ivchotr написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Къде да слагам АГУ в Търново?
Collapse
X
-
Здравейте, имам от скоро Фиат Мареа 1.8 бензин, пълна инжекция, 97г. Колата е чудесна, много удобна и конфортна. По-късно ще кача снимки :D . Та относно проблема със скъпия бензин - във Велико Търново почти на всеки му гори повече градско, то тука само баири и движението е доста натоварено. Така, след един месец каране на бензин, аз се реших да сложа газова уредба. Да, но цените на газовите инжекциони започваха от 1100 лева нагоре. Мен лично не ме устроиха такива цени, просто не си струваше да слагам ГИ на Фиата, на цена 1/3 от самата кола, още повече че си я ползвам за личен автомобил, а не да изкарвам пари с него. Така, бях попрочел доста мнения из форумите и в карайна сметка реших да си сложа конвенциално АГУ, абсолютно обикновенно, консултирах се с таксиметрови шофьори и разни други познати и не познати. Газаджията при който отидох да се консултирам е от Олимпика, сервизът им е над КАТ, преди завоя на гробищата в дясно се влиза в пресечката и там в дъното на улицата се намира сервиза им. Човека, който ми сложи там газовото е готин пич, викат му "бонбона". Той ми направи перфектен монтаж на изпарителя, понеже нямаше много удобно място за него под капака. В карайна сметка, останах много доволен. Цената на която ми излезе АГУ-то + монтаж + бутилка до 60 литра(мисля) е стандартна и тя е 460 лв. Не съм дал нито лев отгоре. АГУ-то е Lovato. Просто идеален вариант за мен . Извън градско ми гори на газ около 9,7 литра - 110-120 средна скорост. Градско в Търново ми вдига около 12 литра, но това е напълно разбераемо. За трупането на грешките е обясномо, но за това има разрешение също . Проблем се получава, когато караш доста време на газ и постепенно от натрупаните грешки и самонастройката на компютъра, колата почва да пали трудно на бензин сутрин и на ниски обороти подава неравномерно бензина, но на газ никакви проблеми, над 3000 оборота на бензин, няма проблем. Решението е откачаш акумулатора и компютъра се ресетва на фабрични настройки, оставаш да постои така известно време и закачаш акумулатора и от грешките и следа няма, колата започва да си пали на бензин без проблем и няма проблем с подаването на бензина при под 3000 оборота . Но това не е удачен вариант да се откача целия акумулатор, затова се слага едно реленце, което да откача компютъра от акумулатора, когато колата е в покой, изгасена, като по този начин компютъра ще се ресетва и ще изстрива евентуално натрупаните грешки. Решението е просто и евтино . Релето откача само компютъра, като алармата, часовника и всичко останало си остава включено към акумулатора. Така че хора, хич не се чудете за слагането на конвенциално АГУ на двигател с пълна инжекция, всичко е въпрос на решение, за какво точно ще ти трябва тази кола. На мен ми трябваше евтино предвижване в града и извън града. За мен направих най-оптималния избор и затова съм много доволен . Поздрави на всички! :DФиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)
Коментар
-
Колега, това 9,7 извънградско, а и постоянното трупане на грешки, само още веднъж показва, че обикновената газова уредба е мъчение за този тип двигатели. Че този разход е кажи-речи 50% над оптималния за този мотор. Ти си намерил решението за себе си, дано всичко по-нататък да е наред, но не ми се струва удачно. Поздрави!Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
До колкото виждам и усещам обикновенното АГУ не е мъчение за двигателя, идеята е че става разминаване с компютъра, поради простата причина, че той не може да засече точно сместа газ която се подава, колко е обогатена, за разлика от това, ако е на бензин. Но мисля, че не е проблем човек да си ресетва компютъра на фабричните настройки, ако чак толкова вече го мъчи. Има и друг вариант - включваш на бензин и караш известно време за да може компютъра да се самоконфигурира и настрои за новата смес и данни, които се подават за бензина . Успех на знаещите P.S.: А между другото, този разход 9,7 литра на 100 км, извънградско, още веднъж потвърждава правотата на решението ми, как да кажа, Фиат-тите са проектирани така, че разходът им е леко по-висок от нормалния спрямо други модели от същия клас като Opel или VW. Двигателят ми е 1.8, а не 1.4, няма как да ми гори 6-7 литра ... на 100. плюс това конете му под капака и те не са малко - около 112 к.с., просто съм много доволен!Фиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)
Коментар
-
Не, не мисля така. Разходът му е много приличен. Много години съм карал Опел Астра 1.4 хечбек, моноинжекция с Landi Renzo, 8 литра извън градско си ги лепи от воле, като подчертая, че газовото го сложихме в генералния представител за Landi Renzo за България в Ямбол, значи всичко би трябвало да е 6 един вид. Така че разходът ми на Мареата ми е напълно доволен, още повече че ми е пълна инжекция :D . Да те цитирам "sugarboy - по различни каталози разходът е между 6,3 и 6,5". Ти луд ли си??? На газ никой двигател 1.8, 83kw може да гори толкова малко газ. Човече не говорим за бензин, ако си гледал подобни каталози, говорим за газ ПРОПАН-БУТАН. Така че сложи до 2 литра гориво отгоре, спрямо това колкото гори на бензин и какво се получава, за същите пари вместо с бензин, а с това АГУ минавам двойно повече разстояние, е няма как да не съм доволен, просто това би могло да бъде работещ вариант не само за мен, но и за всеки, който търси решение с оптимални средства.Фиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)
Коментар
-
Колега, аз правя съпоставка, че в сравнение с данните за разхода на бензин, Мареата ти прави 50% по-висок разход на газ, което в никакъв случай не може да е нормално. Дори и с обикновена газова уредба разходът ти извънградско трябва да е литър-литър и половина повече, а не 3,5 литра. И то при 110-120 км/ч, както казваш. Но това го казвам само в защита на мнението, че за такива прецизни двигатели не е удачно да се слага обикновена газова. След като на теб ти е изгодно, свиркай си. Между другото, тука няколко колеги сложиха газов инжекцион в последно време. Поразрови се за техните мнения, ако ти е интересно де. Успех и поздрави!Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
van_dal написа:qnisZ написа:А бе тва майсторите в Търново са много смотани, днес на един му обяснявам как да подкара ТАП а той си знае ноговото *е малоко му резнах квитанцийте ама какво да се прави* да не иска да му изнасям лекция по тел. пък и имах доста работа. :D Нищо лошо не казвам ама не могат да подкарат един ТАП който е специално за тази кола.Renault Clio Baccara 1.8 SPI 90hp
Бившо: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp
Коментар
-
Галин ВТ написа:Колега van_dal, сложи ли вече газовата? Ако да, ще споделиш ли къде и дали си доволен.Питам, защото и аз си купих. но майстора, който трябваше да ми я монтира май ми върза тенекия и сега съм изправен пред същия проблем.--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар
-
sugarboy написа:Това за по-високия разход на Фиатите в сравнение с Фау Ве-тата и други супермашини може и да е така, но не чак дотам. За твоя двигател по различни каталози разходът е между 6,3 и 6,5. Така че 9,7 за извънградско е страшно много.
Коментар
-
stenli написа:sugarboy написа:Това за по-високия разход на Фиатите в сравнение с Фау Ве-тата и други супермашини може и да е така, но не чак дотам. За твоя двигател по различни каталози разходът е между 6,3 и 6,5. Така че 9,7 за извънградско е страшно много.Renault Clio Baccara 1.8 SPI 90hp
Бившо: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp
Коментар
-
stenli написа:sugarboy написа:Това за по-високия разход на Фиатите в сравнение с Фау Ве-тата и други супермашини може и да е така, но не чак дотам. За твоя двигател по различни каталози разходът е между 6,3 и 6,5. Така че 9,7 за извънградско е страшно много.Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар