Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за ламбда контрола.....

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за ламбда контрола.....

    Въпроса ми е такъв, дали когато колата върви по надолнище на скорост ламбда контрола може да изпълнява функцията, както при каране на бензин, т.е. да спре подаването на гориво след 2000об. да речем, понеже на колата ми нямам контрол и си мисля да слагам се чудя дали наистина ще има файда. Понеже всички коли без ламбда к. са с откачени всмукателни тръби, а това дава голяма разлика при скорост над 100, а при движение по инерция ламбда контрола вкарва повече гориво, за да може да поддържа горивния процес, заради повечето въздух влизащ в колекторите... Оф как го насмотах, дано да ме разберете
    --Старата ръжда любов не хваща!--
    156 sportwagon 1,9 jtd 115
    ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

    #2
    - не се спира притока на гориво при принудителен празен ход- при монтиран контрол също се налага да се откачи въздуховода, защото мотора пак гасне
    2015 Renault Megane Expression GT
    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
    Всичко за FIAT Bravo 2007

    Коментар


      #3
      а ако се добави отделен модул, който да се свърже към изпарителя (или по-точно клапана му). Следи оборотите и дроселната клапа. При затворена и обороти над 2000 примерно, изключва газта, но падне ли под тези обороти - пуска газта без заначение какво правиш с педала. Обаче пък... тогава май ще се получи инертност, нали?
      "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
      Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
      Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

      Коментар


        #4
        sev тогава каква е далаверата от ламбда контрола щом пак ще гасне на свободна Synthy сега като прочетох това, което си писал ти и сев си мисля....монтиране на допълнителна клапа, управлявана от жило вързано с педала на газта, преди тръбата на въздушния филтър и към тази клапа вързан прекъсвач и комбинирано да измерва оборотите и да изключва клапана за газта над 2000об., а какво имаш предвид под инертност, че нещо я изпуснах физиката в даскало. Трява да се направи така, че дори и при 2-3 милиметра натиснат педал на газта клапата да отваря напълно, малко сложно се получава....иначе ламбда контрола на мен работа няма да ми върши особенно, абе тъй като не си сложих газ инж. сега мисля само глупости.
        --Старата ръжда любов не хваща!--
        156 sportwagon 1,9 jtd 115
        ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

        Коментар


          #5
          явно става прекалено сложнотрява да се следят и други параметри - обороти, температура на водата...въпреки това разликата е добре доловимаи във вървежа и в разходано преди да сложиш трябва да си напълно убеден че сондата ти работи коректноколкото до гасненето на празен ход с висока скорост - най-вероятно с подходяща плочка се оправя
          2015 Renault Megane Expression GT
          2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
          Всичко за FIAT Bravo 2007

          Коментар


            #6
            При принудителен празен ход- когато спирате с двигателя по нанадолнище- ако сте на бензин- се прекъсва подаването на бензин от дюзите и се пести.Ако сте на газ и спускате на скорост- колата ви продължава да гори газ в зависимост от оборотите- колкото на равно с тези обороти- тук вече пестене няма- изхода е движение по инерция на неголеми наклони и изключване от скорост- тогава се гори газ като за 900 об.- тогава колата минав разход 4 на 100 газ- т. е икономично.
            Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

            Коментар


              #7
              Имаше тема за това. Изхода е проста схемичка, следяща за подаване на импулси към дюзите. Ако такива липсват - се затваря клапана за газ, ако има такива клапна отваря. При електрически изпарител смятам че няма да има голяма инертност, дори при мен с вакуумен не мисля че ще има - когато превключвам от бензин на газ , колата вместо да се замисли, тръгва още по-бързо за момент, което ми е странно , но е факт.
              FIAT BRAVO II 1.4 GPL
              FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
              FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
              FIAT UNO 1.5

              Коментар


                #8
                stanleyhacker написа:
                Имаше тема за това. Изхода е проста схемичка, следяща за подаване на импулси към дюзите. Ако такива липсват - се затваря клапана за газ, ако има такива клапна отваря. При електрически изпарител смятам че няма да има голяма инертност, дори при мен с вакуумен не мисля че ще има - когато превключвам от бензин на газ , колата вместо да се замисли, тръгва още по-бързо за момент, което ми е странно , но е факт.
                яко. идеята си я бива. Обаче през какъв период ще се гледат импулсите? Може да се направи с интегрираща верига, за да се получи непрекъснат сигнал във времето, за да се държи отворена/затворена клапата, без да се налага сложна логика за броене на импулсите (никакво доверие нямам на таймерите.. винаги може да се получи грешка).
                "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                Коментар


                  #9
                  Хмм.....какви импулси се подават към дюзите, като се обърне на газ нали не работят?
                  --Старата ръжда любов не хваща!--
                  156 sportwagon 1,9 jtd 115
                  ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

                  Коментар


                    #10
                    подават се постоянно от ЕКУ-то - то няма как да знае че ти си обърнал на газ и да гаси всичко по бензиновата система. Затова се слагат емулаторите на дюзите, за да не отчита ЕКУ-то грешка. Та по тези импулси може да се направи контрола за ППХ. Само не съм много наясно, дали трябва да се разделят галванично, или може да се свържат накъсо 4-те кабелчета и да се следи общият сигнал. Ама според мен, най-добре е да са си всяко отделно, а изходите на повторителите (примерно) да се свържат заедно, за да се получи нужната схема.
                    "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                    Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                    Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                    Коментар


                      #11
                      сигнал от една дюза е достатъчен. Прави се интегрираща верига с подходяща времеконстанта, за да може дори при най-разтварения режим клапана за газ да остава отворен. Направих си аз нещо такова с кондензатор, резистор и МОС транзистор, обаче още не съм го монтирал. На практика може и да не работи добре, затова трябва да се пробва. За всяка кола може резултатът да е различен. Зависи как е направена газовата - може да има големи закъснения при натискане на педала от крайно пуснато положение.
                      FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                      FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                      FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                      FIAT UNO 1.5

                      Коментар


                        #12
                        Преди време ми предлагаха такава електроника за газова уредба - не помня марката, но беше от известните.Имаше си интегриран ламбда контрол със стъпков мотор, ТАП и спираше притока на газ като вземаше инфо от ЕКУ-то на колата (точно каквато е и вашата идея) - но мисля ще това се правеше посредством стъпковия мотор - за да може да е ефективно.Помислете - ако се спре газта от клапана - в изпарителя остава газ която изгаря и после като се подаде газ трябва макар и минимално време за да се напълни.Най вероятно ефекта ще е придърпване при подаване на газ.Според мен може да стане чрез клапан, но монтиран след изпарителя - между ламбда контрола и плочката.Само ме притеснява реакцията на самия ламбда контрол, който ще продължи да взема инфо от ламбда сондата и ще се опитва да обоготява сместа като отваря допълнително - т.е. като тръгне газта ще има момент на задавяне.Аз тогава системата не я взех - трябваше да разколачвам всичко и ме домързя - сега някак си малко съжалявам.
                        Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                        Коментар


                          #13
                          Yavor къде са ти предлтагали такава система и горе-долу каква е била цената. Това, което описваш е точно каквото ми трява, за да направя уредбата максимално ефективна. Варианта е да разпиатам по нашите газаджии, ама те са бая изостанали с материала и едва ли ще са чували за такова уст-во.
                          --Старата ръжда любов не хваща!--
                          156 sportwagon 1,9 jtd 115
                          ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

                          Коментар


                            #14
                            Sev написа:
                            явно става прекалено сложнотрява да се следят и други параметри - обороти, температура на водата...въпреки това разликата е добре доловимаи във вървежа и в разходано преди да сложиш трябва да си напълно убеден че сондата ти работи коректноколкото до гасненето на празен ход с висока скорост - най-вероятно с подходяща плочка се оправя
                            Плочката ли е проблема заради който колата гасне на празен ход при по висока скорост? Колко струва да се смени с подходяща?
                            Република на негодници! Диктатура на демократи! Чиста полицейска държава! Телефона ти се подслушва, коренспонденцията ти се контролира ... За нас я няма тази власт...

                            Коментар


                              #15

                              Коментар

                              Working...
                              X