Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ниска мощност на газ - решение.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ниска мощност на газ - решение.

    Днес го отстраних проблема при мене, така че го описвам, за да предпазя и други. Симптомите са: ниска мощност, леко "игране" на оборотите на празен ход, трудности при настройка на уредбата. Обикновенното обяснение на майсторите е: "Ми то газта не е като бензина."Причината: Засмукване на въздух под смесителната плочка. В моя случай, някой голям "гений" е монтирал плочка, която въобще не е за този карбуратор. По тази причина, плочката стоеше накриво и отдолу под нея имаше луфт около 1мм. Но дори и да не е толкова драстичен случая, виждал съм и други уредби, където плочката не е особенно добре уплътнена.Получава се, че освен газта, която се засмуква от изпарителя, в смесителния колектор влиза и допълнително въздух от процепите. Резултата - свръх обеднена смес, която освен че намалява драстично мощността, заплашва и с прегаряне на клапаните, поради бавното си горене.Решението: При мене беше сложно, наложи се да се преработва плочката. Допълнително поставих и гарнитура, изрязана от картон, отдолу под плочката, за да уплътнява по-добре. Разбира се гарнитурата се поставя със силикон за гарнитури.Резултата: Ами докато се мъчех с всичко това, се стъмни, та последните работи ги вършех на тъмно. Но все пак реших да направя едно тест драйвче със настроена набързо уредба. Резултата надмина всичките ми очаквания... Колата вървеше все едно е на бензин, а може би дори по-добре. На 3-та докато се усетя и оборотомера влезе в червеното. Утре продължавам с оптимизациите. Очаквам и разхода да се свали значително.Поздрави.
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    #2
    Mдамм... много колеги претупват монтажа като дори не лепят плочката със силикон , камо ли да отстранят зима/лято клапата , както и да запушат да речем някой скъсал се вакуум...
    Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
    София , Горубляне ,ул. Самоковско Шосе 1 (срещу ОМВ на автоборсите) 978-20-82 973-67-24 0877-27-20-21

    Коментар


      #3
      The_Machine написа:
      ... камо ли да отстранят зима/лято клапата , както и да запушат да речем някой скъсал се вакуум...
      Какво точно имаш предвид? И за какъв тип тип двигатели карбураторни или моноинжекция?
      FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
      ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

      Коментар


        #4
        brat_John написа:
        The_Machine написа:
        ... камо ли да отстранят зима/лято клапата , както и да запушат да речем някой скъсал се вакуум...
        Какво точно имаш предвид? И за какъв тип тип двигатели карбураторни или моноинжекция?
        и аз това искам да попитам?
        VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
        VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
        VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
        VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
        Нека Силата на бъде с Нас...

        Коментар


          #5
          kiro_of_the_day написа:
          brat_John написа:
          The_Machine написа:
          ... камо ли да отстранят зима/лято клапата , както и да запушат да речем някой скъсал се вакуум...
          Какво точно имаш предвид? И за какъв тип тип двигатели карбураторни или моноинжекция?
          и аз това искам да попитам?
          Според мене се има предвид премахването на клапата, която превключва взимането на топъл и студен въздух. На някои коли се мести автоматично, на други ръчно, с лостче "лято/зима". Между другото на моята беше автоматично, но го махнах, защото не работеше, а само заприщваше потока...Въобще с някои уговорки, смятам, че на двигателя трябва да се предоставя всичкия въздух, който той може да засмуче. В края на краищата това е което движи колата. Уговорката е, че трябва да се предоставя и съответното количество гориво...
          Fiat Ritmo 105TC
          1600cc 105к.с.

          Коментар


            #6
            Точно за клапата студен/топъл въздух , която на по-новите автомобили се управлява чрез вакуум от колекторите , но тази клапа не играе съществена роля , а само променя вакуума в системата, оттам и настройката на газ...На повечето западни дараци , които идват от Италия да речем пластмасовите(предимно) връзки , на краищата на които има снадки от маркучета ,които са прокъсани , излинели и Т.Н. , което пречи на стабилната работа на двигателя - тръгват от моното/карба/колекторите , влизат във филтърната кутия и оттам отиват към клапата - не съм особено запознат с принципа им на действие , но е факт , че не вършат особена работа - на газ единственото нещо , което е добре да се направи със въздухозабирането е то да се изведе чрез някаква мека връзка (има разни като хартиени маркучи , опаковани с алуминиево фолио) към посока ОБРАТНА на движението на автомобила.
            Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
            София , Горубляне ,ул. Самоковско Шосе 1 (срещу ОМВ на автоборсите) 978-20-82 973-67-24 0877-27-20-21

            Коментар


              #7
              johnfound написа:
              kiro_of_the_day написа:
              brat_John написа:
              The_Machine написа:
              ... камо ли да отстранят зима/лято клапата , както и да запушат да речем някой скъсал се вакуум...
              Какво точно имаш предвид? И за какъв тип тип двигатели карбураторни или моноинжекция?
              и аз това искам да попитам?
              Въобще с някои уговорки, смятам, че на двигателя трябва да се предоставя всичкия въздух, който той може да засмуче. В края на краищата това е което движи колата. Уговорката е, че трябва да се предоставя и съответното количество гориво...
              А пък на мен майстора като ми сложи газовата ми сложи някакъв ограничител на достъпа на въздух (представлява пластинка, която намалява сечението на въздухопровода)
              VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
              VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
              VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
              VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
              Нека Силата на бъде с Нас...

              Коментар


                #8
                ... Щото дифузьора на плочката е твърде голям и сместа идва бедна.
                Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
                София , Горубляне ,ул. Самоковско Шосе 1 (срещу ОМВ на автоборсите) 978-20-82 973-67-24 0877-27-20-21

                Коментар


                  #9
                  The_Machine написа:
                  ... Щото дифузьора на плочката е твърде голям и сместа идва бедна.
                  Добре де ...... тоз чиляк не е ли могъл да сложи подходящ дифузьор вместо да прави магии
                  VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                  VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                  VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                  VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                  Нека Силата на бъде с Нас...

                  Коментар


                    #10
                    Може да не е имал... не знам случая - слага се и когато просто колата смуче отвсякъде въздух - например на Форд Сиера от по-старите им е хроничен проблем да смучат от колектори , около карбуратор и Т.Н. въздух и дори се стига до пълно запушване на входа за въздух и тогава чак колата заработва както трябва, иначе все й идва бедна сместа...
                    Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
                    София , Горубляне ,ул. Самоковско Шосе 1 (срещу ОМВ на автоборсите) 978-20-82 973-67-24 0877-27-20-21

                    Коментар


                      #11
                      The_Machine написа:
                      Точно за клапата студен/топъл въздух , която на по-новите автомобили се управлява чрез вакуум от колекторите , но тази клапа не играе съществена роля , а само променя вакуума в системата, оттам и настройката на газ...На повечето западни дараци , които идват от Италия да речем пластмасовите(предимно) връзки , на краищата на които има снадки от маркучета ,които са прокъсани , излинели и Т.Н. , което пречи на стабилната работа на двигателя - тръгват от моното/карба/колекторите , влизат във филтърната кутия и оттам отиват към клапата - не съм особено запознат с принципа им на действие , но е факт , че не вършат особена работа - на газ единственото нещо , което е добре да се направи със въздухозабирането е то да се изведе чрез някаква мека връзка (има разни като хартиени маркучи , опаковани с алуминиево фолио) към посока ОБРАТНА на движението на автомобила.
                      Не знам какво точно имаш предвид, но при мен има алуминиев маркуч с хартия. Взема въздух директно от тръбата след изпускателните колектори и влиза директно във въздушния филтър, а вътре не съм виждал клапа Това, което си писал за какви двигатели става въпрос? Предполагам за по-сложни от моя!
                      FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                      ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                      Коментар


                        #12
                        може да е премахнат - принципно още Жигулите имат такива клапи , или по-скоро при тях се върти кутията на фитъра - клапата е с цел да взима въздух от 2 месат - лятото някъде близо до решетката , а зимата от въздухозаборник около изходящите колектори.
                        Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
                        София , Горубляне ,ул. Самоковско Шосе 1 (срещу ОМВ на автоборсите) 978-20-82 973-67-24 0877-27-20-21

                        Коментар


                          #13
                          Искам и аз да попитам нещо, след като ми поставиха газова уредба на Типото, което е 1.6 моноинжекция, двувалка, първоначално колата нещо нямаше мощност. После майсторът нещо променя посокатата и нмачина на завихряне на въздушния поток (по негови думи). ДЪРЖА да отбележа, че майсторът по газовата не ми сложи плочка, а някаква самоделка. За да заработи като хората се наложи да намали притока на въздух към въздушния филтър. Така няма ли да ми се вдигне разхода, когато съм на бензин?

                          Коментар

                          Working...
                          X