Основни компоненти на А.Г.У. L.P.G. редуктор-изпарител За нормалната работа на двигателя втечненият в резервоара автогаз е необходимо предварително да се преобразува в газообразно състояние чрез изпаряване и след това налягането му да се редуцира до стойности близки до атмосферното налягане. Тези функции се изпълняват от редуктор-изпарителя, в който се съчетават един топлообменник и един най-често двустепенен мембранен редуктор на налягане. Електромагнитен вентил за газ Нормално затворен спирателен вентил, работещ на електромагнитен принцип. Монтира се на тръбопровода подаващ газово гориво към редуктора. Обикновенно е снабден и с филтър за газовото гориво. Електромагнитен вентил за бензин Нормално затворен спирателен вентил, работещ на електромагнитен принцип, монтиран на бензинопровода към карбуратора. Превключвател газ / бензин Електрически превключвател управляващ електромагнитните вентили. Монтира се на арматурното табло и позволява на водача да избира режима на работа - на газ или на бензин. Смесител Служи за смесване на газовото гориво с въздух за образуване на горивовъздушната смес. Може да се монтира над карбуратора (във въздушния филтър) или в средната част на карборатора. Резервоар Съд за съхранение на газовото гориво, разчетен на работно налягане 1,6МРа (изпитвателно налягане 2,4МРа). Като съд под налягане подлежи на надзор. Основно правило за безопасност е изискването резервоарът да се запълва не повече от 80% от обема му. За осигуряване на това изискване към резервоара се монтира специално устройство (мултиклапан). Освен устройството за ограничаване на запълването мултиклапана е снабден с два спирателни вентила, нивомер и сонда. Екологична ламбда система Микропроцесорна система за управление на състава на горивовъздушната смес, с цел намаляване на вредните емисии на изгорелите газове. Може да се използва в автомобилите, снабдени с катализиращи устройства и Ламбда сонда. Схеми на А.Г.У.АГУ първо поколение Това са класическите автомобилни газови уредби, състоящи се от резервоар за гориво (втечнен газ LPG), електромагнитни вентили за газ и за бензин, превключвател газ/бензин, редуктор-изпарител и смесител. АГУ второ поколение Този вид автомобилни газови освен компонентите на класическите АГУ от I поколение съдържат още електронен блок за управление (най-често микропроцесорен), който в зависимост от температурата, от честотата на въртене на коляновия вал и от състава на изгорелите газове управлява чрез малък стъпков двигател състава на гориво-въздушната смес, постъпваща в цилиндрите на двигателя. В резултат от оптимизирането на съотношението гориво / въздух се подобрява изгарянето и значително се намаляват вредните емисии в изгорелите газове. АГУ трето поколение При автомобилните газови уредби от III поколение се осъществява директно впръскване на газовото гориво (газов инжекцион). Освен резервоар за гориво, електромагнитни вентили и превключвател газ/бензин, съдържат още редуктор, горивен дистрибутор (газов разпределител), газови инжектори и електронен блок (микропроцесорна управляваща система). Важно условие за нормалната работа на АГУ е при неработещ двигател от LPG редуктора да не изтича гориво към двигателя. В зависимост от начина по който се осъществява това, LPG редукторите биват вакуумни и електронни. При вакуумните редуктори прекъсването на горивото се осъществява от мембранен елемент с пружина, управляван от разреждането в смукателния колектор на двигателя. От редуктора към двигателя може да се подава гориво само при наличие на вакуум в смукателния колектор, т.е. само при работещ двигател. При отсъствие на вакуум изходният клапан на редуктора остава затворен. Вакуумните редуктори са подходящи за привеждане на работа с газово гориво на карбураторни двигатели. При електронните редуктори прекъсването на горивото се осъществява от електромагнитен вентил, монтиран на редуктора, който се управлява от електронен блок. Електронните редуктори са подходящи за привеждана на работа с газово гориво както на карбураторни така и на инжекционни двигатели. Те се използват и при двигателите, снабдени с катализиращи устройства.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
АГУ-що е то? АГУ - всичко за тях.
Collapse
X
-
Ето една полезна според мен препратка http://www.avtogaz.com/cgi-bin/archive.plВ архива на списанието има няколко теми за газовите инжекциони и т.н.А пък ето тези хора поне казват, че ще отговорят на всички въпроси за газови инжекциони.http://lpg.search.bg/contact.htmlVIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Ето тук лесно можете да сметнете колко спестявате с това гориво. http://autogas.dir.bg/Savings.htmЦените не са актуални, но Вие си ги нанесете сами.VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Ето тук /долу/ нещо интересно и може би ново. http://www.lovato.rikea.com/п.с. Става въпрос за FAST system.Не можем да минем и без нещо Руско (грубой но здравой). http://lpg.search.bg/gig.htmlVIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Ето какво коментират и други колеги по темата. http://bmwpower-bg.net/forums/viewto...c84dfac36c6372http://saab-club.com/forum/viewtopic...44b48e257c8562VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Още един линк: http://lpg.search.bg/realindex.htmlVIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
-
някой може ли да ми каже какви документи със задължен да имам за газовата ако ме спрат катаджии??аз имам стикер и паспорта на италиански,но трябва ли да си вадя и от тукашните паспорти където се отбелязва техническите прегледи?питам защо тръгвам на път и неискам да имам неприятни изненади благодаряFIAT BRAVA 1,6 16V 103 к.с.
Коментар
-
branko_d написа:някой може ли да ми каже какви документи със задължен да имам за газовата ако ме спрат катаджии??аз имам стикер и паспорта на италиански,но трябва ли да си вадя и от тукашните паспорти където се отбелязва техническите прегледи?питам защо тръгвам на път и неискам да имам неприятни изненади благодаря
Коментар
-
ivan_dmx написа:branko_d написа:някой може ли да ми каже какви документи със задължен да имам за газовата ако ме спрат катаджии??аз имам стикер и паспорта на италиански,но трябва ли да си вадя и от тукашните паспорти където се отбелязва техническите прегледи?питам защо тръгвам на път и неискам да имам неприятни изненади благодаряFIAT BRAVA 1,6 16V 103 к.с.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар