brat_John написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Още малко разсъждения относно ламбда сонда и емулатор
Collapse
X
-
Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
-
johnfound написа:brat_John написа:От напрежението, което ламбда сондата подава към ECU-то процесора си прави сметката дали да увеличи или намали достъпа на въздух към двигателя.FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
Аз имам АГУ с система за ламбда контрол. Като измеря напрежението на ламбда сондата при газ то също варира в границите 0.1-0.8 V, както е и при бензина. Защо изгарянето на газта да не е като при бензина. И в двата случая се смесват въглеводороди с О2 в определено съотношение и от остатъчния О2 се следи за правилното горене.Някъде във форума имаше тема за настрайка на газовата уредба по показанията на ламбда сондата. И там се акцентираше на средно напрежение на сондата от порядъка на 0.3-0.5 V, както е и при бензина.Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F
Коментар
-
brat_John написа:johnfound написа:brat_John написа:От напрежението, което ламбда сондата подава към ECU-то процесора си прави сметката дали да увеличи или намали достъпа на въздух към двигателя.Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F
Коментар
-
Petko написа:ECU то не може да управлява газта, но това се върши от системата за ламбда контрол и нейния компютър, така че резултата е същия. Процеса на горене се контролира чрез постъпващото количество газ. Както стана дума за нормалното горене при бензина съотношението въздух гориво е 14.7/1, а при работата на газ е по-голямо 27-28/1.Много вероятно е по-тази причина да има и разлика в остатъчния кислород, който да е различен от този при горенето на бензина и от там да се променят показанията на ламбда сондата.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
johnfound написа:Petko написа:ECU то не може да управлява газта, но това се върши от системата за ламбда контрол и нейния компютър, така че резултата е същия. Процеса на горене се контролира чрез постъпващото количество газ. Както стана дума за нормалното горене при бензина съотношението въздух гориво е 14.7/1, а при работата на газ е по-голямо 27-28/1.Много вероятно е по-тази причина да има и разлика в остатъчния кислород, който да е различен от този при горенето на бензина и от там да се променят показанията на ламбда сондата.Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F
Коментар
-
Petko написа:Направих проба - при работа на бензин ламбда сондата си дава нормално напрежение вариращо между 0.2 и 0.7V. След като превключа на газ напрежението пада до 0V и става дори отрицателно. Дали е нормално при работа на газ или е заминала ламбда сондата. При бензин не прави така.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
johnfound написа:Petko написа:Направих проба - при работа на бензин ламбда сондата си дава нормално напрежение вариращо между 0.2 и 0.7V. След като превключа на газ напрежението пада до 0V и става дори отрицателно. Дали е нормално при работа на газ или е заминала ламбда сондата. При бензин не прави така.Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F
Коментар
-
Petko написа:Чрез винта за празен ход на изпарителя, го докарвам на показания от 0.4-0.5V, но ми се качва разхода до 12-13/100. Като го намаля, напрежението на сондата става отрицателно, но разхода пада до 9/100. Голяма разлика във вървенето няма. Направо си е заFiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
johnfound написа:Според мене проблема с настройката е, че я правиш на празен ход, а сместа със сигурност се променя при различните режими на двигателя. Освен това, устройството за ламбда контрол регулира потока от тройника, а не от винта за празния ход. За да получиш по-представителни данни е добре да закачиш волтметъра отвътре в колата и да видиш как се менят стойностите по време на движение.Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F
Коментар
-
Пак по мойте екперименти с ламбда сондата.Вчера при работа на газ тя започна да ми отчита напрежения >2V и калкото да намалявам количеството на подаваната газ не спадна по малко от 1V. Като превключа на бензин - нормално 0.2-0.7V. Тука има нещо нередно и без осцилоскоп няма да мине.Все повече започвам да се съмнявам в изправността на сондата, обаче нормалната и работа на бензин ме обърква. Има вероятност ECU то много прецизно да регулира подаваното гориво и да докарва що годе нормали нива. На празен ход на бензин се наблюдава неустойчива работа на двигателя-оборотите играят нагоре-надолу, усещат се но не с големи амплитуди.Не знам дали това е нормално. Ако не е нормално значи ламбда сондата си заминава.Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F
Коментар
-
Petko написа:Има вероятност ECU то много прецизно да регулира подаваното гориво и да докарва що годе нормали нива.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Petko написа:Пак по мойте екперименти с ламбда сондата.Вчера при работа на газ тя започна да ми отчита напрежения >2V и калкото да намалявам количеството на подаваната газ не спадна по малко от 1V. Като превключа на бензин - нормално 0.2-0.7V. Тука има нещо нередно и без осцилоскоп няма да мине.Все повече започвам да се съмнявам в изправността на сондата, обаче нормалната и работа на бензин ме обърква. Има вероятност ECU то много прецизно да регулира подаваното гориво и да докарва що годе нормали нива. На празен ход на бензин се наблюдава неустойчива работа на двигателя-оборотите играят нагоре-надолу, усещат се но не с големи амплитуди.Не знам дали това е нормално. Ако не е нормално значи ламбда сондата си заминава.FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар