115
                          ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

                          Коментар


                            #28
                            Не можах да прочета цялата тема но да внеса малко яснота по вапроса на колегата. Повечето ламбда контроли който управляват цялата газова имата тази опция да спират газта при пренудитален празен ход на мотора и се каза КЪТ/ОФФ режим. При него се задават на колко оборота да влкючва газта и на коя стъпка да утиде степмотора. :D

                            Коментар


                              #29
                              qnisZ при теб имаш ли такъв контрол?
                              --Старата ръжда любов не хваща!--
                              156 sportwagon 1,9 jtd 115
                              ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

                              Коментар


                                #30
                                Има но е малко скъп и се настройва само на комп. :D а до колкото виждам от каде си ще имаш проблем с тамошните газаджий *поне аз не можех да обясня на няколко как да свържат един ТАП*. :D

                                Коментар

                                Working...
                                X