Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Схеми за ламбда контрол, емулатор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Схеми за ламбда контрол, емулатор

    Здравейте търся схема на ламбда контрол или ламбда емулатор.Ламбда контрола е доста скъп а имам възможност и инструменти да си го направя самСъщо чувах за някакво устройство дето се закачало за МАП сензора и бута малко центровката за работа на газ - това ли е тап??? Някой колега му беше качвал схемата ама я няма вече.И един въпрос- паленето директно на газ нанасяли вреди на двигателя освен запушването на дюзите и замръзването на изпарителя?? Та ако може да ми пратите схеми
    http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
    Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
    FIAT БРАВО 1.2 16v
    ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
    FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

    #2
    Според мен не се занимавай с глупости... помисли колко време ще отделиш - да направиш платка, да напишеш софта ако можеш... предполагам ламбда контрол на старо може да се намери за 100-150лв... а на теб колко време ще ти отнеме да го направиш? ...не си пропилявай времето ако можеш да правиш нещо друго с което да изкараш повече пари...Иначе все пак ако решиш... схема едва ли ще намериш, а и (поне за мен) не е проблем сам да си я направиш, не е голяма флософия... един пик и един драйвер за стъпковия мотор... което ме навежда на мисълта от къде ще си намериш стъпков мотор??? Та ако решиш да си правиш, мога да се спонсорирам с софта, щото си пренаписах софта на моето ЛОВ ЕКО... т.е. ако ти се занимава може направо да направиш подобна схема, без излишните глупости по нея... сложиш ли контрол, емулатор не ти трябва, самия контрол ще клати ламдата нагоре надолу...За ТАП имам някои идеи но преди да ги осъществя си взех готов и всичко остана така, та ако те интересува мога да ти споделя.
    Brava 1.6 16v

    Коментар


      #3
      с емулатора няма да имаш проблемобаче контрол ... тцв момента има обяви в секцията за продажба, цените са около 100-на лева
      2015 Renault Megane Expression GT
      2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
      Всичко за FIAT Bravo 2007

      Коментар


        #4
        Емулатора представлява генератор (мултивибратор) на правоълни импулси с честота около 2Хц. Изхода трябва да ограничи до 0,8 Волта при високо ниво и 0 В при ниско. Съотношението ниско и високо състояние трябва да е 1:1. Аз си го направих с 2 транзистора, но нямам схемата нарисувана. Търси в нета ако искаш "мултивибратор".
        FIAT BRAVO II 1.4 GPL
        FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
        FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
        FIAT UNO 1.5

        Коментар


          #5
          re

          Не знам от къде съм я теглил но ето.. :D
          Прикачени файлове
          Fiat Bravo 1.9 JTD

          Коментар


            #6
            t_i_t_o написа:
            Според мен не се занимавай с глупости... помисли колко време ще отделиш - да направиш платка, да напишеш софта ако можеш... предполагам ламбда контрол на старо може да се намери за 100-150лв... а на теб колко време ще ти отнеме да го направиш? ...не си пропилявай времето ако можеш да правиш нещо друго с което да изкараш повече пари...Иначе все пак ако решиш... схема едва ли ще намериш, а и (поне за мен) не е проблем сам да си я направиш, не е голяма флософия... един пик и един драйвер за стъпковия мотор... което ме навежда на мисълта от къде ще си намериш стъпков мотор??? Та ако решиш да си правиш, мога да се спонсорирам с софта, щото си пренаписах софта на моето ЛОВ ЕКО... т.е. ако ти се занимава може направо да направиш подобна схема, без излишните глупости по нея... сложиш ли контрол, емулатор не ти трябва, самия контрол ще клати ламдата нагоре надолу...За ТАП имам някои идеи но преди да ги осъществя си взех готов и всичко остана така, та ако те интересува мога да ти споделя.
            Ами на мен 150 лв ми се виждат много за една платка с евтини елементи.А в тази цена само платката ли дават или и стъпковия мотор??Ще ми е по голям кеф да знам че сам съм си я направил.За платката не ми е проблем имам опит в правенето на печатни платки на лазерен принтер.Ако можеш да ми пратиш софтуера с малко пордобности.Имам програматор за PIC и няма да ми е пробем да си го запиша.Ако може да дадеш малко подробности за самия софтуер какво си му подобрил. Схемата на твоя модел имаш ли я? Също и за тапа малко подробности ако може да кажеш и схемки ако имаш гледах една схема дето променя показанието на МАП-а и увеличава съпротивлението на датчика за темп на въздуха. Твоито такова ли е??
            stanleyhacker написа:
            Емулатора представлява генератор (мултивибратор) на правоълни импулси с честота около 2Хц. Изхода трябва да ограничи до 0,8 Волта при високо ниво и 0 В при ниско. Съотношението ниско и високо състояние трябва да е 1:1. Аз си го направих с 2 транзистора, но нямам схемата нарисувана. Търси в нета ако искаш "мултивибратор".
            Значи импулсите от мултивибратор ги подавам към компа все едно че ги е генерирала ламбдата ли??Компа няма ли да се шашне от тези равни импулси??Импулсите дето ги показва ламбдата на осцилоскоп са леко назъбени по горния фронт??Задължително ли е да е точно 2 херца и проблем ли е ако има леки отклонения?
            http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
            Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
            FIAT БРАВО 1.2 16v
            ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
            FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

            Коментар


              #7
              По-бавно от 2 херца ЕКУто може да го хване като повреда в сондата - т.е. ефект никакъв. По-бързо вероятно може ,но няколко херца, не повече. Чак пък назъбените "фронтове" да се гледат - не. Важно е съоотшението на високо състояние и ниско състояние. Когато е 1:1 сместа е идеална Може би искаш да кажеш вместо "фронт" - плато. Фронтовете са два - преден и заден. Предния е интервала, когато нараства сигнала, а задния е интервала, когато спада. Това, което имаш предвид е "плато" - сигнала е установен. Макар че както казваш има някакви назъбвания, но те не носят полезна информация, затова считаме че сигналът е установен.
              FIAT BRAVO II 1.4 GPL
              FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
              FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
              FIAT UNO 1.5

              Коментар


                #8
                infineon написа:
                Ами на мен 150 лв ми се виждат много за една платка с евтини елементи.А в тази цена само платката ли дават или и стъпковия мотор??Ще ми е по голям кеф да знам че сам съм си я направил.За платката не ми е проблем имам опит в правенето на печатни платки на лазерен принтер.Ако можеш да ми пратиш софтуера с малко пордобности.Имам програматор за PIC и няма да ми е пробем да си го запиша.Ако може да дадеш малко подробности за самия софтуер какво си му подобрил.Схемата на твоя модел имаш ли я? Също и за тапа малко подробности ако може да кажеш и схемки ако имаш гледах една схема дето променя показанието на МАП-а и увеличава съпротивлението на датчика за темп на въздуха. Твоито такова ли е??
                За 100-150 лева според мен взимаш всичко...Под правене на платка имам предвид не само да я направиш физически а и да я проектираш.Ако не го можеш - то сега е добър момент да използваш този проект да навлезеш в Алтиум дизайнера.За софта - мързи ме да пиша чесно да си кажа... ако сериозно ти се занимава дай ще се видим един ден и ще ти обясня.За схемата - като се видим ще свала моя контрол и ще си смъкнеш схемата от платката - не е голяма философия, пак ти казвам - едно 7805, един пик, един драйвер за степера и малко съпротивления по аналоговите входове за ламбдата и ТПС-а, има и ЕЕПРОМ но аз не го използвам в моята версия на софта.За ТАП-а - идеята ми е да да се сложи след датчика на коляновия вал и да премества поредицата с един зъб, т.е. 6 градуса, имам такъв ТАП и съм го гледал с осцилоскоп.
                Brava 1.6 16v

                Коментар


                  #9
                  @t_i_t_o Как се изкарва сигнал на изхода, който все още не е дошъл на входа? Въпросът ми е сериозен.
                  FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                  FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                  FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                  FIAT UNO 1.5

                  Коментар


                    #10
                    Следи се поредицата, като се броят импулсите (броя им е ясен) в това време ПИКа повтаря импулсите, като му дойде времето ПИКа одължава последния импулс като го прави да изглежда като разделителния импулс. След като свърши разделителния импулс, прави един нормален фалшив, а от там нататак повтаря входната поредица 1:1, докато доийде време пак да емулира разделителен импулс + един фалшив. Т.е. трябва да се следи поредицата :1. За да знаеш колко широки трябва да направиш импулсите, гледайки предходните, приемайки че за част от оборота няма да как да се променят особенно.2. За да следиш броя на импулсите и като му дойде времето да направиш магията.Така се постига точно 6 градуса изместване, както е направено в моя ЕАБ ТАП.
                    Brava 1.6 16v

                    Коментар


                      #11
                      Има ли сериозен резултат с работата на газ?
                      FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                      FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                      FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                      FIAT UNO 1.5

                      Коментар

                      Working...
                      X