Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

На какво се дължи пукането в гърнето при АГУ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    На какво се дължи пукането в гърнето при АГУ?

    Този неприятен ефект единствено не можах да отстраня при моето АГУ.Наслушах се на всякъкви мнения и съвети - "еми ....., то така е на газ" или "не е възможно, аз от 10 години карам на газ и не съм чул пукане в гърнето" или "кво ти дреме, като ти е разхода 8-9 на сто" Даже прехвалените майстори в квартал **** на София ми вика: "колата ти е супер настроена, този проблем го имаше при жигулито и май се въртеше делкото - ние нищо не можем да направим за твоята"При мен неприятният ефект от пукането се получава единствено при ПРОДЪЛЖИТЕЛНО КАРАНЕ с обороти над 2600-3000 и нагоре, последвано от отнемане на газта без изключване от скорост. Пукането е единично и се появява 1 до 2 секунди след отнемането на педала на газта. Ако подам газ преди да пукне си набира и не пука.Brava 1,6 16V Lovato на 1200 км. свещи Денсо - нови, нов възд. филтър, на бензин и на газ върви супер. Гърнето е здраво при запушване на ауспуха не издиша. Разход газ 8,9/100км --> (Сф - Боровец - Сф с 75 - 90 км по завоите, без клима двама пасажери по 85 кг.)Не ми се ще да свиквам с този ефект и затова, помагайте.
    Brava 98' 1.6 16V - Червенокосата италианка

    #2
    Хм, ламда контрол + ТАП решават всички въпроси, ама с монтажа минаваш 200лв...ТАП симулира въртенето на делкото - подава аванс или по-рано подава искрата...А ламбда контрола ти контролира притока на газ по показанията на РАБОТЕЩА ламбда сонда...
    Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
    Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
    ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

    Коментар


      #3

      Коментар


        #4
        И на мен ми прилича на прекалено богата смес.Провери си свещите и кабелите - когато караш с по-високи обороти и остава малко неизгоряла смес. Ако обаче имаш проблем със свещите или с настройките на сместа ( а казваш, че ти е добре настроена ) това "малко" е малко повече И гърми. Абе... да му мислят бремените и децата - те най-много се плашат.
        like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

        Коментар


          #5
          Вие не сте ли виждали как на спортните коли (по ралитата) освен че гърми ами и излиза огън от ауспуха? Това може да се избегне само ако се прекъсва подаването на газ (прекъсване от клапан) при ППХ, както си е при всички коли с инжекцион когато си на бензин. Смятам и аз да си направя така, макар че на мен не ми гърми. Причината за гърмежа е че при ППХ предваренито е малко, заради малкото натоварване на ДВГ, но пък оборотите са високи и не остава време на сместа да изгори в цилиндрите и доизгаря в ауспуха. Но тъй като в такъв случай изобщо не е необходимо гориво, то е по-добре да се прекъсне за да не заминават клапаните.
          FIAT BRAVO II 1.4 GPL
          FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
          FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
          FIAT UNO 1.5

          Коментар


            #6
            колеги и аз карам 1.6 16 на мен ми пука също нямам катализатор и си мисля че се дължи именно на него. С тази разлика че при мен разхода градско е около 17 и не знам какво да правя. Днес ходих на газаджия за центровка и ми каза покарай я да видиш колко ти харчи сега, но на компютъра му показваше че кабелите на 1 и 2 цилиндър са 0.00 а колата не ми порекъсва и си върви повече от доволно. Помагайте.
            Фиат Браво 1.9 JTD REMAP

            Коментар


              #7
              stanleyhacker написа:
              Вие не сте ли виждали как на спортните коли (по ралитата) освен че гърми ами и излиза огън от ауспуха? Това може да се избегне само ако се прекъсва подаването на газ (прекъсване от клапан) при ППХ, както си е при всички коли с инжекцион когато си на бензин. Смятам и аз да си направя така, макар че на мен не ми гърми. Причината за гърмежа е че при ППХ предваренито е малко, заради малкото натоварване на ДВГ, но пък оборотите са високи и не остава време на сместа да изгори в цилиндрите и доизгаря в ауспуха. Но тъй като в такъв случай изобщо не е необходимо гориво, то е по-добре да се прекъсне за да не заминават клапаните.
              сложи си вакуумен изп и няма да има проблем. аз съм така- доскоро имах проблеми, но малко я понастройх и сега не гърми/беше бедна сместта
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #8
                Колега пакумба, при мен не е имало гърмеж никога при никаква смес, дори когато не ми беше наред плочката, а освен това съм с вакуумен изпарител. Нещо не си разбрал :D Другите колеги тука нещо се притесняват от гърмежи.
                FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                FIAT UNO 1.5

                Коментар


                  #9
                  stanleyhacker написа:
                  Колега пакумба, при мен не е имало гърмеж никога при никаква смес, дори когато не ми беше наред плочката, а освен това съм с вакуумен изпарител. Нещо не си разбрал :D Другите колеги тука нещо се притесняват от гърмежи.
                  исках да кажа, че с вакуумен изп няма нужда от клапан или каквото и да е за ППХ, защото при него празни ход се определя от вакуума, който се взема от колекторите и при затворен дросел той е пренебрежително малък, а при ел изпарителите сместта за празния ход е константна и спиране на нея няма. там може да се мисли за някакъв клапан за ппх. така знам аз
                  Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                  Fiat Bravo'97 1,6 16v
                  Fiat Tempra'91 1,6 mono

                  Коментар


                    #10
                    Ами празния ход не се определя от вакуум при вакуумния изпарител, а и вакуума при празен ход ,не е пренебрежимо малък, дори напротив. Значи между вакуумен и ел. изпарител няма никаква разлика, само дето към тях има изискването , когато двигателя не работи притока на газ да е затворен.Вакуумния забранява притока като една мембранка в изпарителя следи за вакуум в смукателния колектор (запалена кола)Ел. изпарителя някой трябва да му каже че има обороти двигателя и да му даде ток на ел. магнита. При него превключването газ-бензин и донякъде бензин -газ става по-бързо.Иначе и при двата целта е да поддържат атмосферно налягане на газта в последната си степен и в маркуча до плочката , нито повече, нито по-малко.Основния компонент е плочката (карбуратор за газ) тя върши дозирането, като поддържа съотношението газ-въздух увличайки газ взависимост от преминалия въздух. Така че и при двата изпарителя има смисъл от системка за ППХ, макар че на електрическия може да се направи доста добре, докато на вакуумния на практика е по-сложно и неефективно.Плочките обаче се правят обикновено така че да подават млко по-богата смес с цел тя да може да се регулира фино от дросела за газ - тройника.По въпроса за вакуума във смукателния колектор: Типото има вакуум метър явяващ се нещо като разходомер . При изгасен двигател няма вакуум - стрелката е в най-дясноПри празен ход нейде по средатаПри настъпване на педала стрелката се отклонява в дясно - по-голям разход, по-малко вакуумПри принудителен празех ход - стрелката се отклонява в ляво , по-голям вакуум в зависимост от оборотите , по-малък разход (макар в този случай вече това не е вярно - разхода е 0 колкото и няляво да клони стрелката)Абе нормално е като отвориш дросела (педала на газта) налягането се изравнява с атмосферното - вакуума намалява.
                    FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                    FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                    FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                    FIAT UNO 1.5

                    Коментар


                      #11
                      Хммм, отказвам се от думите си , че от тройника се регулира сместа , май беше само за ограничение максимум газ. А на изпарителя се настройва минимума подавана газ. Абе някой ако знае да каже, че още не мога да си го обясня - тройника (двойника) регулира ли сместа или само ограничава подаването на газ.
                      FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                      FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                      FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                      FIAT UNO 1.5

                      Коментар


                        #12
                        не си прав. помисли си само защо като се мери компресия трябва да е с натиснат педал докарай?. като пуснеш газта се затваря дросела и смуче много /пренебрежително/ малко гориво и реално мотора ти се явява като моторна спирачка. можеш да си направиш експеримент- аз го направих от бояна по българия надолу- засилих на 5 до някакви си обороти там без значение, е, да не са 900 ... ми някви нормални там 80-90 скорост. пуснах газта. изчаках някокло сек да издуха газта от горивпровода и изгасих от ключа. не се усети ни най-малко трепване или забавяне или каквото и да е. това показва, че просто в този момент подаване на гориво няма. точно като на бенз, но на газ
                        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                        Fiat Bravo'97 1,6 16v
                        Fiat Tempra'91 1,6 mono

                        Коментар


                          #13
                          Аз не казвам , че има много замукване като пуснеш газта, но точно затова има голям вакуум в смукателния колектор. Буталата искат да засмукват, но дроселната клапа не им дава да влиза смес и затова вакуума е висок.При мен има допълнително спиране, когато превключа на нито газ нито бензин, докато слизам по нанадолнище. При ППХ се харчи малко повече гориво от ПХ, а освен всичко и сместа е и по-богата и изгорелите газове са доста по-отровни. НЯма причина и на газ да не е така, - разлика с обикновен карбуратор няма.
                          FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                          FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                          FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                          FIAT UNO 1.5

                          Коментар


                            #14
                            да, абсолютно за вакуума си прав, почвам да имам чувството, че говорим едно и също
                            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                            Fiat Bravo'97 1,6 16v
                            Fiat Tempra'91 1,6 mono

                            Коментар


                              #15
                              А да, има разлика между вакуум в колекторите под дросела и вакуума над дросела. Може би се бъркаш заради това.Вакуума под дросела "казва" на вакуумния изпарител че двигателя работи и може изобщо да подава газ, докато от другия вакуум зависи колко газ ще се засмуче през плочката.
                              FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                              FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                              FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                              FIAT UNO 1.5

                              Коментар

                              Working...
                              X