ами ако си на газ, газта гори по-бавно,и се налага да се подаде малко изпреварване на запалването,особенно за метан
За метана не знам, ама изпреварването на запалването компютъра на запалването си го увеличава докато "причука" и след това го управлява пак според това, дали има детонация, нали затова колите ни имат "klopf - sensor"(на немски), не знам как е на български, в превод на български е сензор за чукането.Затова мощността на двигателя с бензин 92 е една, с 95 е друга, а с 98 още по-друга. При пропан-бутана, дето е ~110, мощността е по-ниска заради по-ниската калоричност.Електрониката на двигателя винаги слага максимален аванс докато "klopf - sensor"-а каже - стига толкова :D
Това, дали на истина е така. Предварението да се регулира спрамо показанията на детонационния датчик. Чел съм, че предварението е в зависимост от много показатели - обороти, натоварване, положение на коляновея вал и буталата и т.н. След като получи информация от тези датчици, компютъра се обръща към триизмерна диаграма в паметта си и по нея определя предварението, а анти-детонационния датчик служи само за защита при евентуални детонации. Дали е така ?
Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F
Чел съм, че предварението е в зависимост от много показатели - обороти, натоварване, положение на коляновея вал и буталата и т.н. След като получи информация от тези датчици, компютъра се обръща към триизмерна диаграма в паметта си и по нея определя предварението, а анти-детонационния датчик служи само за защита при евентуални детонации. Дали е така ?
Ами така е и не е така. Работата е там, че таблиците с фиксирани стойност, колкото и мерни да са, не могат винаги да осигурят правилния ъгъл на запалване, тъй като той зависи от много неща, някои от които не могат да се измерят - качеството и вида на горивото например. От друга страна, колкото по-близо до детонациите работи двигателя, толкова по-високо КПД и мощност има. По тази причина на модерните инжекциони, таблиците с параметри се съставят малко "агресивно" и когато се появят детонации, ъгълът се коригира допълнително докато изчезнат.
Aз пък направих една простотия - да видим какъв ще е ефекта. Миналата седмица до нас разпарчатосваха една делта 85-86год, делкото и е с чукче и го купих за 10 лв. Пасва апсолютно точно на двуваловия мотор 2.0, предполагам е и на 1.8 и на 1.6 ще пасне. Сложих бобина от жигула и предварение около 15 градуса и сега дърпа осезателно повече, без да пипам никакви настройки по газовото. Няма и детонаци на газ. На бензин не знам как работи щото няма как да я подкарам, защото няма датчика на фазите в делкото :D и за момента съм свалил изобщо компютъра и оригиналната бобина с плочката да не им стане нещо. Абе изобщо стана лада :D . А и пали по лесно. Ще е покарам малко и ще ви кажа какви са резултатите от разхода. Пускам и снимка на новото делко - дори се вижда и кондензатора.Предимството - можеш да си ръчкаш предварението както си искаш в съответствие с газта която караш. Недостатък - не работи на безин, но смятам да поработя над този въпрос-емулатор на датчика за фаза, който се намира в оригиналното делко, управляван от чукчето.Всичко написано до тук е за MARELLI IAW.
Колеги, посъбуждам малко тая тема, щото искам да питам дали все пак има някой в нашия форум с такова чудо, на каква кола го кара и дали има някакъв ефект от него?
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце) http://forum.fiat-bg.org
mariobg си кара ланчата с такова и доколкото съм чел е много доволен.Аз се обаждах преди време на Jethro обаче той като чу бош мономотроник директно ме разкара, каза че се е мъчил с едно такова ЕЦУ преди и така и не могъл да го настрои...
Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
mariobg си кара ланчата с такова и доколкото съм чел е много доволен.Аз се обаждах преди време на Jethro обаче той като чу бош мономотроник директно ме разкара, каза че се е мъчил с едно такова ЕЦУ преди и така и не могъл да го настрои...
За Марио и аз мога да потвърдя ... не един път съм се возил при него ... А за Джетро .... там работата стна дебела за мотор със сдвоената бобина /този без делко/ майстора иска 150 лв. за устройството ... и ааз направи се отказах ....
Колеги, посъбуждам малко тая тема, щото искам да питам дали все пак има някой в нашия форум с такова чудо, на каква кола го кара и дали има някакъв ефект от него?
Мненията варират от пълно отрицание до "евала". Явно на кого колата му върви добре на газ, аванспроцесора му подобрява макар и малко горенето. То в същност това му е идеята. Не прочетох никой да казва, че е постигнал дори на 80% динамиката на бензин. А който си има проблеми на газ - и аванспроцесора не може да му помогне. Така поне мисля аз
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Познавам лично Джетрото. Той ако може кожата от гърба ще ти смъкне. Още не иска да ми върне една wireless антена която съм му дал преди 2 години.
И аз останах с това впечатление след разговора си с него. Обяви ми цена от 150 лв за Браво 1.4, с която направо ме уби.Наистина темата в рено форума беше доста полезна, а и имаше контакт с още един производител на подобно нещо, но на доста по-ниска цена. В момента очаквам отговор от него, доста съм се запалил и ако цената стане прилична ще действам.
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце) http://forum.fiat-bg.org
И аз останах с това впечатление след разговора си с него. Обяви ми цена от 150 лв за Браво 1.4, с която направо ме уби. Наистина темата в рено форума беше доста полезна, а и имаше контакт с още един производител на подобно нещо, но на доста по-ниска цена. В момента очаквам отговор от него, доста съм се запалил и ако цената стане прилична ще действам.
Предполагам, че ще го слагаш на моноинжекцията на Бравото на жената. И аз съм любопитен да разбера какъв ще е ефекта за моноинжекция. Нейната кола нали беше с БРЦ с електровакуумен изпарител? Интересно ми е защото и аз съм с такъв
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Да затам иде реч, тоя разход 10-11 ме дразни адски много, а и при положение че съм и "врътнал кранчето" на последно преди да глъхне мотора. Другото което си мисля е да оправя ламбда газ контрола който си го има само дето му няма блока със стъпковите моторчета, но пък там идея нямам от къде да ги търся за тоя ламбда газ контрол BRC.
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце) http://forum.fiat-bg.org
Коментар