Отностно същността и работата на ламбда сондата във форума е писано много, но не е ясно как се държи тя при работа на газ и защо е необходим ламбда емулатор. Независимо от това, дали АГУ то има ламбда контрол или не емулатора е факт. Относно правилното изгаряне на бензина в литературата пише много. Съотношението м/у въздуха и бензина прябва да е 14/1. При пълно изгаряне се отделя само СО2 и Н2О. Наличието на по-голямо или по-малко количество О2 в изгорелите газове обуславя наличието на бедна или богата смес или недобро горене. Вероятно така е и при газта. Защо обаче при системите АГУ с ламбда контрол е необходимо поставяне на емулатор?. Дали има нещо по различно в изгарянето на газта или причината е друга. Засега в литературата не съм срещал информаци, как изгаря газта, какво е смесообразуването, наличиета на остатъчен кислород и дали значително се различава от изгарянето на бензина. Според мен е малко вероятно. Необходимостта от ламбда емулатор според мене се обуславя не толкова от разликата в горенето на газ и бензин а от техническото съвършевнство на системата за ламда контрол и ECU то. Регулилането на газта се извършва от стъпков мотор, който реагира по-бавно и постепенно на промените. Именно тази забавена реакция според мен обърква ECU то, което при бензин реагира значително по-бързо, променя импулса към дюзите и очаква съответния бърз резултат. При газовия инжекцион това забавяне липсва и вероятно не се поставя емулатор. Ако не съм прав, моля коригирайте ме!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Още малко разсъждения относно ламбда сонда и емулатор
Collapse
X
-
Re: Още малко разсъждения относно ламбда сонда и емулатор
Petko написа:. Дали има нещо по различно в изгарянето на газта или причината е друга. Засега в литературата не съм срещал информаци, как изгаря газта, какво е смесообразуването, наличиета на остатъчен кислород и дали значително се различава от изгарянето на бензина.Fiat Croma 1.9 MultiJet 120 hp
-
Газта изгаря много по-ефективно и вместо около 3-4% СО2 (на бензин) излизат около 0,5% в изгорелите газове (това на газ)Оттам и ламбда сондата си дава данни , но компютъра счита за грешка това и влиза в авариен режим (ако има такъв).Също в изгорелите газове се съдържат въглеводориди ("СН" ; те също са основен признак за доброто изгаряне) и други хим. съединения...Катализаторът доста променя тези стойности , затова и настройка на газанализатор при наличието на катализатор е невъзможна...Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
София , Горубляне ,ул. Самоковско Шосе 1 (срещу ОМВ на автоборсите) 978-20-82 973-67-24 0877-27-20-21
Коментар
-
The_Machine написа:Газта изгаря много по-ефективно и вместо около 3-4% СО2 (на бензин) излизат около 0,5% в изгорелите газове (това на газ)Оттам и ламбда сондата си дава данни , но компютъра счита за грешка това и влиза в авариен режим (ако има такъв).Също в изгорелите газове се съдържат въглеводориди ("СН" ; те също са основен признак за доброто изгаряне) и други хим. съединения...Катализаторът доста променя тези стойности , затова и настройка на газанализатор при наличието на катализатор е невъзможна..."Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
charlie написа:The_Machine написа:Газта изгаря много по-ефективно и вместо около 3-4% СО2 (на бензин) излизат около 0,5% в изгорелите газове (това на газ)Оттам и ламбда сондата си дава данни , но компютъра счита за грешка това и влиза в авариен режим (ако има такъв).Също в изгорелите газове се съдържат въглеводориди ("СН" ; те също са основен признак за доброто изгаряне) и други хим. съединения...Катализаторът доста променя тези стойности , затова и настройка на газанализатор при наличието на катализатор е невъзможна...минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.
Коментар
-
Zaphod написа:Колеги, по своята същност, ламбда сондата си е чист термометър - мери температурата на изгорелите газове и според тях подава волтаж към ЕКУ-то, където според специални формули се изчислява какво е съотношението на кислорода в тях"Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
Zaphod написа:Колеги, по своята същност, ламбда сондата си е чист термометър - мери температурата на изгорелите газове и според тях подава волтаж към ЕКУ-то, където според специални формули се изчислява какво е съотношението на кислорода в тяхFiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
По мои данни, ламбда сондите си работят нормално и със газ.Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F
Коментар
-
charlie написа:Zaphod написа:Колеги, по своята същност, ламбда сондата си е чист термометър - мери температурата на изгорелите газове и според тях подава волтаж към ЕКУ-то, където според специални формули се изчислява какво е съотношението на кислорода в тяхAlles in Ordnung
Коментар
-
Извинявам се колеги , не съм добър в химията Иначе разликите наистина идват от показанията на ламбда сондата при газ и бензин...Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
София , Горубляне ,ул. Самоковско Шосе 1 (срещу ОМВ на автоборсите) 978-20-82 973-67-24 0877-27-20-21
Коментар
-
"Обратно - "Ламбда контрола" действа на на газовата уредба, но не влияе по никакъв начин на работата на бензин."Значи,когато аз си сложих газовата и нямах емулатор,след 50-60 км,компа мина в сервизен режим и колата изобщо не можеше да запали на бензин,за вървене да не говорим!Fiat Croma 1.9 MultiJet 120 hp
Коментар
-
Отговора на задачата ще дойде от там ако някой може да каже какво количество кислород се отделя при нормално горене на бензин и какво при газ. Въпросната ламбда сонда е проектирана след като е установено какво трябва да бъде нормалното количество на кислорода в изгорелите газове при горене на бензин. От там нататък са вече са направени горната и долната граница на напрежението, което се генерира от ламбда сондата като индикация към ECU-то за много "богата" или много "бедна" смес. От тук следва извода, че при горене на газ се отделя различно количество кислород от това, което се отделя когато гори бензин и съответно сондата реагира по различен начин. Тук може би трябва химик да направи точната сметка. И за това се слага емулатора - да "лъже" ECU-то, че всичко при изгарянето е наред.FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
brat_John написа:Отговора на задачата ще дойде от там ако някой може да каже какво количество кислород се отделя при нормално горене на бензин и какво при газ.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Значи може да съм се изразил неправилно. Но ламбда сондата е кислороден датчик, който изработва напрежение в зависимост от наличието на кислород в изгорелите газове. Количеството на кислород в изгорелите газове зависи от това колко качествен е процеса на изгаряне на сместа от бензин и въздух в цилиндъра. При правилно съотношение на бензин/въздух и при добро изгаряне винаги има кислород. Ламбда сондата следи негово количество. От напрежението, което ламбда сондата подава към ECU-то процесора си прави сметката дали да увеличи или намали достъпа на въздух към двигателя. За това е поставено и стъпковото двигателче, което движи една клапа, която регулира достъпа на въздух. За това за двигателите, които имат такова регулиране е важен сигнала (стойността на напрежението) от ламбда сондата. И както бях написал в предишния пост - явно количеството кислород, което остава при изгарянето сместа от газ и въздух е различно от това, което остава при изгарянето на сместа от бензин и въздух. От там вече идва и разликата в показанията на ламбда сондата, което пък от своя страна води до грешна информация към ECU-то. От тук нататък в зависимост от модела на ECU-то и възможнотта му да "трупа" грешки без това да влияе на работата на двигателя някой казват, че могат да минат и без емулатор или пък с един "ресет" оправят положението. Всичко зависи до каква управленито на горенето се следи от ECU-то.FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар