Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

1.4 t-jet Информация с какви газови компютри ги карате и трудно палене?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    1.4 t-jet Информация с какви газови компютри ги карате и трудно палене?

    Повдигам отново темата с трудното палене на 1.4 t-jet особено при колите с инсталирани газови системи. Кой какво еку за газта използва?
    Има ли колеги използващи еку-та AC Stag от новите(не съм запознат има ли стари такива) или други нови полски екута и ако има, кажете от кой път палите и колко силно е изразен проблемът с трудното палене.
    Също така дали обръщането на бензин преди гасене помага при тези от Вас с полските еку-та.


    ПС: Проучвам защото дочух, че новите полски екута се справяли доста добре с адаптациите и корекциите и почти всеизвестният проблем изчезвал. Другото, което е доколкото преводача преведе 5-10 теми, които изчетох никъде не се споменава за труден първи старт в полските форуми. Нека повечето от Вас, които са запознати да кажат с какво еку на газта карат.. Благодаря предварително!

    РЕШЕНИЕТО Е СЛЕДНОТО: ресет на бензинови адаптации на ЕКУ-то на колата с Delphi (най-добре на място при газаджията) и после той докато я кара на бензин да си хване хубава карта, тя ще си запише там някакви стойности. След това ресетване с делфи(ресва всичко, дори и адаптациите за паленето) се прави настройката на ГИ. Откакто направих тази процедура, колата пали от 1,2 път най-много. Когато не запали от първи път пали от втори и толкоз. Ако искам задължително да запали от първи път, при въртенето на ключа в момента с тази настройка има припалване, ако улуча момента и подам газ малко се възпламенява и пали(знам, че педала на газта е с потенциометър и не би трябвало да става, но при мен твърдя, че бачка, дори да ми се изсмее някой). Разбира се, че новите компютри се разбират по-добре с тази кола, защото софтуера е изпипан, изпробвано е с ново КМЕ, но в крайна сметка си върнах италианския. За всички, които ще кажат това не е гаранция, че ще стане и при мен, без да пробвате няма как да разберете, дори колегите с качения митичен софтуер, който оправял това палене казват, че не решава проблема с паленето... единственото, което го реши при мен ще го отбележа с удебелен шрифт за да не четете целите обяснения, те са за по-любопитните защо се получава така.
    Последна редакция от tjet-power1; 22.04.2024, 22:57. Причина: Решение на проблемът студен старт с ГИ

    #2
    Карам 1.4 T-jet, 150 от миналата година септември месец. Колата е 165000км, купувана от Ауто Италия, с история, без АГУ. Взех си я с палене от 2-3 път при студен старт. През другото време от деня пали от първия път, дори да е изстинала. Сложих АГУ EMER, като това не се отрази положително или отрицателно на паленето при студен старт. Пак си пали от 2-3 път. Сега съм намерил един мапер в Горна Оряховица О.Е Motorsport - Powertrain Engineering, който освен, че прави ремапи на бензиновите коли, оправял и проблема с паленето с някакъв софтуерен фикс(каквото и да означава това).
    Писах си с него и мисля да му я закарам другия месец.
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD, 16V m-jet '04
    Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD '04; Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD '01; Ex Fiat Coupe 2.0 '95; Ex Fiat Tipo 1.6 i.e. '93; Ex Fiat 131 Mirafiori 1.4 i.e. '82; Ex Opel Vectra C 1.9 CDTI '05 Elegance, Automatic

    Коментар


      #3
      Карам 1.4 T-jet, 150 от миналата година септември месец. Колата е 165000км, купувана от Ауто Италия, с история, без АГУ. Взех си я с палене от 2-3 път при студен старт. През другото време от деня пали от първия път, дори да е изстинала. Сложих АГУ EMER, като това не се отрази положително или отрицателно на паленето при студен старт. Пак си пали от 2-3 път. Сега съм намерил един мапер в Горна Оряховица О.Е Motorsport - Powertrain Engineering, който освен, че прави ремапи на бензиновите коли, оправял и проблема с паленето с някакъв софтуерен фикс(каквото и да означава това).
      Писах си с него и мисля да му я закарам другия месец.
      Да кажеш впечатления след ремапа.
      Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

      Коментар


        #4
        dobrujanetza написа: Преглед на мнението

        Да кажеш впечатления след ремапа.
        що
        Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD, 16V m-jet '04
        Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD '04; Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD '01; Ex Fiat Coupe 2.0 '95; Ex Fiat Tipo 1.6 i.e. '93; Ex Fiat 131 Mirafiori 1.4 i.e. '82; Ex Opel Vectra C 1.9 CDTI '05 Elegance, Automatic

        Коментар


          #5
          карам 1.4 t-jet 120 вече 5 години и съм изминал към 140 000 на газ reagas mp48obd tomaseto nordic xp и инжектори hana blue - няма драми освен с паленето но се свиква. Първо проверяваш сутрин има ли налегане на бензин в рейката ако няма нова помпа (имайте на предвид че и новите бензинови помпи са ментета), ако налягането е ок чистене на инжекторите аз го правя с ултразвукова вана от кауфланд са 40лв. супер обезмаслител на индустриална химия за около 30мин. и след това с XADO Maxi Flush със спинцовка от 10см3 я слагаш на инжектора и с малък токоизправител подаваш 12В на инжектора и пръскаш. една бутилка стига за 4 инжектора. И след това проблемат с паленето изчезва за около 1г. за по дълготраен ефект на всеки 100км минавай по 1км на бензин (особенно лятото). бензина който остава в инжектора когато колата работи на газ прегрява и спича малките отвори на инжектора.
          Последна редакция от darkrider; 09.02.2024, 16:51.

          Коментар


            #6
            darkrider написа: Преглед на мнението
            карам 1.4 t-jet 120 вече 5 години и съм изминал към 140 000 на газ reagas mp48obd tomaseto nordic xp и инжектори hana blue - няма драми освен с паленето но се свиква. Първо проверяваш сутрин има ли налегане на бензин в рейката ако няма нова помпа (имайте на предвид че и новите бензинови помпи са ментета), ако налягането е ок чистене на инжекторите аз го правя с ултразвукова вана от кауфланд са 40лв. супер обезмаслител на индустриална химия за около 30мин. и след това с XADO Maxi Flush със спинцовка от 10см3 я слагаш на инжектора и с малък токоизправител подаваш 12В на инжектора и пръскаш. една бутилка стига за 4 инжектора. И след това проблемат с паленето изчезва за около 1г. за по дълготраен ефект на всеки 100км минавай по 1км на бензин (особенно лятото). бензина който остава в инжектора когато колата работи на газ прегрява и спича малките отвори на инжектора.
            И е Добре да се спира б.помпа докато колата е на газ.

            Коментар


              #7

              що
              Щото карам T-jet на газ.
              Последна редакция от dobrujanetza; 10.02.2024, 19:54.
              Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

              Коментар


                #8
                dobrujanetza написа: Преглед на мнението

                Щото карам T-jet на газ.
                Видях, че си се прежалил за нова кола.
                Само ми е любопитно, как след 30 години JTD, се качи на T-jet?
                Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD, 16V m-jet '04
                Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD '04; Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD '01; Ex Fiat Coupe 2.0 '95; Ex Fiat Tipo 1.6 i.e. '93; Ex Fiat 131 Mirafiori 1.4 i.e. '82; Ex Opel Vectra C 1.9 CDTI '05 Elegance, Automatic

                Коментар


                  #9

                  Видях, че си се прежалил за нова кола.
                  Само ми е любопитно, как след 30 години JTD, се качи на T-jet?
                  Такава се падна.
                  Последна редакция от dobrujanetza; 12.02.2024, 23:21.
                  Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                  Коментар


                    #10

                    Видях, че си се прежалил за нова кола.
                    Само ми е любопитно, как след 30 години JTD, се качи на T-jet?
                    Дълго е за писане , историята е за шише ракия...​​​​
                    Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                    Коментар


                      #11
                      Приятел сподели, че ако зарежда постоянно свеж бензин, няма проблем с паленето. Преди това дълго търсеше проблем по колата, но нищо дефектно наистина.
                      1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

                      Коментар


                        #12
                        Бензин зареждам максимум четвърт резервоар, защото пали на бензин и после обръща на газ.
                        Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                        Коментар


                          #13
                          Tempras написа: Преглед на мнението
                          Приятел сподели, че ако зарежда постоянно свеж бензин, няма проблем с паленето. Преди това дълго търсеше проблем по колата, но нищо дефектно наистина.
                          10 литра два пъти на месец не е кой знае какво. Аз мерих налягането на бензиновата система, за последно понеже чак сега пристигна тестера. Като дам контакт, веднага скача на 3,5 бара и когато спре да се чува помпата, пада на 3 бара. Като завъртя да запаля, вдига отново 3,5 бара. Ако не запали, стрелката си остава там, докато върна ключа. Ако запали, пада на 3 бара и така работи на празния ход. Топла или студена, това са стойностите. Различават се от препоръчителните, но явно проблема не е помпата

                          Click image for larger version

Name:	IMG_20240222_161828.jpg
Views:	316
Size:	1,20 MB
ID:	2761252
                          Последна редакция от Optimst5; 22.02.2024, 17:19.

                          Коментар


                            #14
                            Сутрин на студено пали бързо, без много въртене. Като запали - пускам съединителя и понякога гасне , но не всеки път. През деня , когато е стояла поне час - също пали бързо.
                            Проблема е да пали след 15-30 Мин. престой на топъл двигател. Тогава пали и гасне , даже може и да не запали. На второ въртене - пали чакмак от четвърт.
                            Бензин зареждам до четвърт резервоар веднъж месечно.
                            Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                            Коментар


                              #15
                              dobrujanetza написа: Преглед на мнението
                              Сутрин на студено пали бързо, без много въртене. Като запали - пускам съединителя и понякога гасне , но не всеки път. През деня , когато е стояла поне час - също пали бързо.
                              Проблема е да пали след 15-30 Мин. престой на топъл двигател. Тогава пали и гасне , даже може и да не запали. На второ въртене - пали чакмак от четвърт.
                              Бензин зареждам до четвърт резервоар веднъж месечно.
                              Това ще се оправи СЛЕД като оправиш проблема, който намерихме. Гарантирам с бутилка уиски !!!
                              Просто описваш давене (15-30мин) - тогава изтеклата в цилиндрите газ още е там.
                              При по-дълго време - се изветрява и не се дави.
                              Абсолютно нормално поведение на качествени газови инжектори, които са на толкова километри.
                              Не отлагай оправянето - на твое място бих си купил други инжектори и забравям за следващите 200к км

                              Коментар

                              Working...
                              X