Предлагам, тук да напишем какво трябва да представлява техническото изпълнение на газовата уредба. Кое е правилно и кое е груба грешка на "майсторите". Не че се правя на голям "майстор" но непрекъснато се сблъсквам с технически неграмотни изпълнения и смятам, че потребителите трябва да знаят какво да търсят. Започвам с кратък списък на моите изисквания:1. Изпарителя задължително трябва да е монтиран надлъжно на колата. Тук не може да има компромиси. Оправдания: "няма място" не важат. Винаги има място, дори ако трябва да се правят конзоли и др. под.2. На краищата на медната тръба, която влиза в изпарителя и тази която влиза в газовия клапан задължително трябва да има поне една (а по-добре 2 ) амортизиращи навивки. Това важи и за връзката към бутилката.3. Електромагнитните газови клапани високо налягане трябва да са два: един отзад на бутилката и един отпред с филтър преди изпарителя.4. Електрическите кабели трябва да са между 0.5мм2 и 0.75мм2 по-дебели става, но е излишно. Кабелите трябва да са прекарани красиво, със стандартни кабелни обувки, добре изолирани.5. Тръбата от бутилката до двигателя трябва да сложена в пластмасов шлаух и прекарана по дъното далеч от аспуховата система, без да се опира във вибриращи части на купето и двигателя, които да протриват изолацията.6. Бутилката трябва да е закрепена надеждно, тоест ако я клатим с ръка да се клати колата, а не бутилката.7. Смесителната плочка трябва да е уплътнена идеално върху карбуратора (или където там е поставена при инжекционите например). Засмукване на въздух СЛЕД плочката е принципно недопустимо. Трябва да се провери също дали дифузьорите на плочката са правилният размер за този двигател. Нито по-малки нито по-големи са допустими.Разбира се това не са "десетте божи заповеди", така че дискусия се допуска.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Техническо изпълнение на газови уредби - как е правилно.
Collapse
X
-
Жигльори на плочката НЯМА - има дифузьори."Амортизиращите" навивки" по тръбата се правят с цел главно ако се скъса тръбата да има откъде да се издърпа, за да се сложи нова леща и гайка.За двата газови клапана съм съгласен , но ги има само в китовете на холандските уредби и на по-висшия клас БРЦ мисля.Мястото за монтаж на изпарителя - хм... има някои коли , на които наистина е невъзможен монтажа надлъжно .За кабелите съм съгласен , но на повечето ключове са някъде между 0,3-0,5 Тръбите НЕ се слагат в пластмасов шлаух от бутилката до изпарителя , а само от бутилката до контактна с външната среда точка и принципно по еропейските изисквания се прави обдухване на кутията на сондата със свеж въздух...Погледни някоя метанова уредба , за да разбереш за какво ти говоря - там компромиси не се правят, защото метана е без миризма , а и успива, докато пропан бутана ще се усети веднага в купето и човек може да спре.Засмукването на въздух от друго място освен от филтъра също не е на добре.А и принципно за пълните инжекции преломната точка е след дебитомера , а не чак след плочката.Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
София , Горубляне ,ул. Самоковско Шосе 1 (срещу ОМВ на автоборсите) 978-20-82 973-67-24 0877-27-20-21
-
The_Machine написа:Жигльори на плочката НЯМА - има дифузьори."Амортизиращите" навивки" по тръбата се правят с цел главно ако се скъса тръбата да има откъде да се издърпа, за да се сложи нова леща и гайка.Мястото за монтаж на изпарителя - хм... има някои коли , на които наистина е невъзможен монтажа надлъжно .За кабелите съм съгласен , но на повечето ключове са някъде между 0,3-0,5Тръбите НЕ се слагат в пластмасов шлаух от бутилката до изпарителя , а само от бутилката до контактна с външната среда точка и принципно по еропейските изисквания се прави обдухване на кутията на сондата със свеж въздух...Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Aaa... ти имаш впредвид една гумена изолация около тръбата - така се продава самата тръба , направо с отлята върху нея изолация , но това , което си помислих е за гофрирания маркуч.Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
София , Горубляне ,ул. Самоковско Шосе 1 (срещу ОМВ на автоборсите) 978-20-82 973-67-24 0877-27-20-21
Коментар
-
Малко е извън темата, но защо изпарителят трябва да е монтиран надлъжно. Моят беше монтиран надлъжно, но аз го обърнах и сега е точоно обратно - напречно. Просто както беше поставен тропаше и ми пречеше. Разлика в работа на двегателя, динамиката и разхода няма АБСОЛЮТНО никаква.PUNTO Selecta
Коментар
-
Ако е надлъжно се наблюдава при завой на страната , откъм която е изпарителя обогатяване на сместа и при завой на другата страна - обедняване и впоследствие пад на оборотите или беше обратното , както и да е - това е вследствие на инерционните сили.А ако изпарителя е монтиран надлъжно се наблъдава пад/вдигане на оборотите или дори гаснене на двигателя/давене при потегляне/спиране...Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
София , Горубляне ,ул. Самоковско Шосе 1 (срещу ОМВ на автоборсите) 978-20-82 973-67-24 0877-27-20-21
Коментар
-
iceto написа:чета, чета и пак не разбрах кога е надлъжно и кога напречноFiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
The_Machine написа:Ако е надлъжно се наблюдава при завой на страната , откъм която е изпарителя обогатяване на сместа и при завой на другата страна - обедняване и впоследствие пад на оборотите или беше обратното , както и да е - това е вследствие на инерционните сили.А ако изпарителя е монтиран надлъжно се наблъдава пад/вдигане на оборотите или дори гаснене на двигателя/давене при потегляне/спиране...tempra 2.0i.e.
Коментар
-
The_Machine написа:Ако е надлъжно се наблюдава при завой на страната , откъм която е изпарителя обогатяване на сместа и при завой на другата страна - обедняване и впоследствие пад на оборотите или беше обратното , както и да е - това е вследствие на инерционните сили.А ако изпарителя е монтиран надлъжно се наблъдава пад/вдигане на оборотите или дори гаснене на двигателя/давене при потегляне/спиране...
Коментар
-
Не при всяка кола се получава...Надлъжно - плоската страна на изпарителя е по дължина на колата ( изпарителя е монтиран на някоя от страниците да речем)Напречно - плоската страна контактува със тенекиите , разделящи коша от местата за пътниците.Капиш?Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
София , Горубляне ,ул. Самоковско Шосе 1 (срещу ОМВ на автоборсите) 978-20-82 973-67-24 0877-27-20-21
Коментар
-
pugsy написа:лично менение:това са пълни глупости никога при завой не са ми падали оборотите или пък като потеглям и спирам и то рязко да сса ми ебавали оборотитеизпарителят ми е бил и в двете позицийFiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар