Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Убедете ме да не слагам метан....

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    niko_ymn написа:
    Точно обратното е и за мазането - бензина е по мазен....Точно с газта се съкращава живота на двигателя. (за метана не знам).
    Ако бензина беше "мазен" щяха да го ползват вместо масло или да си го мажат на филия! Относно второто изречение си в тотална заблуда. Знам, че в БГ битува такова схващане, но това е от непросветеност и от страха от новото и непознатото още от едно време (комунистическо)!Някой си тарапонкьо казал нещо и оттам насетне - всички повтарят като папагали...Я прочети ето тук http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=3790 за предимствата и недостатъците на LPG като автомобилно гориво.
    VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
    VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
    VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
    VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
    Нека Силата на бъде с Нас...

    Коментар


      #32
      kiro_of_the_day написа:
      niko_ymn написа:
      Точно обратното е и за мазането - бензина е по мазен....Точно с газта се съкращава живота на двигателя. (за метана не знам).
      Ако бензина беше "мазен" щяха да го ползват вместо масло или да си го мажат на филия! Относно второто изречение си в тотална заблуда. Знам, че в БГ битува такова схващане, но това е от непросветеност и от страха от новото и непознатото още от едно време (комунистическо)!Някой си тарапонкьо казал нещо и оттам насетне - всички повтарят като папагали...Я прочети ето тук http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=3790 за предимствата и недостатъците на LPG като автомобилно гориво.
      Съвсем съм съгласен!!! :D
      125s/1600ccm/100ps

      Коментар


        #33
        Когато се рафинира петрол - първо се извлича материал за каучук и пластмаси, после за масла, следва дизела, бензина и най-накрая остават фракциите от които си прави LPG ... а вие си мислите, че карате на природен газ. (обърнете внимание на поредноста и съвпадението с наличие на дълги поли-карбонатни вериги, които от мастните се различават сама по една група ... етан, метан, пропан, бутан, ... бензен, ... = съответно: CH4, C2H6, C3H8, C4H10, ... C5H12 ... липиди /мазнини/ )
        Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

        Коментар


          #34
          LPG не е природен газ (метан).

          Коментар


            #35
            niko_ymn написа:
            Когато се рафинира петрол - първо се извлича материал за каучук и пластмаси, после за масла, следва дизела, бензина и най-накрая остават фракциите от които си прави LPG ... а вие си мислите, че карате на природен газ. (обърнете внимание на поредноста и съвпадението с наличие на дълги поли-карбонатни вериги, които от мастните се различават сама по една група ... етан, метан, пропан, бутан, ... бензен, ... = съответно: CH4, C2H6, C3H8, C4H10, ... C5H12 ... липиди /мазнини/ )
            Никога не съм си мислил, че карам на природен газ - да не съм у 6-ти клас, бе колега...
            VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
            VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
            VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
            VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
            Нека Силата на бъде с Нас...

            Коментар


              #36
              niko_ymn написа:
              ...
              LPG като цяло причинява по малко износване на бутално-цилиндровата група, недостатъка на газът е другаде а именно по-бавното му горене, което от своя страна води до понижена мощност /част от газа изгаря чак във изпускателния колектор/ обаче това води и до друг евентуален проблем, а именно по-бързото /10-15%/ изгаряне на изпускателните клапани, обаче това ще стане чак към 500-600К /на бенз ДВГ-то трудно ще изкара толкова/ километра на газ тъй че КАРАЙТЕ НА ГАЗ и ДВГ-то Ви ще живее ПО-ДЪЛГО.
              Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
              Uno 75 1.5i.e.8V 88`

              Коментар


                #37
                Crusader написа:
                niko_ymn написа:
                ...
                LPG като цяло причинява по малко износване на бутално-цилиндровата група, недостатъка на газът е другаде а именно по-бавното му горене, което от своя страна води до понижена мощност /част от газа изгаря чак във изпускателния колектор/ обаче това води и до друг евентуален проблем, а именно по-бързото /10-15%/ изгаряне на изпускателните клапани, обаче това ще стане чак към 500-600К /на бенз ДВГ-то трудно ще изкара толкова/ километра на газ тъй че КАРАЙТЕ НА ГАЗ и ДВГ-то Ви ще живее ПО-ДЪЛГО.
                това вече се казва смислен постинг по темата
                Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                Коментар


                  #38
                  ЕЕЕЕЕЕЕЕЕ колеги не се карайтеТака е ГАЗЪТ (мъжки род) :D наистина е по "сух", от бензина, който също е по"сух" само че от нафтата, така че, ако искате мазно гориво карайте дизел. Останалото е ясно: чисто икономически е по изгодно да се кара на газ или метан И това си е така не само защото българите сме бедна държава, то навсякъде е така, германия, холандия,и т.н.Ако смяташ да въртиш километри, слагай, някакъв вид газово, ако само от тук до там два пъти в седмицата, няма смисъл.Така де все пак колите са си направени да вървят на бензин.Все пак трябва да си избиеш първоначалната инвестиция.Останалото са подробности. Аз лично съм супер доволен от това че карам на газ.По мои сметки за 20000 км.за по-малко от година, съм спестил около 1400лв. Е верно изгоря ми бенз. помпа, амавината си е моя, щото по едно време забравих какво е това бензин, просто се уляха с цените на бенза, Сега си я карам един ден на бенз, един месец на газ, Номера е да не забравяш и другите колонки на бензиностанциите. И си обикалям из страната, то на газ ми идва по-евтино и от влак.Като тръгнем с жена ми, да смятаме, то Варна-Търново-Лясковец, еми то един път влак, после автобус или такси, после някоя разходка пак автобуси, маршрутки, а с колата, няма проблеми, хем ти е кеф карането, хем музика си пуснеш, хем можеш да спреш където си поискаш, отиваш където ти е кеф, даже и да няма автобуси точно за там, и си е комфортно. Аве ако смяташ да въртиш километри, карай на газ, Пари за ремонти винаги ще трябват, а като се скапе много колата, направо я разкарвай, и си вземи някоя нововнесена.То тука нищо не издържа на нашите "ПЪТИЩА" ебаси
                  СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                  бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                  сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                  ИТАЛФЕСТ 2007

                  Коментар


                    #39
                    phoenix написа:
                    Така е ГАЗЪТ (мъжки род) :D наистина е по "сух", от бензина, който също е по"сух" само че от нафтата, така че, ако искате мазно гориво карайте дизел.
                    Е точно с това не мога да се съглася! И бензинът и нафтата са разтворители и в никакъв случай към тях не може да се прикрепи нито прилагателното "Сух", нито "Мазен", в тази връзка и ти много правилно си сложил "сух" в кавички! Четиритактовите двигателис вътрешно горени си имат отделна мазилна система!
                    VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                    VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                    VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                    VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                    Нека Силата на бъде с Нас...

                    Коментар


                      #40
                      kiro_of_the_day написа:
                      phoenix написа:
                      Така е ГАЗЪТ (мъжки род) :D наистина е по "сух", от бензина, който също е по"сух" само че от нафтата, така че, ако искате мазно гориво карайте дизел.
                      Е точно с това не мога да се съглася! И бензинът и нафтата са разтворители и в никакъв случай към тях не може да се прикрепи нито прилагателното "Сух", нито "Мазен", в тази връзка и ти много правилно си сложил "сух" в кавички! Четиритактовите двигателис вътрешно горени си имат отделна мазилна система!
                      Нафтата не е разтворител, нито бензина (как пък го реши ???). Това са горива, нефтени фракции, не са предназначени за разтворители (макар че често бензина се използва в тази насока).Нафтата е "блажна" - достатъчно е да провериш какво става с помпените елементи (подсказка:задират) на помпа за впръскване при дизелов мотор, когато използваш вместо нафта бензин (има такива помпи и за бензин - отбележи си - с отделно маслено мазане).

                      Коментар


                        #41
                        jamie написа:
                        Нафтата не е разтворител, нито бензина (как пък го реши ???). Това са горива, нефтени фракции, не са предназначени за разтворители (макар че често бензина се използва в тази насока).Нафтата е "блажна" - достатъчно е да провериш какво става с помпените елементи (подсказка:задират) на помпа за впръскване при дизелов мотор, когато използваш вместо нафта бензин (има такива помпи и за бензин - отбележи си - с отделно маслено мазане).
                        Е мерси, че ме светна, че са горива - аз още не го знаех! Блажна била - ама и ти си го сложил в кавички! Мисълта ми беше, че доста често се използват и като разтворители! Моето мнение е следното: Дори и да имат някакви(предполагам, че са минимални) мазилни качества, нафтата и особено бензина не изпълняват по никакъв начин такивазадачи в четиритактовите ДВГ. Напротив - при впръскването им в цилиндрите (с особена сила се отнася за новитедизелови ДВГ) тези "мазни" и/или "блажни"течности отмиват масленият филм от стените на цилиндрите, което при Газътго нямма като ефект или поне е в много пъти по малък.
                        VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                        VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                        VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                        VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                        Нека Силата на бъде с Нас...

                        Коментар


                          #42
                          Напротив - при впръскването им в цилиндрите (с особена сила се отнася за новите дизелови ДВГ) тези "мазни" и/или "блажни"течности отмиват масленият филм от стените на цилиндрите, което при Газът го нямма като ефект или поне е в много пъти по малък.
                          100% съгласен.

                          Коментар


                            #43
                            добре е, че накрая всички сме съгласни един с друг - все пак за мазането си има отделна система в двигателя и горивата определено не участват в тази система. Важното е мир да има, стига сте се дъвкали и надцаквали с познания. Все пак научните факти могат да се изровят от разните му там учебници, справочници и енцикопедии. А човека все пак пита за неща от опита на потърпевшите Според мен да слага това за което има пари. мисля аз И браво на Кiro Of The Day
                            СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                            бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                            сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                            ИТАЛФЕСТ 2007

                            Коментар


                              #44
                              "Мазен", "шарен" или "топъл" бензина е по-полезен за тебе и автомобила ти от метана или всеки друг газ по много причини, и въпреки доста рекламни аргументи. Аз искам да се върна към темата с още една причина да не слагаш метан специално - много влошеното поведение на колата при ускорение, което може да предизвика и опасност от челен удар например в ситуациа на изпреварване, или страничен при преминаване на място с ограничена видимост. Ако слагаш нещо алтернативно като гориво - меже да направиш компромиса LPG защото по-бързо ще си спестиш дадените пари и с по малко каране годишно, а и няма да останеш с пръст в устата когато след 7 месеца въведат акциз и на метана и цената спре да е чак толкова ниска (например на всеки литър LPG газ ако не се лъжа има начислени акцизи от 42 стотинки които отиват за държавата - а това си означава почти половината от цената и можеш да си представиш къде ще му излезе края ако и с метана станат подобни съотношенията)... пък нека да греша.
                              Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                              http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                              Коментар


                                #45
                                Hydrogen

                                Ако искаш да си гъзе карай с горивни клетки на ВОДОРОД. Той поне ще се добива до като свят светува стига да има вода и слънце за тока с който да се разгражда.
                                Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                                http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                                Коментар

                                Working...
                                X