Както може би част от вас са разбрали - преди около месец взех ламбда контрол от Янко (qniz), на когото благодаря за търпението, защото доста му досаждах
Значи - след 1-2 седмици борба, поради моя грешка при монтажа, най-сетне всичко е наред и работи нормално.Междувременно смених и изпарителя, тъй като стария просто спря да храни колата, освен на тихи обороти, не знам какво му се случи... Резултата:Минуси - на студена кола (студена ламбда сонда) при преминаване на газ има леко глъхнене до първото изфорсирване - т.е. докато тръгне сондата се чуди каква смес да направи и изобщо - докато загрее колата поне до 70 градуса се държи по калпаво отколкото после, но не е никакъв проблем, а по-скоро мой каприз. Жена ми например не намира разлика като кара тя...Плюсове - като дигне температура колата е много пъргава - като на бензин, храни добре във високи обороти, изгорелите газове не миришат на нищо - явно сместа е стохиометрична (т.е оптимална) наистина. На втора при рязко подаване на газ ако съм бил при около 2000 оборота - просвирват гумите и се изнася перфектно. На дълъг път е удоволствое да караш - има си мощност във всички режими. Катерих и Стара Планина - никакви проблеми на трета си дърпа по големите баири с 3 човека и багаж.Разхода - значи моето градско е много лошо - все студена кола карам, дори и лятото. Работата ми е на 2-3 км от къщи и едва преди офиса вече колата е загряла. Разхода ми на градско падна малко - около 0,5 литра, но искам още да я покарам за да преценя наистина. На дълго, както казах се държи прекрасно (там явно му е силата). При ходенето ми до В.Търново имам следните резултати - за 433километра, от които 350 километра дълъг път с 2 преминавания на Стара Планина и каране по равен път твърдо с 120км/ч, отпускане само в селата, изпреварване често и др. екстри (моя стил на каране), останалите 83километра градско в Хасково и В. Търново, работа на място и др. - 41 литра газ - разход 9,5/100. Някои ще каже - много е - е при мен не е имало кола която да гори малко след Уното ми (50коня беше). За мен е нормално - сигурен съм че ако не превишавам 90 както е по правилник, разхода ми ще е около 8 на дълго. Трябва да отбележа че ламбда контрола е включена на ’нормално’ каране, сега смятам да го превключа на ’икономично’ и да засека отново.Това е засега, в разхода нищо впечатляващо, но колата определено се държи по-добре, а това беше моята цел.Сега обмилям дали да не сложа и един ТАП, ама не ми се усложнява допълнително инсталацията...Според мен ламбда контрола е почти задължителен при моторите с пълен инджекцион, а при моното е желателен.
![Neutral](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_neutral.gif)
Коментар