brat_John написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Още малко разсъждения относно ламбда сонда и емулатор
Collapse
X
-
Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
-
johnfound написа:brat_John написа:От напрежението, което ламбда сондата подава към ECU-то процесора си прави сметката дали да увеличи или намали достъпа на въздух към двигателя.FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
Аз имам АГУ с система за ламбда контрол. Като измеря напрежението на ламбда сондата при газ то също варира в границите 0.1-0.8 V, както е и при бензина. Защо изгарянето на газта да не е като при бензина. И в двата случая се смесват въглеводороди с О2 в определено съотношение и от остатъчния О2 се следи за правилното горене.Някъде във форума имаше тема за настрайка на газовата уредба по показанията на ламбда сондата. И там се акцентираше на средно напрежение на сондата от порядъка на 0.3-0.5 V, както е и при бензина.Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F
Коментар
-
brat_John написа:johnfound написа:brat_John написа:От напрежението, което ламбда сондата подава към ECU-то процесора си прави сметката дали да увеличи или намали достъпа на въздух към двигателя.Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F
Коментар
-
Petko написа:ECU то не може да управлява газта, но това се върши от системата за ламбда контрол и нейния компютър, така че резултата е същия. Процеса на горене се контролира чрез постъпващото количество газ. Както стана дума за нормалното горене при бензина съотношението въздух гориво е 14.7/1, а при работата на газ е по-голямо 27-28/1.Много вероятно е по-тази причина да има и разлика в остатъчния кислород, който да е различен от този при горенето на бензина и от там да се променят показанията на ламбда сондата.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
johnfound написа:Petko написа:ECU то не може да управлява газта, но това се върши от системата за ламбда контрол и нейния компютър, така че резултата е същия. Процеса на горене се контролира чрез постъпващото количество газ. Както стана дума за нормалното горене при бензина съотношението въздух гориво е 14.7/1, а при работата на газ е по-голямо 27-28/1.Много вероятно е по-тази причина да има и разлика в остатъчния кислород, който да е различен от този при горенето на бензина и от там да се променят показанията на ламбда сондата.Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F
Коментар
-
Petko написа:Направих проба - при работа на бензин ламбда сондата си дава нормално напрежение вариращо между 0.2 и 0.7V. След като превключа на газ напрежението пада до 0V и става дори отрицателно. Дали е нормално при работа на газ или е заминала ламбда сондата. При бензин не прави така.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
johnfound написа:Petko написа:Направих проба - при работа на бензин ламбда сондата си дава нормално напрежение вариращо между 0.2 и 0.7V. След като превключа на газ напрежението пада до 0V и става дори отрицателно. Дали е нормално при работа на газ или е заминала ламбда сондата. При бензин не прави така., направо ме обърква. Прових опити да си настройвам АГУ то по показанията на ламбда сондата.Чрез винта за празен ход на изпарителя, го докарвам на показания от 0.4-0.5V, но ми се качва разхода до 12-13/100. Като го намаля, напрежението на сондата става отрицателно, но разхода пада до 9/100. Голяма разлика във вървенето няма. Направо си е за
Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F
Коментар
-
Petko написа:Чрез винта за празен ход на изпарителя, го докарвам на показания от 0.4-0.5V, но ми се качва разхода до 12-13/100. Като го намаля, напрежението на сондата става отрицателно, но разхода пада до 9/100. Голяма разлика във вървенето няма. Направо си е заFiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
johnfound написа:Според мене проблема с настройката е, че я правиш на празен ход, а сместа със сигурност се променя при различните режими на двигателя. Освен това, устройството за ламбда контрол регулира потока от тройника, а не от винта за празния ход. За да получиш по-представителни данни е добре да закачиш волтметъра отвътре в колата и да видиш как се менят стойностите по време на движение.Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F
Коментар
-
Пак по мойте екперименти с ламбда сондата.Вчера при работа на газ тя започна да ми отчита напрежения >2V и калкото да намалявам количеството на подаваната газ не спадна по малко от 1V. Като превключа на бензин - нормално 0.2-0.7V. Тука има нещо нередно и без осцилоскоп няма да мине.Все повече започвам да се съмнявам в изправността на сондата, обаче нормалната и работа на бензин ме обърква. Има вероятност ECU то много прецизно да регулира подаваното гориво и да докарва що годе нормали нива. На празен ход на бензин се наблюдава неустойчива работа на двигателя-оборотите играят нагоре-надолу, усещат се но не с големи амплитуди.Не знам дали това е нормално. Ако не е нормално значи ламбда сондата си заминава.Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F
Коментар
-
Petko написа:Има вероятност ECU то много прецизно да регулира подаваното гориво и да докарва що годе нормали нива.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Petko написа:Пак по мойте екперименти с ламбда сондата.Вчера при работа на газ тя започна да ми отчита напрежения >2V и калкото да намалявам количеството на подаваната газ не спадна по малко от 1V. Като превключа на бензин - нормално 0.2-0.7V. Тука има нещо нередно и без осцилоскоп няма да мине.Все повече започвам да се съмнявам в изправността на сондата, обаче нормалната и работа на бензин ме обърква. Има вероятност ECU то много прецизно да регулира подаваното гориво и да докарва що годе нормали нива. На празен ход на бензин се наблюдава неустойчива работа на двигателя-оборотите играят нагоре-надолу, усещат се но не с големи амплитуди.Не знам дали това е нормално. Ако не е нормално значи ламбда сондата си заминава.FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар