Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

моля обяснете ми за метановите уредби

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    моля обяснете ми за метановите уредби

    преди няколко дни ми докараха FIAT MAREA 1.6 i bipower SX с заводска метанова уредба, бутилката и е 88 литра.колко метан мога да сипя в нея и какво растояние ще мина в случая с тази една бутилка?интересува ме защото съм от лом,а трябва да зареждам във Враца.заслужава ли си изобщо да си я оставя?колко върви в момента тя?
    vvv

    #2
    естествено че ще я оставиштова е най-евтиното гориво в моментавсе някога ще направят станция и при вас
    2015 Renault Megane Expression GT
    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
    Всичко за FIAT Bravo 2007

    Коментар


      #3
      Ще можеш да заредиш около 13-14кг метан и извънградско би трябвало около 250-280км да ги минаваш спокойно. Градско около 200км може би...
      Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

      Коментар


        #4
        моля обяснете ми за метановите уредби

        е да ама на мен ходенето до Враца в една посока ми е 100 км ,на какъв интервал от време трябва да зареждам че ми отава и за градско ако изобщо ми остава......а за метан станциятя в Монтана някои чул ли е нещо?знап че е почната и се пише че уж този септември ще е готова ако е така си заслужава до там са ми 50 км в едната посока
        vvv

        Коментар


          #5
          Принципно метана е два пъти по-евтино от пропанбутана. Значи ти ако с едно зареждане минаваш 200км, а даже и да направят метан станция в Монтана имаш 100км отиване и връщане - че то по-добре пропанбутан. Разбира се сметките ми са на око и набързо, но си мисля че откъм пари ще ти е все тая, но откъм време...това да ходиш да зареждаш на 50км не си е работа.

          Коментар


            #6
            ls1 написа:
            Принципно метана е два пъти по-евтино от пропанбутана. Значи ти ако с едно зареждане минаваш 200км, а даже и да направят метан станция в Монтана имаш 100км отиване и връщане - че то по-добре пропанбутан. Разбира се сметките ми са на око и набързо, но си мисля че откъм пари ще ти е все тая, но откъм време...това да ходиш да зареждаш на 50км не си е работа.
            Не е точно така.Ако съдя по приказките на колегата Спарк 100км извънградско се минават с 5кг метан,което прави към 6,50лева(доколкото ми е известно цената на метана е около 1,30,но може и да бъркам)Ако разхода му на пропан е 8литра,то това прави 8,80лв. т.е. не е 2 пъти по-евтино.Това са подробности.В случая хубавото е,че колата е с фабричен газов инжекцион.Лошото е,че икономически не е оправдано да амортизираш колата със 100км,за да изминеш по-евтино други 100.Не трябва да се забравя амортизацията.Ако аз съм на твое място бих си сложил една газова на колата,както е в момента и бих карал на 3 вида гориво :D може би е възможно да се използват части от твоята уредба и да си направиш ГИ за по-малко парички. :D
            Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
            Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

            Коментар


              #7
              Все си мисля че разхода му на пропан би бил над 8л/100. Много си прав за амортизацията. Ако половината му пробег е само за зареждане ще си вдигне двойно например разходите за масло и филтри и на всеки 100км ще трябва да слага в сметките 1-1.50лв за тях. Да не отваряме дума за гуми, окачване и т.н.

              Коментар


                #8
                До другата пролет метана ще се увеличи с 40% така, че общо взето няма смисъл да се слагат нови метанови уредби.
                Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                Коментар


                  #9
                  Спарк, тез ги слушам от 3 години...не че е невероятно, но все пак...А освен това до другата пролет колко ще са скочили останалите горива според теб? Съотношението вероятно ще се запази.

                  Коментар


                    #10
                    Ами преди година и половина метана беше 1.05лв, сега е 1.27лв, което си е към 20%, а тази година щели да го вдигнат още 3 пъти по 12% и може да се изравни разхода с този на пропан-бутан, на който цената почти не е мръднала.
                    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                    Коментар


                      #11
                      В Германия има над 1000 метанстанции като това е държавна програма и са субсидира от незнам си кое там правителство но кат цяло идеята е Екология!( не толкова Икономия ) Друг е въпроса че автомобилите с такива уредби имат данъчни облекчения а не кат при нас да гледат да ти нататрузят още такси! Колкото до цената на Метана тя се влияе от цената на газа на Булгаргаз. Само за сверка в Германия в момента цената е 1,80лв/ килограм А тук при нас е около 1,30лв/килограм Ем сами преценете колко има да се вдига още.

                      Коментар


                        #12
                        НЕ СИ МАХАЙ УРЕДБАТА! 100% и при вас ще направят метанстанция. Другата година ще вдигат данъците, а доколкото разбрах ще има различни условия за колите на алтернативно гориво, т.е. данъка ще ти е много по-малък, като се има предвид че колата е заводска с метан, но ти си решаваш.
                        --Старата ръжда любов не хваща!--
                        156 sportwagon 1,9 jtd 115
                        ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

                        Коментар


                          #13
                          моля обяснете ми за метановите уредби

                          е благодаря за съдействието и аз мисля да си я задържа като се има впредвид че другата ми кола е ОПЕЛ-вектра 1,8 i и се сещате за какъв разход говорим на пропан - в сл -градско,,,,,а и чета в нета за разни неща ,които исна еврокомисията и рано или късно ще станат
                          Прикачени файлове
                          vvv

                          Коментар


                            #14
                            idm написа:
                            В Германия има над 1000 метанстанции като това е държавна програма и са субсидира от незнам си кое там правителство но кат цяло идеята е Екология!( не толкова Икономия ) Друг е въпроса че автомобилите с такива уредби имат данъчни облекчения а не кат при нас да гледат да ти нататрузят още такси! Колкото до цената на Метана тя се влияе от цената на газа на Булгаргаз. Само за сверка в Германия в момента цената е 1,80лв/ килограм А тук при нас е около 1,30лв/килограм Ем сами преценете колко има да се вдига още.
                            а повечето които сме на газ сме прецакани, защото нямало такава практика в ЕС и няма данъчни облекчения и ни изядоха, като казаха по новините, че би трябвало да ни освободят от данък, но неможело по нормативна уредба все още
                            Renault Clio Baccara 1.8 SPI 90hp
                            Бившо: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp

                            Коментар


                              #15
                              Няма държавна политика за стимулиране на екологичните горива - факт. Но както казах в една друга тема - нека има данъчни облекчения но и ЗВЕРСКИ контрол над ’майсторите’ които слагат уредбите.

                              Коментар

                              Working...
                              X