Да си поумувам малко над двете възможности:масово се слага плочка за смесител, с определен размер на дупчицата. Обаче много често чета по форумите, че това води до проблеми защото въздуха тогава идва в повече, заради фиксирания размер на смесителя и от там се налага ограничаването му (пъхат се разни глупости по въздуховода). Къде се слага плочката честно да си кажа нямам идея, може би след дебитомера на въздуховода, преди колектора. Другият вариант е щуцер, директно от изпарителя... някъде. Какво ми се върти из кратуната: слага се щуцер на всмукателния колектор, вместо плочка. Така сместа се образува в смукателния колектор, където трябва, отпада проблема с прекаленото много въздух (газта се регулира от кранчето на маркуча от изпарителя), не се налага да се дупчи въздухопровода (силно против съм такава интервенция, по-добре колектора), като по този начин не се прецаква работата на бензин (от стеснения въздуховод заради тъпата плочка). Общо взето, според мен по-добрият вариант е щуцер на колектора. Какво ще кажете по въпроса, правилно ли разсъждавам, или някъде изпускам нещо?П.С.Говорим за кола с метални колектори, пълен инжекцион, като става въпрос за обикновено АГУ с ламбда контрол и ТАП.Моля, без мнения "не се занимавай с глупости, сложи си ГИ". Много ще съм благодарен ако такива липсват
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Плочка срещу щуцер
Collapse
X
-
Когато си сложиш Ламбда контрол с ТАП не е нужно да правиш цигании за да ограничаваш въздух.Газта при моята Лмбда контрол и при празен ход и при високи обороти си се регулира от 2 отделни стъпкови моторчета.Нямам никакво запушване на въздуховод или каквото и да е друго.Имал съм и други коли които са били с обикновенни газови уредби и никога не са били запушвани а просто центровани да работят перфектно.Ако един изпарител не може да докара обороти значи не е хубав.Проблема :"Абе карам си със 120 и като я пусна на свободна гасне!" идва найстина от многото въздух но тва не е проблем който трябва да доведе до запушване на тръба или въздуховод.Дали колата ще е с метален или пластмасов колектор все може да гръмне.Последствия от взрив винаги има.Я дебитомер а нещо друго , така че кадърно сложен Ламбда контрол няма да гърми!
-
моето мнение е, че плочките на пазара са пълен шит. моята я взех за окло 35 лв, българска. газта влиза от два щуцера. като сложих маркучите и отгоре скоби да стегнат към щуцерите- те се самчкаха от кирливата скоба. щуцерите са навити на резба към плочката- клатеха се като са максимално стегнати- сложих тефлонова лента. плочката се стяга с 3 болта към колектора/дорсела се явява там баш. и 3-те болтчета резбата им по дефоулт си липсваше. материала е адски мек и трудно се справих с новата резба. плочката като ляга към колектора остава място и смуче,, сложих уплътнение. то май по-лесно щеше да е сам да си направя плочка вместо да оправя тази. ако ще слагаш такова изпълнение плочка - по-добре щуцер. ако намериш истинска плочка предполагам ще е по-добре. освен всичко плочката не знам какъв й е проблема, но ми се наложи да запуша въздуховода, за да върви колата. впоследствие забелязах, че имам стеснение в големия въздуховод от възд филтър към дросела, което съвпада с диаметъра на плочката- реално моята плочка не ограничава допълнително въздуха/затва и аз сложих фолио отпред да го огранича/щуцера пък ще прецака завинаги някоя част- там където ще пробиваш. а защо на карбураторите едно време можеше д амахнеш възд филтър и да сложиш директно газта в карба без плочки и ограничавания и колите си вървяха, е тва не мога д а разбера откъде ни идва разликата с пълната инжекция, при която ме кара да ограничавам въздуха по един или друг начиназ бих сложил хубава плочка, кво ти праска, че ще ограничава въздуха и на бензин няма д авърви на 100%? нали затва слагаш газ д ая караш на газ. аз забравих, че имам бензинова кола, за 30 000 съм минал максимум 30 км на бензLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Synthy написа:а кое е по-добре - плочката или щуцер (на колектора, как ми се иска)Аз знам, че нищо не знам, но има хора и това не знаят.
Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.
Коментар
-
Така като гледам никой не отговаря на въпроса. Аз смятам, че ако се сложи шурцер на всмукателните колектори е добре като идея, ама защо не го правят Предполагам, че вероятността да гърми не е по-голяма, отколкото с плочка. Може би е по-голяма играчка, заради това че трява колекторите да се смъкват, за да се пробият, иначе всички стружки ще влязат в цилинтрите, друга пречка не виждам, а всъщност като се замисля на колегата на колата газовата е слагана в Италия и е 1,6 и така като гледах от изпарителчето маркуча влиза точно в колектора малко преди да се разклони. Сега ме хвърли в размисли, много ми е интересно какво би се получило, ако се направи уредбата така, най-малкото което е че колата се запазва в първоначалния си вид и по всяко време можеш да си смъкнеш уредбата, запушваш колектора и си готов да си караш само на бенз, докато аз трява да си търся цяла нова смукателна тръба.--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар
-
pakumba написа:а защо на карбураторите едно време можеше д амахнеш възд филтър и да сложиш директно газта в карба без плочки и ограничавания и колите си вървяха, е тва не мога д а разбера откъде ни идва разликата с пълната инжекция, при която ме кара да ограничавам въздуха по един или друг начинFIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
stanleyhacker написа:pakumba написа:а защо на карбураторите едно време можеше д амахнеш възд филтър и да сложиш директно газта в карба без плочки и ограничавания и колите си вървяха, е тва не мога д а разбера откъде ни идва разликата с пълната инжекция, при която ме кара да ограничавам въздуха по един или друг начинLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Добре си беше едно време с карбураторите. Отваряш, продухваш с една помпа за гуми всички дупки и караш Еми стеснението е по пътя за въздуха - голямата дупка. Отгоре е по-голянма, отдолу е по-тясна, където е дроселовата клапа. Бих казал доста по-тясна, от всеки инжекцион и си представлява ограничение на въздушния поток, без което, обаче карбуратора, не може да си засмуква бензин. Същото е с плочката - все едно слагаш карбуратор. Ами това е отговора, защо при карбуратор си слагал щуцер и работи, а при инжекцион щуцер не става - липсва карбураторния ефект. При теб явно плочката не е точкния размер и затова си намалял въздуха с фолио.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
добре, няма карбуратор. Обаче във всмукателния колектор нали има вакуум? Най-малкото, като се отворят клапаните да засмучат, се образува вакуум. Би трябвало с щуцер, както казва колегата ван_дал, да се получи работеща система."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Synthy написа:добре, няма карбуратор. Обаче във всмукателния колектор нали има вакуум? Най-малкото, като се отворят клапаните да засмучат, се образува вакуум. Би трябвало с щуцер, както казва колегата ван_дал, да се получи работеща система.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
stanleyhacker написа:Synthy написа:добре, няма карбуратор. Обаче във всмукателния колектор нали има вакуум? Най-малкото, като се отворят клапаните да засмучат, се образува вакуум. Би трябвало с щуцер, както казва колегата ван_дал, да се получи работеща система.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Е щом имаш мегдан да развиваш още, значи може и да не се налага да запушваш въздуха. А за прегряването - по-скоро е от бедна смес. И на бензин може да прегрее от бедна смес. Аз си настройвах газовата така: развивам повечко тройника, може и до край , донастройвам оборотите на пр. ход от изпарителя, карам. Повтарям предната процедура с половин оборот завит тройник. И така докато се усети замисляне при рязко ускорение. Важно е да е добре загрял двигателя, да е обезвъздушена охладителната система и да е сменен въздушния филтър.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
stanleyhacker написа:Е щом имаш мегдан да развиваш още, значи може и да не се налага да запушваш въздуха. А за прегряването - по-скоро е от бедна смес. И на бензин може да прегрее от бедна смес. Аз си настройвах газовата така: развивам повечко тройника, може и до край , донастройвам оборотите на пр. ход от изпарителя, карам. Повтарям предната процедура с половин оборот завит тройник. И така докато се усети замисляне при рязко ускорение. Важно е да е добре загрял двигателя, да е обезвъздушена охладителната система и да е сменен въздушния филтър.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар