Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Плочка срещу щуцер

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Плочка срещу щуцер

    Да си поумувам малко над двете възможности:масово се слага плочка за смесител, с определен размер на дупчицата. Обаче много често чета по форумите, че това води до проблеми защото въздуха тогава идва в повече, заради фиксирания размер на смесителя и от там се налага ограничаването му (пъхат се разни глупости по въздуховода). Къде се слага плочката честно да си кажа нямам идея, може би след дебитомера на въздуховода, преди колектора. Другият вариант е щуцер, директно от изпарителя... някъде. Какво ми се върти из кратуната: слага се щуцер на всмукателния колектор, вместо плочка. Така сместа се образува в смукателния колектор, където трябва, отпада проблема с прекаленото много въздух (газта се регулира от кранчето на маркуча от изпарителя), не се налага да се дупчи въздухопровода (силно против съм такава интервенция, по-добре колектора), като по този начин не се прецаква работата на бензин (от стеснения въздуховод заради тъпата плочка). Общо взето, според мен по-добрият вариант е щуцер на колектора. Какво ще кажете по въпроса, правилно ли разсъждавам, или някъде изпускам нещо?П.С.Говорим за кола с метални колектори, пълен инжекцион, като става въпрос за обикновено АГУ с ламбда контрол и ТАП.Моля, без мнения "не се занимавай с глупости, сложи си ГИ". Много ще съм благодарен ако такива липсват
    "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
    Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
    Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

    #2
    Когато си сложиш Ламбда контрол с ТАП не е нужно да правиш цигании за да ограничаваш въздух.Газта при моята Лмбда контрол и при празен ход и при високи обороти си се регулира от 2 отделни стъпкови моторчета.Нямам никакво запушване на въздуховод или каквото и да е друго.Имал съм и други коли които са били с обикновенни газови уредби и никога не са били запушвани а просто центровани да работят перфектно.Ако един изпарител не може да докара обороти значи не е хубав.Проблема :"Абе карам си със 120 и като я пусна на свободна гасне!" идва найстина от многото въздух но тва не е проблем който трябва да доведе до запушване на тръба или въздуховод.Дали колата ще е с метален или пластмасов колектор все може да гръмне.Последствия от взрив винаги има.Я дебитомер а нещо друго , така че кадърно сложен Ламбда контрол няма да гърми!

    Коментар


      #3
      а кое е по-добре - плочката или щуцер (на колектора, как ми се иска)
      "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
      Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
      Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

      Коментар


        #4
        моето мнение е, че плочките на пазара са пълен шит. моята я взех за окло 35 лв, българска. газта влиза от два щуцера. като сложих маркучите и отгоре скоби да стегнат към щуцерите- те се самчкаха от кирливата скоба. щуцерите са навити на резба към плочката- клатеха се като са максимално стегнати- сложих тефлонова лента. плочката се стяга с 3 болта към колектора/дорсела се явява там баш. и 3-те болтчета резбата им по дефоулт си липсваше. материала е адски мек и трудно се справих с новата резба. плочката като ляга към колектора остава място и смуче,, сложих уплътнение. то май по-лесно щеше да е сам да си направя плочка вместо да оправя тази. ако ще слагаш такова изпълнение плочка - по-добре щуцер. ако намериш истинска плочка предполагам ще е по-добре. освен всичко плочката не знам какъв й е проблема, но ми се наложи да запуша въздуховода, за да върви колата. впоследствие забелязах, че имам стеснение в големия въздуховод от възд филтър към дросела, което съвпада с диаметъра на плочката- реално моята плочка не ограничава допълнително въздуха/затва и аз сложих фолио отпред да го огранича/щуцера пък ще прецака завинаги някоя част- там където ще пробиваш. а защо на карбураторите едно време можеше д амахнеш възд филтър и да сложиш директно газта в карба без плочки и ограничавания и колите си вървяха, е тва не мога д а разбера откъде ни идва разликата с пълната инжекция, при която ме кара да ограничавам въздуха по един или друг начиназ бих сложил хубава плочка, кво ти праска, че ще ограничава въздуха и на бензин няма д авърви на 100%? нали затва слагаш газ д ая караш на газ. аз забравих, че имам бензинова кола, за 30 000 съм минал максимум 30 км на бенз
        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
        Fiat Bravo'97 1,6 16v
        Fiat Tempra'91 1,6 mono

        Коментар


          #5
          Synthy написа:
          а кое е по-добре - плочката или щуцер (на колектора, как ми се иска)
          слагаи си плочка,хубава центровка и само газ.М/у другото щуцер не се слага на колекторите,а м/у дебитомера и дроселовата клапа, на колекторите се слагат само газовите инжектори ако е ГИ :D
          Аз знам, че нищо не знам, но има хора и това не знаят.
          Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.

          Коментар


            #6
            Така като гледам никой не отговаря на въпроса. Аз смятам, че ако се сложи шурцер на всмукателните колектори е добре като идея, ама защо не го правят Предполагам, че вероятността да гърми не е по-голяма, отколкото с плочка. Може би е по-голяма играчка, заради това че трява колекторите да се смъкват, за да се пробият, иначе всички стружки ще влязат в цилинтрите, друга пречка не виждам, а всъщност като се замисля на колегата на колата газовата е слагана в Италия и е 1,6 и така като гледах от изпарителчето маркуча влиза точно в колектора малко преди да се разклони. Сега ме хвърли в размисли, много ми е интересно какво би се получило, ако се направи уредбата така, най-малкото което е че колата се запазва в първоначалния си вид и по всяко време можеш да си смъкнеш уредбата, запушваш колектора и си готов да си караш само на бенз, докато аз трява да си търся цяла нова смукателна тръба.
            --Старата ръжда любов не хваща!--
            156 sportwagon 1,9 jtd 115
            ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

            Коментар


              #7
              pakumba написа:
              а защо на карбураторите едно време можеше д амахнеш възд филтър и да сложиш директно газта в карба без плочки и ограничавания и колите си вървяха, е тва не мога д а разбера откъде ни идва разликата с пълната инжекция, при която ме кара да ограничавам въздуха по един или друг начин
              Ако си виждал карбуратор ще разбереш . Карбуратора си има стеснение за въздуха по дефолт, за да има подналягане, което си засмуква бензина в пропорция с въздуха. Това, което е и плочката - карбуратор за газ. Когато сложиш щуцер, ти вече използваш наличния карбуратор и му добавяш опцията за газ. Точно заради това стеснение, за да върви повече колата се слагаха двукамерни или по два карбуратора или по 4 карбуратора. На инжекциона не му трябва такова стеснение - затова, той е способен да вкарва повече смес и колата да върви малко повече, отколкото с карбуратор. И точно затова газта, няма как да се засмуква и трябва да се сложи карбуратор за газ - плочка. Щуцерите не вършат работа с инжекцион. Трябва да си ограничиш въздуха по друг начин, което не е добра идея. Правилно изчислената плочка, не иска допълнителни запушвания на въздуха. който не иска плочки - слага газов инжекцион. Безплатен обяд няма.
              FIAT BRAVO II 1.4 GPL
              FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
              FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
              FIAT UNO 1.5

              Коментар


                #8
                stanleyhacker написа:
                pakumba написа:
                а защо на карбураторите едно време можеше д амахнеш възд филтър и да сложиш директно газта в карба без плочки и ограничавания и колите си вървяха, е тва не мога д а разбера откъде ни идва разликата с пълната инжекция, при която ме кара да ограничавам въздуха по един или друг начин
                Ако си виждал карбуратор ще разбереш . Карбуратора си има стеснение за въздуха по дефолт, за да има подналягане, което си засмуква бензина в пропорция с въздуха. Това, което е и плочката - карбуратор за газ. Когато сложиш щуцер, ти вече използваш наличния карбуратор и му добавяш опцията за газ. Точно заради това стеснение, за да върви повече колата се слагаха двукамерни или по два карбуратора или по 4 карбуратора. На инжекциона не му трябва такова стеснение - затова, той е способен да вкарва повече смес и колата да върви малко повече, отколкото с карбуратор. И точно затова газта, няма как да се засмуква и трябва да се сложи карбуратор за газ - плочка. Щуцерите не вършат работа с инжекцион. Трябва да си ограничиш въздуха по друг начин, което не е добра идея. Правилно изчислената плочка, не иска допълнителни запушвания на въздуха. който не иска плочки - слага газов инжекцион. Безплатен обяд няма.
                даже си имам 2-3 за спомен от добрите стари времена но все пак къде е това стесненине на карбуратора?освен това плочката така или иначе добава стеснение на въздуховода/по-скоро трябва да добавя, при мен не добавя/
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  Добре си беше едно време с карбураторите. Отваряш, продухваш с една помпа за гуми всички дупки и караш Еми стеснението е по пътя за въздуха - голямата дупка. Отгоре е по-голянма, отдолу е по-тясна, където е дроселовата клапа. Бих казал доста по-тясна, от всеки инжекцион и си представлява ограничение на въздушния поток, без което, обаче карбуратора, не може да си засмуква бензин. Същото е с плочката - все едно слагаш карбуратор. Ами това е отговора, защо при карбуратор си слагал щуцер и работи, а при инжекцион щуцер не става - липсва карбураторния ефект. При теб явно плочката не е точкния размер и затова си намалял въздуха с фолио.
                  FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                  FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                  FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                  FIAT UNO 1.5

                  Коментар


                    #10
                    аа, че не е ок плочката е ясно. обаче се предполага, че проблема идва от самите дупки, от които влиза газта, защото по фи се вписва в каталога/34 или 36мм
                    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                    Fiat Bravo'97 1,6 16v
                    Fiat Tempra'91 1,6 mono

                    Коментар


                      #11
                      добре, няма карбуратор. Обаче във всмукателния колектор нали има вакуум? Най-малкото, като се отворят клапаните да засмучат, се образува вакуум. Би трябвало с щуцер, както казва колегата ван_дал, да се получи работеща система.
                      "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                      Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                      Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                      Коментар


                        #12
                        Synthy написа:
                        добре, няма карбуратор. Обаче във всмукателния колектор нали има вакуум? Най-малкото, като се отворят клапаните да засмучат, се образува вакуум. Би трябвало с щуцер, както казва колегата ван_дал, да се получи работеща система.
                        На темпрата нямаше ли вакуумметър, за да видиш какво става? Забелязал лиси , кога вакуума в колекторите е по-голям? когато си напразен ход / ППХ - т.е. точно обратното на това, което трябва - при пълна газ.. Ще засмукваш повече газ , когато трябва да засмукваш по-малко и обратно. Карбуратора се слага винаги над дроселната клапа, не под нея. НАд нея вакуума зависи колко си настъпал педала, и то само ако имаш карбуратор / плочка.@пакумба врътката на газта развивал ли си я докрай? ако да, явно има нужда от нова плочка или иамаш загуба на вакуум някъде след плочката. Между плоката чак до цилиндрите не трябва да има загуба на вакуум. както и по пътя на газта от изпарителя до плочката.
                        FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                        FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                        FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                        FIAT UNO 1.5

                        Коментар


                          #13
                          stanleyhacker написа:
                          Synthy написа:
                          добре, няма карбуратор. Обаче във всмукателния колектор нали има вакуум? Най-малкото, като се отворят клапаните да засмучат, се образува вакуум. Би трябвало с щуцер, както казва колегата ван_дал, да се получи работеща система.
                          На темпрата нямаше ли вакуумметър, за да видиш какво става? Забелязал лиси , кога вакуума в колекторите е по-голям? когато си напразен ход / ППХ - т.е. точно обратното на това, което трябва - при пълна газ.. Ще засмукваш повече газ , когато трябва да засмукваш по-малко и обратно. Карбуратора се слага винаги над дроселната клапа, не под нея. НАд нея вакуума зависи колко си настъпал педала, и то само ако имаш карбуратор / плочка.@пакумба врътката на газта развивал ли си я докрай? ако да, явно има нужда от нова плочка или иамаш загуба на вакуум някъде след плочката. Между плоката чак до цилиндрите не трябва да има загуба на вакуум. както и по пътя на газта от изпарителя до плочката.
                          абе не съм, че не бях сменял възд филтър от не знам колко сигурно към 15 000 и зе да харчи по 30, та вчера го смених и сега още реанимирам. ама като прескоча психическата бариера от евентуално по-големия разход ще я врътнаиначе сега лятото не си играех да я развивам, защото на газ колата ми грее повечко/не само моята де/ и ако много го отворя ...държи още по-висока температура. но уйк енда ще пробвам при хладното как е с повече отворена газвчера търсих качествени смесители по нета, под 50 паунда не намерих! смятайте си колко струва истинска плочка и нашите за по 20 леа какви са. аз видях какви са де.загуба на вакуум не е възможна- добавил съм уплътнение между моята плочка и колектора, такова нямаше и метал ляга към метал а след плочката реално няма никакъв шанс да имам загуба на вакуум, там ралтата е доста стабилно направена.
                          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                          Fiat Bravo'97 1,6 16v
                          Fiat Tempra'91 1,6 mono

                          Коментар


                            #14
                            Е щом имаш мегдан да развиваш още, значи може и да не се налага да запушваш въздуха. А за прегряването - по-скоро е от бедна смес. И на бензин може да прегрее от бедна смес. Аз си настройвах газовата така: развивам повечко тройника, може и до край , донастройвам оборотите на пр. ход от изпарителя, карам. Повтарям предната процедура с половин оборот завит тройник. И така докато се усети замисляне при рязко ускорение. Важно е да е добре загрял двигателя, да е обезвъздушена охладителната система и да е сменен въздушния филтър.
                            FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                            FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                            FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                            FIAT UNO 1.5

                            Коментар


                              #15
                              stanleyhacker написа:
                              Е щом имаш мегдан да развиваш още, значи може и да не се налага да запушваш въздуха. А за прегряването - по-скоро е от бедна смес. И на бензин може да прегрее от бедна смес. Аз си настройвах газовата така: развивам повечко тройника, може и до край , донастройвам оборотите на пр. ход от изпарителя, карам. Повтарям предната процедура с половин оборот завит тройник. И така докато се усети замисляне при рязко ускорение. Важно е да е добре загрял двигателя, да е обезвъздушена охладителната система и да е сменен въздушния филтър.
                              да ти кажа целия нет вкл и на английйски го прерових за загряването, то реално не е прегряване, не може да прегрее, но държи по-висока от нужното температура и единсвения начин да я понамалиш и като ЗАТВОРИШ кранчето. въпреки твърденията за бедна смес. освен това и колегата сев е със съшия "проблем"/в кавички, щото е по-скоро престараване от моя страна, отколкото истински проблем/, а той е с ламбда контрол. иначе мегдан за развиван еопределено има поне 1 цял оборот. само да видим на какъв разход ще се спре, защото по принцип съм доста доволен от разхода, от вървене не толкова. гледал съм свещите и показвам малко бедна смес, но като увелича и се вдига температурата- абе порочен кръг си е особенно лятото
                              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                              Fiat Bravo'97 1,6 16v
                              Fiat Tempra'91 1,6 mono

                              Коментар

                              Working...
                              X