Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Техническо изпълнение на газови уредби - как е правилно.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Техническо изпълнение на газови уредби - как е правилно.

    Предлагам, тук да напишем какво трябва да представлява техническото изпълнение на газовата уредба. Кое е правилно и кое е груба грешка на "майсторите". Не че се правя на голям "майстор" но непрекъснато се сблъсквам с технически неграмотни изпълнения и смятам, че потребителите трябва да знаят какво да търсят. Започвам с кратък списък на моите изисквания:1. Изпарителя задължително трябва да е монтиран надлъжно на колата. Тук не може да има компромиси. Оправдания: "няма място" не важат. Винаги има място, дори ако трябва да се правят конзоли и др. под.2. На краищата на медната тръба, която влиза в изпарителя и тази която влиза в газовия клапан задължително трябва да има поне една (а по-добре 2 ) амортизиращи навивки. Това важи и за връзката към бутилката.3. Електромагнитните газови клапани високо налягане трябва да са два: един отзад на бутилката и един отпред с филтър преди изпарителя.4. Електрическите кабели трябва да са между 0.5мм2 и 0.75мм2 по-дебели става, но е излишно. Кабелите трябва да са прекарани красиво, със стандартни кабелни обувки, добре изолирани.5. Тръбата от бутилката до двигателя трябва да сложена в пластмасов шлаух и прекарана по дъното далеч от аспуховата система, без да се опира във вибриращи части на купето и двигателя, които да протриват изолацията.6. Бутилката трябва да е закрепена надеждно, тоест ако я клатим с ръка да се клати колата, а не бутилката.7. Смесителната плочка трябва да е уплътнена идеално върху карбуратора (или където там е поставена при инжекционите например). Засмукване на въздух СЛЕД плочката е принципно недопустимо. Трябва да се провери също дали дифузьорите на плочката са правилният размер за този двигател. Нито по-малки нито по-големи са допустими.Разбира се това не са "десетте божи заповеди", така че дискусия се допуска.
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    #2
    Жигльори на плочката НЯМА - има дифузьори."Амортизиращите" навивки" по тръбата се правят с цел главно ако се скъса тръбата да има откъде да се издърпа, за да се сложи нова леща и гайка.За двата газови клапана съм съгласен , но ги има само в китовете на холандските уредби и на по-висшия клас БРЦ мисля.Мястото за монтаж на изпарителя - хм... има някои коли , на които наистина е невъзможен монтажа надлъжно .За кабелите съм съгласен , но на повечето ключове са някъде между 0,3-0,5 Тръбите НЕ се слагат в пластмасов шлаух от бутилката до изпарителя , а само от бутилката до контактна с външната среда точка и принципно по еропейските изисквания се прави обдухване на кутията на сондата със свеж въздух...Погледни някоя метанова уредба , за да разбереш за какво ти говоря - там компромиси не се правят, защото метана е без миризма , а и успива, докато пропан бутана ще се усети веднага в купето и човек може да спре.Засмукването на въздух от друго място освен от филтъра също не е на добре.А и принципно за пълните инжекции преломната точка е след дебитомера , а не чак след плочката.
    Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
    София , Горубляне ,ул. Самоковско Шосе 1 (срещу ОМВ на автоборсите) 978-20-82 973-67-24 0877-27-20-21

    Коментар


      #3
      The_Machine написа:
      Жигльори на плочката НЯМА - има дифузьори.
      Грешка на пръстите Yellow_Flash_Colorz_PDT_50 - оправено.
      "Амортизиращите" навивки" по тръбата се правят с цел главно ако се скъса тръбата да има откъде да се издърпа, за да се сложи нова леща и гайка.
      Тук не мога да се съглася. Тези навивки се оставят за да поемат евентуални вибрации с достатъчно голям радиус на огъване. При малък радиус, бързо настъпва умора на материала и тръбата се пречупва.
      Мястото за монтаж на изпарителя - хм... има някои коли , на които наистина е невъзможен монтажа надлъжно .
      Не съм виждал всички възможни автомобили, но пък всички които съм виждал са с монтиран напречно изпарител, независимо дали може или не да се монтира надлъжно.
      За кабелите съм съгласен , но на повечето ключове са някъде между 0,3-0,5
      Знам, но според мене са тънки, а и изолацията им е по-тънка, отколкото трябва. Правилно е да се сменят. Не че си правя илюзии, че в сервизни условия някой би го направил...
      Тръбите НЕ се слагат в пластмасов шлаух от бутилката до изпарителя , а само от бутилката до контактна с външната среда точка и принципно по еропейските изисквания се прави обдухване на кутията на сондата със свеж въздух...
      Съгласен - имах предвид не до изпарителя а до двигателя. Фактически до газовия клапан, който се монтира в коша на двигателя преди изпарителя.Това изискване всъщност обикновенно се спазва. А вентилация на кутията досега не съм виждал реализирана при пропан-бутанови уредби.
      Fiat Ritmo 105TC
      1600cc 105к.с.

      Коментар


        #4
        Aaa... ти имаш впредвид една гумена изолация около тръбата - така се продава самата тръба , направо с отлята върху нея изолация , но това , което си помислих е за гофрирания маркуч.
        Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
        София , Горубляне ,ул. Самоковско Шосе 1 (срещу ОМВ на автоборсите) 978-20-82 973-67-24 0877-27-20-21

        Коментар


          #5
          The_Machine написа:
          но това , което си помислих е за гофрирания маркуч.
          За този гофриран маркуч не знам подробностите. Моля те, напиши как трябва да е монтиран и за какво служи.
          Fiat Ritmo 105TC
          1600cc 105к.с.

          Коментар


            #6
            Малко е извън темата, но защо изпарителят трябва да е монтиран надлъжно. Моят беше монтиран надлъжно, но аз го обърнах и сега е точоно обратно - напречно. Просто както беше поставен тропаше и ми пречеше. Разлика в работа на двегателя, динамиката и разхода няма АБСОЛЮТНО никаква.
            PUNTO Selecta

            Коментар


              #7
              Ако е надлъжно се наблюдава при завой на страната , откъм която е изпарителя обогатяване на сместа и при завой на другата страна - обедняване и впоследствие пад на оборотите или беше обратното , както и да е - това е вследствие на инерционните сили.А ако изпарителя е монтиран надлъжно се наблъдава пад/вдигане на оборотите или дори гаснене на двигателя/давене при потегляне/спиране...
              Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
              София , Горубляне ,ул. Самоковско Шосе 1 (срещу ОМВ на автоборсите) 978-20-82 973-67-24 0877-27-20-21

              Коментар


                #8
                чета, чета и пак не разбрах кога е надлъжно и кога напречно
                tempra 2.0i.e.

                Коментар


                  #9
                  iceto написа:
                  чета, чета и пак не разбрах кога е надлъжно и кога напречно
                  Ами, ако приемем, че изпарителя е цилиндър, за мене, напречно е, когато някоя от основите на цилиндъра (кръглите стени) сочи напред по посока на движението.Надлъжно (правилното положение) е когато двете основи на цилиндъра сочат наляво и надясно.
                  Fiat Ritmo 105TC
                  1600cc 105к.с.

                  Коментар


                    #10
                    The_Machine написа:
                    Ако е надлъжно се наблюдава при завой на страната , откъм която е изпарителя обогатяване на сместа и при завой на другата страна - обедняване и впоследствие пад на оборотите или беше обратното , както и да е - това е вследствие на инерционните сили.А ако изпарителя е монтиран надлъжно се наблъдава пад/вдигане на оборотите или дори гаснене на двигателя/давене при потегляне/спиране...
                    този пост имах предвид кога е напречно и кога надлъжно
                    tempra 2.0i.e.

                    Коментар


                      #11
                      The_Machine написа:
                      Ако е надлъжно се наблюдава при завой на страната , откъм която е изпарителя обогатяване на сместа и при завой на другата страна - обедняване и впоследствие пад на оборотите или беше обратното , както и да е - това е вследствие на инерционните сили.А ако изпарителя е монтиран надлъжно се наблъдава пад/вдигане на оборотите или дори гаснене на двигателя/давене при потегляне/спиране...
                      лично менение:това са пълни глупости никога при завой не са ми падали оборотите или пък като потеглям и спирам и то рязко да сса ми ебавали оборотитеизпарителят ми е бил и в двете позиций

                      Коментар


                        #12
                        Не при всяка кола се получава...Надлъжно - плоската страна на изпарителя е по дължина на колата ( изпарителя е монтиран на някоя от страниците да речем)Напречно - плоската страна контактува със тенекиите , разделящи коша от местата за пътниците.Капиш?
                        Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
                        София , Горубляне ,ул. Самоковско Шосе 1 (срещу ОМВ на автоборсите) 978-20-82 973-67-24 0877-27-20-21

                        Коментар


                          #13
                          pugsy написа:
                          лично менение:това са пълни глупости никога при завой не са ми падали оборотите или пък като потеглям и спирам и то рязко да сса ми ебавали оборотитеизпарителят ми е бил и в двете позиций
                          Е, тези ефекти зависят от ускоренията, които изпитва изпарителя. А ускоренията пък зависят от възможностите на колата и темперамента на шофьора. Освен това, тези ефекти зависят и от настройката на газоавта уредба. Ако сместта е настроена доста обеднена, то ускоренията или забавянето могат да я направят преобеднена и двигателя да угасне. Затова на такива автомобили трябва да се настройва по-богата смес, отколкото е реално нужно.
                          Fiat Ritmo 105TC
                          1600cc 105к.с.

                          Коментар

                          Working...
                          X