Отскоро съм на газ .... и не и разбирам много ....Но в кухнята ползваме газта от 4-5 години /зареждаме си бутилки на газстанцията където зарждат и автомобили/ Но след като ми свърши газта в бутилката т.е. спре да гори котлона въобще ... се чува че има още явно въздух под налягане в бутилката и при отваряне на клапана излиза някаква смес между газ и въздух ..... която не иска да гори .. но я има в бутилката ....Та въпроса ми е с бутилката в колата ми не се ли случва същото? И ако се случва как да я ’източа’ ?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
остатък на въздух в бутилката ....
Collapse
X
-
До колкото съм наясно по въпроса с бутилките за битови цели - те никога не се пълнят до горе! Винаги се оставя един празен обем. Той в същност не празен, а там има въздух. Имаше някакво обяснение на въпроса, но колегата, който ми го обяснява го няма в момента и не мога да ти дам точното обяснение. Пробвай да напълниш битова газова бутилка до горе и ще видиш как отначало няма да гори добре. Същото се случва и с газовата бутилка на автомобила т.е. и там има такъв "празен" обем. Показателя на нивото също е съобразен така, че задължително да оставя този обем. Така, че не е необходимо да "източваш" въздуха, а и не би могъл да го направиш, тъй като това означава да използваш вакуумна помпа. Наливай газ и карай спокойноFIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
-
Всички газови бутилки ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да се пълнят максимум на 80% Клапана на уредбата би трябвало да изключва и да не позволява пълнене на повече. Пълнене до повече от 80% е игра на руска рулетка. Защо? Причината е в температурното разширение на газта и това, че газта в бутилката е течност - тоест много трудно свиваема. Ако в бутилката няма никакъв въздух и температурата се повиши, течната газ създава огромни налягания върху стените, които могат да достигнат стотици и хиляди бара. Резултата често е плачевен. От друга страна, ако в бутилката има известно количество газ, който, като всеки газ е лесно свиваем, то при разширяване на течността, се свива газа, като налягането се вдига съвсем малко и няма опасност от пръсване на бутилката.Всъщност това в бутилката не е въздух, а пропан-бутан в газообразно състояние.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
johnfound написа:Всички газови бутилки ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да се пълнят максимум на 80% Клапана на уредбата би трябвало да изключва и да не позволява пълнене на повече. Пълнене до повече от 80% е игра на руска рулетка. Защо? Причината е в температурното разширение на газта и това, че газта в бутилката е течност - тоест много трудно свиваема. Ако в бутилката няма никакъв въздух и температурата се повиши, течната газ създава огромни налягания върху стените, които могат да достигнат стотици и хиляди бара. Резултата често е плачевен. От друга страна, ако в бутилката има известно количество газ, който, като всеки газ е лесно свиваем, то при разширяване на течността, се свива газа, като налягането се вдига съвсем малко и няма опасност от пръсване на бутилката.Всъщност това в бутилката не е въздух, а пропан-бутан в газообразно състояние.минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.
Коментар
-
peter написа:...си има предпазни клапани в системата на газовата уредба и далеч преди да се получи "Резултата често е плачевен" клапаните освобождават налягането...Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
johnfound написа:peter написа:...си има предпазни клапани в системата на газовата уредба и далеч преди да се получи "Резултата често е плачевен" клапаните освобождават налягането...минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар