На TPS не се реже , а те са обикновено 3 жици , на една от тях се свързва и това е всичко.Първо го намери къде ти е потенциометъра на колата (TPS) .После ако не се oриентираш на коя от жиците да вържеш жълтата жица от ТАПа ще ти пратя някои схеми само да ги намеря.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Монтаж на ТАП АЕБ ВОЙЛА
Collapse
X
-
съгласен съм, но аз не знам на коя жица на тпс-а да въра жълто зелената. тва ми е на мен. освен това по проблема ми, закойто ти писах на лс че прави детонации- това ме притеснява и ми се струва, че дори и да я завържа на тпс-а няма да спре да детонира на 4000. трябва някаква настройка или препрограмация на този дърт аванс коректор, който няма ключета за нагласяне на авансаLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Даа почти бях забравил за проблема който ти прави на 4000 оборота .Сега си спомням че преди няколко дни връзвахме един ТАП (V.P.A. -стар модел на A.E.B. ) на който жиците са както твоите ( става въпрос за 4 те само , другите са еднакви на повечето вариатори) синя,черна-бяла,кафява ,което означава че е за връзване на датчика на коляновия вал . Понеже не бяхме много сигурни коя- къде си поиграхме с малко повече опити на налучкване. При един от опитите го имаше точно твоя случай ,само че при нас го правеше на 3500 оборота (монтирахме го на Лада 21110) .Така че мисля че трябва да размениш някои от жиците.Сега след като сме уцелили подходящата комбинация колата отиде с една предавка нагоре по думите на човека който я кара. За схемата на връзване на потенциометъра някъде я имах , но просто ми трябва време за да я намеря.
Коментар
-
Значи на Lada 2110 от датчика на коляновия вал излизат зелен и бял проводник.На зелената съм вързал черната , а на бялата съм вързал синия проводник.От другата страна (жиците които отиват към компютъра на колата) са съответно както следва ,на зелената е кафява . а на бялата е бялата на ТАПа .
Коментар
-
Крива
http://www.dek.bg/main.php?action=tu...nition&pid=atc Свали си софтуера от този линк и като го инсталира6 се отвря нещо като плеър откъдето се настройва аванса .Там на OPEN можеш да видиш примерни криви за метан и пропан бутан .Между другото на 4тата снимка от твойта тема е изобразен потенциометъра ,ако е за твойта кола там са означени проводниците с A ,B и C .А и В + - а C е s -signal . Точно там трябва да се върже синьо жълтата жица на ТАПа на C . Провери ли жицита на датчика на коляновия вал дали са наред.
Коментар
-
добре де ,не разбрах само що връзвате тази жица на тпс-а?това е само да не подава аванс на празен ход ,или каквито там обороти подадеш отнастойката.пробвах с нея и без нея ,ама без нея е по -отзивчива на газта,но не знам как е на кола със съвединител ,щото пробата е на автоматик и там предавките ги включва по на високи оборотина метан пое 9 драдуса ,за 12 почна много да ръмжи .и внимавайте че големите предварения не са полезни многотипо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
хюндай акцент 1.5 CNG
киа каренс +метан
Коментар
-
Дали да подава или да не подава аванс на празен ход зависи от един от свуитчовете (микропревключвателите) ,на повечето ТАПори го има.А тази жица дето е за TPSa (потенциометъра) е за да внася допълнително аванс освен предвидените да речем 6 градуса.Всеизвестно е че при подаване на повече газ трябва и по голям аванс . А с тримерчето би трябвало да се регулира от кое положение на педала на газта да започне да внася допълнително аванс.
Коментар
-
в упътването го пише ,визирам аеб кобра 510 -има три суича -два за градусите и един за вида запалване(рено или други)и един тимер.кабела за тпс-а се вързва към този кабел който с даване на газ си повишава напрежението.ако двигателя работи на празен ход и започнеш да въртиш тримера обратно на часовниковата стрелка се достига положение ,когато светодиода загасва ->не се дава аванс.ако почнеш да подаваш леко газ от едно ниво нататъка светодиода пак светва->дава се аванс това пише ,че се правело на някой коли ,които имали опасност от бак фаер при палене и по този начин се избягва подаването на аванс на празен ход. а относно кривите на аванса -повечето подават константен авансако колата има кнок сензор добре,ама ако няма почва да "ръмжи"над 4000об.има вариант да се програмира еднократно за типа кола и без значение каква е програмата вероятно в високи обороти ще с по-малък аванс.сега това е за кобра 510 ,този стария не знам как са го мислилии какво подава,и е доста стар наистина и не се произвежда вече майтова е за този на pakumba.типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
хюндай акцент 1.5 CNG
киа каренс +метан
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар